Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja keisarinleikkaus

Vierailija
24.06.2014 |

Olen aina lykännyt lasten tekoa koska pelkään synnytystä/kipua.Olen jo 31 v. Joten kauaa en voi enää odotella.Olen itse hoito-alalla ja nähnyt kaikenlaista,synnytyksiä,keskenmenoja ym.Voinko pyytää keisarinleikkausta pelon takia??

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän lääketiede mahdollistaa sektiot, eli ei synnytyspelon takia kannata jättää lapsia tekemättä. Sektion saa jokainen joka sitä pyytää. Suosittelen, oli todella mukava ja kivuton tapa synnyttää.

Vierailija
82/82 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:58"]

Tuo on ihan puppua, että aistien jälkeen olisi synnyttäjät kipeämpiä, kuin sektion! Epparin jälkeen voi hetken istuminen olla haastavaa, mutta todella harva on oikeasti pahasti kipeä. Jälkisupistuksiin riittää Burana tai kaksi. Sektion jälkeen kipulääkitys on ihan eri luokkaa ja pelkkä kyljen kääntö sängyssä monille alkuun hankalaa, vauvaa ei pysty itse nostamaan, imetysasennon löytäminen hankalaa, kohdun painaminen paljon kivuliaampaa, ensimmäiset nousuyritykset kivuliaita ja kävely hidasta jne. Kipulääkkeet myös lamaavat suolistoa, mikä lisää ilmakkuutta ja merkittävästi myös kipua. Ne, jotka toipuvat huonosti eivät liiku siellä lapsivuodeosaston käytävillä! Tietenkin paha repeäminen voi olla myös kivulias, mutta se on harvinainen komplikaatio. Arvatkaa sattuuko sektiohaavan tulehtuminen?

[/quote] Oletko siis itse kokenut sektion? Minä olen, ja kuten sanoin ainut mikä sattui oli jälkisupistukset. Ja se oli ainut mihin sain särkylääkettä ja se oli ihan perus buranaa. Imetin, kääntyilin, nostin vauvaa (lähes 5kg) ja kauppakasseja heti sairaalasta päästyä, toimin ihan normaalisti alusta asti. Oikeasti ne alatiemammat oli niitä kipeitä ja raihnasia, jotka istui ruokapöydässä renkaitten päällä..

[/quote]

Minä olen kätilö lapsivuodeosastolla ja vaikka toipuminen on aina yksilöllistä, niin ihan kiistatta kuitenkin alatien jälkeen synnyttäjät ovat selkeästi paremmassa kunnossa ja suurin osa täysin kivuttomia. Sektion jälkeen ollaan useampi tunti heräämössä ja ensimmäiset nousuyrityksetkin tehdään vasta aikaisintaan noin 8 tunnin päästä. Katetri jätetään yleensä vielä senkin jälkeen. Kipulääkkeet ovat vahvoja, joissain sairaaloissa käytössä kipupumput. Peruskipulääkkeinä menee esim. Burana 600mg+Panadol1g x3 ja tämä ei todellakaan kaikille riitä. On toki todella nopeasti toipuviakin sektioäitejä, mutta sitten löytyy kyllä todella kipeitäkin. Siinä vaiheessa, kun sektioäitiä autetaan ensimmäistä kertaa pesuille on alatiesynnyttäjä ollut koko ajan jo täysin omatoiminen. Raihnaisella synnyttäjällä voi olla vaikka mikä taustalla, aina vaikeasta raskaudesta vaikeaan perussairauteen. Hienoa, että sinä tiiviit hyvin - se on tietenkin aina tavoite. Mutta väitteesi siitä, että alakautta synnyttäneet olisivat huonommassa kunnossa synnytyksen jälkeen ei yksinkertaisesti pidä alkuunkaan paikkaansa.

[/quote]

Burana ja Panadol on todella heikko kipulääkitys. Jos osastollanne lääkittäisiin paremmin, olisivat sektiosynnyttäjät paremmassa kunnossa. Työskentelen sairaanhoitajana kirurgian osastolla ja siellä ei kenenkään tarvitse pelkillä "käsikauppalääkkeillä" pärjätä. Synnytin itse sektiolla ja sain opiaattilääkitystä pari päivää sektion jälkeen ja mitään ongelmia ei ollut.

[/

Et lukenut koko tekstiä? Edellinen väitti saaneensa pelkän Buranan jälkisuoistuksiin. Tähän vain totesin, että sektiossa jo käytetty vahvempia ha pitkävaikutteisia lääkkeitä ja puudutteita. Heräämössä annetaan usein reilusti lisää. Osastolla annetaan listalle noi Burana+Panadol ja tämän LISÄKSI vielä yleensä esim. Oxanestiä ja Oxynormia. Pointtini oli, ettei mitenkään ole yleistä, että sektion jälkeen pärjää yhdellä Buranalla. Tottakai kipu pitää hoitaa, mutta vähän tyhmää väittää olevansa silloin paremmassa kunnossa, kuin täysin ilman kipulääkkeitä omatoimisesti liikkuva alatiesynnytyäjä? Yhtälailla synnytyskipukin pitää lievittää ja siihenkin on kyllä olemassa monta varsin toimivaa vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi