Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei saa ääneen myöntää olevansa kaunis?

Vierailija
02.07.2014 |

Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:25"]

Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

[/quote]

Varmaan sen vuoksi että ajatellaan kusen nousseen kupoliin. Ja pitäähän sitä äkkiä ampua alas korkeuksista.

Vierailija
2/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:25"]Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

[/quote]

Samaa mietin.

Ehkä sellaiset ihmiset ovat epävarmoja itsestään. Se että sanoo itseään nätiksi kertoo hyvästä itsetunnosta, ihminen on sinut itsensä kanssa ja rakastaa itseään. Hyvähän se on!

Mutta olen huomannut saman paskaryöpyn vyöryvän jos sanot olevasi onnellinen, olet jossain hyvä tms aivan mitä tahansa positiivista itsestäsi. Ei täällä saa sellaista tehdä.

Suomalaisten perisynti on kateus. Niin totta. Kun mulla menee huonosti niin pitää mennä muillakin.

Parhaiten pärjää kun ei puhu mitään kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tosiasioita, jotka toisetkin näkee, pitää mainostaa? Pitää vastapuolta jotenkin idioottina kun ei muka näe päivänselvää asiaa.

Vierailija
4/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:25"]Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

[/quote]

Samaa mietin.

Ehkä sellaiset ihmiset ovat epävarmoja itsestään. Se että sanoo itseään nätiksi kertoo hyvästä itsetunnosta, ihminen on sinut itsensä kanssa ja rakastaa itseään. Hyvähän se on!

Mutta olen huomannut saman paskaryöpyn vyöryvän jos sanot olevasi onnellinen, olet jossain hyvä tms aivan mitä tahansa positiivista itsestäsi. Ei täällä saa sellaista tehdä.

Suomalaisten perisynti on kateus. Niin totta. Kun mulla menee huonosti niin pitää mennä muillakin.

[/quote]

Lisään vielä että tuntuu että täällä pelätään ihmisten ylpistyvän jos sanotaan vähääkään positiivista.

Mummoni (edesmennyt) tapasi aona sanoa "notta ei ylpisty". Hän oli mm. ylpeä lapsistaan muttei koskaan sanonut heille sitä jotta eivät ylpistyisi.

Vierailija
5/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:25"]Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

[/quote]

Samaa mietin.

[/quote]

En muista ikinä nähneeni ketään kieltämässä sanomassa sellaista joten voisitko kertoa missä ja milloin joku on kieltänyt?

Olen kyllä usein huomannut, että ihmiset suhtautuvat epäilevästi siihen, että joku sanoo olevansa kaunis. On nimittäin huomattavasti yleismepää kuvitella olevansa kaunis kuin todellisuudessa olla.

Vierailija
6/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai saa. mutta pitää muistaa, että kauneus on katsojan silmässä.

Vierailija
7/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin pitäisi omasta ulkonäöstä todeta? Oletettua kauneutta katselija voi/saa olla erimieltä (ja on ehkä myös objektiivisempi).

Vierailija
8/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:38"]totta kai saa. mutta pitää muistaa, että kauneus on katsojan silmässä.

[/quote]

No mutta jps kerran on omasta mielestään kaunis niin miksi sitä ei voi sanoa?

Eihän tuolla periaatteella KETÄÄN voi sanoa kauniiksi. Kukaan tuskin on kaikkien maailman ihmisten mielestä kaunis.

Vierailija
9/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten oli hyvä ketju tyyliin "peilistä katsoo kaunis nainen, mutta valokuvissa näkyy suohirviö". Kauneus todellakin on katsojan silmissä ja itseään ei pysty ikinä katsomaan kunnolla "ulkopuolelta". 

Vierailija
10/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:36"]Miksi tosiasioita, jotka toisetkin näkee, pitää mainostaa? Pitää vastapuolta jotenkin idioottina kun ei muka näe päivänselvää asiaa.

[/quote]

Mainostaa? Tuskin kukaan täysjärkinen huutelee joka puolella olevansa kaunis.

Vierailija
11/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n pointin, mutta kauneus toisaalta on hyvin vahvasti katsojan silmissä. Esimerkiksi tämä nainen julisti olevansa niin kaunis että kateeksi käy, vaikka naisen ulkonäöstä voi olla montaa mieltä:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downsides-looking-pretty-Why-women-hate-beautiful.html

Vierailija
12/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:45"]Ymmärrän kyllä ap:n pointin, mutta kauneus toisaalta on hyvin vahvasti katsojan silmissä. Esimerkiksi tämä nainen julisti olevansa niin kaunis että kateeksi käy, vaikka naisen ulkonäöstä voi olla montaa mieltä:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downsides-looking-pretty-Why-women-hate-beautiful.html

[/quote]

Totta. Tämä on nyt huono esimerkki, mutta jos esim ohimennen mainitsee, että "kun olen ihan hyvännäköinen ja asiallinen niin en tiedä missä menee pieleen" niin heti saakin jo kuulla kuinka luulee omasta ulkonäöstään liikoja.

Ap

Vierailija
13/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omakehu haisee. Ja ulkonäön kohdalla erityisesta.

Vierailija
14/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaisissa tilanteissa olet sanonut olevasi kaunis? Minä en ihan heti keksi, missä (tai miksi) joku kauniista ystävistäni olisi avannut suunsa asiasta.

Vierailija
15/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:50"]Ap, millaisissa tilanteissa olet sanonut olevasi kaunis? Minä en ihan heti keksi, missä (tai miksi) joku kauniista ystävistäni olisi avannut suunsa asiasta.

[/quote]

Asia tuli vaan mieleen kun tällä palstalla näkyy silloin tällöin ketjuja jossa joku kysyy esim. Apua

Vierailija
16/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:50"]Ap, millaisissa tilanteissa olet sanonut olevasi kaunis? Minä en ihan heti keksi, missä (tai miksi) joku kauniista ystävistäni olisi avannut suunsa asiasta.

[/quote]

Asia tuli vaan mieleen kun tällä palstalla näkyy silloin tällöin ketjuja jossa joku kysyy esim. apua "olen nuori ja hyvännäköinen, miksi en saa seuraa" ja sitten ketju täyttyykin kommenteista jossa ap saakin kuulla olevansa ruma naikkonen.

-ap

Vierailija
17/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:45"]

Ymmärrän kyllä ap:n pointin, mutta kauneus toisaalta on hyvin vahvasti katsojan silmissä. Esimerkiksi tämä nainen julisti olevansa niin kaunis että kateeksi käy, vaikka naisen ulkonäöstä voi olla montaa mieltä:

[/quote]

Juuri noin...

Totta kai saa sanoa olevansa kaunis mutta muista että kauneus on katsojan silmässä... eli katsoja ei välttämättä pidä sinua kauniina.

Vierailija
18/18 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 12:25"]Mikä siinä on, että heti kun joku ääneen mainitsee olevansa kaunis niin saa kuulla olevansa ylimielinen, itsestään liikoja luuleva typerä lumppu. Jos tietää olevansa nätti niin miksi sen sanominen pelkästään keskustelupalstalla saa aikaan hirveän paskaryöpyn. En itsekkään ymmärrä liiallista itsensä korostamista ja itserakkautta, mutta jo sen oman ulkonäön tiedostaminen tuntuu olevan suurikin synti.

[/quote]

Samaa mietin.

[/quote]

En muista ikinä nähneeni ketään kieltämässä sanomassa sellaista joten voisitko kertoa missä ja milloin joku on kieltänyt?

Olen kyllä usein huomannut, että ihmiset suhtautuvat epäilevästi siihen, että joku sanoo olevansa kaunis. On nimittäin huomattavasti yleismepää kuvitella olevansa kaunis kuin todellisuudessa olla.

[/quote]

Osuit asian ytimeen.!