Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin liikaa antihistamiinia

Vierailija
22.06.2014 |

Sain pahan nokkosihottuman ja lääkäri määräsi antihistamiinia 4 päivässä.

Nyt olen ihan sekaisin monta olen ottanut.

Pelkään että olen vahingossa ottanut 5 tabua tämän päivän aikana kun en ole muistanit olenko ottanut vai en ja sitten ottanut vaan lisää.

Kuinka vaarallista on syödä liikaa antihistamiinia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vaarallista muutakuin että olet tod.näk.erittäin väsynyt pari päivää. "Väsyttämättömät " antihistamiinit ovat valetta.

Vierailija
2/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. No ei kai ne kaikkia kaikki väsytä kuitenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkeaineen mainitseminen olisi ollut se tärkein asia.

Vierailija
4/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita vaikka myrkytystietokeskukseen, jos epäilet että voisi olla vaarallista. Joku yliopiston apteekinkin numero saattaa vastata, mutta en tiedä onko yöllä toiminnassa

Vierailija
5/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:46"]

[/quote]

Väsyttää. Niitä käytetään myös uni/nukahtamislääkkeinä.

Vierailija
6/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klip klop klip klop, hevonen on pop.

Vierailija
7/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta-annoksena neljä heinix - tablettia ei väsyttänyt.

Vierailija
8/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:56"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:46"]

[/quote]

[/quote]

Ainoastaan ATARAXILLA on mainitsemasi ns.lisäindikaatiot, ei muilla antihistamiineilla.

T.farm.

Vierailija
9/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:52"]soita vaikka myrkytystietokeskukseen, jos epäilet että voisi olla vaarallista. Joku yliopiston apteekinkin numero saattaa vastata, mutta en tiedä onko yöllä toiminnassa

[/quote]

YA antaa infoa 24 h vrk

Vierailija
10/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 02:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:56"][quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:46"]

[/quote]

[/quote]

Ainoastaan ATARAXILLA on mainitsemasi ns.lisäindikaatiot, ei muilla antihistamiineilla.

T.farm.

[/quote]

Väärin, promethazinella on myös http://en.wikipedia.org/wiki/Promethazine En tiedä myydäänkö tuota ollenkaan Suomessa ja jos myydään, millä nimellä. Ulkomailla ihan käytetty lääke nukkumisongelmiin.

Vierailija
11/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:56"]

[/quote]

[/quote]

Vain Ataraxia käytetään. Eikä se ole edes käsikauppalääke. 

Vierailija
12/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 03:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:56"]

[/quote]

[/quote]

Vain Ataraxia käytetään. Eikä se ole edes käsikauppalääke. 

[/quote]

Väärin, promethazinella on myös http://en.wikipedia.org/wiki/Promethazine En tiedä myydäänkö tuota ollenkaan Suomessa ja jos myydään, millä nimellä. Ulkomailla ihan käytetty lääke nukkumisongelmiin.

Vierailija
13/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 02:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 02:32"]

[/quote]

[/quote]

T.farm.

[/quote]

Väärin, promethazinella on myös http://en.wikipedia.org/wiki/Promethazine En tiedä myydäänkö tuota ollenkaan Suomessa ja jos myydään, millä nimellä. Ulkomailla ihan käytetty lääke nukkumisongelmiin.

[/quote]

No daa, tuota ei saa Suomesta, totta kai maailmalla on muitakin niin väsyttäviä antihistamiineja kuin Atarax. Itse sanoit väärin, toope, eli väitit, että kaikkia antihistamiineja käytetään unilääkkeinä. SE on väärin! Suurin osa antihistamiineista allergiaan (kuten ap:llä, luitko?) ei väsytä.

Vierailija
14/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Promazine-seko trollaa täällä :D

Vierailija
15/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no minä olen syönyt reseptilääkkeenä nukahtamiseen Promazinia ja Ataraxia, eikä kumpikaan ole suuremmin auttanut. Promazin rentoutti ISOLLA annoksella, Ataraxin vaikutus oli lähes mitäänsanomaton. Siis nukahtamiseen, siitepöly ei pahemmin vaivannut.

Käsikauppa-antihistamiineja on myös tullut syötyä pahoissa allergiaoireissa reilusti yli pakkauksen normiannostuksen. Korkeintaan on uni tullut paremmin. 

Eli siis Myrkytyskeskukseen soittoa, jos huolettaa. Mutta järjen ääntä sillä tavalla, että antihistamiinit ovat suhteellisen turvallisia lääkkeitä käyttää.

Vierailija
16/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin zyrteciä/heinixiä 20kpl kerralla kun söin vahingossa kalaa, ja mulla lähtee siitä henki. Ajattelin vaan että todennäköisemmin kuolen siihen tukehtumiseen kun yliannostukseen ensiapuun matkalla. Ensiavussa lääkäri sanoi että ei haittaa vaikka olisi ottanut vielä enemmän, niillä ei yliannostusta voi vetää, jossain vaiheessa vaan lakkaa vaikuttamasta. Eli vaikutus on sama ottaa sitten 5 tai 40 kerralla. Sulla vielä välissä aikaa niin varmaan vaikuttaakin paremmin.

Mulle on muuten joskus määrättykin zyrteciä 2tbl neljä kertaa päivässä, eli tuplasti mitä sulle

Vierailija
17/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 01:51"]

No lääkeaineen mainitseminen olisi ollut se tärkein asia.

[/quote]

Suomessa myytävillä antihistamiineilla ei minkään kohdalla 4 tablettia ole vaarallista jos lääkäri on niin määrännyt. Muuten ei pidä ottaa. 4 tai 5 on sitten se ja sama.

Vierailija
18/18 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 03:14"]

Juu no minä olen syönyt reseptilääkkeenä nukahtamiseen Promazinia ja Ataraxia, eikä kumpikaan ole suuremmin auttanut. Promazin rentoutti ISOLLA annoksella, Ataraxin vaikutus oli lähes mitäänsanomaton. Siis nukahtamiseen, siitepöly ei pahemmin vaivannut.

Käsikauppa-antihistamiineja on myös tullut syötyä pahoissa allergiaoireissa reilusti yli pakkauksen normiannostuksen. Korkeintaan on uni tullut paremmin. 

Eli siis Myrkytyskeskukseen soittoa, jos huolettaa. Mutta järjen ääntä sillä tavalla, että antihistamiinit ovat suhteellisen turvallisia lääkkeitä käyttää.

[/quote]

Joo ja olet tuolla kokemuksella SUURI antihistamiiniasiantuntija :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme