Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurista kuuluu väkivallan ääniä. Mies sanoo ettei pidä sekaantua.

Vierailija
26.06.2021 |

Mitä tehdä.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pystyisi jatkamaan omaa kotonaolemistaan ihan normaalisti, vaikka kuulisi väkivallan ääniä samaan aikaan? Empatiakyvyn puutetta. Hätäkeskukseen tulee soittaa heti, mieluummin turhaan kuin jättää soittamatta. Uhri ei sitä itse pysty välttämättä tekemään. Sen verran pitää välittää kanssaihmisistään, että uskaltaa/kykenee/viitsii soittaa! Entä jos uhri olisit sinä itse?

Ihmettelen myös ketä vaimonhakkaajia nuo säännölliset 15 alapeukkua ovat niissä kommenteissa, joissa kehotetaan toimimaan?

Vierailija
102/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta voisi jäädä soittamatta koska sen ainoan kerran kun itse olin tosihädässä poliisi kieltäytyi tulemasta. Siitä lähtien olen jättänyt poliisivaihtoehdon pois laskuista, vaikka mikä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta voisi jäädä soittamatta koska sen ainoan kerran kun itse olin tosihädässä poliisi kieltäytyi tulemasta. Siitä lähtien olen jättänyt poliisivaihtoehdon pois laskuista, vaikka mikä olisi.

Oot pöljänpuoleinen.

Vierailija
104/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen oli minun mieheni kun joku oli yrittämässä itsemurhaa jättäytymällä auton alle, sanoi minulle että asia ei minulle kuulu eikä siihen pidä puuttua. Ajettiin vaan ohi ja niin ajoivat seuraavatkin autot. Parin minuutin päästä tullut rekka hoiti sitten homman ja verilammikko jäi siihen kohtaan ihmeteltäväksi.  Sanoin miehelle että olisi voinut kyllä pysähtyä, kun nähtiin tilanne.  Kun ei sitten muutkaan pysähtyneet. Olisi pitänyt edes soittaa hätäkeskukseen.  En tiedä olisinko mitenkään estää tätä.  Mutta miten moni sen miehen aikeet näki.

Mikä teitä vaiva???? "Mies sanoi".

Onko mies joku teidän holhooja, jolta kysytään lupa joka asiaan???? Miehen sana on se, jota noudatetaan ilmeisesti. Huh, huh.

Vierailija
105/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia kommentoijia täällä. Ehkä joskus vielä koette sen, kun kukaan ei halua auttaa tai viitsi "sotkeutua" hätäänne. Voi tuntua aika yksinäiseltä siinä vaiheessa.

Vierailija
106/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin häkeen, kun viereisestä rapusta kantautui mäiskimisen ääniä sekä pikkulapsen itkua ja huutoa, että älä, sattuu. Kyseessä yh-äidin perhe, jonne oli tullut uusi isäpuoli asumaan. Tyyppi ei voinut ilmeisesti sietää lasta. Oli lapsen kanssa kaksin kun äiti oli iltavuorossa ja alkoi sitten pahoinpidellä tyttöä. Aika äkkiä sai mies lemput. Poliisi vei mennessään.

Teini-ikäinen poikani, taisi olla silloin 15-v, puolestaan puhutti meidän rapussa asuvaa naista, kun kyllästyi kuuntelemaan naisen 5-vuotiaan alituista itkua, kun äiti huusi tälle ja läpsi tätä. Näilläkin tilanne tuntui siitä rauhoittuvan. Teinin oikeustaju ei riittänyt ymmärtämään, että pientä lasta jatkuvasti mollataan ja lyödään.

Vierailija
107/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mies kävisi soittamassa naapurin ovikelloa ja kysymässä onko kaikki kunnossa. Ainakin ellei naapurit ole tunnettuja narkkeja, jollaiset on arvaamattomia.

Vierailija
108/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kolahduksia ja huutoa ja ihan kuin joku osuisi kovasti seinään moneen kertaan. Kuului selkeä ”ei”. Nyt täysi hiljaisuus. En uskalla soittaa itse, miehen mukaan normimeininki. Laitoin viestin kaverille että soittaa 112.

Ap

Ehkä siellä tapettiin juuri nainen ja lapset samalla kun te päätitte olla puuttumatta.

Vierailija
109/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkien kanssa samassa talossa asuneena, niin tappakoot vaikka toisensa, mä en aio puuttua. Sen kerran kun sieltä naisen autoin pakoon ja sain omaan oveeni kirveen ja nainen palasi väkivaltaisen miehen luo, niin ei kiitos.

Vierailija
110/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne, mutta ymmärrän miestäsikin. Koska jos menet soittamaan poliisit, pääsee se väkivaltainen putkasta aamulla ja tulee teidän ovenne taakse vaatimaan hyvitystä. Pahimmassa tapauksessa alkaa kunnon vaino. 

Vierailija
111/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkien kanssa samassa talossa asuneena, niin tappakoot vaikka toisensa, mä en aio puuttua. Sen kerran kun sieltä naisen autoin pakoon ja sain omaan oveeni kirveen ja nainen palasi väkivaltaisen miehen luo, niin ei kiitos.

Tässäpä se. Pahimmassa tapauksessa saat vaan vainoajan niskaasi ja kun se uhrikin vaan palaa pahoinpitelijänsä luo, niin mitä hyötyä? Ei mitään. 

Vierailija
112/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sama homma ens viikonloppuna.

Vierailija
113/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut poliisit edellisessä asunnossani. Alakerran naista pahoinpiteli miehensä ja avunhuutoja kuului. Heillä oli kolme pientä lasta. Poliisit veivät isän mennessään. Kävin naisen luona alakerrassa ja kiitollinen oli kun soitin poliisit, pyysi että jos heiltä jatkossa kuuluu vastaavaa niin soittaisin poliisit. Meni ehkä puoli vuotta kun erosivat.

Nykyisessä asunnossa kuului yleensä viikonloppuisin kovaäänistä riitaa ja tappelun ääniä naapurista. Kerran ne äityi niin pahaksi että soitin poliisit ja sen jälkeen ei ole äänekästä tappelua kuulunut. Pariskunta on edelleen yhdessä.

Vierailija
114/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot pöljänpuoleinen.

Jepjep, pöljä siksi että menettää luottamuksen poliisiin siksi että poliisi pettää luottamuksen eikä toimi niin kuin sen kuuluisi.

Vierailija
115/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen oli minun mieheni kun joku oli yrittämässä itsemurhaa jättäytymällä auton alle, sanoi minulle että asia ei minulle kuulu eikä siihen pidä puuttua. Ajettiin vaan ohi ja niin ajoivat seuraavatkin autot. Parin minuutin päästä tullut rekka hoiti sitten homman ja verilammikko jäi siihen kohtaan ihmeteltäväksi.  Sanoin miehelle että olisi voinut kyllä pysähtyä, kun nähtiin tilanne.  Kun ei sitten muutkaan pysähtyneet. Olisi pitänyt edes soittaa hätäkeskukseen.  En tiedä olisinko mitenkään estää tätä.  Mutta miten moni sen miehen aikeet näki.

Mikä teitä vaiva???? "Mies sanoi".

Onko mies joku teidän holhooja, jolta kysytään lupa joka asiaan???? Miehen sana on se, jota noudatetaan ilmeisesti. Huh, huh.

Mies ei nähnyt tilannetta niin vakavana kuin minä, joka oli apukuskin paikalla. Enkä voinut painaa jarrua, kun en ollut kuski. Liikenne oli todella vilkasta. Ajattelin kyllä, että kyllä joku pysähtyy. Paikka oli vaarallinen muutenkin pysähtyä. Ajattelin jälkikäteen, mitä olisi tapahtunut jos olisin mennyt puhumaan tälle miehelle ja yrittänyt estää teon.  Olisiko nopeammin mennyt auton alle tms. Ammattilainen olisi pitänyt saada nopeasti hoitamaan tätä tilannetta. Mutta tuskin kukaan olisi kerinnyt, hätäpuheluun olisi jo mennyt jo aikaa. Tilanne oli nopeasti ohi.  No, jälkiviisaus on jälkiviisautta.

Vierailija
116/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni menehtyi, kun hänen aviomiehensä sai yllättäen jonkun psykoosikohtauksen. Naapurit kuulivat, kuinka aviomies t a p p o i siskoani hitaasti tunnin ajan. Kukaan ei soittanut häkeen. Jälkeenpäin päivittelivät asiaa medialle.

SOITA HÄKEEN!

Tapahtuiko loimaalla päin?

Vierailija
117/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisista ei ole ikinä ollut minulle mitään apua ja en todellakaan luota poliiseihin. Lisäksi edes entinen poliisi jätti laskut maksamatta .

Vierailija
118/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mieheltä pitää pyytää lupa avun soittamiseen? Outoa, että noin orjaillaan omaa puolisoa. 

Vierailija
119/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää puuttua, nyt heti soitto 112

Vierailija
120/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaiset "ei puututa toisten asioihin" -asenteelliset ja ylireagoinnista syyttävät (usein miehet) ovat olleet niitä, jotka riehuvat tai hakkaavat, ja jälkikäteen sitten suuttuvat jos joku kutsuu heidän vuokseen poliisit. Kokemuksesta sanon.

Jos et halua joutua rähiköinnistäsi vastuuseen, niin ei ehkä kannata rähiköidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän