Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20279)
Tässä on tietoa, mitä kuuluu ja mitä ei Hussin maksukattoon.
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#mitä-maksukattoon-lasketaan-mu
"Terveydenhuollon asiakas-maksuihin rajut korotukset"
Ei meillä ole enää varaa vanhuksiin, lapsiin ja nuoriin, sehän on jo käynyt selväksi.
Itse olen huomannut sen, että useat seniori miehet !!!! -heillä kuulo huonontuu
eivät "raski" mennä kuulotestaukseen tervkeskukseen, MIKÄ ON OUTOA !
Eräskin(naapuri) kuuli (olen nainen) aivan väärin mitä sanoin, ja sai raivokohtauksen,
tarkoitin tavallisia asioita, mutta ei, väittää kiven kovaan "mitä hän kuuli" minun sanovan.
JA TÄMÄ IHMINEN PUHUU KOVALLA ÄÄNELLÄ (luulee että muut ei kuule), JA TV-RADIO AINA TÄYSILLÄ....
Olen surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut sen, että useat seniori miehet !!!! -heillä kuulo huonontuu
eivät "raski" mennä kuulotestaukseen tervkeskukseen, MIKÄ ON OUTOA !
Eräskin(naapuri) kuuli (olen nainen) aivan väärin mitä sanoin, ja sai raivokohtauksen,
tarkoitin tavallisia asioita, mutta ei, väittää kiven kovaan "mitä hän kuuli" minun sanovan.
JA TÄMÄ IHMINEN PUHUU KOVALLA ÄÄNELLÄ (luulee että muut ei kuule), JA TV-RADIO AINA TÄYSILLÄ....
Olen surullinen.
SIIS TOSI USEAT !!!! 😓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut sen, että useat seniori miehet !!!! -heillä kuulo huonontuu
eivät "raski" mennä kuulotestaukseen tervkeskukseen, MIKÄ ON OUTOA !
Eräskin(naapuri) kuuli (olen nainen) aivan väärin mitä sanoin, ja sai raivokohtauksen,
tarkoitin tavallisia asioita, mutta ei, väittää kiven kovaan "mitä hän kuuli" minun sanovan.
JA TÄMÄ IHMINEN PUHUU KOVALLA ÄÄNELLÄ (luulee että muut ei kuule), JA TV-RADIO AINA TÄYSILLÄ....
Olen surullinen.
SIIS TOSI USEAT !!!! 😓
Ovatko liian ylpeitä tuossa asiassa ?
"Maanomistaja voi tietyissä tapauksissa lunastaa toiselle kuuluvaa maa-aluetta. Lunastaa voi vesijättöä, yhteistä maa-aluetta tai tonttia:
- Vesijättö on entistä vesialuetta, joka on muuttunut maaksi. Vesijättöä syntyy tavallisimmin maan nousemisen, vesistön laskemisen tai vesistön umpeen kasvamisen vuoksi."
www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/kiinteiston-omistajalle/lunasta-to…
"Kaikki eivät omistakaan mökkinsä rantaviivaa - Vaasassa maa kohoaa sentin vuodessa"
www.maanmittauslaitos.fi/ajankohtaista/kaikki-eivat-omistakaan-mokkinsa…
"Vuoden työsopimukset ilman perusteltua syytä lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.
Typeriä vinkkejä jakavat sukulaiset voi laittaa estolistalle. Heitä ei tarvitse tavata. Mökille ei tarvitse mennä. Järjestä itse uusi perinne, jossa ei ole moukkamaisia juntteja paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ja ennen heitä eläneet ovat saaneet ainakin lapsia. Tähän saakka on kyetty säilyttämään hyvinvointiyhteiskunta. Veronmaksajia on riittänyt. Jos viimeisimmät sukupolvet olisivat tehneet samoin, selvittäisiin kunnialla tulevasta hopeatsunamista.
Ovatko nuoremmat sukupolvet itsekkäitä eläjiä ja mahtuuko joukkoon liikaa itsekkäitä, vastuuntunnottomia elätettäviä, hyväksikäyttäjiä?
Koska kansalaisilla kuulostaa olevan huima määrä rahaa sijoituksissa, nuoremmat polvet perinevät heidät. Luulisi, että ei kehdattaisi pitää vanhuksia vain rasitteena ja naristaisi, kun vastavuoroisesti heistä tulisi ehkä jonkun verran huolehtia.
Eivät itseasiassa. Hopeatsunamin alkujuuri on siinä, että boomerit eivät hankkineet tarpeeksi lapsia. Toki eivät sitten jälkeen tulleet ikäluokatkaan ja nyt sitten monella ei ole rahkeita hankkia lapsia vaikka haluaisi. Tai ainakaan lapsia ei voi hankkia kovin montaa jos ne aikoo itse elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, miten sen nyt ottaa: ulkohuussi lapsena, ei opintotukia, ei asumistukia, ei vapaita asuntoja, lainaa ei saanut, kuin vasta, kun oli ollut kauan vakituisesssa työssä ja säästänyt ison osan asunnon hinnasta...
Niin joo ja 60-70 luvulla, kun he astuivat työelämään - oli pitkän aikaa jaksoja, kun kunnon töitä ei ollut. Ehkä jotain naulapojan hommia rakennuksilla sai kysymällä, mutta ne olivat tasoa - "WOLT-lähetti miinus"
Ja kuitenkin maailman historian varakkain ikäluokka. Ei ihan täsmää tämä teidän perustelu kun tietää mitä teidän palkalla on kuitenkin saatu irti ja kun katsoo vaurauden jakautumista ikäluokittain. Kuitenkin se on vain vaatinut että käy töissä ja vieläpä aika tehottomasta työssä kun vertaa työtuottavuutta . Ei siellä ole ollut mitään poikkeusyksilöitä.
Voi kuule, miten väärässä olet.
Suuria ikäluokkia lähti 500 000 Ruotsiin työn perässä. Kyllä siellä kovalla työllä Volvon tehtaalla "rikastui"kun oikein jaksoi töitä painaa.
Sinne vaan nytkin työttömät työn perässä rikastumaan.
Ja jos ihminen on tehnyt yli 50 vuotta ansiotyötä niin kyllä sen pitää jossain näkyäkin.
Suomalaiset olivat kovia tekemään töitä, vaikka ryypäsivät paljon. Volvo haki busseilla suomalaisia töihin ja antoi heille työsuhdetalot. Ruotsin kieletä ei tarvittu ja pelkällä suomella pärjäsi. Monet ryyppäsivät kaikki vapaa-aikansa. Ainoastaan töissä oltiin selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi päästään kohta kapitalismista, ja kaikki saavat yhtä paljon.
Nyt on eletty maailmassa, jossa toimeentulo on perustunut työstä saatavaan palkkaan.
Työn tehokkuus on kasvanut, eikä kaikkien työpanosta enää tarvita. Jotain täytyy muuttua, jotta hyvinvointi saadaan jaettua oikeudenmukaisesti.
Hauskaa, että tuota oikeudenmukaisuutta poikkeuksetta peräänkuuluttaa ne, jotka eivät ole tehneet elettäkään sen potin kasvattamiseen.
Olen 79-vuotias. EI minunkaan nuoruudessani helposti töitä löytynyt. Kävin oppikoulun, hankin kaupallisen koulutuksen, johtaja koulutuksen, puhe koulutuksen intensiivisen, lukion kielet ja matikan. Sitten sain 500 kilometrin päästä töitä . Hyvin olen pärjännyt raatamalla. Tiedän joitakin, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä Isän helmasta miehen elätettäväksi. Nyt he saavat noin 970 eläkettä, vaikka eivät ole koskaan maksaneet eläkemaksuja. Meidän verorahoilla, miksi.
Ja taas tänään uutisissa etsitään ratkaisua johonkin "työperäisestä m - müutosta".
Näköjään tuo idea ei toimitusten ja poliitikkojen päästä irtoa kun se sinne on kerran istutettu. Viis maan omista puolesta miljoonasta työttömästä, pitää tuoda väkeä tekemään avoimet työt muualta.
Henkisesti tuo porukka taitaa olla kaikk täysiä boomereita, iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 79-vuotias. EI minunkaan nuoruudessani helposti töitä löytynyt. Kävin oppikoulun, hankin kaupallisen koulutuksen, johtaja koulutuksen, puhe koulutuksen intensiivisen, lukion kielet ja matikan. Sitten sain 500 kilometrin päästä töitä . Hyvin olen pärjännyt raatamalla. Tiedän joitakin, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä Isän helmasta miehen elätettäväksi. Nyt he saavat noin 970 eläkettä, vaikka eivät ole koskaan maksaneet eläkemaksuja. Meidän verorahoilla, miksi.
Tältä siis kuulostaa kun kukkakirsikka-23v teeskentelee vanhusta propagandasyistä.
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks