Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelu erityisherkän kanssa

Vierailija
26.06.2021 |

Tilanne seuraava, viime viikko oli kuuma ja tottakai raskas töissä kaikille, tyttöystävä tuli eilen kylään tarkoituksena viettää juhannusta yhdessä, hänellä on myös tyttö. No meillä on ollut joskus puhetta sekstailusta aamulla ennenkuin tyttökin herää eikä siitä ole sovittu sen kummemmin millon ja miten. No tyttökeveri sanoi illalla ihana kun ylimääräinen vapaa ja saa nukkua jos nukuttaa. Aamu koitti ja itse herään aina aikaisin eli kuuden maissa, puuhailin omia ja tyttö heräili kahdeksan jälkeen, kello näytti vartin yli ja menin makkariin availemaan ikkunoita että porukka varmaan nousee ylös, no tyttökaveri olikin unessa vielä mitä en tiennyt eli herätin hänet vahingossa. No tästä saatiin aikaan sellainen riita että hän halusi lähteä kotiinsa, eikä puhunut mitään koko päivänä. Pyysin anteeksi ja yritin sopia asiaa usean kerran mutta ilman tulosta. Mitä mieltä ihmiset, oonko tosiaan tehnyt niin väärin että tuollainen käytös kuuluu asiaan?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on veemäisyyttä, ei erityisherkkyyttä.

Vierailija
2/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu asiaan, mutta jos on valvottu ja on rättiväsynyt, niin herkästi sitä alkaa kiukutella itsekin. Kyllä minäkin saan miniraivarit, jos herätetään sen ainoan kerran, kun voisi nukkua. Olen aamulla kiukkuillut sekä miehelle että vauvalle, jos olen nukkunut huonosti ja molemmat meukkaa (mies kuorsaa ja vauva aloittaa tohinoinnin normaalia aikaisemmin). En ole uhannut lähteä, mutta olen sähisten hätistänyt molemmat pois makkarista ja jäänyt itse nukkumaan tai lepäämään, jos ei saa nukuttua. Herättyäni sitten paremmalla tuulella.

Ymmärrän molempia osapuolia, sitä tyttöystävää, joka on selvästi ilmaissut haluavansa nukkua pitkään ja sinä menet kahdeksalta herättämään (mikä on aikaisin vapaapäivänä), ja sinua, joka heräät aina aikaisin ja luulet/oletat, että kahdeksaan nukkuminen on pitkään nukkumista. Eli tyttöystävä on ylireagoinut, mutta normaali aikuinen ihminen ymmärtää kyllä hyväksyä anteeksipyynnön ja tarvittaessa pahoitella itse omaa reaktiotaan. Kyllä minua ainakin hävettää kiukutella vauvalle, vaikka vauva ei sitä ymmärräkään vaan luulee, että äiti leikkii kulmia kurtistaessaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hänellä oikeesti on herkkyyttä, nytkin asiasta itkien sanoi että ei anneta kun on kerrankin on mahdollisuus. No pyysin anteeksi mut ei mitään apua. Tosiaan ei olla mitään lapsia vaa alta 40, minun mielestä tuollainen asia pitäisi pystyä sopimaan eikä siitä seuraisi monen päivän mykkäkoulua, mutta onko tosiaan että erityisherkkä ei mahda tunteilleen mitään vaan kokee asian miten kokee eikä pääse siitä yli? Ap

Vierailija
4/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että hän on erityisherkkä? Onko hän sanonut olevansa sellainen vai onko kyseessä oma tulkintasi?

Vierailija
5/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-ttumainen ihminenkin voi väittää olevansa herkkä, vaikka kyse on vain v-ttumaisuudesta.

Vierailija
6/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonut ja asiasta ollut paljonkin puhetta, riidat on aina tosi hankalia koska itse olen sopia tyyppi enkä halua että asiat jää pyörimään, toinen taas tarvitsee aikaa omien sanojen mukaan, en vaan tiedä miten olla jos sopu ei kelpaa ja aika on hiljaiseloa useitakin päiviä, en osaa ratkaista tilanteita. Ap

Vierailija
7/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on väsynyt eikä erityisherkkä? Hän on VÄSYNYT! Sano, että menee nukkumaan ja sinä hoidat koko huushollin, lapset ja ruuat.

Vierailija
8/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toista ihmistä ei herätetä, ellei myöhästy töistä tai muusta tärkeästä etukäteen tiedetystä ja sovitusta menosta.

Mikset valmistanut pikkutytön kanssa aamupalaa ja käynyt poimimassa ketokukkia? Antanut äidin heräillä pirteänä ja levänneenä. Tulla valmiiseen aamupalapöytään?

Olisi ne saksetkin voineet raottua illemmalla...

Vierailija
9/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sanonut ja asiasta ollut paljonkin puhetta, riidat on aina tosi hankalia koska itse olen sopia tyyppi enkä halua että asiat jää pyörimään, toinen taas tarvitsee aikaa omien sanojen mukaan, en vaan tiedä miten olla jos sopu ei kelpaa ja aika on hiljaiseloa useitakin päiviä, en osaa ratkaista tilanteita. Ap

Teitä sen paremmin tuntematta heitän pöytään sen perinteisen veikkauksen: ette sovi yhteen. Saatte molemmat toisistanne kaivettua ne huonoimmat puolet esiin ja lisäksi vaikutatte näiden muutamien viestiesi perusteella muutenkin melko vastakkaisilta persoonilta. Toinen on aamuvirkku ja toinen tykkää nukkua pitkään, toinen haluaa selvittää erimielisyydet heti ja toinen taas antaa niin sanotusti pölyn laskeutua ennen niiden selvittelyä. Ette ole kumpikaan varmasti mitenkään viallisia tai yleisesti parisuhteeseen soveltumattomia ihmisiä. Te ette vain sovi toisillenne.

Vierailija
10/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja..."erityisherkkä"!

🙄🙄😂😅😅

Lapsellinen ja itsekäs.

Vierailija
11/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys väsymyksestä, tottakai raskaan viikon jälkeen väsyttää mutta kyllä tässä on kysymys yliherkkyydestä, asiasta on puhuttu, luette ja yritetty keskustella ratkaisuista mahdollisissa riita tilanteissa. Minä ja hän itse tiedostaa kyllä tämän herkkyys asian. Minun pitäisi osata ymmärtää hänen ajatuksiaan, miettiä mitä sanon koska asia voidaan tulkita loukkaavaksi, on asioita mistä ei haluta kuulla ja mitä halutaan taas kuulla. Olen yrittänyt täyttää näitä toiveita välillä unohtaen jotain ikävä kyllä. Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta vastaavasta joten ei ole helppoa ollut aina, mut omasta mielestä olen yrittänyt. Toinen myös tiedostaa ongelmat ja sanojensa mukaan yrittää ymmärtää minun ajatuksia.

Vierailija
12/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin toinen ei pysty sopimaan asia vaan tarvitsee aikaa, mutta silti sieltä ei tule aloitetta sopia asiaa vaan minun soviteltavaksi jää silti.

Tietysti suhteessa on myös paljon hyvää ja samankaltainen ajatusmaailma muuten, tuosta puhuttu myös paljon ollaanko liian erilaisia. Itse kyllä toivoisin että rakkaus voittaa vaikeudet.

Vierailija
13/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken olisi edes erityisherkkä niin kyllä suuttuisin jos ei anneta nukkua. Tyttöystäväsi nimeomaan oli sanonut kirjoituksesi mukaan että "ihana kun ylimääräinen vapaa ja saa nukkua jos nukuttaa".

Ehkä hän hermostui siihen miten ajattelematon sä olet ollut.

Vierailija
14/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri niin kävi että en ajatellut ja suuttui siihen, mutta kysymys jos olen pyytänyt anteeksi niin onko tuo niin iso asia että koko juhannus menee pilalle, sopiminen ei ole mahdollista? Ja tuosta pitkään nukkumisesta, ei hän nuku oikeesti edes pitkään, ysin jälkeen viimeistään aina ylhäällä eli ei tuossa olisi ollut kyse kun tunnista

Vierailija
15/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos annat pölyn nyt vaan laskeutua, ei juhannus ole nyt saman tien pilalla. Hän nyt tarvitsee vain enemmän aikaa kuin sinä päästä asiasta eteenpäin.

Pyydä anteeksi jos et ole vielä pyytänyt ja tarkoita sitä (äläkä vain ole asenteella, että pikku juttu). Tarjoa myös hänelle mahdollisuutta levätä yksinään kotona ja mene lapsen kanssa jonnekin pariksi tunniksi.

Ihmiset ovat erilaisia tavoissaan, mutta on ratkaisevaa, antaako eroavaisuuksien erottaa vai kykeneekö tulemaan toista vastaan.

Vierailija
16/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, itse olen yrittänyt olla just se joka sopii ja tulee vastaan vaikka ajattelisin kuitenkin toisin, voin sanoa olleeni väärässä tai pyytää anteeksi vaikka en välttämättä koe olevani syyllinen, mietin just tuota miks edes kerran toinen ei voisi olla se joka sovittelee ja pyytää anteeksi, tässä suhteessa koskaan ei ole käynyt niin.

Vierailija
17/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla taustalla sellaista, että olet usein ollut ajattelematon ja taustalla on pidemmän aikavälin ärsytystä ja se purkaantui kerralla. Tyttöystävä on voinut kokea huomioivansa sun toiveita ja ettei ole tullut itse vastavuoroisesti huomioiduksi. Kysy liittyikö ärsytys tähän yhteen aamuun vai onko taustalla muutakin.

Ihan mahdollista myös, että hän on persoonana jollain tapaa uhriutuva ja ajattelee liian itsekkäästi. Ja ei kestä sitä, jos asiat eivät mene hänen toivommallaan tavalla. Liian aikainen aamu herätys oli ajattelematonta, mutta myös reaktio siihen kohtuuttoman suuri.

En osaa liittää tätä erityisherkkyyteen, mutta kai sekin voi olla mahdollista.

Vierailija
18/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä asia ei varmasti liity herkkyyteen, mutta se miten asioihin reagoidaan, hän on sanonut ettei voi mitään kun alkaa itkettää vaikka juuri tämän asian vuoksi hän itki puoli tuntia. Reaktiot on älyttömän voimakkaita vaikka asiat voi olla kuinka pieniä, tässä näkyy se yliherkkyys. Eikä asioida saada sovittua tämän takia kun toinen menee ihan raiteilta ja tarvitsee kuulema aikaa.

Vierailija
19/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkä kun suuttuu, kokee vääryyttä tai riita ym.. Hän on sanonut että tunne vyöryy päälle, ärsytys tulee eikä sille voi mitään, seuraa itkua ja puhumista samasta asiasta uudestaan ja uudestaan, tuota voi jatkua tunninkin, ei kuulema voi tunteelle mitään kun se tulee, sit jossain vaiheessa itku ja juttu loppuu, sit hän tarvitsee aikaa paljon käsitellä asiaa, eli sitä ei voi sopia nii kun ite tekisin. Hän tavallaan uupuu, vähänkun joku kohtaus, tuollaista on jos riita tulee yliherkän kanssa.

Vierailija
20/51 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut aiemmin riitoja liittyen ajattelemattomuuteen, huomioimattomuuteen?

Ehkä tyttöystävälläsi on ollut aiemmissa suhteissa ajattelemattomia ja huomioimattomia kumppaneita ja yksinkertaisesti mitta on vain täysi, eikä enään halua uudelleen sentapaista kumppania, miesystävää.