Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19903)

Vierailija
3581/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen vihapuheketju saa olla täällä päivästä toiseen?

Siksi kun tämä vihapuhe ei koske mustia tai seksuaalivähemmistöläisiä, tai transsukupuolisia.

Vierailija
3582/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykääpä aiheessa. Henkilökohtaiset solvaukset ei kuulu aiheeseen ja on kielletty keskustelupalstan säännöissä.

Ketä on solvattu henkilökohtaisesti? Suuria ikäluokkia solvattu stereotyyppisesti, ikään kuin olisivat kaikki samanlaisia.Yksilöitä olemme kaikki, ja erilaisia, ollaan mitä mitä ikäluokkaa tahansa.

Tuota viestiä edeltävissä viesteissä on menty henkilökohtaisuuksiin koskien kirjoittajaa, joka puhuu eläkekusetuksesta. Osaat varmasti lukea, joten typerää kysellä.

Onko täällä siis vain yksi henkilö joka puhuu eläkekusetuksesta? Ai, no onpa tuottelias!!

Juu, osaan lukea, mutten jaksa tosiaa kaikkea soopaa lukea, ei luulis että siinä mitään typerää on.

Ei ole vain yksi henkilö.

Henkilöön meneminen on säännöissä kielletty, yhteiskunnallisista ilmiöistä keskustelu ei. Jotenkin tuntuu olevan vaikeaa joidenkin ymmärtää, että eläkejärjestelmä on todellakin epäoikeudenmukainen. Koko ajan yritetään kääntää keskustelua johonkin nauriin järsimiseen 50-luvulla tai sitten toisten näiden eläkekusetuksesta kirjoittavien haukkumiseksi.

Minä ainakin olen huomannut, että täällä nimenomaan haukutaan ja solvataan eläkeläisiä eläkkeiden epäoikeudenmukaisuusesta, en ole huomannut että kukaan olisi nauriiden järsimisestä maininnut. Todella ala- arvoistaja ikävää tuollainen jonkun ikäryhmän solvaaminen.

No, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, solvaajat ovat saanet jonkunverran takaisin huuteluistaan, kuten ”ikäryhmähullu”. Aika kuvaavaa ja ymmärrettävää.

Hei jos eläkejärjestelmä on epäoikeudenmukainen, tee hyvä ihminen asian eteen jotain, äläkä täällä eläkeläisiä haukuskele.Se nyt ei ainakaan asiaa auta.Vanhat ihmiset saattavat ottaa tosissaan tuollaisen huutelun ja pahoittaa mielensä, mutta sitähän sinä ilmeisesti haluatkin?

Pahoittaa mielensä? No ei se maksajankaan roolissa mieli mettä keitä. Ja eikö mitään "jos"on epäreilu, se ON epäreilu. Asiaa voi pitää yllä yhtä hyvin täälläkin ja on syytä pitääkin kun vielä on tällaisia vähättelyjä " jos on epäreilu"

Tämä. Kyllähän se mielen saa pahoittuneeksi kun tajuaa, että nykyeläkeläiset monesti tienaavat eläkkeinä paremmin kuin paremmin koulutettu jälkikasvunsa palkkoina. Tai, että eläkeikä on hurahtanut monella toistakymmentä vuotta edellistä sukupolvea kauemmaksi tavoitteeksi. 

Eläkeikä nousee, koska terveydenhoito kehittyy. Entinen 70 v on kuin vanha 50 v työkyvyltään.

Ja pelkkä ylikoulutus ei oikeuta eläkkeeseen, ellei se koulutus muutu ansiotuloiksi. Ihan itse olet elämäsi sössinyt, on koulutus on mennyt hukkaan .

Saat ihan sen minkä ansaitset.

Tämä ongelma tulee tulevaisuudessa poistumaan. Lapset ja nuoret ovat ylipainoisia ja kärsivät erilaisista neurologisista sairauksista. Heidän vanhempansa eivät ole ajatelleet tulevia sukupolvia lihottaessaan ja altistaessaan lapsiaan elintasosairauksille.

Lihava lapsi ----> Lihavampi nuori ------> Sairaalloisen lihava keski-ikäinen ------> ???????

Kuka nykyisten keski-ikäisten eläkkeet tulee maksamaan. Koko järjestelmä pitäisi romuttaa.

Edes nykyisen työelämässä olevan ikäpolven elinikä tuskin tulee ennustettua saavuttamaan.

Suurten ikäluokkien elinikä ei ole pelkästään kehittyneen terveydenhuollon ansiota. He ovat olleet aktiivisia liikkujia koko ikänsä. Arkiliikunta on nykyisin minimaalista ja vähenee koko ajan, kiitos kaikkien skuuttien ymv. + virtuaalitodellisuuden.

Aika siis korjaa tämänkin ongelman. PISTE

Eli vaikka järjestelmä kompensoi yhteikunnan rahaa ja voimavaroja moninkertaisesti suurille ikäluokille, ei mitään hätää, koska nuoremmat ovat vain lihavia ja tulevat kuolemaan ennen kuin saavuttavat eläkeikää. Meidän jälkeemme vedenpaisumus, siitähän tuo suuri ikäluokka on kuuluisa. Nuoremmille riittää vittuilut päälle. 

Jo nyt eläkkeelle jäävät ovat terveempiä ja aivan toista kuin edeltäjänsä.  Vakituiseen hoitoa tarvitseva joukko on pienempi, ja vie siitä potista isoimman osan.  Sairauksien vuoksi eläkekertymäkin on pieni.  Saa nähdä miten tämä pössysukupolvi pärjäilee. Dementia on kallishoitoinen vaiva.

On täällä ihan fiksujakin kirjoittajia, siis toi pössysukupolvi on kyl tosi hyvä ilmaus.Kiitti nauruista!

Noh juokaas ny sitä alkomahoolia niin poistutte keskuudestamme nopeammin valittamasta asioista joista ette ymmärrä mitään.

Noh pössytelkääs ny ihan rauhassa, älkääkä valitelko asioista joista ette ymmärrä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että ymmärrystä löytyy näille ajatuksille. Välillä tuntuu, että nämä someräksyttäjät ovat jostain ihan eri planeetalta kuin oma tuttavapiiri. Olen itse sekä raatanut että nauttinut elämästä ja jotenkin tuntuu, että se raatamispuoli on vain tänä päivänä monille ihmisille liikaa. Ei jakseta sitä, että elämä on rankkaa. Mutta oli se rankkaa niillä suurillakin ikäryhmillä ja ehkä tässä on se ero, että suuret ikäryhmät kasvatettiin kuitenkin nykyisiä

enemmän hyväksymään se. Myös yksi asia, joka erottaa nykypolven vanhemmasta, on järjetön tuhlaamisen kulttuuri. Valitetaan pienistä palkoista, mutta joka viikko wolttaillaan ja pitää päästä terassille, tapahtumiin, yms. Nämä ovat nuorille ihmisille valintoja. Näin on aina ollut, mutta kulttuuri on muuttunut sellaiseksi, että tuhlaaminen on säästeliäisyyttä hyväksyttävämpää ja oikeutettua jokaiselle. Suuret ikäryhmät ostivat nuorena keskimäärin huomattavasti harvemmin krääsää ja noutoruokaa, jne. Toki ajat ovat silloin olleet erilaiset. Maailma muuttuu...

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän tämän suurten ikäluokkien stereotyyppisten kommenttien inhon, mutta toisaalta jollain asteella olen niiden kanssa samaa mieltä. Olen itse reilu kolmekymppinen ja listaan muutamia asioita, joita olen elämässäni tehnyt:

-Kesätyön saaminen kävelemällä työpaikalle ja kysymällä töit

-Vakituisen työpaikan saaminen ja siellä työskentely nyt jo kymmenen vuoden ajan. Mentaliteettini on, että töitä kyllä riittää tekevälle.

-Armeijan käynti. Ruk.

-Omistusasunnon hankkiminen nuorena, jotta pääsee ns. omaan kämppään kiinni. Inflaatio nyt ei tietenkään sitä maksata, mutta toisaalta koen olevani etuoikeutettu erittäin halvan velan vuoksi. Myös asuntojen hinnat yleisesti ovat nousseet koko sen ajan kun olen asunnon omistanut.

-Naimisiin meno

-Lasten saaminen

-Kesämökin hankkiminen

-Kerään joka vuosi sienet/marjat pakkaseen itse

-Löytyy työkalut ja olen vähän kaikissa asioissa ns. Tee-se-itse ihminen, enkä tuhlaa varojani juurikaan mihinkään palveluihin

-pride tuputuksen ihmetteleminen ja oikeastaan ihan kaikkien trendi-ilmiöiden kummaksuminen. En vain ymmärrä. Hyväksyn kyllä kaikki ihmiset ja ilmiöt, mutta en vain ymmärrä välillä mitä näillä haetaan.

-käytän sitä hiton tuulipukua.

Ja kyllä, käyn vaimon kanssa kävelyllä.

Ja kyllä, hän se siivoaa ja tekee ruokaa enemmän kuin minä.

Ja kyllä, minulla on suurempi palkka.

Vihatkaa vapaasti, mutta näin olemme onnellisia.

Eli melko perinteisiä asioita, joita nämä suuret ikäluokat arvostaa, myös itse arvostan.

Taustani ei todellakaan ole varakas ja olen tyhjästä luonut itselleni hyvän elämän, juuri niillä opeilla, joita täällä parjataan. Omat vanhempani eivät näin tehneet ja ehkä siksi olen jollakin tavalla halunnut näyttää, että kaikki on mahdollista, kun vain tahtoa riittää. Mielestäni suurten ikäluokkien näkemykset ovat ihan hyviä ja kunnioitettavia. Toisaalta miksei kaikki saisi tehdä niin kuin lystää ja tämän hyväksymisessä varmaan juuri näillä suurilla ikäluokilla on parannettavaa. Kenties he ovat joissain asioissa päässeet helpommalla, mutta kyllä Suomi on ollut heidän nuoruudessa täysin erilainen maa ja hyvä elämä ei todellakaan ollut itsestään selvää.

Kiitos hyvästä kirjoituksesta! Eivät kaikki nuoret ole somessa räksyttäviä ja vanhempiaan solvaavia eläkekusetuskateita. Täällä on melkoista yleistystä puoleen sun toiseen ikäryhmien välillä.Todellakin melkoista stereotypiaa.

Joopa joo. Olet siis 'niittänyt kuin Akseli Koskela'. Eikö kotimurjuusi hankittu veronmaksajien rahoilla niittokonetta? En oikein usko tuota. Trukit taisivat yleistyä sellukopisköillä ja satamajätkillä jo 50-luvun lopulla. Metsuritkin päãsivät melko nopeasti Ponssen hedelmistä osallisiksi. Lopeta tuo paskan puhuminen jostain raatamisesta, koska koneellistumisen tunteviin se ei uppoa. Kieroa manipulaatiota yrittää vedota lapsekkaisiin milleniaaleihin.

Ponsse perustettiin 1970 ja vasta 1980 tuotanto alkoi pyöriä kunnolla.

Vierailija
3584/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomereilla kauhea hätä leimata eläkekusetuksesta puhuvat yhdeksi tai kahdeksi tyypiksi. Kertoo siitä, että tietävät itsekin, ettei kusetus ole ok. Kuin kiihkeästi omaa selitystään huutava rikollinen oikeudessa.

Pikemminkin pelkäävät tienestiensä loppuvan. Monella lapsuuskin oli 'niukkaa' sillä tavalla ettei isä ja äiti joutaneet passaamaan. Itsekkäin ja huonoin sukupolvi sitten 1860-luvun ja ensimmäisen maaiomansodan aikaisen.

Taas taas täyslaidallinen ikäluokkahulluutta, , mitä hän muuten tietää 1860- luvun ikäluokista, ja ensimmäisestä maailman sodan aikaisesta ikäluokasta., kun vertailee ikäluokkien huonommuutta. Hassua suorastaan.Varmaan joku historian proffa, hah hah

3585/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän tarvitse, elämme omassa kuplassa, meillä on rahaa, emme tarvitse nykyelämän ymmärtämistä, mitä täällä vingutte, hoitakaa omat asianne.

Vierailija
3586/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppuu se lässytys kakarat! Nämä ns. boomerit ovat tehneet niska limassa duunia, että seuraavat pullamössösukupolvet on saatu elätettyä. Harva heistä mikään grynderi on. Pienillä eläkkeillä kituuttavat menemään, samalla kun te olmit itkette kun on niin vaikeeta kaikki. Teillä ei ole mitään käsitystä millaista elämä oli 70- ja 80-luvulla. Silloin ei paljon päitä silitelty, toisin kuin tänä päivänä kun kaikki on niin vaikeeta. Nyyhnyyh.

Teidän boomereiden ihan OMA SYY, että kasvatitte jälkeläisistänne pullamössöjä ja silittelette heidän päitään.

Mikä ihmeen syyttelyketju tää oikein on? Syytellään, haukutaa ja kadehditaan. Suuret ikäluokat oikein sylkykuppina.

No, haukkujat tietty omaa pahaa oloaan ilmentävät, mutta silti tuottaaks se kuitenkaan mitään helpotusta oloonne,kun oikein ilkeilee jollekin?

Tiedetään, että Ihan jo leikkikoulussa alkaa tuollainen kiusaaminen, jatkuen työpaikkakiusaamisena. Herää kysymys, mitä järkeä?

Vierailija
3587/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen Mohikaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeaanaikaansyntynyt kirjoitti:

nykysukupolvi odottaa koura ojossa ja vaatimukset on luksuselämä luokkaa, kaikki Vermeet pitää olla viimeisen päälle jne.

oi muistan ihanan 70 luvun kun päälle puettiin ne vaatteet mitä sattuu löytyy halpahallista, hyvin niissä tarkeni, ruoka oli äidin tekemää kotiruokaa jne.

mun vanhemmat itse olivat viettäneet lapsuutensa sodan jälkeisessä köyhässä Suomessa ja hyvin selvisivät ilman somea tai muuta turhaa...

ei tää Digi hype ikuisesti jatku, mikäli ihmiskunta selviää seuraavat 100 vuotta, on edessä paluu luolaihmiseksi, eräät tosi TV tähdet jo treenaa sitä varten 😁

Ja kuinkas ollakaan juuri teille vaatimattomuuden perikuville on kuitenkin ollut pakko hommata talon lisäksi mökki ja pari autoa nuorempien piikkiin.

Näistähän nuoretkin haaveilee. Ei saa olla köyhä ruma eikä kipeä. Lisäksi useita lennähdyksiä trendikohteisiin.  Eivät yhtään ajattele että pitäisi panna sivuun tulevia sukupolvia varten.  Ovat kuin sellaisia ei enää tuliskaan.  

Haaveeksi jää monilla kun suuret ikäluojat sössi Suomen tällaiseen kestävyysvajeeseen ja kusettivat itselleen hyvät eläkkeet nuorempien piikkiin.

Kadehdit 800-1200 €/kk eläkkeitä. 😂😂

Pieniä eläkkeitä saa 500 000 eläkeläistä ja 1100000 suurempia eläkkeitä. Eläkeläisiä on melkein 2 miljoonaa.

Suuria ikäluokkia taitaa olla hengissä enää noin 300 000, mutta ainoastaan heidän eläkkeensä saa haukkumiset 1 100 000 eläkkeet ovat ok. Suuret ikäluokat saunan taa lopetettavaksi, niin nykyihmisille aukeaa rikas ja onnellinen elämä

60-lukulaiset boomerien lapset samanlaista paskaporukkaa.

Just joo. Lopputulos: ainoita kunnon ihmisiä ovat nykyajan diginatiivit??  :D

Paskaporukkaa näiden vinkujien mielestä aina omista vanhemmista ja isovanhemmista lähtien kaikki. Huoh, mitä paskanjauhajia.

Vierailija
3588/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä on 1,5 miljoonaa ja heidän elämisensä maksaa 2,5 miljoonaa työtätekevää.

Suurin virhe tehtiin kun ei annettu Koronan hoitaa asiaa luonnollisella tavalla. Ja ei, ei siihen kaikki eläkeläiset olisi kuollut pahimmassakaan kuvitelmassa. Nyt otettiin rutkasti velkaa ja pahennettiin ongelmaa joka tulee siitä että työtätekevien ja tekemättömien suhde on väärä. 

Kun työtätekevistä vielä vähennetään kunnan ja valtion työntekijät nähdään kuinka tukala tilanne oikeasti on. Maksajia on liian vähän. 

Muuta heti Ruotsiin, siellä tehtiin juuri noin.Tervemenoa ja isovanhemmat mukana!

Vierailija
3589/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ei meidän tarvitse, elämme omassa kuplassa, meillä on rahaa, emme tarvitse nykyelämän ymmärtämistä, mitä täällä vingutte, hoitakaa omat asianne.

Aika mahtavaa puhetta nettosaajalta,

Saataisikin hoitaa vain omat asiat, mutta kun pitää kannatella teitäkin.

3590/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Lopeta heti se kannattelu, miksi kannattelet ?

Vierailija
3591/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä pistää ketjussa silmään itselleni, on että boomerit sanovat kaiken olevan nykyään helpompaa, koska heillä ei ollut "tavaraa/hyödykettä x". Nuoremmat taas kokevat maailman olevan haastavampi paikka elää ja olla, eikä siinä eri tuotteet kamalasti lohduta. 

Olen itse kolmekymppinen, ja todellakin kaipaan usein lapsuusvuosiini. Voisin vaihtaa somet, kännykät ja kodinkoneet koska tahansa entisen maailman yhteiskuntaan. 

Vierailija
3592/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta heti Ruotsiin, siellä tehtiin juuri noin.Tervemenoa ja isovanhemmat mukana!

Puppua. Selvästi et ymmärrä Ruotsia kansakuntana, siellä ei todellakaan tehty noin. 

Olen nähnyt useamman ihmisen kuolevan dementiaan, lisääntynyt elinikä ei lisää terveitä elinvuosia. Se on aika säälittävää katseltavaa kun toimeliaasta ihmisestä tulee raunio. Keuhkokuume on siinä tilanteessa armelias loppu. Korona samoin. 

Mihin ne 85v+ vanhukset päätyvät? Kohti uutta nuoruutta?  Tuntu siltä että ihmisillä on epärealistisia odotuksia. 'Pari vuotta karanteenissa ja sitten on taas kivaa'.

Kustannuksista ei puhuta mutta säästöistä sitäkin enemmän. Säästäminen vasta alkaa koronan jälkeen.

Vierailija
3593/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju osoittaa miksi palkkaan jatkossakin vain ikäisiäni tai vanhempia.

Jatkakaa nuoret somettamista, suunnitellaan automaatio sen mukaan ettei teille ole mitään hommia.

Vierailija
3594/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suuriin ikäluokkiin kuluvat joutuivat lähtemäänmaalta kaupunkeihin. Vain ysi isosta lapsi laumasta voi jäädä kotiin hoitamaan vahuksia ( siihen aikaan harva heidän vanhemmistaan täytti 50v ) miehet kuolivat vielä 60/70 luvuilla alle 50v ja naiset keskimäärin vähän päälle 50v. Sillä tavalle jos olisi tilanne yhä, emme olisi teidän harmiteltavana enää! Minutkin sanottiin irti kun olin 50v ja olin juuri saanut kasvatettua lapset maailmaan ja saanut heidät opiskelemaan, kertomalla että tulevaisuudessa kun he menevät työhön siivoojaksi pääsemiseenkin vaaditaan keskikoulu, eikä silläkään koulutuksella löydy vaihtoehtoja työhön! Kun ahkerasti luette koulussa niin voitte itse miettiä mitä hommaa ois kiva tehdä! He uskoivat minua ja niinpä ei heidän ole tarvinnut harmitella. Itse olen ollut työssä tehtaassa ja ravintolassa, eli vuorotyötä vuorotyötä.... pieni palkka ja kelan tukema eläke! Karehdi nyt sitä sitten! Elän niin nuukasti että luultavasti uskoisit minut nähdessäsi minulla olevan jotain karehdittavaa!?!. Kateus on mielen myrkkyä ja saa ihmisen tekemään ja ajattelemaan vääriä tekoja ja vääriä ajatuksia!!!!! Opetelkaa lapset ja opettakaa omanne näkemään maailman valoisana mahdollisuuksien paikkana josta itse voi valita mitä tekee ja mitä ajattelee! Ette ole minkään kohtalon vankeja vaan väärän asenteen ja ajattelun vankeja!!! Kato ulos! Kuinka kaunis on luonto! Kuinka sininen taivas! Kuinka lämpimästi aurinko paistaa! Opi R sanoista, parempi on antaa kuin saada! Jaa niin että mitä antaa, mitä saada! Hymy naapurille/vastaan tulevalle! Ystävällinen sana! Vaikka vaan päivää ja vähän hymyä! Kun lapset tai mies tulee kotiin, toivota tervetulleeksi hymyllä ja hei tai moi? sanoilla! Mikä on niin vaikeaa? Hymy antaa itsellesi ja muille hyvän mielen! Hyvä mieli tuo mukanaan iloa ja tyyneyttä ja rauhaa! Ei tarvitse kinastelle saati tapellakenenkään kanssa ja kateus on täydellistä myrkkyä joka tappaa naapuritkin ja koko suvun!!! Asenteen muutosta hyvät ystävät! Löytäkää ilo pienistä asioista! Ajatelkaa vaikka kuinka minä kuljen 30-40v vanhoissa vaatteissani, mikäli vielä mahtuvat. Onneksi silloin kuljettiin väljemmissä vaatteissa.! Silloiset juhla ja kylä vaatteet on ihan mukiin meneviä yhä. Jaa, miksi minulla sellasia on vielä? Hoidin ja hoidan niitä huolella varon rikkomasta vaateitani, pidän ne puhtaana enkä heittele mihin sattuu. Minun vaateistani ei koskaan ole ollut esm lattialla kuin korkeintaan sukat. Ne on säilytetty vaatepuulla tai siististi kaapiin viikattuna. Sananlasku sanoo, puhtaus on puoli ruokaa, pätee kuitenkin myös vaatteisiin! Noh! Asiasta toiseen! Asenne muutosta rakkaat lapset! Aurinko paistaa ja on kesä! Vaikka sataakin se virkistää ja puhdistaa luontoa ja mieltä! Älä anna pahan voittaa itseäsi vaan voita paha hyvällä!!!

Vierailija
3595/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä pistää ketjussa silmään itselleni, on että boomerit sanovat kaiken olevan nykyään helpompaa, koska heillä ei ollut "tavaraa/hyödykettä x". Nuoremmat taas kokevat maailman olevan haastavampi paikka elää ja olla, eikä siinä eri tuotteet kamalasti lohduta. 

Olen itse kolmekymppinen, ja todellakin kaipaan usein lapsuusvuosiini. Voisin vaihtaa somet, kännykät ja kodinkoneet koska tahansa entisen maailman yhteiskuntaan. 

Pari esimerkkiä: Boomeri valittaa ettei pankista saanut lainaa, asuntolainakin piti maksaa 10 vuodessa -> asunnon pystyi maksamaan tuossa ajassa. Mitä asunnot maksavat nyt suhteessa palkkoihin? Ei pelkästään Helsingissä vaan myös pkkukaupungeissa. 

Koulutusta saa nykyään helpommin. Haittapuolena on että monia yksinkertaisia ammattikoulutuksia on venytetty turhaan jotta ne olisivat 'korkeakoulukelpoisia'. Osa porukasta jaksaisi sen 2 vuotisen koulun muttei 4 vuotista.  Toisaalta kouluttamattomilla ei enää tee kukaan mitään. Matalan palkan työt eivät elätä, eikä tehtaitakaan ole entiseen malliin. 

Koulutetut kilpailevat avoimilla markkinoilla muita maita vastaan, laiska ei pärjää. 

Julkinen sektori on kasvanut tajuttoman suureksi, verot ovat sen mukaiset. Rikastumaan ei pääse vaikka saisi töitä kunnon palkalla. 

Vierailija
3596/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Pakko. Sellaisen eläkejärjestelmän olette saaneet aikaan. Jos ja kun haluan työtä tehdä, niin siitä verojen lisäksi otetaan vielä 400e eläkemaksuja. On sitä työtä tehtävä kun pitää 33miljardia maksaa vuodessa teille, vaikka piti eläkkeet olla teillä itse jo ansaitut. Irtisanoutuisin niin mielelläni teidän kannatusyhdityksestä pois. Eli hoidettaisiin mielellämme vain ne omat asiat.

Vierailija
3597/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin joku täällä kiinnittää huomiota tuohon boomerien härpäkkeiden kaipuuseen. Olen myös 30v ja vaihtaisin televisiosta alkaen aivan kaikki nykyaparaatit yhteiskuntaan 20v sitten. En itse edes omista kuin "välttämättömät" eli television, puhelimen, sähköhellan ja kahvinkeittimen.

Vierailija
3598/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppua. Selvästi et ymmärrä Ruotsia kansakuntana, siellä ei todellakaan tehty noin. 

Olen nähnyt useamman ihmisen kuolevan dementiaan, lisääntynyt elinikä ei lisää terveitä elinvuosia. Se on aika säälittävää katseltavaa kun toimeliaasta ihmisestä tulee raunio. Keuhkokuume on siinä tilanteessa armelias loppu. Korona samoin. 

Mihin ne 85v+ vanhukset päätyvät? Kohti uutta nuoruutta?  Tuntu siltä että ihmisillä on epärealistisia odotuksia. 'Pari vuotta karanteenissa ja sitten on taas kivaa'.

Kustannuksista ei puhuta mutta säästöistä sitäkin enemmän. Säästäminen vasta alkaa koronan jälkeen.[

Ruotsissa kuoli ja on kuollut pilvin pimein ihmisiä koronaan, ja pystytkö ymmärtämään mitä ikäluokkaa? Kaikkihan tuon tietäät, ei siinä mitään Ruotsin kansakunnan ymmärtämistä tarvita. Eli siellä on käynyt just niin kuin olisit toivonut Suomessakin käyvän..

Vierailija
3599/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulantei kirjoitti:

Kaikki suuriin ikäluokkiin kuluvat joutuivat lähtemäänmaalta kaupunkeihin. Vain ysi isosta lapsi laumasta voi jäädä kotiin hoitamaan vahuksia ( siihen aikaan harva heidän vanhemmistaan täytti 50v ) miehet kuolivat vielä 60/70 luvuilla alle 50v ja naiset keskimäärin vähän päälle 50v. Sillä tavalle jos olisi tilanne yhä, emme olisi teidän harmiteltavana enää! Minutkin sanottiin irti kun olin 50v ja olin juuri saanut kasvatettua lapset maailmaan ja saanut heidät opiskelemaan, kertomalla että tulevaisuudessa kun he menevät työhön siivoojaksi pääsemiseenkin vaaditaan keskikoulu, eikä silläkään koulutuksella löydy vaihtoehtoja työhön! Kun ahkerasti luette koulussa niin voitte itse miettiä mitä hommaa ois kiva tehdä! He uskoivat minua ja niinpä ei heidän ole tarvinnut harmitella. Itse olen ollut työssä tehtaassa ja ravintolassa, eli vuorotyötä vuorotyötä.... pieni palkka ja kelan tukema eläke! Karehdi nyt sitä sitten! Elän niin nuukasti että luultavasti uskoisit minut nähdessäsi minulla olevan jotain karehdittavaa!?!. Kateus on mielen myrkkyä ja saa ihmisen tekemään ja ajattelemaan vääriä tekoja ja vääriä ajatuksia!!!!! Opetelkaa lapset ja opettakaa omanne näkemään maailman valoisana mahdollisuuksien paikkana josta itse voi valita mitä tekee ja mitä ajattelee! Ette ole minkään kohtalon vankeja vaan väärän asenteen ja ajattelun vankeja!!! Kato ulos! Kuinka kaunis on luonto! Kuinka sininen taivas! Kuinka lämpimästi aurinko paistaa! Opi R sanoista, parempi on antaa kuin saada! Jaa niin että mitä antaa, mitä saada! Hymy naapurille/vastaan tulevalle! Ystävällinen sana! Vaikka vaan päivää ja vähän hymyä! Kun lapset tai mies tulee kotiin, toivota tervetulleeksi hymyllä ja hei tai moi? sanoilla! Mikä on niin vaikeaa? Hymy antaa itsellesi ja muille hyvän mielen! Hyvä mieli tuo mukanaan iloa ja tyyneyttä ja rauhaa! Ei tarvitse kinastelle saati tapellakenenkään kanssa ja kateus on täydellistä myrkkyä joka tappaa naapuritkin ja koko suvun!!! Asenteen muutosta hyvät ystävät! Löytäkää ilo pienistä asioista! Ajatelkaa vaikka kuinka minä kuljen 30-40v vanhoissa vaatteissani, mikäli vielä mahtuvat. Onneksi silloin kuljettiin väljemmissä vaatteissa.! Silloiset juhla ja kylä vaatteet on ihan mukiin meneviä yhä. Jaa, miksi minulla sellasia on vielä? Hoidin ja hoidan niitä huolella varon rikkomasta vaateitani, pidän ne puhtaana enkä heittele mihin sattuu. Minun vaateistani ei koskaan ole ollut esm lattialla kuin korkeintaan sukat. Ne on säilytetty vaatepuulla tai siististi kaapiin viikattuna. Sananlasku sanoo, puhtaus on puoli ruokaa, pätee kuitenkin myös vaatteisiin! Noh! Asiasta toiseen! Asenne muutosta rakkaat lapset! Aurinko paistaa ja on kesä! Vaikka sataakin se virkistää ja puhdistaa luontoa ja mieltä! Älä anna pahan voittaa itseäsi vaan voita paha hyvällä!!!

Koska se koko kateus-argumentti on itse ongelman vähättelyksi kyhätty olkiukko. Sillä halutaan etukäteen taittaa kärki kaikelta arvostelulta, eikä se ole mikään oikea teema. Sillä saa mukavasti vängättyä ja hämmennettyä. Kyse on periaatteesta, että onko eläkejärjestelmä oikein. Ei ole, jos muutenkin varakas ikäpolvi maksattaa eläkkeet nuoremmillaan.

3600/19903 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Pakko. Sellaisen eläkejärjestelmän olette saaneet aikaan. Jos ja kun haluan työtä tehdä, niin siitä verojen lisäksi otetaan vielä 400e eläkemaksuja. On sitä työtä tehtävä kun pitää 33miljardia maksaa vuodessa teille, vaikka piti eläkkeet olla teillä itse jo ansaitut. Irtisanoutuisin niin mielelläni teidän kannatusyhdityksestä pois. Eli hoidettaisiin mielellämme vain ne omat asiat.

Suomen eläkejärjestelmä on samanlainen kuin muissakin pohjoismaissa, monissa yhteyksissä havaittu hyväksi. Eläkemaksuja ei tarvitse korottaa ennenkuin vuonna 2050 ja kohtuullisesti silloinkin.

Sinulle vinkuja sanon että joudut töihin kunhan eduskunta vaihtuu. Kaikki tuet joilla nykyisin elät pienenevät ja loppuvat kokonaan, joudut menemään töihin, vinkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän