Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko karavaanarielämä introventille?

Vierailija
25.06.2021 |

Olen epäsosiaalinen ja en viihdy massassa. En ole supliikki ja viihdyn omassa pienessä porukassani. Onko leirintäalueet ihan no no minunlaiselleni?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla. Leirintäalueilla on aina todella rauhatonta.

Vierailija
2/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta kiinnostaisi asua jonkun aikaa asuntoautossa ihan säästömielessä. Asuminen niin kallista nykyään, sais vaan jonnekin halpaan parkkiin ja sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta asuntovaunuillut introvertti täällä. Hyvin sopinut joukkoon niin yleisillä kuin sfc: n omilla alueilla. Kirjoittamaton sääntö monilla alueilla että oma vaunu ja oma rauha. Ne jotka kaipaavat seuraa kokoontuvat esim. grillipaikalle tai ulkopelien ääreen. Jos ei sinua häiritse puheensorina ja ihmiset noin yleensä niin joukkoon vaan!

Vierailija
4/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä leirintä- tai karavaanarialueella tarvitse olla muiden kanssa sen suuremmin tekemisissä. Anntaan niiden seurustella, jotka haluavat, mutta annetaan myös niiden olla rauhassa, jotka sitä kaipaavat. Karavaanarit ovat yleensä varsin joustavaa porukkaa.

Vierailija
5/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi introvertti, mutta naimisissa ollessani edellisen mieheni kanssa harrastettiin karavaanarielämää. Tykkäsin todella paljon, eihän siellä leirintäalueella tarvitse olla sen kummemmin ihmisten kanssa tekemisissä jos ei halua. Me toki vaihdettiin aina jonkun kanssa muutama sana, kivoja ihmisiähän siellä tapaa. Mutta ei todellakaan alettu mihinkään "kyläilyyn" tai muutenkaan liikoja sosialisoimaan. 

Se vapaus tulla ja mennä oli vaan ihanaa, pysähdyttiin mihin mieli teki. Eli kannustan jos mieli tekee!

Vierailija
6/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omaan vaunuun omaan rauhaan niin sillähän siitä selviää. Ei leirintäalueilla ole mikään pakko sosialisoida. Eikä vaunulla ole pakko mennä sinne vilkkaimmalle alueelle. 

Vierailija
7/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen jos vielä vähän googlettelee ettei osu kaikkein rauhattomimmille paikoille niin hyvin saa olla rauhassa. Ei siellä kukaan tule toisten vaunuille notkumaan, noin lähtökohtaisesti. 

Vierailija
8/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta karavaanareiden alueella, kykkiä yksin vaunussa tai asuntoautossa sisällä, kun muut juttelevat ja viettävät aikaa ulkona.

Vierailija
9/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa jostain ensin vaunu ja käykää vähän kokeilemassa ja kiertämässä. Jos intoa piisaa niin sitten satsaa omaan vaunuun. 

Vierailija
10/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sairasta karavaanareiden alueella, kykkiä yksin vaunussa tai asuntoautossa sisällä, kun muut juttelevat ja viettävät aikaa ulkona.

Vattuako se sulle kuuluu miten kukakin aikansa viettää? Voihan sitä olla ulkona, muttei seurustella ihmisten kanssa.

Vierailija
11/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaparkki sopii introverteille. Ei tarvi kuunnella toisten mölinää. Tosin itse en ole kyllä koskaan kokenut minkäänlaisia häiriöitä leirintäalueilla, mutta en olekaan koskaan käynyt SFC:n alueilla, vaan ihan tavallisilla leirintäalueilla.

Kannattaa tsekata aina alueen nettisivut. Jos kovasti mainostetaan karaokea ym iltatoimintaa, niin kannattaa kiertää moinen leirintäalue kaukaa. Suurimmalla osalla tavallisista leirintäalueista ihmiset vaan poikkeavat yöpymään ja jatkavat matkaansa. Tällaisilla leirintäalueilla ei kyllä mitään häiriötekijöitä normaalisti ole.

Vierailija
12/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä rauhallisiakin alueita, selvittele. Tai osta halpa tontti kivalta paikalta, mihin voit viedä kärrysi parkkiin.

Vierailija
13/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen pohtinut jotain tuommoista. Myin viime kesänä mökkini, kun en enää jaksanut aina sitä samaa. Yksineläjälle ihan liikaa työtä eli huoltohommia ja muuta.

Mutta en ole varma asuntoautostakaan. En nimittäin kauheasti tykkää ajamisesta edes henkilöautolla, eli mitään satojen kilometrien kesälomareissuja en haikaile.

Mikäs idea siinä camperissa sitten olisi?

Puskaparkki minuakin eniten kiehtoo, mutta silloin ei saa esim. sähköä mistään. Vai voiko auton katolle laittaa energiapanelit?

Edelleen, onko yksinäisen naisen edes turvallista mökkeillä keskenään jossain erämaakorvessa?

Mulla on ihan kiva kämppä, ja ympäristö on yhdistelmä kulttuuri- ja mökkimaisemaa. Ainakaan tänä kesänä en ole vielä edes kaivannut minnekään. Yksinäisiä pyöräretkiä olen tehnyt lähiseudun kiinnostaviin paikkoihin, ollut yötä teltassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän