Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unissakävelijä miehenä ja pelko väkivallasta

Vierailija
24.06.2014 |

Mieheni on lapsesta saakka kävellyt ja puhunut unissaan. Tätä tapahtuu lähes joka yö. Yleensä hän ei poistu sängystä, mutta esim. Äsken kävin makkarissa ja selitti jotain aivan ihmeellistä minulle silmät auki. Nauroi vielä. Mies ei ole koskaan ollut hereillä väkivaltainen. Hän on kerran unissaan lyönyt minua vahingossa, käsi siis heilahti minun puolelleni, ei nyrkillä. On todella vihainen jos hänet yrittää yöllä herättää, saattaa kiroilla ja jopa potkaista vähän. Ei ole siis koskaan osunut ja hän on unessa tällöin. Olen alkanut pelätä, että hän jotenkin sekoaa yöllä. Onko teidän lähipiirissä unissakävelijöitä ja millaisia ovat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai unissakävelijää tms saa herättää?

Vierailija
2/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajoittain niinkin pahana unissakävely ja -hallusinaatiot, että piti käydä neurologilla tutkimuksissa.

En tosin ikinä ole väkivaltainen ollut tai huitonut ketään. Senkin edestä kyllä aiheuttanut itselleni vaaratilanteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 01:39"]Ei kai unissakävelijää tms saa herättää?

[/quote]

Vanhentunutta tietoa

Vierailija
4/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kuoli, kun hänen avokkinsa kuristi hänet nukkuessaan.

Vierailija
5/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 01:40"]Siskoni kuoli, kun hänen avokkinsa kuristi hänet nukkuessaan.

[/quote]

Ei totta. Hae apua silti, ap. T: 5.

Vierailija
6/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään parisuhteessa samanlaisen miehen kanssa, puhui, nousi istumaan, puki päälleen, yritti poistua asunnosta, näky on aluksi pelottava, koska yleensä silmät auki ja tietty outo. Oppi nopeasti tunnistamaan koska kyse oli unissaan sekoilusta, myös nauroi ja huusi välillä. Herättää ei kannata, koska Se on unissaan olijalle kamalaa, säikähtää valtavasti ja joutuu paniikkiin. Parhaiten toimii rauhallisesti puhuminen ja neuvominen. Selität vaan, että on yö ja nyt nukutaan. Jos poistuu sängystä selitä tämä sama ja ohjaa sänkyyn.

Vierailija
7/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mietin sitä, että ei kai tähän kauheasti ole apua saatavilla. Mies tuskin aloittaisi mitään lääkitystä, jos sellaista edes on koska "oireet" ovat kuitenkin verrattain lieviä. Toisaalta hän pelottaa minua. Pitäisiköhän vaan siirtyä toiseen huoneeseen nukkumaan. Ap

Vierailija
8/8 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 9, 100-kiloinen isäni käveli unissaan sänkyyni ja rojahti päälleni. Ei ollut kauhean kivaa herätä siihen.