Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ex ei suostu palauttamaan tavaroitani

Vierailija
24.06.2014 |

Ex-poikaystäväni muutti toisell paikkakunnalla n. 300km päähän työn perässä kun vielä seurustelimme. Minun oli tarkoitus reilun puolen vuoden päästä valmistuttuani seurata häntä. Erosimme kuitenkin ennen tätä.

Nyt poikaystäväni luona on muutamia tavaroita, jotka haluaisin takaisin mm. balenciagan nahkatakki, johon säästin todella pitkään. Mies sanoi laittaneensa sen postiin, mutta takkia ei kuulu. Hän ei enää vastaaa puheluihin/tekstareihin ja on estänyt facebookissa. En saa häneen yhteyttä edes hänen kavereiden kautta.

Miten saisin kalliin takkini takaisin? Tuskin tuosta voi mitään varkaussyytettä nostaa vai voiko? Ovenkaan taakse en kehtaisi 300km päähän lähteä kolkuttelemaan. Apuja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilanteessa, jolloin exän luona oli paljonkin omia tavaroitani ja ero riitainen, kerroin tilanteesta yhteiselle ystävälle, joka puhui exäni kanssa. He yhdessä pakkasivat kamat ja sain ne itselleni.

Yritä siis ottaa yhteyttä johonkin ystävään. Puhu neutraalisti tilanteesta, älä yritä saada häntä puolellesi, exääsi vastaan. Kerro, että haluaisit tavarasi takaisin ja pyydä apua.

Vierailija
2/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:41"]Itse samassa tilanteessa, jolloin exän luona oli paljonkin omia tavaroitani ja ero riitainen, kerroin tilanteesta yhteiselle ystävälle, joka puhui exäni kanssa. He yhdessä pakkasivat kamat ja sain ne itselleni.

Yritä siis ottaa yhteyttä johonkin ystävään. Puhu neutraalisti tilanteesta, älä yritä saada häntä puolellesi, exääsi vastaan. Kerro, että haluaisit tavarasi takaisin ja pyydä apua.

[/quote]

Mäki lähtisin kaverin kautta purkaa tilannetta. Joku yhteinen kaveri, joka on hyvä sovittelemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultavasti kiukuspäissään viillellyt tuon kalliin (ja rakkaan) takkisi silpuksi eikä kehtaa sitä myöntää. Tai sitten on oikeasti hukkunut postissa. Kyllä sitäkin sattuu.

Vierailija
4/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyny ja ryypänny

Vierailija
5/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin vakuutusilmoituksen asiasta. Luultavasti pyytävät kopiota rikosilmoituksesta, eli valmistaudu tekemään sekin. Näin saat rahasi takaisin ja uuden takin, eksä taas kunnon (ansaitsemansa) opetuksen. Ymmärrän ettei jotain dvdtä halua kiusallaan palauttaa, mutta nyt on kuitenkin kyse kalliista tavarasta.

Vierailija
6/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas inhottavaa toimintaa.. Onneksi oma eroni oli sen verran siisti, että sain kamani takaisin kunhan vain menin hakemaan. Eksä kylläkin mainitsi monta kertaa miten pinnallinen ja rahanahne olen, kun pidin huolen siitä että saan omani takaisin.. ristiriitaista kyllä, jätin hänelle rahassa arvokkaimmat tavarat (huonekaluja yms.)

Itse varmaan ap:n asemassa tekisin niin, että juurikin menisin eksän ovelle kolkuttelemaan jos vaan rahat riittävät retken tekemiseen.

Vierailija
7/13 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavallus on rikosnimike. Luultavasti takkia ei enää olekaan, on ehkä myynyt sen jos todellakin kallis takki. Tai sitten tuhonnut sen kiukuspäissään. Poliisiin kannattaa olla kuitenkin yhteydessä, vaikka luultavasti et takkia saa takaisin koska näyttöä siitä että se todella on exäsi hallussa, ei ole.

Vierailija
8/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla oo varaa mihinkään balenciagan takkiin. Osta uus tekonahkatakki sieltä hooämmältä

Vierailija
9/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä, että tulet poliisin kanssa hakemaan tavaroitasi jos muu ei onnistu.

Todellisuudessa poliisilla ei ehkä taida olla aikaa tällaisiin asioihin, mutta periaatteessa sinulla on oikeus saada tavarasi.

Vierailija
10/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi vähän samalla tavalla. Lainasin rahaa ja lupasi maksaa seuraavasta tilistä takaisin. Tuli ero, ei maksanut ja keksi aina jonkun tekosyyn, lopulta ei enää vastannut puheluihin ja viesteihinkään. Sinne meni rahat. Opinpahan olla lainaamatta enää kenellekään, vaikka olisi miten luotettava tyyppi.

Vierailija
11/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ainut kallis vaate, minkä omistan. Säästin siihen naurettavan pitkään ja se ostos oli todella yli budjettini, vaikka yleensä olen todella säntillinen rahankäyttäjä. Olen vain nahkatakkityttö henkeen ja vereen, joten olin valmis satsaamaan tähän vuosikymmeniä kestävään vaatteeseen itselleni järkyttävän summan, mutta se ei ole tämän keskustelun pääasia.

Exälläni on myös mm. kihartimeni, joitain perusvaatteita (niitä hooämmän trikoopaitoja jne), meikkejä, kahvinkeitin ja jotain muutakin. Kyllä niistäkin tulee jo jonkinmoinen summa.

Ap

Vierailija
12/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pitää jos se on noin tärkeetä. Jos ihmisen kunnia on yhdestä rotsista kiinni niin pitäköön. Haluaa vain pitää suhun jonkun siteen. Katkaise, lähetä postikortti, että surullista jos rotsi on hänelle niin tärkeää. Pitäkööt muistonaan.

Vierailija
13/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vaan todella paljon takin menetys. En todellakaan tiedä mikä hänen ongelmansa on. Itse kasasin kaikki exäni kamat kasaan ja annoin hänen ystävälleen, joka toimitti tavarat exälle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme