Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivaimot Suomessa yleisesti

Vierailija
02.07.2014 |

Onkohan kovinkin tavallista, että yläasteikäiset seurustelevat aikuisten lähemmäs kolmekymppisten miesten kanssa? Joskus vuosia sitten kohistiin, että Toijalassa oli paljon teiniäitejä, joilla huomattavasti itseään vanhempi mies. Eikä kukaan oikein puuttunut asiaan.

Pohdin asiaa tämän erään tietyn yksittäistapauksen johdosta. Onko teillä muilla näkemystä ilmiön laajuudesta? Omassa nuoruudessa 80-luvun Helsingissä ei seurustelevien ikäero ei ollut merkittävä. Muistan yhden tapauksen, jossa 16v poika seurusteli 13v tytön kanssa, en tiedä oliko seksiä, mutta porukka vähän ihmetteli ja naureskeli tätä suhdetta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä saa puhua asiasta, ainakaan jos se koskee tulevaa kansanedustajaa. Olen niin kyllästynyt Aihevapaan bannauksiin, että poistun muille foorumeille. Joissakin sananvapautta kunnioitetaan, täällä ei. Raparperia ja mansikaa ja imetystä linjalla pitäisi mennä. Lasten hyväksikäyttö lienee kielletty aihe. Heippa.

Vierailija
2/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse nuori myös 80-luvulla enkä muista, että olisi ollut yhtään tapausta, jossa seurustelevan parin ikäero olisi ollut huomattava. Tosin olen aina asunut Helsingissä. Ehkä pikkupaikkakunnilla tapa on ollut yleisempää. En tiedä. Kaveri/tuttavapiirissäni parin ikäero oli 0-2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tämän viestin jo toiseenkin ketjuun:

Tätä asiaa olen kovasti tällä viikolla miettinyt seurattuani niin noita Hännisten tapausta käsitteleviä ketjuja sekä sitä yhtä ketjua, jonka nimi oli jotain tyyliin "Tiedän miksi näitä Katjoja on". Olen ollut järkyttynyt ja surullinen huomattuani, että asia (aikuisten "suhteet" selvästi suojaikärajaa nuorempien tyttöjen kanssa) on ainakin nettikirjoitusten kaikkea muuta kuin harvinaisuus joissain paikoin Suomea ja sille löytyy ällistyttävän paljon hyväksyjiä ja puolustelijoita.

Jos media aikoo nyt jättää käsittelemättä tämän yhden tapauksen, niin toivoisin että jokin merkittävä lehti tai ajankohtaisohjelma kuitenkin tarttuisi aiheeseen Miten yleisiä lasten ja aikuisten väliset lainvastaiset suhteet ovat vielä nykyäänkin Suomessa ja miksi yhteiskunta sulkee tältä laittomuudelta silmänsä?

Vierailija
4/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toisaalta ymmärrän niitä teinityttöjjä, jotka haluavat panna aikuista miestä. Heillä hormonit hyrräävät mutta kokemattomat finninaamaiset teinipojat eivät innosta. Sitä en kuitenkaan saa millään päähäni, että joku aikuinen mies haluaisi panna teiniä. Minusta kyseessä on pedofiili, jos liki kolmikymppinen nai itseään puolta nuorempaa tyttöä, vaikka tyttö olisikin jo 16.

Kun minä olin yläasteella 20 vuotta sitten, oli siellä pari tyttöä, joilla oli aikuinen mies kumppanina. Nämä tytöt olivat olevinaan aikuisia, mutta kyllä heitä vähän karsaasti katseltiin. Huoran leiman sai nopeasti otsaansa, ja mielestäni ihan aiheesta.

Vierailija
5/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, hae vanha ketju,Tiedättekö mistä näitä katjoja tulee

Vierailija
6/6 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ikäluokkaa erään kansanedustajan kanssa, ja ainakin minä olin yläkouluikäisenä aika järkyttynyt kun 14-vuotias tuttuni seurusteli parikymppisen miehen kanssa. Asuin pienessä kaupungissa Itä-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi