Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19903)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoikäinen kirjoitti:
Kukkua, että boomereilla on rahaa ja menee hyvin!!
Itse olin 40 vuotta töissä ja jouduin jäämään tk-eläkkeelle alle 60-vuotiaana. Eläkkeeni on huikeat 1500/kk, josta pois verot.
Vuokralla asutaan ja iankaikkisen vanhalla pikkuautolla ajetaan. Pankissa eläkeraha käy kääntymässä. Eli ei ole muhkeita säästöjä, ei ollenkaan itse asiassa.
Kuitenkin kävin kauppaopiston (velaksi) ja kasvatin kunnon veronmaksajan.
Että ihan 1500€ ELÄKETTÄ, voi kiesus... minä, joka voisin olla lapsesi, saan 2 ammattia opiskelleena ja aikuislukion käyneenä saman verran PALKKAA.
Onneksi maksan asunnosta lainaa, niin on vanhana yksi huoli vähemmän.Sinun kohdalla on kyllä koulutus mennyt hukkaan kun et parempiin töihin pysty.Ja tämä 40 vuotta töitä tehnyt on maksanut eläkemaksuja että saa pienen eläkkeen,sinä olet vain veronmaksajien rahoja kuluttanut ja nyt vielä valitat.
Voi mummu kulta, kun minä teen ihan tavallista työtä ja minulla on monta tutkintoa ja ylioppilashattukin. Sen tulin ansainneeksi kun olin raskaana ja pyöritin fyysisen työn yritystä.
Ja tietääkös se mummu Reumasärky- Happovaiva, että minä maksan siitä palkasta sen mummun eläkkeen ja ehkä tulevaa hoitoakin?
Jos ei aika ole täysin kullannut ja hionut muistia pois, niin sellainen asia kuin *lama* vei lastesi ikäisiltä ihmisiltä työelämän ja tarjoili sen silppuna ja vähempänä takaisin.
Hyvää terveyttä ja lääkkeetöntä tulevaisuutta sulle vaan, nykyajan Ihmenainen, toivotan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykääpä aiheessa. Henkilökohtaiset solvaukset ei kuulu aiheeseen ja on kielletty keskustelupalstan säännöissä.
Ketä on solvattu henkilökohtaisesti? Suuria ikäluokkia solvattu stereotyyppisesti, ikään kuin olisivat kaikki samanlaisia.Yksilöitä olemme kaikki, ja erilaisia, ollaan mitä mitä ikäluokkaa tahansa.
Tuota viestiä edeltävissä viesteissä on menty henkilökohtaisuuksiin koskien kirjoittajaa, joka puhuu eläkekusetuksesta. Osaat varmasti lukea, joten typerää kysellä.
Onko täällä siis vain yksi henkilö joka puhuu eläkekusetuksesta? Ai, no onpa tuottelias!!
Juu, osaan lukea, mutten jaksa tosiaa kaikkea soopaa lukea, ei luulis että siinä mitään typerää on.Ei ole vain yksi henkilö.
Henkilöön meneminen on säännöissä kielletty, yhteiskunnallisista ilmiöistä keskustelu ei. Jotenkin tuntuu olevan vaikeaa joidenkin ymmärtää, että eläkejärjestelmä on todellakin epäoikeudenmukainen. Koko ajan yritetään kääntää keskustelua johonkin nauriin järsimiseen 50-luvulla tai sitten toisten näiden eläkekusetuksesta kirjoittavien haukkumiseksi.
Minä ainakin olen huomannut, että täällä nimenomaan haukutaan ja solvataan eläkeläisiä eläkkeiden epäoikeudenmukaisuusesta, en ole huomannut että kukaan olisi nauriiden järsimisestä maininnut. Todella ala- arvoistaja ikävää tuollainen jonkun ikäryhmän solvaaminen.
No, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, solvaajat ovat saanet jonkunverran takaisin huuteluistaan, kuten ”ikäryhmähullu”. Aika kuvaavaa ja ymmärrettävää.
Hei jos eläkejärjestelmä on epäoikeudenmukainen, tee hyvä ihminen asian eteen jotain, äläkä täällä eläkeläisiä haukuskele.Se nyt ei ainakaan asiaa auta.Vanhat ihmiset saattavat ottaa tosissaan tuollaisen huutelun ja pahoittaa mielensä, mutta sitähän sinä ilmeisesti haluatkin?En ole ketään haukkunut, olen rajannut viestini melko tarkkaan tähän eläkeosioon, vaikka aloitus koskee kyllä laajemmin suuren ikäluokan käsityksiä ja tapaa puhua nuoremmille. Siihen minulla ei ole sanottavaa, mutta tämä eläkeasia kiinnostaa.
Mitä ehdotat, että tekisin eläkejärjestelmän muuttamiseksi? Itselläni on konkreettinen ehdotus jo ollutkin, ja se sai jopa kannatusta.
En tiedä kuka täällä on eläkeläisiä solvannut, mutta yleinen ilmapiiri tääsä ketjussa on aloitusta myöten arvosteleva, ala- arvoinen ja suorastaan solvaava eläkeläisiä ja suuria ikäluokkia kohtaan.
Kysyt mitä tekisit eläkejärjestelmän muuttamiseksi, siinäpä se, järjestelmää vastaan vaikea taistella. On helppo arvostella ja moittia, niin kuin täällä tehdään. Demokratissa on mahdollisuus äänestää tai itse osallistua politiikkaan. Ketä sitten äänestäisit? Kokoomustako, saisko silloin suureläkelaiset verohelpotuksia? Sossuja, saisko sittenkaikki mahdolliset elätit lisää tulonsiiroja?
Niin voihan sitä tosiaan ehdottaa jotain asioiden parantamiseksi mutta kenelle??Vauvapalstan lukijoilleko?Minusta on tärkeää ylipäätään pitää asiaa esillä, myös somessa. On helppo heittää, että Vauva-palstan jutut ei muka kiinnosta ketään. Kyllä kiinnostaa. Täällä on aika paljon lukijoita. On tärkeää, että ihmiset ymmärtävät, miten eläkejärjestelmä toimii. Mitä tällä yleisellä tietoisuudella sitten saavutetaan? Se, että poliitikot joutuvat jatkossa tarkemmin miettimään, miten asiat hoitavat. Muutama ei ehkä enää uskalla esittää härskejä vaatimuksia eläkerahastojen tyhjentämisestä nyt eläkkeellä olevien tilille. Ehkä myös veronalennusvaatimukset saadaan torpattua, jos yleinen mielipide on se, että yksi ikäluokka on jo selvästi enemmän saanut kuin olisi pitänyt. Loppuu se ikuinen vaatiminen.
Ja varmaan siinä onkin syy, miksi tässä ketjussa on yritetty koko ajan mennä henkilöön tai tyrkytelty niitä lapsuusmuistoja hellahuoneesta ja joululahjaomenasta. Jotkut eivät halua, että eläkkeistä keskusteltaisiin, koska sillä keskustelulla todella on vaikutusta yleiseen mielipiteeseen ja sitä kautta politiikkaan.
Ei ole tyrkytetty, ihan on kerrottu miten asiat ovat heidän mielestään olleet.Kun kerran haluat eläkekusetuksesta puhua, niin miksi halveeraat keskustelijoita hellahuoneen ja jouluomienien muisteloista. Sehän on heille samanlainen totuus kuin sinulle tuo järkky kateus eläkkeistä. Siis juurikin keskustelua.Haluat lytätä kaikki muut mielipiteet, ainoa oikea on oma juttusi, muita et ota huomioon, vaan teilaat ikävillä kommenteillasi .Jos esittäisit edes hieman fiksummin näkökantojasi, nehän voisivat mennä jollainlailla jopa perille. Miksi nyt uhoat ettei haluta keskustella, kun ketjussa on metritolkulla tarinaa.
Mitä härskejä vaatimuksia on esitetty, kerro? Melko hyvä mielikuvitus sinulla. Hyvä taito sekin.Toki saa kertoilla ylämäkeen hiihtämistarinoita, mutta kun niitä tyrkytetään suoraan vastaukseksi eläkeviesteihin. Muistelijat on hyvät ja muistelee itsenäisellä viestillä elämäänsä, eikä yritä vastata eläkemaksuprosentteja koskeviin viesteihin kertomalla pässinpökkimistään.
Ja eikö tuo kateuskortti ole jo aika käytetty.
Sähän ootkin käyttäny sitä kateuskorttia ihan sikana, hyvä ku hokasit et se on jo aika käytetty, kiva ettet enää kadehdi. Mikä ihme korkeatasoinen akateeminen saitti sä kuvittelet et täävauvapalsta on? Täällä kuule kaikenlaiset taatelintallaajat saavat kertoa mielipiteitään, ihan niin kuin säkin. Ihan mielenkiintoista kuulla millaista oli suurten ikäluokkien nuoruudessa, millaiset olosuhteet vaikutteet eläkekertymiin ym. Tuossa oli sulta taas tyypillinen halveksiva pässinpökkimisvastaus. Eks sä ite huomaa et keuhkoat samaa kateusagendaa koko ajan.Elämään ja myös eläkeasioihin liittyy paljon erilaisia näkemyksiä,asioita ja kohtaloita. Ei maailmaa kande katsoo vaan yhdestä näkökulmasta, kun täällä on niin paljon muutakin. Mulla ei ole eläkepäivät näkyvissä, enkä ota eläkekusetukseen kantaa, sun harmiksesi. Sorry.t.tyttö 24 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoikäinen kirjoitti:
Itse olin 40 vuotta töissä ja jouduin jäämään tk-eläkkeelle alle 60-vuotiaana. Eläkkeeni on huikeat 1500/kk, josta pois verot.
Vuokralla asutaan ja iankaikkisen vanhalla pikkuautolla ajetaan. Pankissa eläkeraha käy kääntymässä. Eli ei ole muhkeita säästöjä, ei ollenkaan itse asiassa.
Että ihan 1500€ ELÄKETTÄ, voi kiesus... minä, joka voisin olla lapsesi, saan 2 ammattia opiskelleena ja aikuislukion käyneenä saman verran PALKKAA.
Onneksi maksan asunnosta lainaa, niin on vanhana yksi huoli vähemmän.Sinun kohdalla on kyllä koulutus mennyt hukkaan kun et parempiin töihin pysty.Ja tämä 40 vuotta töitä tehnyt on maksanut eläkemaksuja että saa pienen eläkkeen,sinä olet vain veronmaksajien rahoja kuluttanut ja nyt vielä valitat.
Voi mummu kulta, kun minä teen ihan tavallista työtä ja minulla on monta tutkintoa ja ylioppilashattukin. Sen tulin ansainneeksi kun olin raskaana ja pyöritin fyysisen työn yritystä.
Ja tietääkös se mummu Reumasärky- Happovaiva, että minä maksan siitä palkasta sen mummun eläkkeen ja ehkä tulevaa hoitoakin?
Jos ei aika ole täysin kullannut ja hionut muistia pois, niin sellainen asia kuin *lama* vei lastesi ikäisiltä ihmisiltä työelämän ja tarjoili sen silppuna ja vähempänä takaisin.Niin,sulla on monta tutkintoa mutta kadehdit toisen 1500 eläkettä,ei ole kehumista kyllä!En ole eläkkeellä joten siitä ei tarvitse huolta kantaa.
Mistä ihmeestä tuon vedit? En tasan tarkkaan kadehdi mitään, olen hoitanut raha-asiani.
V:n hölmö.
Et varmaan niin. Olet V...u mainen nykyämmä. Maailma olisi parempi ilman tuollaisia!
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja laskee uutta työntekijää palkatessaan, mitä hänelle voi maksaa, jotta rekrytointi on kannattava. Mitä suurempi on eläkemaksu, sitä vähemmän voi maksaa palkkaa. Tai vaihtoehtoisesti, sitä enemmän työntekijän on tahkottava voittoa työnantajalleen.
Ei se palkanmaksu mitään hyväntekeväisyyttä ole, eikä eläkemaksukaan. Joka ikinen lantti on työntekijän tuotava tavalla tai toisella taloon, ja liikevoitto päälle.
Ei se noin mennyt boomereiden nuoruudessa, ei lähellekään. Vessa-Matti Loiri on hyvä esimerkki boomerista. Vesku itki vuosia Speden miljoonatuloista, kunnes myönsi, että 'Onneksi Spede pidätti osan palkasta eläkettä varten'. Boomereille on kaikki tullut valmiina. Oli Särkkä ja Spede tai savupiiput ja satamat työtä antamassa näille beloved consoomereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykääpä aiheessa. Henkilökohtaiset solvaukset ei kuulu aiheeseen ja on kielletty keskustelupalstan säännöissä.
Ketä on solvattu henkilökohtaisesti? Suuria ikäluokkia solvattu stereotyyppisesti, ikään kuin olisivat kaikki samanlaisia.Yksilöitä olemme kaikki, ja erilaisia, ollaan mitä mitä ikäluokkaa tahansa.
Tuota viestiä edeltävissä viesteissä on menty henkilökohtaisuuksiin koskien kirjoittajaa, joka puhuu eläkekusetuksesta. Osaat varmasti lukea, joten typerää kysellä.
Onko täällä siis vain yksi henkilö joka puhuu eläkekusetuksesta? Ai, no onpa tuottelias!!
Juu, osaan lukea, mutten jaksa tosiaa kaikkea soopaa lukea, ei luulis että siinä mitään typerää on.Ei ole vain yksi henkilö.
Henkilöön meneminen on säännöissä kielletty, yhteiskunnallisista ilmiöistä keskustelu ei. Jotenkin tuntuu olevan vaikeaa joidenkin ymmärtää, että eläkejärjestelmä on todellakin epäoikeudenmukainen. Koko ajan yritetään kääntää keskustelua johonkin nauriin järsimiseen 50-luvulla tai sitten toisten näiden eläkekusetuksesta kirjoittavien haukkumiseksi.
Minä ainakin olen huomannut, että täällä nimenomaan haukutaan ja solvataan eläkeläisiä eläkkeiden epäoikeudenmukaisuusesta, en ole huomannut että kukaan olisi nauriiden järsimisestä maininnut. Todella ala- arvoistaja ikävää tuollainen jonkun ikäryhmän solvaaminen.
No, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, solvaajat ovat saanet jonkunverran takaisin huuteluistaan, kuten ”ikäryhmähullu”. Aika kuvaavaa ja ymmärrettävää.
Hei jos eläkejärjestelmä on epäoikeudenmukainen, tee hyvä ihminen asian eteen jotain, äläkä täällä eläkeläisiä haukuskele.Se nyt ei ainakaan asiaa auta.Vanhat ihmiset saattavat ottaa tosissaan tuollaisen huutelun ja pahoittaa mielensä, mutta sitähän sinä ilmeisesti haluatkin?En ole ketään haukkunut, olen rajannut viestini melko tarkkaan tähän eläkeosioon, vaikka aloitus koskee kyllä laajemmin suuren ikäluokan käsityksiä ja tapaa puhua nuoremmille. Siihen minulla ei ole sanottavaa, mutta tämä eläkeasia kiinnostaa.
Mitä ehdotat, että tekisin eläkejärjestelmän muuttamiseksi? Itselläni on konkreettinen ehdotus jo ollutkin, ja se sai jopa kannatusta.
En tiedä kuka täällä on eläkeläisiä solvannut, mutta yleinen ilmapiiri tääsä ketjussa on aloitusta myöten arvosteleva, ala- arvoinen ja suorastaan solvaava eläkeläisiä ja suuria ikäluokkia kohtaan.
Kysyt mitä tekisit eläkejärjestelmän muuttamiseksi, siinäpä se, järjestelmää vastaan vaikea taistella. On helppo arvostella ja moittia, niin kuin täällä tehdään. Demokratissa on mahdollisuus äänestää tai itse osallistua politiikkaan. Ketä sitten äänestäisit? Kokoomustako, saisko silloin suureläkelaiset verohelpotuksia? Sossuja, saisko sittenkaikki mahdolliset elätit lisää tulonsiiroja?
Niin voihan sitä tosiaan ehdottaa jotain asioiden parantamiseksi mutta kenelle??Vauvapalstan lukijoilleko?Minusta on tärkeää ylipäätään pitää asiaa esillä, myös somessa. On helppo heittää, että Vauva-palstan jutut ei muka kiinnosta ketään. Kyllä kiinnostaa. Täällä on aika paljon lukijoita. On tärkeää, että ihmiset ymmärtävät, miten eläkejärjestelmä toimii. Mitä tällä yleisellä tietoisuudella sitten saavutetaan? Se, että poliitikot joutuvat jatkossa tarkemmin miettimään, miten asiat hoitavat. Muutama ei ehkä enää uskalla esittää härskejä vaatimuksia eläkerahastojen tyhjentämisestä nyt eläkkeellä olevien tilille. Ehkä myös veronalennusvaatimukset saadaan torpattua, jos yleinen mielipide on se, että yksi ikäluokka on jo selvästi enemmän saanut kuin olisi pitänyt. Loppuu se ikuinen vaatiminen.
Ja varmaan siinä onkin syy, miksi tässä ketjussa on yritetty koko ajan mennä henkilöön tai tyrkytelty niitä lapsuusmuistoja hellahuoneesta ja joululahjaomenasta. Jotkut eivät halua, että eläkkeistä keskusteltaisiin, koska sillä keskustelulla todella on vaikutusta yleiseen mielipiteeseen ja sitä kautta politiikkaan.
Ei täällä nyt kovin paljoa ole, mutta jos edes muutama lypsymasina saadaan täällä suuttumaan boomereille, niin jätte bra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään et voi mennä navettaan hoitamaan eläimiä ja jättää alle kouluikäisiä keskenään sisälle, se on lastensuojeluilmoituksen paikka.
Eivät tiedä nämä nirppanokat mikä on navetta ja mitä siellä on ja mitä siellä kuuluu tehdä.
Siellä tuotetaan verovaroilla ihmisille haitallista maitoa ja lihaa. Oliko tarpeeksi hyvä vastaus nykyajan rusthollareiden, kartanonherrojen, porotokkien omistajien ja muiden maa-aatelistemme mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyrkytetty, ihan on kerrottu miten asiat ovat heidän mielestään olleet.Kun kerran haluat eläkekusetuksesta puhua, niin miksi halveeraat keskustelijoita hellahuoneen ja jouluomienien muisteloista. Sehän on heille samanlainen totuus kuin sinulle tuo järkky kateus eläkkeistä. Siis juurikin keskustelua.Haluat lytätä kaikki muut mielipiteet, ainoa oikea on oma juttusi, muita et ota huomioon, vaan teilaat ikävillä kommenteillasi .Jos esittäisit edes hieman fiksummin näkökantojasi, nehän voisivat mennä jollainlailla jopa perille. Miksi nyt uhoat ettei haluta keskustella, kun ketjussa on metritolkulla tarinaa.
Mitä härskejä vaatimuksia on esitetty, kerro? Melko hyvä mielikuvitus sinulla. Hyvä taito sekin.
Kyllä ottaa päähän tuo teidän narsistien kateus-kortti. Oletko joku vaippaikäinen? HÄHÄ mullapa on, sulla ei lällättely ei kuulu terveen aikuisen käytökseen. Boomerit nyt ovat juuri tuollaisella typeryydellä käytännössä tuhonneet Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri. Töitä saa ovelta ja risusavottaan voi mennä. Joo ehkä vielä 60-luvulla. Ei mitään käryä nykypäivän työmarkkinoista, ei mitään risusavottoja enää ole. Töitä ei vaan jaella ovelta kysymättä ja vakipaikkoja korotuksineen harvalla on. Eipä ole myöskään paljoa niitä heti 20-vuotiaana naimisiin suhteita ja pätkätyöläisen on yksin turha saada asuntolainaa.
Maailma muuttuu boomerit ei. Muutenkin itsekkäin ja kaikkitietävin ikäpolvi, joille minä tulee aina ensimmäisenä ja kaikki pitää saada heti. Esim. ympäristöasiat ja lasten tulevaisuus tällä planeetalla ei kiinnosta pätkääkään.
Kuulostat ihan katkera-kaarinalta ja henkilöltä, joka pitäisi pyytää töihin kuin, että itse hakisit ja näkisit vaivaa… Kuulostat siltä, että haet tekosyitä siihen, miksi asut vuokralla ja istut sohvall… Sulla ei ole käsitystäkään, miten nykypäivänä saa työ, mutta käsitys siitä miten kaikki on muiden vika…
t. Rekryjä
Kyllä kaikki tietävät millaisia te rekrytoijat nykyisin palkkaatte töihin: hyvännäköisiä, nuoria ja hurmaavia narsisteja, jotka puhuvat teidät pyörryksiin. Tai sitten taviksia hoitoalalle ja muihin raskaisiin silpputöihin orjatyöehdoilla. Jostain syystä ihmiset kokevat tämän tilanteen epäreiluksi.
Mitäs te sitten olette, te joita ei palkata? Älä aina kadehdi!
Asioilla on perspektiiviä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei jos eläkejärjestelmä on epäoikeudenmukainen, tee hyvä ihminen asian eteen jotain, äläkä täällä eläkeläisiä haukuskele.Se nyt ei ainakaan asiaa auta.Vanhat ihmiset saattavat ottaa tosissaan tuollaisen huutelun ja pahoittaa mielensä, mutta sitähän sinä ilmeisesti haluatkin?Pahoittaa mielensä? No ei se maksajankaan roolissa mieli mettä keitä. Ja eikö mitään "jos"on epäreilu, se ON epäreilu. Asiaa voi pitää yllä yhtä hyvin täälläkin ja on syytä pitääkin kun vielä on tällaisia vähättelyjä " jos on epäreilu"
Tämä. Kyllähän se mielen saa pahoittuneeksi kun tajuaa, että nykyeläkeläiset monesti tienaavat eläkkeinä paremmin kuin paremmin koulutettu jälkikasvunsa palkkoina. Tai, että eläkeikä on hurahtanut monella toistakymmentä vuotta edellistä sukupolvea kauemmaksi tavoitteeksi.
Eläkeikä nousee, koska terveydenhoito kehittyy. Entinen 70 v on kuin vanha 50 v työkyvyltään.
Ja pelkkä ylikoulutus ei oikeuta eläkkeeseen, ellei se koulutus muutu ansiotuloiksi. Ihan itse olet elämäsi sössinyt, on koulutus on mennyt hukkaan .
Saat ihan sen minkä ansaitset.
Tämä ongelma tulee tulevaisuudessa poistumaan. Lapset ja nuoret ovat ylipainoisia ja kärsivät erilaisista neurologisista sairauksista. Heidän vanhempansa eivät ole ajatelleet tulevia sukupolvia lihottaessaan ja altistaessaan lapsiaan elintasosairauksille.
Lihava lapsi ----> Lihavampi nuori ------> Sairaalloisen lihava keski-ikäinen ------> ???????
Kuka nykyisten keski-ikäisten eläkkeet tulee maksamaan. Koko järjestelmä pitäisi romuttaa.
Edes nykyisen työelämässä olevan ikäpolven elinikä tuskin tulee ennustettua saavuttamaan.
Suurten ikäluokkien elinikä ei ole pelkästään kehittyneen terveydenhuollon ansiota. He ovat olleet aktiivisia liikkujia koko ikänsä. Arkiliikunta on nykyisin minimaalista ja vähenee koko ajan, kiitos kaikkien skuuttien ymv. + virtuaalitodellisuuden.
Aika siis korjaa tämänkin ongelman. PISTE
Miten tämä siis korjaa eläkekusetuksen ja sen, että yksi ikäluokka saa elää toisten siivellä? Toisaalta olette myös juoppo ja tupakoiva sekä kyllä myöskin lihava sukupolvi, joten ette tekään nykyistä keskimääräistä elinikää kauemmin kynttä pistä ketoon.
Oikeastaan tämä viesti itsessään on hyvä syy pitää keskustelua elossa, että nähdään millaisille ihmisille joka kuukausi eläkettä joutuu maksamaan. Ei kovin hyville..
Kyllä ne boomerit elää melko vanhaksi. Miksi luulet niiden 70-luvun porsastelun aikana rakentaneen turvaverkkoja itselleen. Sossupummi boomer jossain Sysmässä saa kaiken mitä nuori helsinkiläinen ei missäãn tapauksessa tuke 35 vuoden kuluttua saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isälläni on erittäin todennäköisesti ADHD ja sai aikoinaan tehdastyötä kun meni kysymään, ei vaadittu mitään koulutuksia ja isä oli tuolla tehtaalla eläkkeelle jäämiseen asti. Nykyään ei olisi yhtä helppoa. Isä ei varmaan saisi nykykriteerellä ajokorttiakaan..
Olipa mahtava etuoikeus. Vastaavaan paskaduuniin pääsee kyllä nykyäänkin. Vaikkapa Wolt-kuskiksi.
Tienaappa woltin hommissa omakotitalo ja mökki alle kolmekymppisenä.
Ja kyllä, säännöllinen työ on etuoikeus. Oletko liian nuori vai vanha kun et sitä ymmärrä?Ja sitten mennään takasin todellisuuteen. Alle kolmikymppisenä sinkkuboomerit asuivat alivuokralaishuoneissa. Semmoisissa oloissa ettei kukaan nykyisin suostuisi asumaan siten. Heti alkaisi kauhea ulina köyhien huonosta kohtelusta. Parisuhteessa olevat vuokrayksiössä, tai ainakin jotkut heistä. Itselläni eka omistusasunto 43-vuotiaana. Eikä inflaatio todellakaan syönyt lainaa, mutta muuttoliike kylläkin nollasi sen arvon.
Katkeruutesi mittasuhteet ovat on käsittämättömät. Ajattele, kaikki ne sadulta kuulostavat jutut mitä ne boomerit omasta elämästään kertovat ovatkin totta. Ne oli niin köyhiä. Sitten tekivät niitä paskaduunejansa ja säästivät. Ei niillä oikeasti ollut mitään tuhkimon taikakummia loihtimassa kultaisia kärryjä. Paremmin nykyisin menee. Kyllä sinäkin vielä sen työpaikan jostain saat. Semmoinen ero näkyy meidän boomereiden ua nykynuorten välilä olevan, että työttömyyden kourissa ainakin minä ajattelin, että olen niin huono ettei kukaan ota minua töihin. Nykyisin vastaavasti ajatellaan, että boomereiden vika kun mulle ei ole heti ekaksi työpaikaksi johtajan duunia tarjolla.Sano edes että teillä boomereilla menee paremmin. Hyvät eläkkeet verrattain nuorina ja omaisuutta löytyy. Hyvin luovittu muiden sukupolvien selkänahasta.
Heh heh. Valittajien sukupolvi. Naisvallan sukupolvi. Sateenkaarisukupolvi. Ihan itse olette kusenne keittäneet.
Vaikka sukupolvi kuvaus pitäisikin paikkaansa emme sentään maksata eläkkeitä omien vanhempien ja lastemme kustannuksella. Siinä teidän kusetuksessa sitä kusta riittääkin lusikoitavaksi ja pahalta maistu keitettynäkin.
Kyllä näkyy ja kuuluu todellakin, että kusta on tullut juotua.
Sinulla joku fiksaatio ulosteisiin? Siihenkin on olemassa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei jos eläkejärjestelmä on epäoikeudenmukainen, tee hyvä ihminen asian eteen jotain, äläkä täällä eläkeläisiä haukuskele.Se nyt ei ainakaan asiaa auta.Vanhat ihmiset saattavat ottaa tosissaan tuollaisen huutelun ja pahoittaa mielensä, mutta sitähän sinä ilmeisesti haluatkin?Pahoittaa mielensä? No ei se maksajankaan roolissa mieli mettä keitä. Ja eikö mitään "jos"on epäreilu, se ON epäreilu. Asiaa voi pitää yllä yhtä hyvin täälläkin ja on syytä pitääkin kun vielä on tällaisia vähättelyjä " jos on epäreilu"
Tämä. Kyllähän se mielen saa pahoittuneeksi kun tajuaa, että nykyeläkeläiset monesti tienaavat eläkkeinä paremmin kuin paremmin koulutettu jälkikasvunsa palkkoina. Tai, että eläkeikä on hurahtanut monella toistakymmentä vuotta edellistä sukupolvea kauemmaksi tavoitteeksi.
Eläkeikä nousee, koska terveydenhoito kehittyy. Entinen 70 v on kuin vanha 50 v työkyvyltään.
Ja pelkkä ylikoulutus ei oikeuta eläkkeeseen, ellei se koulutus muutu ansiotuloiksi. Ihan itse olet elämäsi sössinyt, on koulutus on mennyt hukkaan .
Saat ihan sen minkä ansaitset.
Tämä ongelma tulee tulevaisuudessa poistumaan. Lapset ja nuoret ovat ylipainoisia ja kärsivät erilaisista neurologisista sairauksista. Heidän vanhempansa eivät ole ajatelleet tulevia sukupolvia lihottaessaan ja altistaessaan lapsiaan elintasosairauksille.
Lihava lapsi ----> Lihavampi nuori ------> Sairaalloisen lihava keski-ikäinen ------> ???????
Kuka nykyisten keski-ikäisten eläkkeet tulee maksamaan. Koko järjestelmä pitäisi romuttaa.
Edes nykyisen työelämässä olevan ikäpolven elinikä tuskin tulee ennustettua saavuttamaan.
Suurten ikäluokkien elinikä ei ole pelkästään kehittyneen terveydenhuollon ansiota. He ovat olleet aktiivisia liikkujia koko ikänsä. Arkiliikunta on nykyisin minimaalista ja vähenee koko ajan, kiitos kaikkien skuuttien ymv. + virtuaalitodellisuuden.
Aika siis korjaa tämänkin ongelman. PISTE
Miten tämä siis korjaa eläkekusetuksen ja sen, että yksi ikäluokka saa elää toisten siivellä? Toisaalta olette myös juoppo ja tupakoiva sekä kyllä myöskin lihava sukupolvi, joten ette tekään nykyistä keskimääräistä elinikää kauemmin kynttä pistä ketoon.
Oikeastaan tämä viesti itsessään on hyvä syy pitää keskustelua elossa, että nähdään millaisille ihmisille joka kuukausi eläkettä joutuu maksamaan. Ei kovin hyville..
Kannattaa laittaa merkille yllä olevan henkilön kirjoitustyyli jolla hän pyrkii ihosi alle. Ko. henkilö kiertää kaikissa Vauva foorumin ketjuissa haastamassa riitaa ja tekee sen joka kerta samalla sapluunalla. Asiallisen keskustelun sijasta hän iskee leimakirveellå ja pyrkii provosoimaan sinut itsensä kaltaiseksi. Älä anna hörhölle polttoainetta ja ammuksia vaan vaikene hänet kohdatessaan.
Ps. diapam auttaa aggressioon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi sanoa? AP:n ajatusmaailman jakava nuoriso mustavalkoisuuksissaan luulee, että se on oman lähipiirin 50 aikuista + mediassa esiin ponnahtava Jonne on riittävästi koko ikäluokan leimaamiseen. Kokeile kuivata ne omat korvantaustat-, tarkista faktat ja opettele ilmaisemaan itseäsi niin, että et lanaa mukanasi kaikkia kuin mikäkin peruskoulun pudokad.
Tämäkin AP:n alustama myrkynkeitto on saanut jo yli 3000 tykkäystä joten siinä on jo huomattavasti enemmän tilastollista dataa ihmisten asenteista takana.
Hyvä jos järki alkaa Suomessakin voittaa. Boomerien eläkkeitä leikataan, ja veroparatiiseihin pakenevilta napsaistaan eläkkeestä Suomen veroprosentit vaikka poliisin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummoikäinen kirjoitti:
Jos ei aika ole täysin kullannut ja hionut muistia pois, niin sellainen asia kuin *lama* vei lastesi ikäisiltä ihmisiltä työelämän ja tarjoili sen silppuna ja vähempänä takaisin.Niin,sulla on monta tutkintoa mutta kadehdit toisen 1500 eläkettä,ei ole kehumista kyllä!En ole eläkkeellä joten siitä ei tarvitse huolta kantaa.
Mistä ihmeestä tuon vedit? En tasan tarkkaan kadehdi mitään, olen hoitanut raha-asiani.
V:n hölmö.Et varmaan niin. Olet V...u mainen nykyämmä. Maailma olisi parempi ilman tuollaisia!
Käykö hän joka kk toisten rahapussilla ja sitten esiintyy yhteiskunnan tukipilarina? Näin tekevät suuret ikäluokat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi sanoa? AP:n ajatusmaailman jakava nuoriso mustavalkoisuuksissaan luulee, että se on oman lähipiirin 50 aikuista + mediassa esiin ponnahtava Jonne on riittävästi koko ikäluokan leimaamiseen. Kokeile kuivata ne omat korvantaustat-, tarkista faktat ja opettele ilmaisemaan itseäsi niin, että et lanaa mukanasi kaikkia kuin mikäkin peruskoulun pudokad.
Tämäkin AP:n alustama myrkynkeitto on saanut jo yli 3000 tykkäystä joten siinä on jo huomattavasti enemmän tilastollista dataa ihmisten asenteista takana.
Hyvä jos järki alkaa Suomessakin voittaa. Boomerien eläkkeitä leikataan, ja veroparatiiseihin pakenevilta napsaistaan eläkkeestä Suomen veroprosentit vaikka poliisin avulla.
Nyt on nukkumaanmeno aika. Ne kivat hoitajatädit antavat kohta lääkettä ja sitten pahat eläkkeistä veroprosentteja napsivat poliisit eivät enää kiusaa Erkki Anteron ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Härskeistä vaatimuksista annoinkin jo esimerkit: eläkerahastojen kuppaus suurille ikäluokille (Tennilän ajama vaatimus) sekä veronalennusten vaatiminen. Taitetusta indeksistäkin jaksetaan kitistä.
Joskus nämä ihmiset voisivat ymmärtää, miten hyvin heille asiat on pedattu, ja lakata vaatimasta lisää.
Oliko selluköpien elinkeinoasiamies Esko-Juhani peräti asialla? Mitä Tampereen punikkien nuoret jälkeläiset sanovat toveri Tennilän boomeroinnista. Jos eläkerahastot imetään kuiviin boomereiden ja 60-lukulaisen x-sukupolven toimesta, ei milleniaalit ja sitä nuoremmat suomalaiset tule koskaan päãsemään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Härskeistä vaatimuksista annoinkin jo esimerkit: eläkerahastojen kuppaus suurille ikäluokille (Tennilän ajama vaatimus) sekä veronalennusten vaatiminen. Taitetusta indeksistäkin jaksetaan kitistä.
Joskus nämä ihmiset voisivat ymmärtää, miten hyvin heille asiat on pedattu, ja lakata vaatimasta lisää.
Nuorena poikana ihmettelin aina miksi Iso-Paavo oli etenkin demujen peruskannattajien vihaama. Ilman Salen ja Paven taitettua eläkeindeksiä olisivat boomerit ryöstäneet Suomen kuiviin.
Sota jatkuu ja loan heitto.
Olemme tai no mä ainakin olen samaa mieltä ja niin on talousgurutkin, että Suomen kestävyysvaje on kestämätön ml.koko sosiaalisektori. Kuinka paljon esim.nykyisten eläkkeiden leikkaus max.2000 tjsp auttaisi, joku matemaatikko voisi laskea. Itse uskon ettei se hommaa pelastaisi.
Ihan toiseen asiaan. Täällä vilisee " boomer " , joka toisessa lauseessaja ja jokainen puhuu eri ikäluokasta niin, että kertokaa nyt mitkä vuosiluokat on ne todelliset kusettajat ja kehdonryöstäjät. Ja mitään jenkkimääritelmiä kiitos !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikeaanaikaansyntynyt kirjoitti:
nykysukupolvi odottaa koura ojossa ja vaatimukset on luksuselämä luokkaa, kaikki Vermeet pitää olla viimeisen päälle jne.
oi muistan ihanan 70 luvun kun päälle puettiin ne vaatteet mitä sattuu löytyy halpahallista, hyvin niissä tarkeni, ruoka oli äidin tekemää kotiruokaa jne.
mun vanhemmat itse olivat viettäneet lapsuutensa sodan jälkeisessä köyhässä Suomessa ja hyvin selvisivät ilman somea tai muuta turhaa...
ei tää Digi hype ikuisesti jatku, mikäli ihmiskunta selviää seuraavat 100 vuotta, on edessä paluu luolaihmiseksi, eräät tosi TV tähdet jo treenaa sitä varten 😁
Ja kuinkas ollakaan juuri teille vaatimattomuuden perikuville on kuitenkin ollut pakko hommata talon lisäksi mökki ja pari autoa nuorempien piikkiin.
Näistähän nuoretkin haaveilee. Ei saa olla köyhä ruma eikä kipeä. Lisäksi useita lennähdyksiä trendikohteisiin. Eivät yhtään ajattele että pitäisi panna sivuun tulevia sukupolvia varten. Ovat kuin sellaisia ei enää tuliskaan.
Haaveeksi jää monilla kun suuret ikäluojat sössi Suomen tällaiseen kestävyysvajeeseen ja kusettivat itselleen hyvät eläkkeet nuorempien piikkiin.
Kadehdit 800-1200 €/kk eläkkeitä. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja laskee uutta työntekijää palkatessaan, mitä hänelle voi maksaa, jotta rekrytointi on kannattava. Mitä suurempi on eläkemaksu, sitä vähemmän voi maksaa palkkaa. Tai vaihtoehtoisesti, sitä enemmän työntekijän on tahkottava voittoa työnantajalleen.
Ei se palkanmaksu mitään hyväntekeväisyyttä ole, eikä eläkemaksukaan. Joka ikinen lantti on työntekijän tuotava tavalla tai toisella taloon, ja liikevoitto päälle.
Ei se noin mennyt boomereiden nuoruudessa, ei lähellekään. Vessa-Matti Loiri on hyvä esimerkki boomerista. Vesku itki vuosia Speden miljoonatuloista, kunnes myönsi, että 'Onneksi Spede pidätti osan palkasta eläkettä varten'. Boomereille on kaikki tullut valmiina. Oli Särkkä ja Spede tai savupiiput ja satamat työtä antamassa näille beloved consoomereille.
Jos noin hyvin oli asiat, niin kerropa miksi Ruotsissa asuu yli 700000 suomalaista?
Kyllä näkyy ja kuuluu todellakin, että kusta on tullut juotua.