Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurista kuuluu väkivallan ääniä. Mies sanoo ettei pidä sekaantua.

Vierailija
26.06.2021 |

Mitä tehdä.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuon yhden häirikön missio täällä oikein on, pelotella ihmiset olemaan soittamatta hätänumeroon jos epäilevät väkivaltaa? Onko tämä joku itse väkivaltaa käyttävä tyyppi vai tykkääkö vain muuten aiheuttaa vahinkoa trollatessaan vakavalla asialla?

Jos tilanne on vakava, niin todellakin kannattaa soittaa apua.

Aloittajan tilanteessa mies oli sitä mieltä ettei ole syytä soittaa virkavaltaa. Vaimo puolestaan on epävarma ja kirjoittaa keskustelupalstalle. Täytyy muistaa, että toisille pelkkä äänen korottaminen tai ruma kielenkäyttö on jo tappelua, jota varten ei todellakaan pidä tuhlata virkavallan aikaa, koska pahimmillaan se viivästyttää todellisen avuntarvitsijan avun saamista.

Niin, tietenkin on täysi selviö, että virkavallan pyrähtäessä paikalle mitään ei ole tapahtunut ja hämmästellään syytä virkavallan paikalle tuloon. 

Edellinen ei tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että joku häiriöstä harmistuneena, mielenterveysongelmaisena tai muuten vaan ilkivaltaisesti soittaa tarpeettomasti virkavaltaa paikalle. Näiden henkilöiden onkin syytä tiedostaa, että tämän kaltaisesta toiminnasta voi seurata itselle enemmän haittaa kuin heidän osoittamalle kohteelle. Olen tavannut yhden ihmisen, joka on ihan ilkeyttään tätä harrastanut ja oli ihan työelämässä oleva ihminen.

Vierailija
82/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin puhumassa poliisin kanssa vaikka mieheni kielsi. Ambulanssityypit meni asuntoon sisään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuon yhden häirikön missio täällä oikein on, pelotella ihmiset olemaan soittamatta hätänumeroon jos epäilevät väkivaltaa? Onko tämä joku itse väkivaltaa käyttävä tyyppi vai tykkääkö vain muuten aiheuttaa vahinkoa trollatessaan vakavalla asialla?

Jos tilanne on vakava, niin todellakin kannattaa soittaa apua.

Aloittajan tilanteessa mies oli sitä mieltä ettei ole syytä soittaa virkavaltaa. Vaimo puolestaan on epävarma ja kirjoittaa keskustelupalstalle. Täytyy muistaa, että toisille pelkkä äänen korottaminen tai ruma kielenkäyttö on jo tappelua, jota varten ei todellakaan pidä tuhlata virkavallan aikaa, koska pahimmillaan se viivästyttää todellisen avuntarvitsijan avun saamista.

Niin, tietenkin on täysi selviö, että virkavallan pyrähtäessä paikalle mitään ei ole tapahtunut ja hämmästellään syytä virkavallan paikalle tuloon. 

Edellinen ei tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että joku häiriöstä harmistuneena, mielenterveysongelmaisena tai muuten vaan ilkivaltaisesti soittaa tarpeettomasti virkavaltaa paikalle. Näiden henkilöiden onkin syytä tiedostaa, että tämän kaltaisesta toiminnasta voi seurata itselle enemmän haittaa kuin heidän osoittamalle kohteelle. Olen tavannut yhden ihmisen, joka on ihan ilkeyttään tätä harrastanut ja oli ihan työelämässä oleva ihminen.

Itse asiassa aloittajan mies ei väittänyt, ettei tilanne olisi mahdollisesti vakava, vaan oli sitä mieltä ettei siihen tule sekaantua koska ilmeisesti pelkäsi naapurissa asuvan huumeporukan kostoa.

Vierailija
84/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin puhumassa poliisin kanssa vaikka mieheni kielsi. Ambulanssityypit meni asuntoon sisään.

Ap

Hyvä ap. Ei ne huumenaapurit sillä ainakaan hiljene, ett naapurit hyssyttelee, eikä uskalla tehdä mitään.

Toivottavasti apu tuli ajoissa. 🙏

Vierailija
85/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä heitä ei pidä mennä häiritsemään. Tulevat tarvittaessa kysymään jos tarvitsevat naapureilta lisätietoja.

Vierailija
86/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin on niin tärkeää saada ensin oman puolison hyväksyntä ennen kuin ulkopuoliselle voi hankkia apua?

Vierailija
87/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä heitä ei pidä mennä häiritsemään. Tulevat tarvittaessa kysymään jos tarvitsevat naapureilta lisätietoja.

Sun neuvoista nyt ei ole mitään hyötyä, tajuatko jo?

Ambulanssin soitti poliisit.

Vierailija
88/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte menny mökille niin ei tarttis kuunnella noita lähiön jokaöisiä ääniä.

Vierailija
89/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan oikein toimit tilanteessa!  Ei aina voi valita missä asuu ja minkälaisia naapureita on.

Vierailija
90/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan oikein toimit tilanteessa!  Ei aina voi valita missä asuu ja minkälaisia naapureita on.

Ja sinä uskot trollin?

Vierailija
91/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun neuvoista nyt ei ole mitään hyötyä, tajuatko jo?

Ambulanssin soitti poliisit.

Ambulanssi soitti poliisit, eikö niitä lähettänyt hätäkeskus?

Vierailija
92/130 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tarvittaisiin miljoona poliisia jos kaikki olis yhtä hysteerisiä.

Mt-ongelmien hoitoon ainakin tarvittais lisää resursseja.

Se näkyy sun viesteistäsi.

Vierailija
93/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin jos epäilet naapurin pettävän. Ei kuulu sulle. Huolehdi omista asioista.

Pettäminen on eri asia kuin väkivalta. Toisten pettämiset voi jättää hyvin huomiotta, pettäminen ei tapa ketään. Väkivaltatilanteeseen on aina puututtava. Ap:n mies on surkea pelkuri. Tosimies menee väliin ja pelastaa tilanteen. Suomimiehet on täysin selkärangattomia luusereita.

Mun exä, ihan supisuomalainen, meni hakkaamaan naapurin ovea, kun sieltä kuului väkivallan ääniä. Äänet loppui heti ja naapurin rouvaa nähtiin pihalla seur. pvnä.

Aika pian se mies muutti pois sieltä.

Meille tuli ero exän kanssa myöhemmin, mutta minä ja tämä rouva edelleen eletään tässä naapureina.

Vierailija
94/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset luvan soittamiseen?

Vierailija
95/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos soittaa poliisit ja alaovi on lukossa, niin pitääkö soittajan mennä avaamaan ovi poliiseille?

Jos pitää, niin tajuan ettei sitä haluaisi koska häirikkö voi nähdä ja kostaa poliiseille soiton.

Häke tai poliisi pyytää, että soittaja menisi etukäteen työntämään rappumaton ulko-oven väliin. Kun partio saapuu paikalle, pääsevät sisään.

Öisistä mekkaloinneistakin soitetaan kytät, vaikkei ketään tapettaisikaan. Ihan hyvin voi soittaa - on sitten häken asia arvioida, mitä paikalle lähetetään.

Monesti olen suuresta kerrostalosta joutunut kytät soittamaan. Sovimme joidenkin naapurien kanssa, että jokainen soittaa, kun kuulee tietyistä asunnoista väkivallaksi epäilemiään ääniä. Näin saatiin muutaman perheen tilanne rauhoittumaan.

Vierailija
96/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos itseä tärisyttää tai mies kieltää soittamasta, voi mennä pihalle soittamaan ja vetämään henkeä. Itse en kestä yhtään väkivallan ääniä, vaan menen paniikkiin. Minun on pakko mennä pihalle soittamaan. Kyllä se kertoo tilanteesta jotain, jos naapurien äänet pelottavat niin, että oma soittokäsi tärisee kuin haavanlehti.

Vierailija
97/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni avun soittaminen mahdolliselle avun tarvitsijalle on ihan pakollistakin. Kyllä ap tietää meitä paremmin mitä ääniä naapurista tavallisesti kuuluu ja mitä ei. Eli oliko nyt kuuluneet äänet poikkeuksellisia.

Joku esittää ketjussa että on aina väärin soittaa apua pelkkien äänien perusteella vaikka ei näe mitä tapahtuu. Mutta eikö hätäkeskuksessa ole juuri siksi koulutetut vastaajat että he päättävät lähettävätkö paikalle poliisia vai ei.

Itse olen törmännyt tilanteeseen jossa pienen hiekkaisen mökkitien varrella ojassa makasi noin 20v poika sekavana syksyllä myöhään illalla ja alkoi kohta pimentyä. Poika sanoi ettei tarvi apua. Kykeni siis puhumaan mutta sekavasti. Miehen mielestä olisi pitänyt jatkaa matkaa mutta sanoin että haluan soittaa häkeen sen takia että jos poika kuoleekin sinne ojaan kerta ei pääse ylös sieltä vaikka pyydetään. Kun soitin niin poikaan tuli liikettä väkisin punnersi itsensä ylös ojasta ja lähti hitaasti kävelemään tien vartta eteenpäin. Ei halunnut poliiseja paikalle. Oli ilmeisesti huumeissa. Häkestä aikoivat ilmoittaa poliiseille että jos liikkuvat sielläpäin niin katselevat näkyykö poikaa ettei ole jäänyt ojaan uusiksi.

Vierailija
98/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo trollaaja taitaa itse olla väkivaltainen, kun vähättelee asiaa.

Vierailija
99/130 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo trollaaja taitaa itse olla väkivaltainen, kun vähättelee asiaa.