Kitupiikit! MIKSI äidin/isän hautaaminen pitäisi olla mahdollisimman halpaa?
Alkanut ihan jopa vituttamaan. Ne on vanhempien OMAT rahat ja itsekerätyt säästöt. Miten mukulat kehtaa alkaa suurinpiirtein tinkimään hautaustoimistossa ym?
Kun äitini kuoli, veli sanoi että HALVIN arkku tietysti otetaan! Mummoni ei saanut kunnollista lehti-ilmoitusta/kuolinilmoitusta kun se MAKSAA!!! Täälläkin on paljon ollut keskustelua miten hautakiven on oltava mahdollisimman pieni ja miten vaan saadaan se mummo mahdollisimman halvalla maahan, että jää sitten itselle rahaa.
Ymmärrän varattomat ihmiset juu mutta kohdalleni on sattunut hyvin paljon näitä että vainajalta jää säästöjä mutta silti kituutetaan hautajaisten järjestelystä ja kaikesta siihen liittyvästä että vaan jää itselle mahdollisimman paljon rahaa.
Eikö teitä kitupiikkejä hävetä? Ne on sen vainajan rahoja. Miksei järjestetä arvokkaita, vainajaa kunnioittavia maahanpanijaisia vaan joka asiassa mietitään roikkuisiko mahdollisesti jossain uurnamallissa se punainen -50% hintalappu.
Pistää vihaksi.
Kommentit (26)
Mut kun tilillä ei ollut sitä rahaa. Vainajankin toive oli, että tuhkaus pahvilaatikossa ja kippaus katuojaan.
Minä ainakin haluan, ettei minun hautajaiskuluihini käytetä paljoa rahaa. Paljon mieluummin käytetään sitten johonkin oikeasti hyödylliseen. Minut saa laittaa maahan vaikka jätesäkissä, en ole paljoa sanomassa vastaan enää siinä vaiheessa :D
Mun pikkuveli oli vielä alaikäinen, kun äiti kuoli ja minä parivuotta vanhempi. Äiti oli eronnut alkoholisoituneesta isästä jo vuosia aiemmin, eikä isä halunnut auttaa meitä hautajaiskustannuksissa. Otin velkaa ja maksoin äidin hautajaiset ja huolehdin pikkuveljestä, ei siinä isää sitten tarvittukaan.
Arvokkaat hautajaiset? Mielestäsi arvokkaat hautajaiset = kalliit hautajaiset?
Mitä järkeä on hankkia kallista arkkua hetken ihailua varten ja sitten se kaivetaan maahan tai poltetaan ? Ihan sama oli heittää hautaan 500€ seteleitä tai polttaa ne . Kuulostaako järkevältä?
Äiti oli varannut 10000mk hautajaisiinsa ja sillä saatiin hänelle hyvät hautajaiset vuonna 2001.
Isältä ei jäänyt mitään ja hänelle pidettiin hyvin yksinkertaiset ja halvat hautajaiset. Me köyhät lapset jouduimme maksamaan ne.
Vierailija kirjoitti:
No mitä se kuollut siitä nyt välittää? Olet töissä hautaustoimistossa, arvaan ma. Pahvilaatikko olisi paras arkku ja luonnonkukkia siihen päälle. Ja luonnonkiva johon pieni laatta. Näin omalle kohdalle.
Olen samaa mieltä. Mielestäni on kummallista, että kuolleeseen uhrataan rahoja, mutta elävään ei.
Koko hautausbisnes on kamalaa riistoa ja toisaalta pröystäilyä. Vainajan kohtelu eläessään on voinut olla vaikka kuinka kylmää, mutta saattoväelle halutaan näyttää, että on millä mällätä.
Pahviarkkubisnes, kas siinäpä uusi idea, taidankin alkaa kehittelemään.
Ap kaupungin kukka, hauta ja pitopalvelu, oletan?