Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä puhelinkysymys: miten Android eroaa Windowsista?

Vierailija
24.06.2014 |

Mietin älykännykkää. Harkitsen Stockan tarjouksessa olevaa Samsung Galaxy Ace Style -puhelinta. (Hinta on 139 euroa. Normaalihinta on 188,80 euroa.) 3G netti, 5 megapikselin kamera.

Lumioissa olisi Windows-käyttöjärjestelmä.

Ideaalimaailmassa ostaisin iPhonen tai 600 euron Samsungin tai Lumian, koska vietän paljon aikaa netissä. Pitkän sairausloman jälkeen minulla on varaa vain edulliseen, alle 200 euroa maksavaan puhelimeen.

Osaisiko joku selittää hyvin selkeästi, miten Android-käyttöjärjestelmä eroaa Windowsista?

(Sairausloman syy on syöpä. Joku kysyy tätä kuitenkin.)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äly puhelimista käyttänyt ainoastaan samsungia :) Mielestäni samsung on helpompi käyttää, kestävämpi ja on enemmän ilmaisia sovelluksia. Mutta monet kaverit on kehuneet et suorituskyvyltään lumia ja varsinkin iphonet ovat olleet parempia :) Ite suosittelen et kannattaa ostaa samsungi ja jos mahdollista niin kannattaa seurailla eri operaattorien tarjouksia varsinkin kun nykyään voi maksaa kännykän kuukausittain korottomasti 12-36kk ajan :)  esim. jos puhelin maksaa 180€ ja päätät maksaa sen 3v niin joka kuukausi maksat vain 5,00€  ja tälläiselle opiskelijalle se on helpompi ratkaisu ja sit kun pääsen töihin niin ekoista palkoista meinaan maksaa puhelimeni pois  :) Itekkin oon joutunut käyttämään lumiaa, mutta itse en tykännyt siitä :) Lumiaa kannattaa verrata win8 käyttöjärjestelmään.... Molemmat on monimutkaisia ja mielenkiintoisia :)

Vierailija
22/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto olisi kieltämättä tervetullut. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeltarjonta windows puhelimille on olematon. Tällä hetkellä esim pikaviestiohjelma whatsapp ei löydy windows puhelimille. Se toimi huonosti.

Osta android puhelin, niin saat siihen ilmaisia hyviä ohjelmia play-storesta niin paljon kuin haluat. 

Vierailija
24/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle, että otit tämän esiin, olen itsekin miettinyt noita.

Joistakin vastauksista oli ihan hyötyäkin peruskäyttäjälle.

Hyvää terveyttä ja jatkoja sinulle!

Vierailija
25/40 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows on suurin virus ikinä, en on ottaisi. Jolla!

Vierailija
26/40 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Android, ihan vaikka siksi että sovellusten luominen Android puhelimille on huomattavasti aktiivisempaa kuin windowsin vastaava, kuten on jo aikaisemmin todettu. Syytä siihen että miksi voi sitten miettiä kukin tahollaan. :-)Itselläni on Androit tabletti (nexus) joka on helppo käyttää ja oli helppo ottaa käyttöön. Sovellukset ja Androit päivittyy tasaiseen tahtiin. Ostin sen lähinnä siksi että voi luoda ohjelmia sille. Tämä android ohjelmointi on osa yliopistokurssia -- windows ohjelmoiti ei ole, miksiköhän? Mutta huom. jos valmistaja (samsung tms.) on customoinut käyttöjärjestelmää, se allaoleva android ei päivity ennen kuin valmistaja julkaisee oman päivityksen. Tästä syystä päädyin nimenomaan laiteeseen jossa oli ihan "perus" Android.

Vierailija
27/40 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun windowsissa on whatsappi!

Vierailija
28/40 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu maksaa PUHELIMESTA 600 e ?!

Vierailija
29/40 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko lainaa? Hanki laina tänään alhainen sovelletaan nyt lainoja annetaan nopeudella 2% sovelletaan nyt tämä voi lisätä yrityksesi suurempi korkeus. Tarjoamme Laina liiketoiminnan ja henkilökohtaisen ihmisiä, jos tarvitset lainaa käynnistää yrityksen tai lainan maksaa pois laskut eivät ota meihin yhteyttä (24hourstloancompany1@gmail.com) nyt ja saat Laina yhtiömme ... minä maksanparas Lainan palvelut.

Vierailija
30/40 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Androidia mutta Sonyn luureja. Kivempi ulkoasu ja akunkesto ihan omassa luokassaan. 

Vierailija
31/40 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero siinä että Windows ei ole minkään kopio kuten android on Iosin epätoivoinen kopio.

Vierailija
32/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa et minkä verran puhelimessa on muistia esim. omassani on 8Gt + 16Gt muistikortti ja sovellukset kannattaa siirtää puhelimen muistista SD-kortille(muistikortille) ja RAM- muisti on 862mt ja omasta mielestä se on ollut ihan riittävä ja ram-muistihan kertoo kuinka paljon puhelimessa on suorituskykyä :) ihan pienimuistista puhelinta ei kannata ostaa, koska kaikkia sovelluksia ei saa muistikortille :( 

Vierailija
33/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 14:45"]

Ohjeltarjonta windows puhelimille on olematon. Tällä hetkellä esim pikaviestiohjelma whatsapp ei löydy windows puhelimille. Se toimi huonosti.

Osta android puhelin, niin saat siihen ilmaisia hyviä ohjelmia play-storesta niin paljon kuin haluat. 

[/quote]

Löytyy Whatsappikin tällä hetkellä, ainakin Win8-puhelimessa (just äsken tsekkasin kaupasta). Vähän aikaa oli pois yhteensopivuusongelmien takia, mutta toimi jos oli asennettuna jo aiemmin.

Vierailija
34/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 13:59"]

Paras kuulemani selitys käyttöjärjestelmien eroista on se, että Androidin voit räätälöidä tekemään juuri sitä mitä haluat, mutta sulla pitää olla aikaa, halua ja osaamista sen tekemiseen. Windowsia taas ei tarvitse räätälöidä, vaan se on tehty suoraan peruskäyttäjän käteen sopivaksi ja helposti lähetyttäväksi. Jos sitten halua räätälöidä sitä, niin se onkin sitten vaikeampaa.

[/quote]

Ehkä selityksessä on hieman myös perää, mutta tuo lause toimii paremmin kun Androidin tilalle vaihtaa Sailfishin. Viimeiset puoli vuotta kaikki kenellä on aikaa ja halua ja osaamista askarrella puhelimensa kanssa, ovat käyttäneet Jollaa.

Windowsia ei käytännössä voi räätälöidä, kuten ei myöskään iOSia. Puhelin ja softat toimii kuten toimii, halusit tai et.

Valitse Android. Vaikka samat softat saisikin (ja omassa tapauksessani ei edes saisi) kaikille alustoille, iOS ja Android on ne, joilla on paljon käyttäjiä ja joita siis aktiivisesti kehitetään. Windows-versioista kaikki bugit yms hävitetään viimeisenä jos edes silloin. Ja valitse iso näyttö kun kerran käytät aktiivisesti.

Vierailija
35/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus, tässä keskustelussa on mielenkiintoista tietoa. Itsellä eka älypuhelin on Samsung, ihan ok olen tuon androidin kanssa tullut toimeen.

Vierailija
36/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Katsomissani Samsungeissa oli 3G.

Mietin pientä puhelinta, koska minulla on pienet kädet ja lyhyet sormet. :)

Minulla on neuroosi puhelimen pudottamisesta, koska kortisoninäppien vuoksi pudotan kaiken mahdollisen. Tuntuu, että joka toiselta on haljennut puhelimen lasiruutu putoamisen vuoksi.

Ap

Vierailija
37/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri Lumiasta Samsungiin ja olen ehdottomasti androidin kannalla. Sinuna kuitenkin valitsisin 4G:n (esim. Samsung Galaxy Ace 3) jonka saa mm. DNA kaupasta hintaan 149€

Vierailija
38/40 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 15:24"]

Kiitos vastauksista

Minulla on neuroosi puhelimen pudottamisesta, koska kortisoninäppien vuoksi pudotan kaiken mahdollisen. Tuntuu, että joka toiselta on haljennut puhelimen lasiruutu putoamisen vuoksi.

[/quote]

Osta suoja, joka kiertää reunat ja virittyy näytön etupuolelle. Googlen kuvahaku "protective case for " niin ymmärrät.

Lasia ei saa sen jälkeen mitenkään rikki pudottamalla lattialle. Onnistuu tietysti jos heittää johonkin terävään tai pudottaa pystyssä olevan sorkkaraudan päälle tms. Ja näytön suojakalvo tietysti, niin uskaltaa pitää samassa taskussa avainten jne kanssa.

Vierailija
39/40 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crédit, entre particuliers,

- Les offres de crédit sont adaptées selon les besoins. La demande peut être liée à :

prêt personnel pour votre logement

mobilité prêt véhicule

projet familial ou dépenses liées à la santé

études ou formation

déplacements ou temps libre

argent

groupe ou crédit

Nous vous proposons différents types selon votre projet.

Courriel : lopezfinanzas95@gmail.com

Vierailija
40/40 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto, yksilöiden välillä,

Luottotarjoukset räätälöidään tarpeen mukaan. Pyyntö voi olla linkitettynä:

henkilökohtainen laina kotiisi

liikkumisajoneuvon laina

perheprojekti tai terveyteen liittyvä meno

opintoja tai koulutusta

Matka tai vapaa-aika

rahaa

ryhmä tai luotto

Tarjoamme erilaisia tyyppejä projektistasi riippuen.

Lähetä sähköpostia: lopezfinanzas95@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi