Jatkuva pissahädän tunne?
Eli alkanut muutamia päiviä sitten jatkuva pissahädän tunne. vaikka kävis vessassa melkein heti tulee olo et taas pitäs mennä vaikka ei tulekaan sit mitään..
mikä ongelma? Varaanko ajan lääkäriin?
Kommentit (36)
No pyydänpä sit huomenna kaikki testit. Vaikk klamydiaa ei periaatteessa voi olla tai sit mies on ollut uskoton, en kyl usko siihen.
mut kaiken varalta.
-ap
Itselläni samaa vaivaa, alkoi noin 2-3 päivää sitten. Jatkuvasti tuntuu siltä kuin olisi pissahätä/rakko täynnä, eikä pissalla käyminen helpota oloa ollenkaan :/ Virtsaa tulee kyllä ja sitä tulee ihan ilman kipuja tai muita tuntemuksia. Värissä saati hajussa ei mielestäni ole mitään poikkeavaa. Aikaisemmin elämässä on kyllä esiintynyt virtsaamiskipua, ja aina jos olen lääkäriin vaivautunut sen takia niin on todettu hiiva. Koskaan ei minulla ole ollut virtsatietulehdusta, lieköhän tämä nyt sitten ensimmäinen? Kummasti oireileva. Sukupuolitaudit ja raskaus on poissuljettu.
Haluatko Ap kertoa mitä lääkäristä sanottiin? Itse olen niin jääräpäinen (ehkä vähän tyhmäkin) etten mielelläni juokse noin vaan terveyspalveluihin. Odotan aina hyvän tovin ja katson muuttuuko tilanne mihinkään suuntaan. Meinaa vaan hermot mennä tämän vaivan kanssa. Kivuton, onneksi, mutta jatkuva pissahädän tunne raastaa hermoja ja varastaa kaiken huomion.
Itselläni on ollut tuota samaa vaivaa nyt helteiden aikaan. Runsas veden juominen on auttanut.
Mulla myös samaa vaivaa. Jatkuvasti pissattaa. Oire tuli takaisin noin viikon päästä siitä kun lopetin tavanic merkkisen ab kuurin virtsatieinfektioon. On myös alavatsakipuja....
Mulla on tuo oire virtsaputkentulehduksesta. Ei koskaan muita oireita. Lääkäriin.
Mulla on vain sellaisia kehonkausia, jolloin neste poistuu elimistöstä ja hätä on jatkuva,vaikkei paljon mitään tulisikaan. Ehkä se on hormonaalista, tai tällä kelillä johtuu helteestä? Toisaalta, joskus joutuu käymään isommallakin hädällä viidesti päivässä. Samaa valittaa miehenikin.
Olen huomannut, että se on tyypillistä lomilla, kun kehon rytmi muuttuu ja stressi laukeaa. Eräältä viikon lomalta tulin takaisin löysän vatsanahan kanssa ko.ilmiön takia.
Yritän olla jatkuvasti pissaamatta, ettei rakko laiskistu.
mulla oli samaa vaivaa vähän aikaa sitten, kesti noin pari viikkoa. Varsinkin öisin vaivasi, kun piti heräillä ja Se tunne oli inhottava. En kuitenkaan mennyt lääkääriin, meinasin kyllä. Meni itsestään ohitse. Olisko näistä helteistä johtuvaa kun niin monella ollut. Pissaa mulla kyllä tuli aina, mutta en antanutkaan hädälle periksi, vaan pidätin niin kauan kun pystyin.
Minä oireilen noin, jos olen juonut liian vähän. Varsinkin kuumalla pitää juoda jatkuvasti (vettä)
Ketju tosi vanha, mutta jos jollain vanhoja kokemuksia tai uusia.. Mulla sama vaiva ollut nyt kohta viikon ajan ja meinaan tulla hulluksi kun kova pissahätä ei lähde pois ei öisin eikä päivisin. Virtsanäyte puhdas varmuudeksi antoivat Ab kuurin josta ei mitään apua , tuntuu että vaan pahenee.
Kokemuksia meneekö itse ohi vai mitä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:25"]Minulla on ollut välillä myös noin. Ei ole ollut virtsatieinfektiota. Mennyt pois ajan kanssa ja alavatsan painelu on auttanut.
Pakko tähän vielä mainita, että kun sain kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen, tämä ajoittainen rakko-ongelma hävisi. En tiedä johtuiko siitä, mutta ei vaivaa onneksi enää.
Tämä oli tosi mielenkiintoinen tieto. Itsellä vähän samaa ongelmaa, tuntuu että olis muka pissahätä ja rakko täynnä, mutta kun menen vessaan, niin ei sieltä tule kuin pieni liraus. Olen jotenkin ajatellut, että vaikuttaahan vajaatoiminta lihasten toimintaan, eli saattaisi sitten rakon toimintaa säätelevät lihaksetkin olla vaikutuksen alaisena, mutta en ole vielä huomannut lääkkeellä olevan vaikutusta tähän asiaan. Mulla tyroksiinihoito aika alkutaipaleella ja annostusta haetaan. Toivottavasti tämä vaiva häviäis niiden kymmenien muiden mukana, kun saadaan sopivalle tolalle nuo kilpparihormonien tasot.
Muistakaa juoda tarpeeksi. Mulla tulee tulehduksen oireet, jos on nestehukkaa ja ei ole käynyt päivän aikana kunnolla pissalla. Toinen on jalkojen kylmettyminen. Villasukat jalkaan, niin se auttaa mulla. Varmaan jotain rakon yliaktiivisuutta osittain ainakin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju tosi vanha, mutta jos jollain vanhoja kokemuksia tai uusia.. Mulla sama vaiva ollut nyt kohta viikon ajan ja meinaan tulla hulluksi kun kova pissahätä ei lähde pois ei öisin eikä päivisin. Virtsanäyte puhdas varmuudeksi antoivat Ab kuurin josta ei mitään apua , tuntuu että vaan pahenee.
Kokemuksia meneekö itse ohi vai mitä tämä on?
Mulla kuivatti e-pillerit limakalvot ja johtui siitä, paikallisestrogeeni auttaa. Kun limakalvo ohenee ja kuivuu se virtsaputken hermotus myös muuttuu.
Voisi tietty olla joku tulehduskin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mieto pissatuledus menee ohi kun juot litran päivässä karpalomehua kolmen päivän ajan. Ja lopetat sokerin syömisen. Mulla on ollut tämmöisiä pissatulehduksia ja pissanäytteissä ei ole koskaan näkynyt mitään. Siksi olen joutunut lääkitsemään itseni karpalomehulla. Tomii. Eka päivänä taisin juoda kaksi litraa.
Mistä saa sokeritonta karpalomehua?
Mitä olette lääkäristä saaneet vastaukseksi, jos olette käyneet? Itse olen jo useamman vuoden vaivasta kärsinyt ja viimeaikoina olen alkanut epäilemään kierukkaa tästä haitasta. Ei auta antibiootit, karpalomehut, vedenjuonti, pissahädän pidättäminen tai rakkoa kuunteleminen. Kusettaa vaan 247 eikä tuo paine alavatsasta katoa ikinä. Hieman jo epätoivo iskee.
Itellä samaa. Tosin pissaamisen aivan lopussa tai loputtua tavallaan vihlaisee tai kirvelee. Ja tää usein just ovulaation jälkeen.
Klamydia