Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19903)

Vierailija
4521/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella sukupolvella on omat haasteensa. Jokaisessa sukupolvessa on syyttäjiä, uhreja ja niitä, jotka ymmärtää asiat monelta kantilta.

Yksi asia pätee kuitenkin jokaiseen sukupolveen läpi aikojen: jokainen meistä kohtaa maailman ja käsittelee vastaan tulevia asioita erilailla. Emme voi tehdä yhtä päätelmää per sukupolvi, vaan tarinoita on monenlaisia. Jokainen meistä tulkitsee maailmaa niistä lähtökohdista, joita meillä on kylläkin hetkellä käytettävissä.

Vierailija
4522/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua nämä ns. boomerit ärsytä, mutta ne nuorehkot mammat ketkä hinaa karjuvat huono käytöksiset kakaansa kauppoihin ruuhka-aikoina. Puhumattakaan kun he punkevat ilmaisiksi ruuhkabusseihin vankureineen, kännykkä kädessä.

Niiden puolisot on töissä, nykyään on paljon vuorotyötä.

Sinä ajatteletkin vain omaa itseäsi ja mielestäsi lapset saisivat olla ilman ruokaa, kun sinun hienon hienot korvasi ei kestä lapsen itkua edes lyhyttä aikaa

Ehkä meidän nuorempien pitäisi myös sanoa ettei kestetä vanhusten vaipan vaihtoa, miksi ette vaihda itse?

No mikset sano idiootti? Ihan turhaan täällä mouruat kuin kiimainen katti.

Terveiin hyvin pärjäävä nelikymppinen, joka käyttää aikansa itsensä kehittämiseen. Se näkyy myös pankkitilillä ja hyvissä ihmissuhteissa. Jos et satu tietämään.

Suomi on täynnä näitä mukavia fiksuja nelikymppisiä, hoitavat asiansa, eivätkä rieku palsoilla mäkättämässä.

10 vuoden sisällä irtisanotaan paljon ihmisiä. Kun he joutuvat työmarkkinatuella 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä töihin ja ulosottoon velkojensa kanssa niin eivät he sitten enää ole niin mukavia. He ovat mukavia vain sen aikaa kun heidän elämänsä menee suunnitelmien mukaan.

Mikä ihmeen ennustaja sinä olet? Ai luulet et kaikki ovat samanlaisia kuin sinä?

En ole ennustaja, luen talousuutisia, lisäksi meillä on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, suuret ikäluokat 75-vuotiaita eli asiakkaat vähenee. Kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä, se oli lehdessä.

En tiedä kuinka monta vuotta nuo 75-vuotiaat vielä shoppailee ja käy parturissa ja ravintoloissa.

Elinikä on noussut, useimmat yli 7 kymppiset ovat hyväkuntoisia, harrastavat liikuntaa, syövät terveellisesti, käyttävät hyvinvointipalveluja ym. Ainakin minun ystäväpiirissäni.

Vähän ihmetyttä vaipanvaihdoista puhe. No, kaikki tullaan vanhoiksi, itsekullakin edessä.

Eri

Kyllä, juuri näin. Seitsenkympiset ovat viriiliä porukkaa, monilla takana akateeminen ammatti. Itsekin käytän sujuvasti tietotekniikkaa, whatsappia, instagramia, luen blogeja ja kirjoja ja kirjoitan kaikesta ympärilläni. Valokuvaan monimutkaisella järjestelmäkameralla, vaellan luonnossa, remontoinkin itse ja ajelen laajat nurmikentät maalla ja pienet kaupungissa. Seuraan aktiivisesti politiikkaa ja hallituksen toilailuja. Tuen Greenpeacen toimintaa.

Että repikää siitä, kaikki vanhempien ihmisten halveksijat, kouluttakaa itsenne ja tehkääpä sama perässä ilman mitään tukia ja apuja, itsenne ja kykyjenne varassa. Tulkaa vasta sitten haukkumaan muita, kun pystytte samaan.

Ja kuitenkin näin itsenäisten ja erinomaisten ihmisten pitää maksattaa eläkkeensä nuoremmillakin, jotka ei mihinkään pysty. Ymmärtänet ristiriidan?

Heidän lapsensa perivät nämä mittaamattomat omaisuudet, eväänsä liikauttamattakaan. Ko. lapsillaollut myös valtavat mahdollisuudet opiskella, jos halua olisi ollut, mutta kun ei... jääty vaan makoilemaan ja ruikuttamaan. Toivottavasti perinnöt menevät suoraan vaikka orpojen kissojen kodille, jos nämä" boomerit" eivät kuluta sitä itse, mikä olisi parasta!

Tämän omaisuuden keruun mahdollisti mm pienet eläkemaksut, joita sitten kerätään nyt nuoremmilta. Mieluummin pienet eläkemaksut ja vähemmän perintöä, nyt se omaisuus kierrätetään mutkan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoa mukaillen: Nykynuoret ja heidän vanhempansa eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään suurten ikäluokkien elämästä ja todellisuudesta. 

Ketkähän ovat kustantaneet ja mahdollistaneet nuorempien ikäluokkien maksuttomat palvelut koulutuksesta ja terveydenhuollosta lähtien, tuskin nämä itse?

Kumma olisi jos ei mitään tajuttaisi. Koko elämähän sitä suurten ikäluokkien sankarimytologiaa on kuunneltukin. " kun minä olin nuori". Joo kyllä ne hiihdot, omenat, ja sokerijuurikkaan tiedetään. Silti nämä ei oikeuta twitä ottamaan eläkkeenne teidän elämästä mitään ymmärtämättömien selästä.

Vierailija
4524/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tehän peritte nämä vauraat boomerit.

Vierailija
4525/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun suuret ikäluokat olivat nuoria niin silloin yhteiskunta oli muutenkin erilainen. Kukaan ei hössöttänyt mistään sateenkaarijutuista, ilmastouskonnosta, black lives matterista eikä mistään muustakaan typerästä hömpästä mistä nykyajan nuoriso vaahtoaa. Ja oli silloinkin niitä väliin putoajia eli sellaisia kuin ap. jotka eivät saaneet elämän syrjästä kiinni ellei joku heille kultalusikalla sitä eteen kantanut. Turha itkeä täällä että ennen oli elämä helpompaa jokainen on oman onnensa seppä ja tekee elämästään sellaista kuin parhaaksi näkee tai viitsii.

En pidä noita nykyisiä ns hössötyksiä arvossaan, mutta suurten ikäluokkien hössötyksiä oli kommunismi ja hippiliike. Kumpikin nykyhössöttyksistä on niiden "lapsia". Olisipa sitä vain oman onnensa seppä, mutta tässä kustannellaan omalta osaltaan sitä yhteensä 33 miljardin edestä teidän teidän "oman elämänne seppien onnea". Teidän laisiin seppiin ei olisi oikein varaa. Melkoisia seppiä toden totta. Melkoisen Sammon toisaalta itsellenne taoitte.

Vierailija
4526/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teitä nykynuoria vaivaa olette kateellisia kaikille kaikista en kuulu suureen ikäluokkaan, mutta en ymmärrä näitä kommentteja ennen oli pakko ottaa mitä työtä vain oli koulutus mikä tahansa ei ollut varaa nirsoilla, kun ei ollut nykypäivän sosiaaliturvaa. Siivoojista on huutava pula samoin vanhusten hoitamisessa on paljon avoimia työpaikkoja enne oli pakko ottaa mitä työtä tahansa, kun kukaan ei maksanut työttömyyskorvauksia ja sosiaaliturvaa ja kukaan ei saanut asumistukia kaikki maksettiin itse.

Vierailija
4527/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua nämä ns. boomerit ärsytä, mutta ne nuorehkot mammat ketkä hinaa karjuvat huono käytöksiset kakaansa kauppoihin ruuhka-aikoina. Puhumattakaan kun he punkevat ilmaisiksi ruuhkabusseihin vankureineen, kännykkä kädessä.

Sinä ajatteletkin vain omaa itseäsi ja mielestäsi lapset saisivat olla ilman ruokaa, kun sinun hienon hienot korvasi ei kestä lapsen itkua edes lyhyttä aikaa

Ehkä meidän nuorempien pitäisi myös sanoa ettei kestetä vanhusten vaipan vaihtoa, miksi ette vaihda itse?

Terveiin hyvin pärjäävä nelikymppinen, joka käyttää aikansa itsensä kehittämiseen. Se näkyy myös pankkitilillä ja hyvissä ihmissuhteissa. Jos et satu tietämään.

Suomi on täynnä näitä mukavia fiksuja nelikymppisiä, hoitavat asiansa, eivätkä rieku palsoilla mäkättämässä.

10 vuoden sisällä irtisanotaan paljon ihmisiä. Kun he joutuvat työmarkkinatuella 518 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä töihin ja ulosottoon velkojensa kanssa niin eivät he sitten enää ole niin mukavia. He ovat mukavia vain sen aikaa kun heidän elämänsä menee suunnitelmien mukaan.

Mikä ihmeen ennustaja sinä olet? Ai luulet et kaikki ovat samanlaisia kuin sinä?

En ole ennustaja, luen talousuutisia, lisäksi meillä on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, suuret ikäluokat 75-vuotiaita eli asiakkaat vähenee. Kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä, se oli lehdessä.

En tiedä kuinka monta vuotta nuo 75-vuotiaat vielä shoppailee ja käy parturissa ja ravintoloissa.

Elinikä on noussut, useimmat yli 7 kymppiset ovat hyväkuntoisia, harrastavat liikuntaa, syövät terveellisesti, käyttävät hyvinvointipalveluja ym. Ainakin minun ystäväpiirissäni.

Vähän ihmetyttä vaipanvaihdoista puhe. No, kaikki tullaan vanhoiksi, itsekullakin edessä.

Eri

Kyllä, juuri näin. Seitsenkympiset ovat viriiliä porukkaa, monilla takana akateeminen ammatti. Itsekin käytän sujuvasti tietotekniikkaa, whatsappia, instagramia, luen blogeja ja kirjoja ja kirjoitan kaikesta ympärilläni. Valokuvaan monimutkaisella järjestelmäkameralla, vaellan luonnossa, remontoinkin itse ja ajelen laajat nurmikentät maalla ja pienet kaupungissa. Seuraan aktiivisesti politiikkaa ja hallituksen toilailuja. Tuen Greenpeacen toimintaa.

Että repikää siitä, kaikki vanhempien ihmisten halveksijat, kouluttakaa itsenne ja tehkääpä sama perässä ilman mitään tukia ja apuja, itsenne ja kykyjenne varassa. Tulkaa vasta sitten haukkumaan muita, kun pystytte samaan.

Ja kuitenkin näin itsenäisten ja erinomaisten ihmisten pitää maksattaa eläkkeensä nuoremmillakin, jotka ei mihinkään pysty. Ymmärtänet ristiriidan?

Olisko helpompi maksaa lisää veroja,koska eläkkeen sijasta ihmiset saisivat toimeentulotukea?

Sivistysvaltiossa ei ketään tapeta nälkään.

T. Fiksujen eläkeläisten lapsi

Helpointa olisi ollut, että nykyiset eläkeläiset olisivat oikeasti maksaneet elkettään edes lähelle sitä 1:1 . Nyt maksoivat vain viideosan eläkkeistään itse.

Onko tässä otettu huomioon se että kaikki eivät edes ehdi eläkkeelle kun kuolevat pois jo ennen tai sitten hyvin pian eläkkeelle jäämisen jälkeen.

Heidän maksamansa eläkemaksuista he itse eivät käytä yhtään.

Itse olen vielä töissä, 40 v on jo tullut täyteen.

Ja vielä pitää muutama vuosi jatkaa

Olen työeläkemaksuja maksellut jo muutaman vuosikymmenen.

Kyllä siitä minullekin pitäisi eläkettä kuulua vaikka systeemi onkin sellainen että osittain kustannetaan jo eläkkeellä olevien eläkettä.

Vierailija
4528/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella sukupolvella on omat haasteensa. Jokaisessa sukupolvessa on syyttäjiä, uhreja ja niitä, jotka ymmärtää asiat monelta kantilta.

Yksi asia pätee kuitenkin jokaiseen sukupolveen läpi aikojen: jokainen meistä kohtaa maailman ja käsittelee vastaan tulevia asioita erilailla. Emme voi tehdä yhtä päätelmää per sukupolvi, vaan tarinoita on monenlaisia. Jokainen meistä tulkitsee maailmaa niistä lähtökohdista, joita meillä on kylläkin hetkellä käytettävissä.

Tämä on mihinkään johtamatonta relativismia tilanteessa, jossa eläkemaksut on 24,4 % palkkasummasta ja työikäisten työllistämisestä on tullut Suomessa liian kallista.

Nuo jaapa jaapa ja toisaalta mutta toisaalta -puheet voidaan jättää odottamaan aikaa, jolloin taas on varaa jeesustella siitä, että kaikilla meillä on rajoituksemme ja silloin oli niin mutta nyt on näin. Nyt on aika korjata vinoutunut huoltosuhde. Muuten ei kohta enää ole jeesustelijoita eikä muitakaan tässä maassa.

Vierailija
4529/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Olisko helpompi maksaa lisää veroja,koska eläkkeen sijasta ihmiset saisivat toimeentulotukea?

Helpointa olisi ollut, että nykyiset eläkeläiset olisivat oikeasti maksaneet elkettään edes lähelle sitä 1:1 . Nyt maksoivat vain viideosan eläkkeistään itse.

Onko tässä otettu huomioon se että kaikki eivät edes ehdi eläkkeelle kun kuolevat pois jo ennen tai sitten hyvin pian eläkkeelle jäämisen jälkeen.

Heidän maksamansa eläkemaksuista he itse eivät käytä yhtään.

Itse olen vielä töissä, 40 v on jo tullut täyteen.

Ja vielä pitää muutama vuosi jatkaa

Olen työeläkemaksuja maksellut jo muutaman vuosikymmenen.

Kyllä siitä minullekin pitäisi eläkettä kuulua vaikka systeemi onkin sellainen että osittain kustannetaan jo eläkkeellä olevien eläkettä.

On otettu huomioon. Laskelma on tehty keskimääräisen eliniän perusteella.

Vierailija
4530/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Olisihan se edullisempaa, sillä ennen toimeentulotuen saamista pitäisi realisoida omaisuutta. Sitä on kuitenkin monille eläkeläisille kertynyt. Ja silti eletään muiden kukkarolla.

VMP vielä kadehditaan vanhempien omaisuuksia, varmaan perintöjä kuitenkin odottelette.Pliis älkää tulko kertoon kuin monta autoa, kesämökkiä ja taloa vanhemillanne on.

Tässä eläkekuppauksessa on kyse Suomen talouden näivettämisestä. Kukaan ei eläkeläisiä eikä heidän perintöjään kadehdi. Päinvastoin, saavat käyttää ne nyt itseensä, mutta yhteisten varojen kuppaus pitää loppua.

Eläkkeisiin menee yli puolet Suomen valtion budjetista vuodessa.

Vierailija
4531/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 miljardia on järkyttävän iso summa, mutta toisaalta, kun eläkeläisiä on 1.6 miljoonaa, ei se tee kuin hiukan yli 1700€/kk/eläkeläinen.

Vierailija
4532/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Heidän lapsensa perivät nämä mittaamattomat omaisuudet, eväänsä liikauttamattakaan. Ko. lapsillaollut myös valtavat mahdollisuudet opiskella, jos halua olisi ollut, mutta kun ei... jääty vaan makoilemaan ja ruikuttamaan. Toivottavasti perinnöt menevät suoraan vaikka orpojen kissojen kodille, jos nämä" boomerit" eivät kuluta sitä itse, mikä olisi parasta!

Tämän omaisuuden keruun mahdollisti mm pienet eläkemaksut, joita sitten kerätään nyt nuoremmilta. Mieluummin pienet eläkemaksut ja vähemmän perintöä, nyt se omaisuus kierrätetään mutkan kautta.

Nykyisiin alle keski-ikäisiin verrattuna näillä nyt eläkkellä olevilla sukupolvilla oli malttia säästää. Nykynuorilta/nuorilla aikuisilta puuttuu kärsivällisyys ja sunnitelmallisuus. Mieluummin matkustellaan kuin hankittaisiin alkuun vaikka oma yksiö.

- siitä välistä -

4533/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää te nykypäivän keski-ikäiset marisijat teille ei kelpaa kaikki työt mitä on tarjolla ennen oli kelvattava kun kukaan ei maksanut työttömyyskorvausta tai asumistukia, vain varakkailla oli varaa kouluttaa itsensä köyhän lapsi meni suoraan kansakoulusta töihin jotta pystyi tuomaan kotiin rahaa ja kaikki työ kelpasi mistä vain sai rahaa. Te ette todellakaan tiedä millaista oli olla suurien ikäluokkien lapsi tai yleensäkään entisitä ajoista, nyt te pokkana herjaatte kännykkä korvalla aiempia ikäluokkia, syytätte ihmisiä jotka ovat olleet rakentamassa sosiaaliturvaa, mistä itse ovat jääneet nuorena paitsi

4534/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtio maksa kuin valtion töissä olleiden eläkkeen kyllä minun eläkkeeni maksaa eläkeyhtiö valtiolle en maksa muuta kuin veroja

Vierailija
4535/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Mikä puolue alkaa nyt tekemään eläkeremonttia ? Joko se on jonkin puolueen ohjelmassa ? Jos ei ole niin Mannerheimintielle istumaan hopi hopi on kiire

Harmi ettei ollut boomereiden aikaan persuja, eiks ne kuitenkin niitä äänestä.

Persut on aiemmalta nimeltään smp

Vierailija
4536/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filippiiniläiset hoitajat ovat ihania. Ahkeria ja hymyileviä.

Muissa kulttuureissa kunnioitetaan vanhempia.

Siellä ei makseta niin suuria eläkkeitä kuin meillä eikä oteta eläkerahoja työssäkäyvien palkoista. Eikä haukuta työttömiä.

Eikä makseta työttömyyskorvauksia, eikä lapsilisiä, eikä ole ilmaista koulutusta, eikä asuntotukia, eikä muitakaan sos.tukia. 

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja 8% työttömiin. Juu, ei varmaan ole kodinhoitajia eikä eläkeläisten hoitokoteja eikä eläkeläisen asumistukea, eikä kelatakseja eikä varmaan makseta lääkkeitäkään.

Ei niin. Lapset matkustavat toiselle puolelle maapalloa elättääkseen vanhempansa!

Ok, mikä maa on sellainen missä tienaa enemmän kuin Suomessa, jotta pystyy elättämään vanhempansa Suomessa? Paljonko Filippiineillä asuminen ja muu maksaa, kun vertaa Suomeen?

Eks sä hyvä ihminen bonjaa, et täs oli kyse kahden eri valtion systeemistä, valtio 1 jossa ei ole sosialiturvaa, tulon siirtoja ym. Valtio 2 jossa kansalaisista huolehditaan verovaroin,sosiaaliturva, tulonsiirrot, kaikista pyritään huolehtimaan, ei tarvi seistä kulmilla kerjäämässä.

Siis hyvää päivää kirvesvartta sinne.

Ootko sä joku parikymppinen, itse sinä mainostit miten Filippiineillä on.

En oo mitään mainostanut , vastasin tuohon kun hklö kysyi missä tienataan enemmän kuin Suomessa, et pystyy elättään…. Jne. Tiedän vaan sen et ne lähettää osan tilistää sukulaisilleen.

Filippiineillä ei ole ollut samanlaista yhden ikäluokan eläkekusetusta. Puhaltavat enemmän yhteen hiileen, eikä yksi boomeri sukupolvi ole junaillut itselleen jättimäisiä tulonsiirtoja ja leuhki olevansa evoluution loppuhuipennus.

Keskustele sinä vaan tuon tukityöllistetyn kanssa, toinen toistanne tukien ja yhteen hiileen puhaltaen ;DD

Lopputulos on varmasti eläkekusetuksen loppuhuipennus -------> ELÄKKEET POIS (v.2040)  ;DDDDDDDDDD

Heh, ei ole eläkekusetusta, eikä muutakaan sosiaaliturvakusetusta.Hah hah puhaltavat yhteen hiileen, no ovat tietty perhekeskeisiä, ja huolehtivat vanhemmistaan ja sisaruksistaan minkä pystyvät.

Kylläpä eroavat perhekeskeisyydessään suomen suurista ikäluokista. Suomessa suuret ikäluokat elävät leveästi lastensa piikkiin. Te sanotte eläkekusetusta "puolenne pitämiseksi" Eipä voi väittää vastaan etteikö se sitäkin olisi. Hiton kalliiksi se tulee vain muille.

Liikaa yleistetty, täällä on moni vanhempi kertonut avustavansa täysi- ikäisiä lapsiaan pienestäkin eläkkeestään. Yleisesti ottaen tavallisen suomalaisen perheen jäsenet eivät riitele vanhempiensa ja isovanhempiensa kanssa, seka haukuskele eläkeläisiään eläkekusetuksesta, vaan pitävät yhteyksiä ja ovat toisilleen tärkeitä. Tämän palstan agenda on toisenlainen, voisi nimittää eläkeläisten haukkumisfoorumiksi.

Ja nuorempien haukkumisfoorumiksi. Jopa työttömiä haukutaan vaikka he tekevät työmarkkinatuella töitä, parempi koulutus kuin eläkeläisillä.

Jos nyt niin kovasti pitää kadehtia ja haukkua, niin ottakaa kohteeksi leskeneläkkeet. Minulla on parikin yli 70- kymppistä tuttavaa, joiden mies on kuollut n parikymppisenä, siitä asti ovat saanet miehen tuloihin sidottua mahtavaa eläkettä, vaikka ovat itse olleet ikänsä hyväpalkkaisissa töissä. Näitä eläkekummajaisiahan riittää, kuten myös eduskunnasta tippuneet kansanedustajat, nuorilla ihmisillä eläkkeet juosset vuosikausia. He eivät näillä palsoilla riehu.

Leskeneläkkeeseen on jo puututtu. Mutta ei tietenkään niin, että se mitenkään koskisi nykyisiä eläkkeensaajia. Rajoitukset koskevat nuorempia ikäluokkia.

Enpä muuten tiennytkään, että vuosikymmeniä sitten jo parikymppisillä miehillä oli kovat tulot.

Täällä olen monen monta kertaa lukenut eri ketjuista, kuinka leskeneläkejärjestelmä pitää kokonaan lopettaa, koska se on vanhanaikainen ja sotii sitä vastaan, että jokaisen kuuluu itse ansaita elantonsa.

Ja tätä on vaatineet nimenomaan nykynuoret.  

Kauhea valitus siitä, että joku voi saada leskeneläkettä!  Joten nauttikaa nyt siitä, että olette ainakin hiukan kaventaneet leskeneläkettä.  Mitä hittoa täällä siitä nyt vaahtoatte, kun olette niin kovasti olleet sitä vastaan?

Ja nyt te nuoren polven edustajat olette saaneet mitä halusitte.  Ette nyt saa sitä leskeneläkettä sitten kuin sen määräajan, kun kerran siitä narisitte.  

Vierailija
4537/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38723 kirjoitti:

Minua ärsyttää te nykypäivän keski-ikäiset marisijat teille ei kelpaa kaikki työt mitä on tarjolla ennen oli kelvattava kun kukaan ei maksanut työttömyyskorvausta tai asumistukia, vain varakkailla oli varaa kouluttaa itsensä köyhän lapsi meni suoraan kansakoulusta töihin jotta pystyi tuomaan kotiin rahaa ja kaikki työ kelpasi mistä vain sai rahaa. Te ette todellakaan tiedä millaista oli olla suurien ikäluokkien lapsi tai yleensäkään entisitä ajoista, nyt te pokkana herjaatte kännykkä korvalla aiempia ikäluokkia, syytätte ihmisiä jotka ovat olleet rakentamassa sosiaaliturvaa, mistä itse ovat jääneet nuorena paitsi

En nyt rupea vaihtamaan töitä huonommin palkatuksi sen vuoksi ettei sinua ärsyttäisi toisaalta mikäpä nyt ei boomeria ärsyttäisi.

Vierailija
4538/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö - ei sun tarvitse ottaa vastaan velkaista lahoavaa pesää. Joten älä turhaan sure että joudut maksamaan veroja kun et joudu jos et itse vaan hlua.

Verokarhua ei kiinnosta menisikö talo/asunto oikeasti kaupaksi, vaan siitä on maksettava verot heti tai mieluiten eilen verottajan itsensä määräämän hinnan mukaan.

Ei siitä mitään veroa joudu maksamaan, jos ilmoittaa perunkirjoituksessa, ettei ota omaisuutta vastaan.  Ei sitä silloin ole perinyt eikä maksuja tule.

Eikä velatkaan periydy jos perunkirjoitus on määrämuotoisesti ja ajoissa tehty.

Vierailija
4539/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Mikä puolue alkaa nyt tekemään eläkeremonttia ? Joko se on jonkin puolueen ohjelmassa ? Jos ei ole niin Mannerheimintielle istumaan hopi hopi on kiire

Harmi ettei ollut boomereiden aikaan persuja, eiks ne kuitenkin niitä äänestä.

Persut on aiemmalta nimeltään smp

Juu. Persut ovat tosiaan tuoneet itseään tykö nimenomaan maaseudun puolueena, eikös juu?

Vierailija
4540/19903 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38723 kirjoitti:

En nyt rupea vaihtamaan töitä huonommin palkatuksi sen vuoksi ettei sinua ärsyttäisi toisaalta mikäpä nyt ei boomeria ärsyttäisi.

Tämän ketjun perusteella tuntuu siltä, että enemmän teitä nuoria ja keski-ikäisiä ärsyttää,  ihan mikä asia tahansa.

Se on muuten ihan totta, että suurten ikäluokkien kohdalla ei ilman koulutusta olevilla ollut juurikaan mahdollisuuksia valita töitään.  Eikä kaikilla ollut sitä mahdollisuutta käydä koulua ja opiskella.  

Nyt on nuorilla ainakin se koulujen käyminen mahdollista.  

Ja on ihan päivänselvää, että teidän huutonne siitä, kuinka maksatte  meidän eläkkeemme, on ihan turhaa, koska omasta palkastanne se ei lähde kuin minimaalisen vähän, sen sijaan työnantaja joutuu maksamaan jokaisesta työntekijästään vakuutusmaksut, aivan samoin kuin heidän on vakuutettava työntekijänsä myös tapaturmien ja sairauksien varalta ja siis huolehdittava työterveyshuollosta.

Jos tähän tulisi helpotusta näille työnantajille, niin se ei todellakaan teidän palkkojanne nostaisi.  Eli teillä se ei näkyisi, sen sijaan työnantajalla olisi paremmat resurssit palkata lisää työntekijöitä.  

Tai sitten se vain kääräisisi nekin häneltä säästyvät rahat hihaansa.  Niinhän ne tekee monet nytkin, kun palkkaavat halpatyövoimaa.