Järkyttävä ummetus, mikä auttaa?
Maha ei oo toiminut nyt yli viikkoon. Oon yrittäny helpottaa oloa juomalla joka aamu tyhjään mahaan lasillisen vettä, juomalla riittävästi, syömällä kuituja, käynyt reippailla kävelyillä..
Alkaa olla joa aika tukala olo ja syömisen miettiminenkin ällöttää. Millä saisin röörit auki?
Kommentit (84)
Ehdotukseni on: Syä pussillinen kuivattua aprikoosia. Ja pysy wc:n lähellä...kyllä auttaa ja aika nopsaan.
1. Laita vessan ovi lukkoon
2. Ota paperia oikeaan käteen
3. Vasemman käden sormella raaputat köntästä pään auki. Kun alun junttapää lähtee liikkeelle, kaikki lähtee.
Peppupanoista puhutaan avoimesti mutta jos oman terveydenhoitoon liittyvä asia ällöttää niin voivoi.
Jos tavara on kuivunut suoleen, sitä ei saa pungerrettua ulos millään. Vettä takakautta ruumiinlämpöisenä. Odotellaan vähän aikaa vaikuttamista.
Joka ilta purkki vauvan luumusosetta. Juo vettä tarpeeksi. Syö vihanneksia ja hedelmiä joka päivä, niiden antama kuitu on ns. märkää ja panee mahan toimimaan paremmin, kuiva kuitu (leseet, psyllium yms) minulla ainakin vain pahentaa ummetusta. Apteekista saa käsikauppatavarana erilaisia ummetuslääkkeitä jotka panevat mahan toimimaan jos se jämähtää täysin, niitä ei saa vaan käyttää jatkuvasti, itse laiskan suolen omaavana pidän huolen että jos olen jotain apua ottanut niin sitten pitää olla monta päivää välissä ennenkuin uudestaan ottaa.
Tilaan nykyään iHerbiltä kapseleita jotka auttavat todella hyvin, kapseli otetaan illalla runsaan veden kanssa, yön aikana se vaikuttaa ulostemassaa niin että aamulla tulee varmasti tavara ulos, ei kourista eikä tee ripulia: https://fi.iherb.com/pr/Nature-s-Way-Aloelax-with-Fennel-Seed-340-mg-10…
Kuten huomaat olen tämän asian kanssa varsin tuttu, parikymmentä vuotta on asian kanssa tapeltu. Pahin ummettaja minulla on maito ja varsinkin tuorejuusto. Kannattaa tarkkailla mikä ei itselle sovi.
Opioifin sivuvaikutuksena voi olla ummetus.
Luumuja: kuivattujen luumujen päälle kuumaa vettä. Jäähdytä ja syö.
Maitohappotabletit tai saccharomyces boulardii arkikäyttöön. Vältä liikaa sokeria, syö appelsiineja.
Avain on ettei tilannetta päästä tuohon pisteeseen.
Luumut ja mustikat auttaa. Paljon vettä.
Apteekista Vi-Siblin (ispagulan siemenkuorirakeet) ripottele tätä jauhetta aamuisin esim. kaurapuuroon/neljän viljan puuroon. Alkaa suoli toimimaan.
Akuuttiin tuskaan microlax-peräruiske, sekin apteekista. Tee pitkiä kävelylenkkejä, suoli pitää liikunnasta ja toimii paremmin.
Myös kuivattujen luumujen syöminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikrolax, toimii max.15 minuutissa
Aivan oikein.Hän olisi myös tiedon saanut heti apteeksista.Miksi ihmessä ei sinne mennyt ja samalla ostanut reseptivapaan lääkeaineen?
Suomi tyhjäksi niin, että ostat apteekista tyhjän peräruiskepusdin ja täytät sen haalealla vedellä. Pussi roikkumaan vaik veskin oven kahvaan ja valumaan peräsuoleen. Auttaa hyvin ja jatkossa säännöllisesti köyttöön liotetut luumut. Annos löytyy kokeilemalla. Ja muista juoda!
"Ellet usko luonnonlääkintään niin syö pussillinen luumuja"
Fruktolax yks kapseli, lasillinen vettä ja mukillinen minttuteetä niin meikäläisen ummetus lähtaa ja vauhdilla.
Haet apteekista paksusuolen tähystystä varten juotavaa tyhjennysainetta, lupaan että alkaa tavara liikkumaan.
Käy syömässä Hesburgerissa hampurilaisateria.
Illalla kunnon kännit niin aamulla krapulapaskaa pukkaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Jos tavara on kuivunut suoleen, sitä ei saa pungerrettua ulos millään. Vettä takakautta ruumiinlämpöisenä. Odotellaan vähän aikaa vaikuttamista.
Tuota varten eBayssa myydään korvapumppuja suurempia versioita ummetuksesta kärsiville.
Luumut! Laita lasiin luumuja ja vettä päälle. Sitten yön yli jääkaappiin. Aamulla tyhjään mahaan luumut vesineen. :)