Minkä verran meikkaat ?
Kommentit (45)
Vain muutaman kerran vuodessa erityistilaisuuksiin, ja mulla on tasan kolme meikkituotetta, ripsari, huulipuna ja värivoide, kesällä jätän voiteenkin pois jos naama on yhtään päivettynyt.
N46
Juhliin. Niitä on kerran kahdessa vuodessa. Silloinkin lähinnä ripsari, poskipuna, kulmakynä ja ehkä huulipunaa.
Ennen meikkasin joka päivä mm ripsivärit ja luomet ja huulipunat. Silloin oli näyttävät kulmakarvat ihan luonnostaan, mutta niiden väri on nyt iän myötä lähtenyt.
Viime kesänä leikkautin silmien yläluomet ja hienot tuli, katse kirkastui ja nuorruin... Nyt laitan kulmakarvoihin väriä ja poskiin punaa ja huulipunaa noin arkena jos on jotain menoa. Vanhemmalla iällä näyttää vähemmän olevan enemmän...
Jos tarttee kunnon meikkaukset niin sitten teen sen, mutta saan allergioita meikkivoiteista ja mieluummin annan oman puhtaan ihoni olla... jotkut sanoneet että mulla kaunis iho... ja silloin ei ole ollut mitään... eli luomi- ja ripsivärit, kulmat, poskipunat ja huulipunat.
Se siitä! Saan varmaan olla kiitollinen säännöllisistä piirteistäni ja suurista silmistä. Joskus olen ollut meikattavana ja silloin tuli joku kumma 'huoraolo'... eli taas se että vähemmän voi olla enemmän... ainakin kun ikää tulee lisää....
Näin maskiaikana ei onneksi tarvi meikata
Viimeksi oon meikannu ehkä 10 v sitten. Ruma pysyy rumana vaikka mitä tekis.
Meikkaan joka päivä, koska se on kivaa ja näytän kevyesti ehostettuna nätiltä. Meikkaamiseen menee n. 5-10 min. Minulla on hyvä iho, mutta laitan hieman bb-voidetta silmien alle. Sitten laitan poskipunaa, kulmakynää & -geeliä, ohuet rajaukset silmiin sekä ripsiväriä. Lisäksi käytän joko värillistä huulivoidetta tai sitten ihon pH-arvoon reagoivaa huulipunaa. Välillä käytän myös luomiväriä, jolloin käytän myös luomivärin pohjustusvoidetta. En lähes koskaan käy juhlissa, mutta silloin kun käyn, niin en käytä juurikaan enempää meikkiä kuin arjessa, korkeintaan ehkä highlighteria hieman.
Liian vähän vissiin, kun käytössä vain ripsari ja huulivoide enkä niitäkään joka päivä laita.
Oishan se kiva joskus olla oikein laitettunakin mutta ite en osaa, joten antaapa sen huumoripläjäytyksen olla😀
Käytän senkin ajan mieluummin itseni sivistämiseen, kun osa ajasta kuluu jo täällä, siihen vielä joku peilailu päälle.....
En meikkaa enää juuri ollenkaan, laitan vain aurinkosuojavoiteen ja korkeintaan ripsiväriä. Olen yhdeltä ammatiltani meikkaaja-maskeeraaja mutta kyllästyin, nykyään puutarhuri.
Vierailija kirjoitti:
Näin maskiaikana ei onneksi tarvi meikata
Miksi muulloin tarvii? :O
Joskus harvoin juhliin tai baariin. Meikkivoide, ripsari, puuteri, kulmakynä, silmäkynä ja huulikiilto on meikkipussissa.
En meikkaa koskaan, koska en osaa ja en halua katsella itseäni peilistä.
Luomien pohjustus, luomiväri, ripsiväri, kulmakynä ja jonkun sortin puuteri.
Syksystä kevääseen BB tai CC voide, ripsari, kulmaväri, ehkä sipaus poskipunaa ja värillinen huulirasva tai kiilto. Kesäisin korvaan BB:n mattapinnan jättävällä aurinkovoiteella, iho on päivetyksen vuoksi niin tasavärinen ja kuulas. Luomivärejä, highlightereitä ja aurinkopuutereita yms. en käytä ikinä, menee liian hifistelyksi :D
Oon tuurimeikkaaja. Nyt on menny kuukausia, etten oo kokenu mitään tarvetta. Välillä on jaksoja, millon meikkaan päivittäin tai muuten säännöllisesti tiettyihin tilaisuuksiin.
Arkimeikki:
Ripsien taivutus + ripsiväri
Harjattava kulmaväri
Bb-voide
Puuteri
(Huulipuna)
Juhlameikki:
Muuten sama mutta 2 kerrosta ripsiväriä :D Lienen suomalaisuuden perikuva
Töihin meikkaan joka arkipäivä. Arkena en meikkaa, jos en ole lähdössä mihinkään. Tosin en nyt minnekään kauppareissulle meikkaa tai kuntosalille. Meikkaamisesta tulee huoliteltu olo.
N37
BB-voide
Peiteaine silmänalusille
Puuteri
Kulmakynä
Joku nude rajaus alaluomen vesirajaan
Musta kissarajaus yläluomille
Kilo ripsiväriä alaripsiin, ylös ei mitään koska volyymiripset
Huuliin jotain, yleensä rajaus ja värillistä huulirasvaa
Aurinkopuuteria tai poskipunaa, jotain korostustuotetta myös
Tämä on perussettini, omistan jonkin verran luomiväripaletteja ja välillä taiteilen jotain väri-iloitteluja mutta aina ei jaksa. Olen masentunut ja ns. normielämästä syrjäytynyt, meikkaus ja kaikki muukin laittautuminen lohduttaa mua.
Olen koittanut vähentää, iho ei tykkää.
M49