Olenko jotenkin herkkä vai oliko vieraidemme käytös ikävää?
Ajattelimme miehen kanssa että vietämme juhannuksen kaksistaan kotona. Eräs tuttavapariskunta aikoi tehdä saman, mutta ehdottikin sitten viime hetkellä (torstai iltapäivänä) että voisimme viettää juhannusta yhdessä täällä meillä. No mikäs siinä. Sanoin kuitenkin etten pysty kyllä mitään kummoista tarjottavaa järjestämään koska olen tuolloin juhannusaattona töissä iltapäivään asti ja muutenkin tuo tuli melko viimetipassa.
Grillasimme (maissia, pihvejä ja vartaita), lisäksi tein salaatin ja pellillisen sämpylöitä. Jälkiruuaksi paistoin lettuja jotka söimme mansikoiden ja kermavaahdon kanssa. Tuttavapariskunta totesi illan päätteeksi että he olisivat toki voineet tuoda jotain syötävää jos olisivat tieneet että ruokaa ei hirveästi ole tarjolla. Kysyin jäikö heille jotenkin nälkä johon sanoivat että ei mutta olihan tarjoilut aika pienet. Joskin kuulemma ymmärsivät sen kun olinhan minä ollut töissä. Joo, ei taida tulla tämä pariskunta meille ensi juhannuksena :(... Mitä teidän muiden juhannuspöydästä löytyi?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:34"]
ruoat kuulostaa ihanalle mutta jospa sitä oli liian vähän?
tai jos he oli esim. koko päivän teillä niin vähäiselle kuulostaa.
mutta jos ruokaa oli riittämiin niin käytös oli huonoa.
[/quote] Tulivat meille tuolloin perjantaina seitsämän aikaan ja lähtivät siinä hieman enne puolta yötä. Ruokaa jäi yli joten ei sitä kyllä mitenkään liian vähää voinut olla tarjolla, en sitten tiedä eivätkö kehdanneet vain ahmia hirveästi vai mitä.
[/quote]
Oli sitten totaalioutoja kommentteja. Ja kuten joku jo sanoikin: kun tullaan tuolla lailla liki ex tempore juhannusta juhlimaan, niin totta helketissä tuodaan syötävää tai ainakin juotavaa tullessa! Moukkamaisia vieraita.
12
Tiedän miltä susta tuntuu! Siis loistavat tarjoilut mun mielestä! Älä kanna huonoa omaatuntoa..ja seuraavalla kerralla et kutsu enää! Ei ollu fiksua vierailta!
Just ihanat tarjoilut! En ainakaan ite ois arvannu että viime tipassa ois kehitelty.
Ymmärsinkö oikein, että pariskunta itse ehdotti tulevansa teille juhannuksena ja sitten eivät edes tuoneet syötävää ja juotavaa mukanaan?! Että ihan valmiiseen pöytään tulivat omasta aloitteestaan? :D Toi on jo kyllä aika helkutin paksua...
Kuka menne juhannusta viettämään toisen kotiin kahta kättä heiluttaen?
Todella?
taas näitä makkaratappeluja, mutta kyllä ap on oikeassa, huonoa käytöstä vierailta.
Jeesus mitä juntteja! Tulee vähän mieleen omat mökkivieraat viime juhannuksena. Pöydässä oli monta tuntia haudutettua lihaa johon toinen vieraista totesi että missäs makkarat on. On kuulemma perinneruoka juhannuspöydässä. Tarjolla oli myös uusia perunoita joista tämän aiemmin mainitun vieraan vaimo totesi että ai, perunoita, olisi nyt ollut edes muussia.
Mun korvaan tämä kuulostaa siltä, että miehet on keskenään sopineet, että joo, ollaan ap:lla. Ja ap:n viesti siitä että "en ehdi järjestämään mitään ihmeitä" ei ole tavoittanut toisen perheen jäseniä. Nyt ne tajusi, että ap on tosiaan tyhjästä nyhjännyt tarjottavat ja huonoa omatuntoa potien sanoneet, että olisivathan he jotakin voineet tuoda jos olisivat tienneet.
Tuommoisiin viime hetken juttuihin mennään mielestäni niin, että vierailijat tulevat tarjottavat mukanaan, no ei tietty kaikkea. Eli ap, et ole herkkä vaan vieraasi ei omaa käytöstapoja.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:30"]
Ajattelimme miehen kanssa että vietämme juhannuksen kaksistaan kotona. Eräs tuttavapariskunta aikoi tehdä saman, mutta ehdottikin sitten viime hetkellä (torstai iltapäivänä) että voisimme viettää juhannusta yhdessä täällä meillä. No mikäs siinä. Sanoin kuitenkin etten pysty kyllä mitään kummoista tarjottavaa järjestämään koska olen tuolloin juhannusaattona töissä iltapäivään asti ja muutenkin tuo tuli melko viimetipassa.
Grillasimme (maissia, pihvejä ja vartaita), lisäksi tein salaatin ja pellillisen sämpylöitä. Jälkiruuaksi paistoin lettuja jotka söimme mansikoiden ja kermavaahdon kanssa. Tuttavapariskunta totesi illan päätteeksi että he olisivat toki voineet tuoda jotain syötävää jos olisivat tieneet että ruokaa ei hirveästi ole tarjolla. Kysyin jäikö heille jotenkin nälkä johon sanoivat että ei mutta olihan tarjoilut aika pienet. Joskin kuulemma ymmärsivät sen kun olinhan minä ollut töissä. Joo, ei taida tulla tämä pariskunta meille ensi juhannuksena :(... Mitä teidän muiden juhannuspöydästä löytyi?
[/quote]
Oli ne vieraat aika mölöjä, hyvältä kuulosti teidän tarjoilut, nam :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:41"]
Just ihanat tarjoilut! En ainakaan ite ois arvannu että viime tipassa ois kehitelty.
[/quote]Missä sanottiin määrä henkilöä kohden? Jos oli kaksi varrasta ja kaksi makkaraa ja maissintähkä. Kuka helvetti nyt sämpylää syö, en minä ainakaan.
Ehkä niillä oli vaan tarkoitus pahoitella omaa mölöyttään kun eivät tajunneet tuoda syötävää mukanaan. Eikä mitenkään arvostella tarjottavia. Ehkä sä vaan kuulit sen nyt noin. Eli olit turhan herkkä.
Moukkamaisia vieraita, että sitten kehtasivat vielä rutista. En ymmärrä..
Tuli nälkä, kun mietin noita ruokia.. :D En todellakaan ymmärrä mistä ystäväsi valittivat, ellei ruokaa ollut todella vähän, mutta vaikea uskoa.. Hyvät tarjottavat järkkäsit!
no kyllähän nyt yksi pihvi, varras, maissi, salaatti ja letut täyttävät kaikki yhdessä vaikka kuinka pieniä annoksia olisivat! ja tosiaan, kuka kutsuu itsensä kylään, ei tuo mitään mukanaan ja sitten vielä valittaa. :D
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:41"]
[/quote]Missä sanottiin määrä henkilöä kohden? Jos oli kaksi varrasta ja kaksi makkaraa ja maissintähkä. Kuka helvetti nyt sämpylää syö, en minä ainakaan.
[/quote] Vartaita jäi yli 8 kappaletta, pihvejä ja maisseja jäi 4 kappaletta, makkaraa ei ollut. Salaattia jäi puoli kulhoa ja sämpylöitä jäi 5 kappaletta. Lettuja jäi 8 kappaletta. Ei täällä siis mitään nälkää ole nähty. Ruokaa olisi ollut jos olisi halunnut ottaa lisää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:30"]
[/quote]
olis kyllä voinut tuoda omia mukana ihan riippumatta tilanteesta. hehän kutsuivat itsensä eikä voi olettaa että olisitte varanneet ylimääräisiä safkoja (pilaantuu) kun ette tiedä että tulee ylimääräisiä ihmisiä... plus 50/50 jako tarjoamisille olisi ihan normaalia juhannuksena... jokainen tuo juomaa ja syötävää ja sit tehdään yhdessä ja jaetaan
Tyypillisiä sosiaalidemokraatteja. Kaikki pitää tulla ilmaiseksi ja enemmänkin pitäisi saada.
Tunnen tuskasi ap :D. Meillä oli myös vieraita. Alkuruuaksi oli katkarapukeittoa ja sen kanssa patonkia. Eräs vieraista kysyi onko ruisleipää. Olihan meillä, joten nostin pöytään myös ruisleipää. Tämä vieras katsoi ruisleipiä ja totesi "Aijaa, noita kaupan. Meinasin että itsetehtyä. En mä sit ota, kiitti vaan."
Ei voi sanoa, kun ei tosiaan tiedä sitä määrää mikä oli päätä kohden. On minutkin kutsuttu syömään, kutsuja tiesi ettei meillä ole ollenkaan rahaa aikuisten syödä moneen päivään, ja menimme pitkän matkan autolla, ja siellä odotti yksi makkara, ja muita tarjottaviakaan ei ollut jokaiselle edes yhtä luuta ribsejä. Oliko teillä valinnaisesti yksi pieni varras tai pihvi per lärvi?