Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä HELV*TTI mulla oikein on *itkee*

Vierailija
23.08.2006 |

tää kuulostaakin niin inhalta,mut ois apua jos joku lukisi ja kommentoisi... kaikki tuttavat ei edes enää usko tähän selitykseen kun joudun jäämään pois,kun en uskalla lähteä,siis kun mulla on _ripuli_,mutta ei mikä tahansa vaan se ilmestyy ja poistuu ja taas tulee..

Välillä siihen liittyy hillitön oksennuksen tulon tunne,oksenna en kuitenkaan. Vilunväristykset ja kuumeinen olo,ei kuumetta kuitenkaan. Ripuli saattaa tulla niin yllättäen,etten meinaa vessaan ehtiä,enkä aina ehdikkään tai sitten tavallisen ulostamisen tunteena,aluksi pöntöllä tuleekin " tavallinen" jonka jälkeen joudun istumaan 30-40min ripuloimassa " rippeitä" ja kun nousen niin 5min päästä joudun menemään takaisin ja aina sellaisia pieniä pörähdyksiä tulee,mutta " sitä itteensä" kuitenkin...

En enää jaksa tätä ja tämä rajoittaa jo elämäänikin.

Itsellä vaihtoehdot mielessä on jonkun sortin allergia (olen kyllä tarkkaillut syömisiä,mutta en syö sellaista joka saattaisi edes aiheuttaa...),ärtynyt paksusuoli (?) tai joku reumasairauden oire (olis mahdollista,mutten tiedä onko tällaista oiretta näissä....)

APUA: en edes tiedä miten selittäisin tämän lääkärille...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim laktoosi-intoleranssi on mulla just tuollanen kun kerroit noista oireistas. Ensin tulee pahoinvointi, sitten vatsakivut, sitten ripuli... Lääkäriin vaan reippaasti.

Vierailija
2/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi mitä voit kokeilla on kaiken aspartaamin jättäminen. siis sitähän on kaikkialla- vitamiinipillereissä, jugurteissa joka paikassa. mulla aiheutti pahoja vatsaongelmia. ja kun aspartaamin lopetin niin loppui vatsaoireetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta googlettaa ärtynyt paksusuoli ja katso täsmääkö oireet!

Tsemppiä! Kyllä selviää, mutta älä pitkitä!

Vierailija
4/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripulointia. Hällä auttoin visiblin jauheen syönti ja laktoositon ruoka valio ainakin. Kyllä sen ruokavalion seurailu kannattaa. Eli mikä sopii ja mikä ei.

Vierailija
5/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais mennä lääkäriin ja varmistaa tilanne. Pahenee kokoajan jos sulla on keliakia etkä syö gluteenitonta ruokaa. terv. Hoitsu

Vierailija
6/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selität just nuo oireet, mitä kerroit meille. Kirjota vaikka paperille niin muistat sanoa kaikki. Kyllä ne sit siellä auttaa. Älä turhia murehdi, varmasti selviää.

Vierailija
7/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä lääkäriin niin asia selviää. Kyllä se siitä *halaus*. Oireet viittaa laktoosi-intoleranssiin tai keliakiaan. Asia selviää varmasti.

Vierailija
8/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syyksi selvisi kaura, se mitä tietysti aina vähiten epäillään koska on parhaiten siedetty kotimainen vilja... kaikki muut viljat käy, mutta pieni murunen kaura keksiä niin ripuli on pari viikkoa.

Vierailija
9/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun on jo vähän vaikea perua menoja " mulla on ripuli...tai jotain..." verukkeella,mutta mihinkään meneminen ei oikein onnistu kun pelkään sen (??) iskevän ihan yhtäkkiä...

ap *kiitollisena*

Vierailija
10/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokkaa ruokavaliosi uusiksi, siirry vähälaktoosiseen ja gluteenottimaan ruokavalioon.

Ja mene lääkäriin! Lääkäri määrää ainakin verikokeisiin, mutta niiden tuloksi voi joutua odottamaan viikkoja. Meillä 3-v odotti lakstoosiverikokeen tuloksia 3 viikkoa. Odotellessa voit kokeilla auttaako ruokavalio.

Vierailija
11/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole syönyt kaurakeksejä vuosikausiin,mutta nyt muutaman kuukauden sisällä olen ostanut pari pakettia...

Ja nämä oireet on nyt kestäneet juuri suunnilleen tuon aikaa... Neljänviljan puuroa olen kyllä syönyt ennemminkin...hmmm...

Miten nuo keliakia ja laktoosi-intoleranssi,voiko ne puhjeta ihan yhtäkkiä,naps vaan...??

ap

Vierailija
12/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvä paksusuoli on romukoppadiagnoosi, johon ei pidä tyytyä, vaan etsiä se todellinen syy! Ja testit olisi hyvä ottaa ennen kun alkaa ruokavaliohoitoon.

TSEMPPIÄ!!

Vierailija
13/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia sitten juurikin kuvailemasi kaltaisia oireita. Ripuloin tosi usein ja laihduin ihan riisitikuksi.

Kaikki maailman testit tehtiin. mm. laktoosi ja keliakia, mutta mitään vikaa ei ollut.

Vika olikin päässäni, olin niin masentunut, että kroppani alkoi jo tekemään tenän. Onneksi pääsin hoitoon ja nyt olen jo paljon paremmassa kunnossa.

Vierailija
14/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa tapauksessa lääkäriin pääsee tällä viikolla, huonommassa parin viikon päästä ja testituloksia pitää myös odotella. Ja samaa se lääkärikin sanoo, jätä laktoosi ja viljat pois.

Lakstoosi-int. ja keliakia voivat puhjeta missä iässä tahansa.

Vierailija:

Ja testit olisi hyvä ottaa ennen kun alkaa ruokavaliohoitoon.

TSEMPPIÄ!!

Vierailija
15/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa oireet crohnin taudin kuvaan sopivalta. Yleisoireet tässä taudissa ovat juuri lämpöily, vatsakrampit, piiitkät vessakäynnit ja oksentelu! nämä kuvaamasi oireet eivät yleensä liity laktoosi ongelmaan! crhonin tauti on siis suolistosairaus jossa suolisto on kroonisessa tulehdustilassa, sen diaknosointi on kuitenkin hankalaa ja hoito on aina yksilöllistä!Lämpöily/vilunväristykset yhdistettynä ripulointiin ja oksenteluun yleensä viittaa suoliston pahaan tulehdustilaan.

Crohin tautiin sairastuminen on yleisintä nuorilla naisilla. Crhonin tauti on merkittävästi lisääntynyt 2000-luvulla johtuen juuri nykyajan ruokavaliosta!

Lääkäri saa kuitenkin antaa lopullisen diaknoosin!

Vierailija
16/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ei tavallaan sitä itse tiedostakaan että stressaa.. Tosin mulla on kanssa ollut heilahteluja ton kilpirauhasen kanssa ja lakttsikaan ei käy. Eli käikki kannattaa silti tutkia. Jos ei mitään löydy, ni on varmasti sitten stressistä???

Vierailija
17/17 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ei käy tuohon chronin tautiin kuitenkaan,eikä siihen kilpirauhasen liikatoimintaankaan.

Keliakia,laktoosi-intoleranssi jää mietityttään ja menenkin lääkäriin piakkoin.

Kaikista todennäköisin on kuitenkin näköjään tuo ärtyneen paksusuolen oireyhtymä,lähes kaikki oireet kuvasivat minua...alan nyt tarkkaileen syömisiäni ja reaktioita entistä enemmän.

Ihanaa,että te otitte minut tosissaan,Kiitos!!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä