Olenko jotenkin herkkä vai oliko vieraidemme käytös ikävää?
Ajattelimme miehen kanssa että vietämme juhannuksen kaksistaan kotona. Eräs tuttavapariskunta aikoi tehdä saman, mutta ehdottikin sitten viime hetkellä (torstai iltapäivänä) että voisimme viettää juhannusta yhdessä täällä meillä. No mikäs siinä. Sanoin kuitenkin etten pysty kyllä mitään kummoista tarjottavaa järjestämään koska olen tuolloin juhannusaattona töissä iltapäivään asti ja muutenkin tuo tuli melko viimetipassa.
Grillasimme (maissia, pihvejä ja vartaita), lisäksi tein salaatin ja pellillisen sämpylöitä. Jälkiruuaksi paistoin lettuja jotka söimme mansikoiden ja kermavaahdon kanssa. Tuttavapariskunta totesi illan päätteeksi että he olisivat toki voineet tuoda jotain syötävää jos olisivat tieneet että ruokaa ei hirveästi ole tarjolla. Kysyin jäikö heille jotenkin nälkä johon sanoivat että ei mutta olihan tarjoilut aika pienet. Joskin kuulemma ymmärsivät sen kun olinhan minä ollut töissä. Joo, ei taida tulla tämä pariskunta meille ensi juhannuksena :(... Mitä teidän muiden juhannuspöydästä löytyi?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:16"]
Tunnen tuskasi ap :D. Meillä oli myös vieraita. Alkuruuaksi oli katkarapukeittoa ja sen kanssa patonkia. Eräs vieraista kysyi onko ruisleipää. Olihan meillä, joten nostin pöytään myös ruisleipää. Tämä vieras katsoi ruisleipiä ja totesi "Aijaa, noita kaupan. Meinasin että itsetehtyä. En mä sit ota, kiitti vaan."
[/quote]
voi hyvä luoja, mikä noita vieraita vaivaa :D
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:18"]
Tunnen tuskasi ap :D. Meillä oli myös vieraita. Alkuruuaksi oli katkarapukeittoa ja sen kanssa patonkia. Eräs vieraista kysyi onko ruisleipää. Olihan meillä, joten nostin pöytään myös ruisleipää. Tämä vieras katsoi ruisleipiä ja totesi "Aijaa, noita kaupan. Meinasin että itsetehtyä. En mä sit ota, kiitti vaan."
[/quote]
[/quote] Herran jestas! :D Mikä tosiaan nykyajan vieraita vaivaa? Jos tarjolla on ollut ALKURUUAKSI keittoa niin kyseessä ei ole olleet mitkään ihan pienen ruokamäärän kekkerit joten olisiko vielä pitänyt kaikki leivätki ruisleivästä lähtien leipoa itse? Huh!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote] Herran jestas! :D Mikä tosiaan nykyajan vieraita vaivaa? Jos tarjolla on ollut ALKURUUAKSI keittoa niin kyseessä ei ole olleet mitkään ihan pienen ruokamäärän kekkerit joten olisiko vielä pitänyt kaikki leivätki ruisleivästä lähtien leipoa itse? Huh!
[/quote] Joo, jotenkin en osannut muuta kuin nauraa hiljaa mielessä :D. Kaiken huipuksi tämä vieras toi mukanaan halpisviinin joka maistui aivan oksennukselle. Ei sillä että olisikaan pitänyt olla jotakin monen sadan euron viiniä mutta kun tämä vieras oikein kehui että kyseessä on laatuviini joka muuten oli KALLIS. Niin, satun tietämään viineistä ja hänen tuomansa viini ei kyllä 7 euroa enempää maksa :D.
Jopa Ove Sandberg olisi tuonut suolatikkuja.
Kuule ap, luin tuon ruokalistasi ja aattelin, että jos olet vapaalla ensi juhannuksena niin minä voisin tulla teille. Sen verran hyvät on teillä tarjoilut.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:27"]
Jopa Ove Sandberg olisi tuonut suolatikkuja.
[/quote]
Sundberg, mutta ottaisi loput mukanaan kotiin.
Tosi hyvät tarjoilut, mulle olisi maistunut todella hyvin sun tarjoilut! Ja on kyllä aika moukkamaista, että jos ovat noin viimetipassa tulleet, että eivät ole itse tarjoutuneet osallistumaan tarjoiluihin tai niiden maksamiseen!
Pää pystyyn vaan, kyllä noilla tarjoiluilla olisit tehnyt iloiseksi suurimman osan ihmisistä! NAM!
Vieläkö miehen kaveri kittaa kaljojanne sohvalla ja katsoo jalkapalloa? Onko ystäväsi vielä suuttunut, kun lopetit leipien kustantamisen hänelle? Entä joko se koira on asettunut sisälle?
Ovatko nämä vieraat myös todellisia vai kuviteltuja ja Porvoossa?
Käytöshän oli ihan tolkuttoman törkeetä vierailta. Hyvät tarjoilut!!!
Silti ihmettelen, että eikö miehes osaa mitään, edes käydä kaupassa? Miksei ne vieraat tuoneet mitään?
Nyt on kyllä paksua. Siis kutsua itsensä kylään syömään teidän ruokia ja vielä marista? Eihän tälläisiä tyyppejä voi olla! Ihan pimeetä. Mitä vieraat toivat tullessaan??????
Toivatko nuo vieraat siis mitään tuliaisia? Edes juotavia?
Todellakin hyvät tarjoilut! Vieraiden käytös oli noloa, mikäli arvostelivat ruokia. Lisäksi jos olisivat olleet noiden grillailutarjoiluiden jälkeen nälissään, olisivat voineet lähteä jo aiemmin.
Todella törkeetä! Ai että rupes ärsyttämään!! Mikä ihmisiä vaivaa?? Ja tuo katkarapukeitto juttu myös!! ARGHATGH
Oli todella ihanat tarjoilut, olisin ollut tosi tyytyväinen vaikka lihaa koitan välttääkin.
♡
Niin tai sitten sun vieraat olivat niin kuin mä:
1. maissi jää hampaiden väliin ja sitä on nihkeä syödä
2. perinteiset kyljykset ovat lähes aina sitkeitä
3. letut on maailman tylsin jälkkäri ja sopii lähinnä lastenjuhliin
Ja meillä syötiin uusia perunoita, silliä, kylmäsavulohta, siikaa ja rapuja. Oli myös leipää.
Ja kaikki oltiin hyvin tyytyväisiä :) t. Nro 46
47 jatkaa:
Kyllä mä vähän loukkaantuisin ap:n mainitsemista tarjoiluista - tulisi just tunne, että ei ole kovin toivottu vieras ja kukaan ei ole pahemmin viitsinyt tarjoiluihin panostaa. Itse jos tekisin vastaavat tarjoilut, niin kyllä ystäväpiirini ymmärtäisi ottaa sen silkkana vittuiluna, jota se todella olisikin.
Eivätkö he siis tuoneet mitään ruokatarpeita? Minulla ei olisi pokkaa, tottakai sopisin mitä ruokia tuoda, jos lyhyellä varoitusajalla lähtisin ystävän luokse juhannusta viettämään. En ymmärrä. Ap:n tarjoilut olivat hienot. Kyllä nyt ainakin kahvia, grillattavia ja juomia jne....En nyt vieläkään tajua.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:47"]Niin tai sitten sun vieraat olivat niin kuin mä:
1. maissi jää hampaiden väliin ja sitä on nihkeä syödä
2. perinteiset kyljykset ovat lähes aina sitkeitä
3. letut on maailman tylsin jälkkäri ja sopii lähinnä lastenjuhliin
[/quote]
No mutta sinähän tajuat (toivottavasti) ottaa kylään omat eväät, kun olet noin sihtikurkku. Etkä sitten ole kuin meidän juhannusvieraamme, joka totesi mieluummin olevansa kokonaan syömättö kuin syövänsä tarjoiluja - koska ei saanut nakkia ja ranskalaisia. Ikää 30 rapiat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:50"]
47 jatkaa:
Kyllä mä vähän loukkaantuisin ap:n mainitsemista tarjoiluista - tulisi just tunne, että ei ole kovin toivottu vieras ja kukaan ei ole pahemmin viitsinyt tarjoiluihin panostaa. Itse jos tekisin vastaavat tarjoilut, niin kyllä ystäväpiirini ymmärtäisi ottaa sen silkkana vittuiluna, jota se todella olisikin.
[/quote] Kaikesta ei tarvitse eikä voi tykätä, mutta jos kaikessa tarjolla olevassa on jotain vikaa useimmiten niin sitten kannattaa ottaa omat eväät mukaan. Tai ylipäätäänsä edes tuoda jotain mukanaan jotta saa mieleistään (ja on kohtelias). Ps. Mahdatkohan olla jompi kumpi tämän pariskunnan osapuolista, hmm. (Aloittaja)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:34"]ruoat kuulostaa ihanalle mutta jospa sitä oli liian vähän?
tai jos he oli esim. koko päivän teillä niin vähäiselle kuulostaa.
mutta jos ruokaa oli riittämiin niin käytös oli huonoa.
[/quote]
Ihan sama oliko ruokaa tarpeeksi vai liian vähän, ei ole kohteliasta tuppautua kylään syömään ja valittaa ruuan jälkeen. Noloa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:41"]
Just ihanat tarjoilut! En ainakaan ite ois arvannu että viime tipassa ois kehitelty.
[/quote]Missä sanottiin määrä henkilöä kohden? Jos oli kaksi varrasta ja kaksi makkaraa ja maissintähkä. Kuka helvetti nyt sämpylää syö, en minä ainakaan.
[/quote] Vartaita jäi yli 8 kappaletta, pihvejä ja maisseja jäi 4 kappaletta, makkaraa ei ollut. Salaattia jäi puoli kulhoa ja sämpylöitä jäi 5 kappaletta. Lettuja jäi 8 kappaletta. Ei täällä siis mitään nälkää ole nähty. Ruokaa olisi ollut jos olisi halunnut ottaa lisää.
[/quote]
Kai ne sitten meinas, että olis pitänyt olla useampaa sorttia tarjolla. Mutta tuossa oli minusta ihan yllinkyllin kun vielä ylikin jäi. Eli vähän oli erikoinen ja ajattelematon kommentti heiltä kun kerran nälkäkään ei jäänyt. Ja kun eivät tuoneet mukanaan mitään sapuskaa itse, niin ei ole minusta varaa arvostella tarjoiluja.
(Ja minä ainakin syön sämpylöitä, itsetehdyt on ihania just uunista tulleina.)