Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat lomakutsun viikoksi "rehkijöiden" mökille. Lähdetkö?

Vierailija
25.06.2021 |

Ja kyse sukulaisistasi, jotka kutsuvat. Mökillä ollessasi sinulta sekä muilta taloutesi jäseniltä odotetaan hieman osallistumista erilaisiin mökkiaskareisiin kuten nurmikon leikkaamiseen, polttopuiden tekoon, vesakon raivoamiseen yms.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yhden sukulaisen mökillä ja minusta on vain mukavaa auttaa mökkihommissa. Aina tehdään jotain pientä, mutta ei se koko viikonloppu töihin mene. 

Vierailija
22/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, valitettavasti olen vielä kiinni töissä tuon viikon"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos ovat mökin halunneet, niin hoitakoot. En muutenkaan välitä mökkeilystä niin en ole lähdössä viikoksi muiden työleirille.

Vierailija
24/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Ruokien laittoon ja jälkien siivoukseen osallistuminen on ihan ok, ei mikään vesakon raivaus.

Vierailija
25/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis aikaa niin joo. En tykkää vaan olla. Enkä ole mikään superahkera, mutta fyysinen työ tekee joskus hyvää tasapainona istumatyölle. Mutta ei ole koskaan viikkoa aikaa. 

Vierailija
26/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin poiketa päiväseltään kahvilla ja uimassa, mutta lähtisin kotiin hyvissä ajoin, sillä en osaa nukkua vieraassa paikassa. Oma sänku paras sänky! Työleiriin en todellakaan osallistuisi eikä nyt tarvitse edes esittää valkoisia valheita, sillä selkäni ei kestä mökkihommia, ei risusavottaa eikä huussin tyhjennystä.

Vierailija
27/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjolla huussin tyhjennystä ja juurakoiden kiskomista hautovassa tyynessä hellesäässä sata miljoonaa ötökkää kimpussa koko ajan. siinähän saa joku höynä tuttava tuntea ihtensä tarvituksi , ja samalla pääsee lunkimmalla ite.

😁

Vierailija
28/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
29/50 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Millainen käytöstavaton pälli kutsuu vieraita piikomaan mökilleen?

Esim. sellainen joka pyytää sukulaista kummiksi. Sen jälkeen jokavuotinen "Tulkaa meidän mökille" -kinuaminen on saanut uuden sävyn.

Ei riitä että ajetaan 5 tuntia suuntaansa korpeen. Siellä osoitetaan selvin sanoin rantaa joka tarttis nyt ruopata, huomautetaan piikikkäästi että imuroin oikein tuon nurkan jossa voitte nukkua. Mansikat ovat kypsiä, tässä vaan ei voi nyt itse poimia kun tämä lapsi...

Oli paljon muutakin, mutta antaa olla.

Idea nyt oli se että jaha, siinähän te olette, ruvetkaas hommiin!

Kun vauva oli pieni, mulle lykättiin muitta mutkitta vaunut, lähdepä nukuttamaan. Siinä sitten työnsin vaunuja ympäri mökkiä kun isäntäväki itse oli mukavasti sisällä.

Eivät olleet mun sukulaisia, vaan sen toisen.

Tietenkään emme alkaneet ruoppaamaan näiden laiskureiden tonttia, mutta se röyhkeys ja käytös kuin olisimme muuttuneet kummiuden myötä palvelusväeksi olisi ollut uskomatonta jos sitä ei itse olisi kokenut.

Tarinan opetus: älä suostu kummiksi. Älä missään tapauksessa, ellet tunne läheisesti ja pitkältä ajalta kyseistä pariskuntaa.

En viitsi sanoa missäpäin Suomea tämä paratiisi sijaitsee, mutta kenties kyseessä on joku heimoero.

En ole ennen enkä jälkeen moiseen hävyttömyyteen törmännyt.

Vierailija
30/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä jos seura olisi mukavaa

Vierailija
31/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun eivät ole olleet rehkimässä mun pihamaalla, niin kiitos ei.

Vierailija
32/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä voisin auttaa, mutta en halua mennä maalle kesällä Suomessa.

Vierailija
33/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vois vesakolle raivota muutaman päivän, mutta ei pidempään. Menisi työn puolelle.

Vierailija
34/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde muutenkaan toisten mökille kun on omakin. Päiväseltään voisin käväistä jos lyhyt ajomatka. 

Vierailija
35/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisesti pyytävät apua niin tietysti menen auttamaan. Jos taas kutsuvat lomailemaan, mutta paikan päällä odottaakin jos jonkinlaista hommaa niin varmasti auttaisin, mutta toiste en enää lähtisi heidän mökille.

Vierailija
36/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kiva, jos kutsutulta ja tervetulleelta vieraalta kysyttäisiin MITÄ hän haluaisi mökillä tehdä.

Että saisi edes valita. Jos laitetaan tyhjentämään huusin alusta tai muuta vähemmän kivaa, se on merkki ettei toiste kaivata.

Vierailija
37/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, hädintuskin oystyn vessaan kävelemään, en pysty mitään hommia tekemään.

Korkeintaan toimisin kuivaustelineenä kun istuisin varjossa.

Vierailija
38/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Vietän lomani lomana, enkä töitä tekemällä. En lähtisi vaikka paikassa ei odottaisikaan työleiri.  Asia on eri jos kutsutaan talkoilla tekemään jotain, niin jonkun yksittäisen päivän voisin talkoisiin uhratakin, jos talkookutsuja ymmärtää, että hän vastaa talkoolaisten ruokkimisesta talkoopäivän ajan. 

En muutenkaa ymmärrä näitä ihmisiä, jotka hankkivat mökin tms. ja sitten odotetaan, että kaikki ystävät riemusta kiljuen tulevat tekemään milloin mitäkin. 

Vierailija
39/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kutsuu mökilleen viikoksi jonkun on tietysti selvää, että vieras älyää auttaa jokapäiväisissä rutiineissa. Joten jos mökki on alkeellinen siellä myös riittää puuhastelua aamusta iltaan alkaen veden kantamisesta polttopuiden hakkaamiseen. Ja mitä epäkäytännöllisempi mökin omistaja sen mutkikkaampia ovat myös päivän rutiinit. 

Mitä uskot heidän sinulta odottavan on eri asia kuin mitä pitää tehdä. Niistä odotuksista on hyvä keskustella ystävällisessä hengessä. Jos tarve on saada sinusta talkoolainen mökille uurastamaan pitkiä päiviä voit aivan hyvin kysyä asiaa ja ihan rehellisesti kertoa, että talvi oli töissä rankka ja taidat nyt vain maata kotona sen viikon. 

Olet itse hyvin ahkera touhuamaan mökillä ja keksin koko ajan raivaamista, josta nautin. Vieraiden aikana ne työt jätetään odottamaan, mutta en arastele  pyytää vierastani viemään saunapuita ja vastaamaan saunan lämmittämisesta sillä aikaa kun minä häärään keittiössä valmistamassa ilta-ateriaa. 

Vierailija
40/50 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. Ruokien laittoon ja jälkien siivoukseen osallistuminen on ihan ok, ei mikään vesakon raivaus.

Minä taas leikkaisin nurmikkoa tai raivaisin vesakkoa, mutta en tekisi mitään keittiöhommia, olen niin surkea niissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi