Tunnen suurta itseinhoa ja ulkopuolisuuden tunnetta, koska olen aseksuaali.
Kukaan ei herätä minussa mitään seksuaalista halua, ei ole koskaan herättänyt. Haluaisin kokea sen kiiman mistä ihmiset on sekaisin ympäri maailman, en vain kykene. Koen itseni ulkopuoliseksi ja vialliseksi tässä maailmassa. Vertaistukea? En kaipaa haukkumista. Olen haukkunut itseäni asian vuoksi jo tarpeeksi :(
Kommentit (35)
Itsekään en ole koskaan tuntenut halua toista ihmistä kohtaan, enkä harrastaisi seksiä vaikka itse Jeesus laskeutuisi taivaasta tarjolle.
Mutta ”oman onneni” olen löytänyt sitä kautta, että viehätyn fiktiivisistä hahmoista kuitenkin, ja niistä pystyn kyllä fantasioimaan. :D Tuntuu huojentavalta ja jotenkin ”turvalliselta”, ettei tarvitse itse fyysisesti olla ko. tilanteessa mukana, kun kyseessä on vain skenaario omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua aseksuaalina surettaa se että olen ikuisesti yksin koska en halua harrastaa seksiä. Siksi en ihmettele että useimmat aseksuaalit ovat pariutuneita ja suostuvat harrastamaan seksiä parisuhteessa - vaikka eivät sitä oikeasti haluaisikaan.
Tuntuu musertavalta etten merkitse juuri kellekään mitään, en ole kenenkään "number one" Juuri vietin yksinäisen juhannuksen kun kaikki muut viettivät sen perheidensä kanssa. Elämä tuntuu niin turhalta. Se etten koe "seksuaalisuuden kiimaa" on tähän verrattuna aika pieni huoli.
Varmasti toisen aseksuaalin kanssa voisit olla suhteessa ilman seksiä?
Mulle eräs aseksuaali mies on "number one", mutta enpä viitsi häntä ahdistella näin "seksuaalina"..rakastan häntä, mutta tiedän ettei hän kykene vastaamaan mun tunteisiin..
Vierailija kirjoitti:
Minä en. On mahtavaa kun energia suuntautuu kaikkeen muuhun kuin panemiseen. T.m31
Samaa mieltä. Hormonihumalassa ja täyskiima päällä on todella rasittavaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Seksi ja himot ovat elämän parhaita ilmaisia asioita. Joskus kauan sitten tunsin tällaisen aseksuaalin tapauksen, eikä sitä saanut edes kouluttamalla innostumaan. Antoi kuitenkin kosketella rintoja paidan päältä ja oli joskus jotain epämääräistä suutelua, mutta lähes saman tien esti touhut jos koetin vaikka hivellä sieltä kaikkein pyhimmästä housujen päältä. Kerran kuitenkin meni hieman pitemmälle, mutta housujen alta ei antanut koskettaa. Tunsin kuitenkin sykkeen farkkujen päältä, joten haluja saattoi olla.
Eipä ymmärtänyt mistä jäi paitsi. Enkä toisaalta ole ikinä tavannut niin sulkeutunutta naista, kun ei suostunut puhumaan esim. lapsuudestaan mitään. Ajattelin, että jokin trauma estää. Harmi, sillä muuten kyseessä oli aivan ihana nainen. Terveet elämäntavat, urheilullinen, tavoitteita elämässä ja hyvännäköinen. Lisäksi sopivan itsenäinen ja rajat omaava, ja sitä kautta kiinnostava.
Miten ihmeessä tunnet jotain omahyväistä ylpeyttä siitä että koskettelit ja ahdistelit tilannetta haluamatonta ihmistä? Olet ällöttävä. Kenenkään pakottaminen ei tosiaankaan saa ketään haluamaan minkäänlaista kanssakäymistä toisen ihmisen kanssa. Kuulostat ikävältä ja kapeakatseiselta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en. On mahtavaa kun energia suuntautuu kaikkeen muuhun kuin panemiseen. T.m31
Kun ei ole seksiä, joku muu asia korvaa mielihyvän tunteen. Minulla tulee luovuus, jossa olen euforiassa. Samanlainen päihdyttävä hyvänolontunne, kuin vaikka urheilun jälkeen. Ilman mitään päihteitä.
Seksi on kivaa, mutta se on aina kahden kauppaa. Aina ei henkilökemiat osu kohdilleen ja seksin tuoma mielihyvä nollautuu muiden asioiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole seksiä, joku muu asia korvaa mielihyvän tunteen. Minulla tulee luovuus, jossa olen euforiassa. Samanlainen päihdyttävä hyvänolontunne, kuin vaikka urheilun jälkeen. Ilman mitään päihteitä.
Seksi on kivaa, mutta se on aina kahden kauppaa. Aina ei henkilökemiat osu kohdilleen ja seksin tuoma mielihyvä nollautuu muiden asioiden takia.
Onkohan tätä edes tutkittu tarpeeksi, mitä ilman seksiä elävien ihmisten aivoissa tapahtuu? Jostain pitää tulla mielihyvää, muuten elämä on liian tylsää.
Itse olen miettinyt samaa. Lähinnä materialistiset asiat ärsyttää eniten - yksinasuvana sinkkuna minulla ei tule varmaan koskaan olemaan varaan hienoon omakotitaloon. Seuraava ajatus onkin luonnollisesti, miksi pitää olla etten saa samoja asioita kuin muut vain sen takia etten halua miehen k-llia. Haluan hienon talon. Enkä vatkata kenenkään sukupuolielintä. Miksi kaikki on niin parisuhde- ja seksikeskistä? Sinkkuna ja kaiken yksin maksavana elintaso pysyy tosi kurjana verrattuna (lapsettomiin) pareihin. Haluan saman elintason kuin hekin, mutta en minkään kumppanin kanssa.
Jos olet jo haukkunut itseäsi tarpeeksi niin eikö ole hyvä aika lopettaa se?
t. pedofiili
Ymmärrettävää, mutta aivan turhaan koet itsesi vialliseksi, sillä ei a-seksuaalisuus tee kenestäkään huonompaa. Itseasiassa päinvastoin, olet aivan erityinen ja sinulla on varmasti paljon annettavaa muille ihmisille, ystäville ja vaikka parisuhteeseen. Sillä jos seksi otetaan pois niin osalla ihmisistä ei ole mitään tarjottavaa. Olisit ylpeä itsestäsi ettet ole himojesi orja, niin kuin monet muut.
Toivoisin itsekin olevani a-seksuaali, jotta voisin olla vapaa panetuksesta ja seksin kaipuusta. Olisi niin paljon helpompaa. Sitä paitsi, seksi ja läheisyys on muutenkin aivan yliarvostettua.
Itse pidän kyllä seksistä silloin jos on hyvä rakastaja (erittäin harvoin on) mutta pärjäisin oikein hyvin ilman mitään fyysistä kontaktia jos vain löytäisi jonkun jonka kanssa olisi täydellinen yhteisymmärrys ja henkinen yhteys, jonkun joka näkisi, ymmärtäisi, hyväksyisi 100 %:sesti sellaisena kuin on. Sellaista sielujen sympatiaa.
Mutta valitettavasti olen itsekin sen verran erikoinen/erilainen, että en tule sellaista tästä maailmasta löytämään.
Mutta hei, vaikka sitä seksiä joka puolella hehkutetaankin, niin totuus on se että hyvin usein siitä seuraa vain pettymys. Mielestäni paljon siistimpää olisi löytää ihminen, jonka edessä voisi riisuutua henkisesti täysin alasti ilman tuomituksi tai hylätyksi tulemista.
Muista että olet hyvä, riittävä ja ihana juuri tuollaisena, äläkä anna kenenkään väittää mitään muuta.