Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19905)

Vierailija
6741/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien edustajat. Olkaapa ystävällisiä ja kuolkaa jo pois. Teitä ei ole kaivattu enää pitkään aikaan.

Älä minua tuomitse, minua on tarvittu jo 10 vuotta lastenlasten hoitajana, ja teen sitä mielläni.

Yhden aikuisen olisi ollut jäätävä pois työstä, jos minua ei olisi ollut.

Perheen tilanne on ollut sellainen, että ovat päivittäin tarvinneet apuani paitsi loma-aikoina.

Olisi yksi veronmaksaja ollut poissa sekä olisivat tarvinneet mahd muuta tukea ja veronmaksajilta tämäkin olisi poissa.

Molemmat perheen aikuiset ovat sen verran hyvätuloisia, että pitkä penni olisi poissa yhteisestä kassasta.

Vierailija
6742/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat väärä kohde eikä heille enää voi mitään, lepäävät haudoissaan. Kaivetaanko heidät ylös haudoistaan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6743/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien vetäminen tähän kertoo että nuoret eivät ymmärrä nykymenosta mitään, näkevät suuria ikäluokkia kaikkialla vaikka ei sellaisia enää ole olemassa.

Vierailija
6744/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia vuodessa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuo muuten paikkansa, että nykyään maksetaan selvästi enemmän työeläkemaksua?

Mielestäni verotus muuttui joitakin vuosia sitten (90-luvulla?) ja veroprosentti laski, mutta työeläkemaksut nousivat. Osa veroista siis korvamerkittiin eläkemaksuihin, mutta käytännössä verotus säilyi samana.

Kyllä pitää. 70 luvun 5%:sta se on noussut 25%. Samassa ajassa työntekijän tyel on noussut 0%:sta 8%.

Työnantajalle koituvat työn sivukulut ovat aina olleet noin 25%, eli mitään todellista muutosta ei eläkemaksuissa ole tapahtunut. Osana tulopoliittista kokonaisratkaisua osa eläkemaksusta siis näkyy nyt töntekijän palkkanauhassa vähennyksenä, mutta käytännössä se ei muuttanut mitään, ei ainakaan eläkemaksujen kokonaissummaa.

Vierailija
6745/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamme että kusimies on ollut väärässä. Hänen motiivi on omien vanhempien arvostelu, viha kaltoinkohdelleita vanhempiaan kohtaan. Pelko saa hänet suuntaavaan vihansa koko eläkeläisten ryhmään koska rohkeus ei riitä suuntaamaan vihaa oikeaan kohteeseen.

Vierailija
6746/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa kuunnella näitä 'pulla-ajan' kitinöitä, ei saa arvostella loiseläjiä. Itse en ole käyttänyt nykyajan etuja opiskelu- enkä työaikana. Kävin töissä opiskelessakin. Koeta ottaa kritiikkiäkin vastaan, tulee pohdittua useammalta hollilta.

Vierailija
6747/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha parta kirjoitti:

Rasittavaa kuunnella näitä 'pulla-ajan' kitinöitä, ei saa arvostella loiseläjiä. Itse en ole käyttänyt nykyajan etuja opiskelu- enkä työaikana. Kävin töissä opiskelessakin. Koeta ottaa kritiikkiäkin vastaan, tulee pohdittua useammalta hollilta.

Kuten on osoitettu, juuri suuret ikäluokat ovat niitä helpolla päässeitä ja pääseviä ikäluokkia . Etten sanoisi pullamössöjä.

Vierailija
6748/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen mun ja lasteni leipää syö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen..juuri sinä ! Sinä elät minun rahoillani! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<<En minä haluakaan maksattaa elämääni nuorempien sukupolvien kustannuksella. Haluan tulla toimeen omillani. Yritän juuri lasten eteen hyrtää enkä pistää lapsiani minun elättäjäkseni kuten te.>>

Et mahda mitään kun eläkejärjestelmää joudutaan muuttamaan, lapsesi joutuvat sinut elättämään,

Näin tietenkin se menee teknisesti. Laskennallisesti kuitenkin maksamisen ja tulevan eläkkeen suhde on 1:1. Jo tämä suhde vaatii 8% palkasta joka kk. Suuret ikäluokat maksoivat vain 1:5. Käytännössä

siis vapaamatkustajia ja todella kaukana siitä marttyytimytologiasta .

Eikö älyllinen kapasiteettisi pysty muuhun kuin tämän ongelman jauhamiseen vuodesta toiseen ? Mikä olisi tämän ongelman ratkaisu ? Olisiko se tämän jauhaminen vielä 10 vuotta. 

Lapsesi eivät tule saamaan koskaan eläkettä, sinä vain jauhat tätä joka ei ratkaise mitään.

Ratkaisu on nykyisten eläkkeiden pienentäminen . Älyllisestä kapasiteetista puheen ollen se on ilmeistä ja täälläkin sanottu. Sitten sekä työnantajamaksujen että palkansaajan tyel maksujen pienentäminen .

Tämä toistaa omaltapuoleltasikin koko ajan samaa kaavaa. Jos et pysty vastaamaan minun vastaukseen . Tule tämä sama kommentti vähän eri sanamuodoin.

Niin rmahdollista on tosiaan että lapseni eivät saa eläkettä ja siihen on syypää ahneet suuret ikäluokat.

Älyllinen kapasiteetti riittää ainoastaan vauvapalstalla riekkumiseen.

Vaikka kilpailisin tasaväkisesti olmin kanssa samassa sarjassa tietokilpailuissa, ei sekään silti muuta sitä tosiasiaa ,että suuret ikäluokat on helpolla päässyt opportunistinen vapaamatkustaja sukupolvi. Juuri sinäkin elät nuorempiesi piikkiin ilman omia ansiotasi ja siitä on kyse , ei minun mahdollisesta vähäisestä älyllisestä kapasiteetista🤷‍♂️

Eipä tuo älyä tarvitse että suuret ikäluokat ovat syyllisiä mutta kun he pian ovat kaikki kuolleet. Tuon jankkaaminen ei ratkaise mitään.

En tällä mitään lopullista ratkaisua kuvittelekaan saavuttavani. Oletatko jokaisen palstan ketjun pyrkivän johonkin mullistavaan?

Onpa huvinsa kullakin, haukuskelle, syyllistää ja soimata ilkeästi eläkeläisiä vauvapalstalla. Älyttömän hauskaa ja nautinnollista varmaan.Hah hah.

Syyllistämiseen on syytäkin.

Varsinainen syyttäjä siellä, hauskaa vai?

Eläkekusetus ei ole hauska asia.

No mutta sinähän hauskutat itseäsi notkumalla palstalla samaa asiaa toitottamalla loputtomiin.

Eivät ne ole ristiriidassa.

Vierailija
6749/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuo muuten paikkansa, että nykyään maksetaan selvästi enemmän työeläkemaksua?

Mielestäni verotus muuttui joitakin vuosia sitten (90-luvulla?) ja veroprosentti laski, mutta työeläkemaksut nousivat. Osa veroista siis korvamerkittiin eläkemaksuihin, mutta käytännössä verotus säilyi samana.

Kyllä pitää. 70 luvun 5%:sta se on noussut 25%. Samassa ajassa työntekijän tyel on noussut 0%:sta 8%.

Työnantajalle koituvat työn sivukulut ovat aina olleet noin 25%, eli mitään todellista muutosta ei eläkemaksuissa ole tapahtunut. Osana tulopoliittista kokonaisratkaisua osa eläkemaksusta siis näkyy nyt töntekijän palkkanauhassa vähennyksenä, mutta käytännössä se ei muuttanut mitään, ei ainakaan eläkemaksujen kokonaissummaa.

Olet täysin väärässä. Oikeastaan tämän asian tiimoilta ei enempää voisi ollakaan. Ennätys sekin.

Vierailija
6750/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha parta kirjoitti:

Ja töitähän teille oli; yleensä edellisen työpaikan jälkien korjaamista. Digitalisaatio ja se teidän vihaama teknologia on vienyt meiltä muilta konttorirotan tai lapiomiehen työpaikat.

Vierailija
6751/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen mun ja lasteni leipää syö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen..juuri sinä ! Sinä elät minun rahoillani! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<<En minä haluakaan maksattaa elämääni nuorempien sukupolvien kustannuksella. Haluan tulla toimeen omillani. Yritän juuri lasten eteen hyrtää enkä pistää lapsiani minun elättäjäkseni kuten te.>>

Et mahda mitään kun eläkejärjestelmää joudutaan muuttamaan, lapsesi joutuvat sinut elättämään,

Näin tietenkin se menee teknisesti. Laskennallisesti kuitenkin maksamisen ja tulevan eläkkeen suhde on 1:1. Jo tämä suhde vaatii 8% palkasta joka kk. Suuret ikäluokat maksoivat vain 1:5. Käytännössä

siis vapaamatkustajia ja todella kaukana siitä marttyytimytologiasta .

Eikö älyllinen kapasiteettisi pysty muuhun kuin tämän ongelman jauhamiseen vuodesta toiseen ? Mikä olisi tämän ongelman ratkaisu ? Olisiko se tämän jauhaminen vielä 10 vuotta. 

Lapsesi eivät tule saamaan koskaan eläkettä, sinä vain jauhat tätä joka ei ratkaise mitään.

Ratkaisu on nykyisten eläkkeiden pienentäminen . Älyllisestä kapasiteetista puheen ollen se on ilmeistä ja täälläkin sanottu. Sitten sekä työnantajamaksujen että palkansaajan tyel maksujen pienentäminen .

Tämä toistaa omaltapuoleltasikin koko ajan samaa kaavaa. Jos et pysty vastaamaan minun vastaukseen . Tule tämä sama kommentti vähän eri sanamuodoin.

Niin rmahdollista on tosiaan että lapseni eivät saa eläkettä ja siihen on syypää ahneet suuret ikäluokat.

Älyllinen kapasiteetti riittää ainoastaan vauvapalstalla riekkumiseen.

Vaikka kilpailisin tasaväkisesti olmin kanssa samassa sarjassa tietokilpailuissa, ei sekään silti muuta sitä tosiasiaa ,että suuret ikäluokat on helpolla päässyt opportunistinen vapaamatkustaja sukupolvi. Juuri sinäkin elät nuorempiesi piikkiin ilman omia ansiotasi ja siitä on kyse , ei minun mahdollisesta vähäisestä älyllisestä kapasiteetista🤷‍♂️

Niin mut miks sä jauhat samaa asiaa potenssiin sata?Mitä se niin ku auttaa? Helpottaaks sua toi syyllistäminen, häh? Ei tääl kaikki oo eläkeläisii, älä kaikille keuhkoo automaattisesti et ne elää nuorempien piikkiin. Vähän rajaa.Mäkin elän ihan omilla ansioillani. Jos sitä älyllistä kapasiteettii olis, ymmärtäis asian.

No miksi sitten otat itseesi kun se ei sinua koske, kun puhun juuri nimenomaan suurten ikäluokkien eläkeläisistä ? Luulisi sinun huippuluokan älyllisellä kapasiteetilla pystyä se jo oivaltamaan. Se ei ole mitenkään rivien väliin piilotettu vaan sanottu ihan suoraan.

Joo joo, mut ku sä jauhat tota samaa asiaa aamusta iltaan.En ota itseeni, mut koskee mua siinä mielessä, et todennan Suomessa olevan sivistystä sekä hyvätapaisia nuoria, jotka arvostavat vanhempiaan, ja ovat heille kiitollisia.siks heitän välillä tähän ketjuun jonkun kommentin. Alun alkaenhan ketju aloitettiin aiheella, et vanhemmat ei ymmärrä nykyaikaa, mut sä oot kääntänyt keskustelun eläkeläisten morkkaamiseks. Revi siitä.

Suuret ikäluokat ei arvosta muita ikäluokkia. Mitä muuta se on kuin arvostuksen puutetta, että eletään toisten piikkiin ja silti haukutaan pullamössösukupolveksi. Ei kyllä ole kiitollisuudesta tietoakaan, päinvastoin. Suuret ikäluokat eivät monissa tapauksissa ymmärrä miten eläkejärjestelmä toimii ja siten sopii keskustelun aiheeseen. Niin kauan kuin keskustelu on hengissä ja näen vääriä väittämiä, tähän myös osallistun. Sen ei tulisi olla sinun murhe j huoli vähimmässäkään määrin kyseinalaistamallasi älyllisellä kapasiteetillanikin olen oppinut, että nämä jankutukset ajan käytöstä mm johtuu argumenttien puutteesta ja siitä että itse asiaan ei ole mahdollista järkevästi vastata.

Anna hänen jauhaa asiaansa, ei se mikskään muutu.Aivoissa ei ole muuta kuin eläkekateus. Jatkaa, jatkaa ja jatkaa.Kaikki eläkeläiset elävät hänen piikkiinsä.

Tietysti on annettava, kun ei ole keinoja estää🤷‍♂️

Typerää joka tapauksessa. Huvinsa kullakin.

Vierailija
6752/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ureaexprttejä näköjään riittää. Onkohan urologin ammatti tavoite.

Vierailija
6753/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien edustajat. Olkaapa ystävällisiä ja kuolkaa jo pois. Teitä ei ole kaivattu enää pitkään aikaan.

Älä minua tuomitse, minua on tarvittu jo 10 vuotta lastenlasten hoitajana, ja teen sitä mielläni.

Perheen tilanne on ollut sellainen, että ovat päivittäin tarvinneet apuani paitsi loma-aikoina.

Olisi yksi veronmaksaja ollut poissa sekä olisivat tarvinneet mahd muuta tukea ja veronmaksajilta tämäkin olisi poissa.

Molemmat perheen aikuiset ovat sen verran hyvätuloisia, että pitkä penni olisi poissa yhteisestä kassasta.

Ovatko tarvinneet? Luultavasti olisivat pärjänneet ilmankin apuasi, mutta olit itse sitä innokkaasti tarjoamassa, niin eivät raskineet kieltääkään. Isovanhempi päivittäin nurkissa on kuitenkin kaksipiippuinen juttu, vanhempana sitä jaksaa, koska lapsille voi olla kevyempää olla lyhyempää päivää hoidossa, eikä isovanhemman ja lapsen yhteistä aikaa mielellään kiellä. Mutta niinä päivinä kun saa olla vain oman perheen kesken, se on kyllä taivaallista.

Vierailija
6754/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen eläkeläinen on mielestään ansainnut ja itse maksanut oman eläkkeensä veroina ja eläkemaksuina.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suuret ikäluokat nauttivat eläkettä keskimäärin noin 25 vuotta. Tuona aikana saadusta eläkkeestä on edunsaaja itse maksanut vain murto-osan. Kuka maksaa loput? Seuraavat sukupolvet.

Tämä pyramidi-huijaus ei voi kuitenkaan jatkua loputtomiin. Jos ei ole tarpeeksi veroja ja eläkemaksuja maksavia palkansaajia, niin kovin on hankalaa saada niitä eläkkeitä kokoon tulevaisuudessa. Siis nykyisillä eläkekassan varannoilla voidaan vähän aikaa pyöritellä sirkusta. Jos maailman talous sakkaa, niin kyyti on kylmää ja pyramidi romahtaa aika nopeastikin.

Vierailija
6755/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko tarvinneet? Luultavasti olisivat pärjänneet ilmankin apuasi, mutta olit itse sitä innokkaasti tarjoamassa, niin eivät raskineet kieltääkään. Isovanhempi päivittäin nurkissa on kuitenkin kaksipiippuinen juttu, vanhempana sitä jaksaa, koska lapsille voi olla kevyempää olla lyhyempää päivää hoidossa, eikä isovanhemman ja lapsen yhteistä aikaa mielellään kiellä. Mutta niinä päivinä kun saa olla vain oman perheen kesken, se on kyllä taivaallista.

Täällä löytyy joka asiasta etsimällä jotain negatiivista,heti on joku luulemassa että olisivat pärjänneet ilman apuasi.Älytöntä mennä luulemaan toisen jutuista jotain lisänäkemyksiä.

Vierailija
6756/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eläkeläinen on mielestään ansainnut ja itse maksanut oman eläkkeensä veroina ja eläkemaksuina.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suuret ikäluokat nauttivat eläkettä keskimäärin noin 25 vuotta. Tuona aikana saadusta eläkkeestä on edunsaaja itse maksanut vain murto-osan. Kuka maksaa loput? Seuraavat sukupolvet.

Tämä pyramidi-huijaus ei voi kuitenkaan jatkua loputtomiin. Jos ei ole tarpeeksi veroja ja eläkemaksuja maksavia palkansaajia, niin kovin on hankalaa saada niitä eläkkeitä kokoon tulevaisuudessa. Siis nykyisillä eläkekassan varannoilla voidaan vähän aikaa pyöritellä sirkusta. Jos maailman talous sakkaa, niin kyyti on kylmää ja pyramidi romahtaa aika nopeastikin.

Yritäs nyt elää vaan hetkessä. Älä ennustele, voi mennä hutiin.

Vierailija
6757/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ureaexprttejä näköjään riittää. Onkohan urologin ammatti tavoite.

Tuskin tietää mitä ureaexpertti tarkoittaa, sen verran höynähtänyt. Voihan olla et googlaa ja tulee kohta selittään.Heko heko.

Vierailija
6758/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät vain maksa kunnon palkkaa työntekijöille. Ja on täysin totta, että teknologia tuhonnut täysin monet työpaikat. Jos arvot menevät siihen suuntaan, että osaatko tietokone juttuja? Mihin katosi empatian taito tai muu osaaminen? Mun lapsuudessa oli hyviä työntekijöitä ja jokainen lähes arvosti toisiaan, mutta ei toki kaikki. Uskon, että teknologia tullut jo tien päähän.  Uskon, että tulevaisuudessa  tuhotaan kaikki tietokoneet, telkkari ja kännyt. Kun monelta ihmiseltä katoaa sosiaaliset taidot ja keskittymiskyky, niin se jo kertoo, että tämän yhteiskunnan on muututtava. Ei ne tekniset laitteet mitään onnea tuo, saati työpaikkaa. Minulla ei ole tv:tä, koska en usko siihen tuijottamiseen, tai edes kännyyn, miksi tuijottaa sitä koko ajan? Teknologia tuhoaa koko ajan ihmisiä, se vie meiltä sen tärkeimmän eli keskittymällä oman sydämen ääneen. Se vie kaiken huomion omasta itsestä. Yhteiskunnan onkin tarkoitus pitää ihmiset kiireisenä, tuijottamalla kännyyn, ettet vain vahingossa keskity itseesi tai omaan elämääsi tai edes oman sydämen ääneesi. 

Vierailija
6759/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sanotaan, että suurten ikäluokkien ollessa nuoria, työuransa huipulla 70-80 -luvulla, he saivat kaiken helposti, talot, mökit, autot, ulkomaan matkat ja elintaso oli huippua. Sitten kuitenkin väitetään, että EU:n myötä elintaso ja kaikki muu on muuttunut paremmaksi. Jäljelle jää vain kaksi johtopäätöstä, joko ensimmäinen väite pitää paikkansa ja EU romahdutti elintason ja hyvinvointiyhteiskunnan, tai suurten ikäluokkien elämä oli huonompaa kuin nykyään. 

Vierailija
6760/19905 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäs nyt elää vaan hetkessä. Älä ennustele, voi mennä hutiin.

Näin teenkin ja maksan palkansaajana aivan liikaa veroja ja eläkemaksuja jotta yhteiskunnan oravanpyörä voisi jotenkin kitkuttaa eteenpäin.

Samaan aikaan ei tarvitse olla mikään ydinfyysikko, että voi päätellä ongelmia olevan tiedossa jos tulot ovat jatkuvasti pienemmät kuin menot. Se on vain karu fakta että jossain vaiheessa tulee stoppi vastaan. Tapahtuuko se samalla tavalla kuin Kreikassa tapahtui... siihen voidaan vielä vaikuttaa, toivottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi