Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen huomen aamulla raskaustestin, mut pakkausselostessa ei kerrota

Vierailija
23.06.2014 |

että tehdänkö se ensi-, keski- vai loppuvirtsasta? Onko väliä? Missä olisi eniten raskaushormoneja?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääh jännittää :/

Vierailija
2/25 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsen harjoitukseksi yhden testin :D Ja se näytti negaa, en tosin vielä oo yhtään helpottunut, koska en tiedä kuinka relevantti se testi on, kun en yhtään muista miten oon nyt illalla vessassa käynyt..

Mut pissasin kertakäyttömmukiin, kastoin sen sinne 3 sek ja jätin lattialle ja silmät kovanna tuijotin sitä sen 3 min, jonka jälkeen pitäis jo 2 viivaa näkyä. Näkys onneks vaan 1 :) Tuijotin sitä yhteensä 5 min, ja sit heitin sen pois, kun ohjeessakin sanoaan et 5min jälkeen voi näyttää mitä sattuu.

Mut aamu jännittää... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama

Vierailija
4/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:10"]

ihan sama

[/quote]

Ok.

Mun mielestä se vois kyl lukea siin selosteessa, että ei oo väliä mistä sen tekee :) (kunhan virtsa on ollut rakossa tarpeeksi kauan)

Vierailija
5/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirtsasta otetaan tai jos olet pidätellyt useamman tunnin päivällä. Ja heti virtsasuihkun alusta kannattaa dipata.

Vierailija
6/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:16"]

Aamuvirtsasta otetaan tai jos olet pidätellyt useamman tunnin päivällä. Ja heti virtsasuihkun alusta kannattaa dipata.

[/quote]

ok :)

Vierailija
7/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon käsittänyt et mieluiten keskivirtsa, tai ite oon tehnyt aina niin... mut ei taida olla tosiaan väliä, kyl sit jos raskaana on, niin näkyy mistä vaan virtsasta :D

Vierailija
8/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:43"]

mä oon käsittänyt et mieluiten keskivirtsa, tai ite oon tehnyt aina niin... mut ei taida olla tosiaan väliä, kyl sit jos raskaana on, niin näkyy mistä vaan virtsasta :D

[/quote]

Jos siin on kans et pidä virtsasuihkussa 5 sek, niin haittaako jos pitää kauemmin :D

Vierailija
9/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä virtsasuihkussa pidä, vaan pissaa kippoon ja dippaa sinne. Ja pidä vaan ihan Se aika mitä käsketään. Etkö osaa laskea vai miksi pitää pitää pidempään kuin 5sek?

Vierailija
10/25 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aamun testi näytti ap?

Vierailija
11/25 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:07"]

Mitä aamun testi näytti ap?

[/quote]

Negaa :) Tässä uusi keskustelu

http://www.vauva.fi/keskustelu/4210137/ketju/tein_aamulla_2_negatiivista_raskaustestia_mut_oon_silti_varma_et_oon_raskaana/sivu/1#comment27156963

Vierailija
12/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 21:52"]

Älä sitä virtsasuihkussa pidä, vaan pissaa kippoon ja dippaa sinne. Ja pidä vaan ihan Se aika mitä käsketään. Etkö osaa laskea vai miksi pitää pitää pidempään kuin 5sek?

[/quote]

Varmuuden vuoks, jos en osuis virtsasuihkulla kunnolla :D 

nohh ehkä pissaan kippoon, ja pidän siinä 5 sek.

Onko väliö pissaanko kippoon 1dl ja 5dl?

Haluun vaan  tehä sen kerralla kunnolla :D 

Vierailija
13/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaat purkkiin ihan mitä tahansa pissaa aamulla, päivällä tai vaikka yöllä. Pissaa vaikka kannuun kaikki mitä tulee. Kunhan et ihan laimeinta virtsaa pissaa (siis että käyt pytyllä, juot litran ja pissaat heti sen laimeimman pissan ulos). Sitten dippaat sen testin liuskan sinne astiaan ja katsot sekuntikellosta että se on upotettuna pissaan niin kauan kuin ohjeessa sanotaan. Huomaa että virtsasuihkulle ja astiassa olevalle virtsalle on eri aika. Katsot tuloksen vasta kun se on ohjeen mukaan luotettava ja sitten laitat testin roskiin etkä enää kaivele sitä sieltä.

Vierailija
14/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:03"]

Pissaat purkkiin ihan mitä tahansa pissaa aamulla, päivällä tai vaikka yöllä. Pissaa vaikka kannuun kaikki mitä tulee. Kunhan et ihan laimeinta virtsaa pissaa (siis että käyt pytyllä, juot litran ja pissaat heti sen laimeimman pissan ulos). Sitten dippaat sen testin liuskan sinne astiaan ja katsot sekuntikellosta että se on upotettuna pissaan niin kauan kuin ohjeessa sanotaan. Huomaa että virtsasuihkulle ja astiassa olevalle virtsalle on eri aika. Katsot tuloksen vasta kun se on ohjeen mukaan luotettava ja sitten laitat testin roskiin etkä enää kaivele sitä sieltä.

[/quote]

Kiitos :) Menkat myöhässä 5 päivää, oispa syynä joku muu kuin raskaus...

Vierailija
15/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näyttäny aina plussaa, tein sitten mihin aikaan päivästä vaan. Ja oon ihan vaan pissannu suoraan tikkuun.

Vierailija
16/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat on vasta viisi päivää myöhässä niin testi ei välttämättä näytä raskautta. Muistaakseni kuukautisten ollessa myöhässä kaksi viikkoa negatiivista tulosta voidaan pitää jokseenkin varmana. Mutta kyllä ne menkat voivat muutenkin olla myöhässä. Itsellänikin oli juuri syksyllä melkein kuukauden myöhässä ilman mitään näkyvää syytä. Aina aikaisemmin ne ovat olleet säännölliset. Jos stressaat raskautta niin ne voivat myöhästyä entisestään.

Vierailija
17/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuskoja varten pitää pissata purkkiin ja sit on niitä kalliimpia esim. Apteekin testi johon voi pissata suoraan eli riippuu mikä testi on käytössä.

Vierailija
18/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 22:11"]

Jos menkat on vasta viisi päivää myöhässä niin testi ei välttämättä näytä raskautta. Muistaakseni kuukautisten ollessa myöhässä kaksi viikkoa negatiivista tulosta voidaan pitää jokseenkin varmana. Mutta kyllä ne menkat voivat muutenkin olla myöhässä. Itsellänikin oli juuri syksyllä melkein kuukauden myöhässä ilman mitään näkyvää syytä. Aina aikaisemmin ne ovat olleet säännölliset. Jos stressaat raskautta niin ne voivat myöhästyä entisestään.

[/quote]

Mul on yleensä tosi säännölliset, ihan "kellontarkat" menkat. Mut nyt on aina silloin tällöin tullut myöhässä päivän pari, tai jopa kerran 4 päivää etuajassa?? Oon siitä lähtien kun menkat alkoi, niin kirjannut ne ekaks kännykän kalenteriin ylös (ja nyt myöhemmin sellaiseen sovellukseen ylös) eli tosiaan oon aina ennen tiennyt milloin ne alkaa :)

Oon nyt 22, enkä oo käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä lihonut/laihtunut, minkäköhän takia menkat on venkslailleet... Toi 4 päivää etuajassa tapahtui melkein vuosi sitten. Muistan sen sen takia, kun olin varannut ajan gynelle, ja päivä ennen gyneä ne alkoi, tosiaan etuajassa. 

Vierailija
19/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin testejä on, ostin yhteensä 4 :D 2 eri merkiä, kumpaakin kaks. Varmuuden vuoks :D Huomenna teen 2 erimerkkistä testiä siitä pissakiposta aamulla :) 

Vierailija
20/25 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mitään kellonaikoja ei tarvitse vahdata. Merkitset kalenteriin päivät etkä ajattele asiaa sen tarkemmin. Sitten jos epäilet että menkat on myöhässä niin voit kalenterista varmistaa että onko syytä tehdä esim raskaustesti. Sanoinkin sinulle aikaisemmin että testi kannattaa tehdä vasta kun kuukautiset on kaksi viikkoa myöhässä. Ja kuten sanottu, syitä myöhästymiseen voi olla monia. Usein syytä ei saada selville eikä esimerkiksi terveyskeskuksessa yritetäkkään selvittää syytä koska kuukautisten myöhästyminen on ihan normaalia. Itse sain ohjeeksi, että jos kuukautiset ei kolmen seuraavan kuukauden kuluessa ala niin voin ottaa yhteyttä uudelleen ja sitten mietitään pitääkö tilanteelle tehdä jotain. Kuukautiset voidaan käynnistää vaikka lääkkeellä.

Lisäksi riittää että huomenna teet ihan vain yhden testin. Jos se on negatiivinen niin teet seuraavan aikaisintaan viikon päästä. Kuukautiset eivät tosiaan välttämättä ala jos stressaan raskautta kamalasti. Ole nyt ihan rauhassa. Jos sitten oletkin raskaana niin ei se tosiaan mikään maailmanloppu ole. Pääset keskeytykseen ja elämä jatkuu. Ei sitä kannata etukäteen miettiä. Jos et käytä hormonaalista ehkäisyä niin on ihan tyypillistä että menkat eivät päivälleen tule. Jos ne ovat aikaisemmin olleet säännölliset niin nyt ne voivat olla hetken epäsäännölliset ilman mitään syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi