Mistä syystä sinulle on kertynyt ylipainoa?
Ja kuinka paljon ja missä ajassa?
Itse olen lihonnut vuodessa 10 kg ja sen takia kun meillä ei ole tiskikonetta. Tykkään kokata mutta astioita on niin paljon ja tiskattavaa etten jaksa. Saatan olla viikon tiskaamatta. Eli lähden mielummin mäkkiin syömään kuin tiskaan.
Tämän pitäisi kohta loppua kun muutan.
Kommentit (56)
Stressi lihottaa, samoin liikunnattomuus. Olen opettaja.
Mulla ei ole varsinaisesti ylipainoa, mutta vyötärölihavuutta aiheuttaa pco. Läskiä jumahtaa tosi nopeasti vyötärölle, eikä tunnu lähtevän millään pois vaikka elän terveellisesti.
Minulla on polvivamma, joka ei parantunut leikkauksellakaan. Siihen tyssäsi liikunta. Samalla aloin syödä jäätelöä, ja tarkoitan siis todella paljon. Seitsemää sorttia kukkupääsoppalautaselta joka ilta töllön ääressä. Tupsahti 15 kiloa vuodessa. Vaan mitäpä tuosta, ei se liikaa minusta ole. Viihdyn tämmöisenä. Jos tähän vielä tulisi 10 kiloa lisää, sitten olisi jo ahdistava olo.
Lääkitys. Liikun kuitenkin joka päivä.
Tykkään mussuttaa karkkia ja sipsejä. Ne vaan on niin hyviä.. Alkoa en paljon käytä,mutta jonkin verran sitäkin. Ja liikuntaa ei vaan ehdi oikein harrastaa.
Syön ja juon liikaa. Samalla olen lähes lopettanut liikunnan, jota harrastin ennen aktiivisesti.
Pari vuotta sitten käytin kalorilaskuria ja aloitin taas aktiivisen liikunnan ja ne 8 ylikiloa lähtivät reilussa parissa kuukaudessa. Sitten taas palasin liikkumattomuuteen ja vuodessa päädyin samaan mistä aloitin.
Lopetin tupakoinnin. Aloin samalla myös syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta ilmeisesti aineenvaihdunta hidastui koska lihon edelleen vaikka tupakointi loppui 3kk sitten. 5kg tullut nyt.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:32"]
Kun seksi loppui , aloin korvata seksin syömisellä. Olen lihonut 40 kg. Olen miettinyt kaikki nämä vuodet, millä muulla sen voisi korvata vaan en ole keksinyt.
[/quote]Oletko varma että ei mennyt syy ja seuraus sekaisin?
[/quote]
Aivan varma. Lihominen alkoi kun seksi loppui. Ei päinvastoin.
[/quote]
Mulla on käymässä samalla tavalla. Mies ei ole innokas sekstailemaan, ollenkaan. Kävimme myös perheneuvonnassa jne. mutta ei mitään apua. Vuoden jaksoin yrittää, ja eilen tajusin että olen alkanut syödä korvaamaan seksiä. Toinen outo juttu on se, että olen alkanut katsella joitan naisia sillä silmällä?? Eli johtuu varmaan siitä, että kun toisten miesten kanssa seksin suunnittelu on väärin, alitajunta yrittää selittää että on vähemmän väärin suunnitella sitä naisten kanssa.
Vaikka ei minusta olisi siihenkään.
Ja sitä paitsi, olen hyvää vauhtia läskiintymässä. Seksisuhde pelastaisi paljon, mutta voisi tuhotakin paljon.
Mulle tuli "raskauskilot" synnytyksen jälkeen. Ulkona oli sen verran kovat pakkaset ettei vastasyntyneen kanssa voinnut lähteä komeen viikkoon kävelylle, lisäksi tikit oli niin kipeät että 2kk ei tehnyt mieli liikkua mihinkään ja sittenkin vain pieniä lenkkejä. Niimpä sitten istuin yksin kotona vauvan kanssa ja söin suklaita joita vieraat toivat. Kaikki ketkä tuli vauvaa katsomaan toi mukanaan vauvalle jonkun lelun/vaatteen ja mulla fazerin suklaalevyn. Sitten kun vieraita kävi n4-5 viikossa niin levyjä tuli vedettyä. Ja jotenkin sen antoi itselle anteeksi kun raskaudesta ei jäänyt yhtään kiloja ja uskouin vaan imetyksen polttavan kaiken :/
Liikun liian vähän, koska en pidä hikoilusta yhtään. Hikoilu ahdistaa minua enkä ole koskaan saanut liikunnasta hyvää oloa.
Syön liian suuria annoksia ja liian makoisaa ruokaa. En pysty kitkuttelemaan salaatilla ja maitorahkalla, hyi oksennus. Ruoan pitää olla hyvää ja sitä pitää olla riittävästi, että nälkä lähtee.
Ylipainoa 10kg.
17-20v elämäntavat pelkkää rilluttelua, paljon juomista ja roskaruokaa, huonot yöt.. Nyt ne on jääneet melkein kokonaan, mutta en liiku ollenkaan
Kun seksi loppui , aloin korvata seksin syömisellä. Olen lihonut 40 kg. Olen miettinyt kaikki nämä vuodet, millä muulla sen voisi korvata vaan en ole keksinyt.
[/quote]
Sama. 8 vuotta ilman seksiä, paino +23 kg ja ihan tosiaan siitä, että kaipaan syömisestä tulevaa lohdun tunnetta läheisyyden ja seksin korvikkeeksi.
Olin jo ennestäänkin normaalipainon ylärajoilla, sitten sairastuin masennukseen. Lääkkeet turvotti ja aiheutti käsittämättömän syömishimon. Saatoin korvata aterian megapussilla sipsejä, tai jos jaksoin kokata niin vedin sen sipsipussin iltapalaksi. Että näin. En ole enää masentunut, mutta en myöskään saa kiloja karistettua.
Syön enemmän kuin kulutan. Yksinkertainen syy mutta hankala näköjään korjata.
Ylipainosta puhuttaessa, otathan huomioon että vaikka olet omasta lähtöpainostasi lihonnut, ei se automaattisesti tarkoita ylipainoa jos olet ennen lihomista ollut hoikassa kunnossa. Ylipainon raja on yleensä painoindeksillä mitattuna 25 tai enemmän.
Eli jos todella hoikka ja pitkä ihminen lihoaa 10kg, ei hän vielä silloinkaan välttämättä ole ylipainoinen ;)
En ole enää, mutta olin n. 5 vuotta. Lihoin siksi, että söin liikaa ja liikuin liian vähän. Täysin omaa laiskuutta ja ruoanhimoa:). Nyt olen palannut taas normaaliin ja voin nauttia ihanasta ruoasta tarpeeksi liikkumalla. Rakastan hyvää ruokaa!
fyysinen työ ja liikunnallinen elämäntapa jäissä nyt taaperon ja vauvan kanssa kotoillessa. Ennen liikuin koko ajan ja sain syödä mitä huvittaa, nyt se ei enää onnistu, mutta ruoka kyllä maistuisi ja sitä tulee syötyä kun joutuu taaperolle kokkailemaan. Yhden vauvan kanssa sitä onnistuikin vielä lenkkeillä useasti päivässä ja söi kun huvitti vaikka salaattia. Nyt ei itsekuria riitä kun on patojen ääressä. Raskauksista tuli 20kg ja molemmista jäi 5kg eli yhteensä 10 kiloa. Syöminen on ihanaa ja osittain tällä hetkellä ainoa rentoutumistapa... En meinaa tähän jäädä kyllä vellomaan, käyn nytkin lenkeillä kun pystyn ja juoksua olen aloittanut myös kun synnyksestä on jo riittävän kauan aikaa
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:41"]
[/quote]Oletko varma että ei mennyt syy ja seuraus sekaisin?
[/quote]
Aivan varma. Lihominen alkoi kun seksi loppui. Ei päinvastoin.