Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaamistilanteet tulee takautuvasti mieleen niinku flashbackkina

Vierailija
26.06.2021 |

Ja se aiheuttaa sitten sen etten uskalla mennä ulos vaikka kuinka mieli tekis.
Mitä ihmettä teen että nää loppuu pelottavia flashbäkkejä kokoajan ku joku paikka tuo ikäviä juttuja mieleen. Huoh

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Koko ajan kyljessä kiinni ollut, jatkuvasti negatiivisesti kommentonut ihminen. Joka päivä tulee vähän väliä takaumia näistä tilanteista, enkä tule niistä toipumaan elinaikanani.

Vierailija
2/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tosin ”kiusaajana” oma äiti. Jatkuva päänsisäinen negatiivinen puhe. Yritän lopettaa sen mutta…

Just tuli mieleen äidin raivoaminen mitättömistä asioista. Asia tulee mieleen yleensä kun itselle tapahtuu jotain hyvää … en pysty iloitsemaan kun tiedän, että äitini on kateellinen yms.

Vierailija
4/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on posttraumaattinen stressireaktio PTSD. Nuo takaumat ovat tyypillisiä sille.

Vierailija
5/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun on mielen "mielestä" turvallista niin psyyke käsittelee asiaa. Vakuuta itsellesi - kerta toisensa jälkeen - että hätää ei ole. Alkuun itsepsyykkausta, mutta lopulta mieli oppii tyyntymään. Stressin jälkihoitoa ja purkua.

Vierailija
6/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mitään hätää ei enää ole. Ne asiat on asioita, jotka tapahtui ja nyt olet turvassa ja niin ei tule enää käymään uudestaan ja jos tulee, saatat ehkä kyetä toimimaan toisin. Edelleen on olemassa ihmisiä jotka itselläni triggeröi noita kiusaamistilanteita esiin, mutta pysyn kaukana näistä ihmisistä enkä anna heidän kaltaisilleen enää valtaa viedä multa henkistä tai fyysistä energiaa!

Vierailija
7/7 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ptsd eli traumaperäinen stressihäiriö. Takaumat ovat oire siitä, samoin kotoa poistumisen vaikeudet. Luultavasti oireita on paljon enemmänkin, mitä osaat sanoittaa. Suosittelen terapiaa lämpimästi, itse olen saanut elämääni takaisin sen myötä! Oireet olivat minulla erittäin invalidisoivia, välttelin ihmisiä ja pahimmillaan menetin triggeristä toimintakykyni täysin useiksi tunneiksi. Nyt pystyn jo elämään lähes normaalia elämää. Ainut ero on, että minun pitää pitää tarkkoja rutiineja, joita olen oppinut terapiasta (meditointi, mindfulness yms). Kyseessä on tavallaan elämänmittainen projekti, mutta on sen arvoista, kun pystyy elämään kuten muutkin ja lähes täysin ilman traumaoireita. Yksin ei kannata asian kanssa sinnitellä. Yritin myös itse pitkään self help oppaita apuna käyttäen korjata itseni, mutta se ei riitä. Tarvitset hyvän terapeutin toimimaan "pelinä", empaattisena kannustajana, jolla on ammatillinen tietoisuus tukenaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi