Asun Pohjois - Lapissa, kysyttävää?
Voitte kysellä, mitä on asua kaukana kaikesta. :)
Kommentit (35)
Oletko työelämässä vai uran jälkeen muuttanut pohjoiseen? Miksi muutit?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:52"]Onko äidinkielesi saame vai suomi?
[/quote]
Suomi, olen etelästä aluperin, tai siis Kajaanista.
Ap
[/quote]
Onko miehesi yrittäjänä Tenolla? Saatan tietää sut, en kyllä tunne kovin hyvin.
Se on niin suhteellista, onko Kajaani "etelää". :D Vaikka helsinkiläistyneenä lappilaisena tiedän kyllä mitä ap tarkoitti.
Minullakin on tuttu lääkärinä siellä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:00"]Minä tiedän kyllä, mitä on asua "kaukana kaikesta", mutta haluan kysyä, oletteko saaneet nyt hyvin kalaa? Jos jostakin olen kateellinen pohjoisimman Lapin asukkaille, niin siitä että siellä on hyviä kaloja ihan kotitarvekalastajien saatavilla.
14 kysyi kaamoksesta, mutta se nyt ei ole vielä puoleen vuoteen ajankohtainen, vaan pikemminkin päin vastoin. Jos olet tullut tänne etelästä, oletko oppinut nukkumaan, vaikka yöllä paistaa aurinko?
[/quote]
Siis tää kesäaika on pahempi, kun täytyy pimentää jokainen nurkka, ennenkuin voi nukkua. Mies kalastaa Inarinjärvellä ja mä pistän ruuaks. :)
Ap
Kyllä Kajaani on etelää. Meiltä on sinne noin 6 tunnin ajomatka, jokseenkin suoraan etelään.
t. 20
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:02"]Etkö ahdistu siitä, että harvat ihmiset tuntevat toisensa ja tietävät jokaisen askeleesi? Eikö siellä ole yksinäistä?
[/quote]
Ei ahista, olen tottunut jo lapsesta lähtien Kajaanissa. Tosin paikalliset ihmettelivät aluksi kun mieheni otti "etelän vetelän".
:'D vaikka enhän mä etelästä ole.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:02"]Onko siellä paljon homoja ja lgbt-ihmisiä?
[/quote]
En tiiä ku olen hetero. :D
Ap
Onko pitkä matka lähikauppaan tai töihin? Onko miehesi Lapista myös? Oletko asunut muualla kuin Kajaanissa ja pohjoisessa, esim. jossain isommassa kaupungista?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:04"]Oletko työelämässä vai uran jälkeen muuttanut pohjoiseen? Miksi muutit?
[/quote]
Opiskelin Helsingissä opiskellut, sitten tapasin mieheni Lapinmatkalla, ja täällä ollut jo 10 vuotta.
Ap
Miten lappilaiset eroaa Etelän ihmisistä?
Vaikutat mukavalta ihmiseltä, mä tykkään susta!
Eikö koskaan harmita että kauppaan esimerkiksi on pitkä matka ja sielläkin surkeat valikoimat?
Itse olen asunut Lapissa ja nyt Turussa pitkään asuneena en oikein osaa kuvitella että paisin pysyvästi lappiin, vaikka tykkäänkin käydä siellä lomalla.
Onko sinulla ystäviä, oliko vaikeaa tutustua paikallisiin? Onko sinulla lapsia, onko heillä ystäviä?
Onko siellä paljon homoja ja lgbt-ihmisiä?