Miehen väkivaltaisuus
Mieheni menettää välillä hermot öisin, koska meillä on pieni lapsi joka valvottaa. Mieheni on huitonut ja repinyt minua hiuksista, koska suuttuu valvomisesta. En siis mielelläni pyydä mieheltäni apua.
Mies huutaa myös lapselle. Se on minulle ehdoton ei ja otan lapsen omaan syliini. Me olemme ne aikuiset, jotka osaavat hillitä tunteensa ja käyttäytyä aikuisen tavoin.
Mitä voin tehdä? Lähteä? Jäädä?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:01"]
Mieheni menettää välillä hermot öisin, koska meillä on pieni lapsi joka valvottaa. Mieheni on huitonut ja repinyt minua hiuksista, koska suuttuu valvomisesta. En siis mielelläni pyydä mieheltäni apua.
Mies huutaa myös lapselle. Se on minulle ehdoton ei ja otan lapsen omaan syliini. Me olemme ne aikuiset, jotka osaavat hillitä tunteensa ja käyttäytyä aikuisen tavoin.
Mitä voin tehdä? Lähteä? Jäädä?
[/quote]
Tilannetta voi varmaan yrittää parantaa.
Miten muuten stressin kanssa? iso talolaina, työt?
Minua ainakin vituttaisi jos olisi karmea lainatilanne, pakko käydä töissä ja hankkia rahaa ja sitten ei saa nukkua yhtään.
Nukkukaa vaikka eri huoneissa että mies saa nukuttua.
Jos tilanne ei parana ns normaaleilla järkevillä järjestelyillä, plus puheet siitä että nollatoleranssia väkivaltaan... niin sitten ero.
T. mies
Toki mies stressaa jo ihan työasioita ja taloutta. Mies on aina ollut väsyneenä kärttyinen, mutta en ajatellut sen menevän näin pitkälle.
AP
Väkivalta pahenee ajanmyötä. Lähde välittömästi! Lapsella on oikeus turvalliseen kotiin, jossa äitiä ei revitä ja riuhdota. Olet velkaa sen lapsellesi.
En jäisi tuollaisen jälkeen. Väsymyksen ja stressin ymmärrän ja voisinkin nukkua toisessa huoneessa vauvan kanssa jotta mies saa edes kunnolla nukuttua. Huutamista ja väkivaltaa en katselis hetkeäkään. Jos tuollaisia piirteitä miehessä niin eiköhän ajan kanssa vain pahene.
Meillä on myös valvottu todella, todella paljon kaikkien lasten kanssa eri syistä (koliikki, allergiat ym.) joten tiedän kyllä, miten se tilanne raastaa hermoja ja normaalikin ihminen alkaa käyttäytyä epänormaalisti. Silti meistä ei ole kumpikaan koskaan edes meinannut käydä toisen kimppuun, eihän se nyt toisen vanhemman vika ole että lapsi valvottaa! Eikä ole kyllä vauvankaan vika! Meillä siitä selvittiin niin, että mies nukkui viikot eri huoneessa, jotta jaksoi käydä töissä, ja minä sitten viikonloppuisin osan yöstä (mies hoiti yhden syötön pullosta, mun tissit ei kestäneet koko yön imettämättömyyttä) toisessa huoneessa, ja sain vkl-aamuina nukkua vähän pidempään. Näin molemmat pysyivät jotenkin järjissään nuo ajat.
Mutta tällainen järjestely ei varmasti tule kyseeseen sinun miehesi kanssa, kun asenne on tuo, että käydään vaimoon käsiksi. En uskaltaisi jättää vauvaa tuollaisen miehen kanssa, pahoinpitelisi varmasti sen vauvankin. Minä yrittäisin varmasti ensin keskustella asiasta aikuisten tavoin, ja jos/kun siitä ei tule mitään, tekisin sitten omat ratkaisuni ja lähtisin. Kun muutenkin väsyttää ja joutuu valvomaan, en sen lisäksi todellakaan haluaisi hermoilla siitä, että kohta tulee vielä turpaan kun en saa vauvaa hiljaiseksi....
Voimia sinulle!
Jätä se sika - lapsesi ansaitsee parempaa.
JÄTÄ SE SIKA. Väkivalta on ehdoton no-no. Ei mene kauan niin hakkaa jo lapsia.