Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi?
Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi? Missään ei ole ikinä näitä tarinoita. Onko toisen naisen särkynyt sydän niin suuri tabu, ettei siitä kukaan kehtaa missään kirjoittaa?
Mulla loppui joitain viikkoja sitten pari vuotta kestänyt salasuhde varattuun (lapsettomaan) mieheen. Tuntuu, että samalla multa katosi elämästäni tärkein ihminen ja menetin kaiken haluni elää. Tiedän, että mies kohteli mua (ja tyttöystäväänsä) todella sikamaisesti, mutta en silti voi olla rakastamatta häntä.
Mulle on aina tuottanut vaikeuksia päästää miehiä lähelle, ja vaikka olen jo 30-vuotias, oli tää mies ensimmäinen, johon uskalsin rakastua. Tavallisesti kukaan ei säväytä mua millään tavalla. Ehkä tämä on syy, miksi olin valmis hölläämään moraaliani ja lähtemään mukaan tähän aivan sairaaseen leikkiin. Nyt en voi muuta kuin syyttää itseäni tyhmyydestäni.
Oon ollut suhteen päätyttyä aivan hermoraunio. Yksin ollessani itken koko ajan enkä saa miestä pois mielestäni. Häpeän suhdetta ja käytöstäni niin paljon, etten ole kehdannut puhua tästä sotkusta kenellekään.
Juhannus on ollut yhtä helvettiä. Kaikki ystäväni ovat olleet mökkeilemässä miestensä tai perheidensä kanssa ja olen viettänyt koko pitkän viikonlopun yksin kotona sydänsurujeni kanssa. Huomenna pääsee onneksi töihin, niin on pakko yrittää keskittyä johonkin muuhun. Tuleva kesäloma kuitenkin jo pelottaa: selviänkö siitä mitenkään järjissäni, kun nämä kolme päivää ovat ajaneet mut jo hulluuden partaalle?
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten tästä pääsee eteenpäin? Haluaisin kuulla muiden kokemuksista. Musta tuntuu, etten ikinä pääse tästä yli.
Kommentit (60)
Sitä sattuu pankki -ja vakuutusalan työpaikoilla
Yleensä vielä niin että mies on joku sen "toisen naisen" esimies
Op on ainakin paikka jossa on paljon ns "kiellettyä rakkautta"
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli salasuhde ja yhtäkkiä mies kuoli liikenneonnettomuudessa. Kukaan ei tietenkään tullut kertomaan minulle, koska kukaan ei tiennyt. Meni muutama päivä hirveässä epätietoisuudessa, miksei hän ota yhteyttä. Luulin, että hän on jättänyt minut kertomatta mitään. Lopulta näin lehdessä kolariuutisen, jossa oli samanlainen auto kuin hänellä ja pienen salapoliisityön jälkeen totuus selvisi.
Tilanne oli aivan katastrofaalinen. En voinut surra julkisesti, kun en voinut kertoa, mitä suren. Otin sairauslomaa keksitystä syystä, koska en pystynyt menemään töihin. Välttelin tuttuja, en halunnut ketään käymään, en vastannut puhelimeen. Se oli helvettiä. Lopulta minun oli pakko hakeutua ammattiauttajan puheille (seurakuntadiakoni, kun en muuta netistä löytänyt). Olin varma, että minut tuomitaan, mutta kohdalleni sattui upea ihminen. Pikku hiljaa aloin nousta siitä suosta. Pari vuotta meni, kunnes pystyin aamulla ajattelemaan, että ehkä selviän tästä päivästä.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kerron asiasta kenellekään.
Minulla on myös salasuhde ja vaikka se ei olekaa seksisuhde vaan jotain muuta, pelkään/tiedän, että noin käy myös minulle jossain vaiheessa, ellen jätä häntä jostain syystä sitä ennen. Olen menettänyt muita läheisiä ihmisiä enkä tiedä, miten pystyn menemään surun läpi salassa.
Vierailija kirjoitti:
Surun jälkeen toipuminen. Mies on valehdellut rakkautta mutta mitä sellaisella rakkaudella tekee. Pitäköön ykkönen hyvänään.
Kyllähän se mies joissain tapauksissa rakastaa oikeasti sitä kakkosta.
Katselin lapsuudessa ja nuoruudessa oman äidin salasuhteilua. Sitä kesti 10 vuotta, hänen ja varatun miehen suhde oli pienellä kylällä julkinen salaisuus. Jo silloin ihmettelin että mitä järkeä tuossa hommassa on. Se oli niin selvä ettei kyseinen ihminen jätä vaimoaan, ja kaikenlaista mustasukksisuus juttua yritti äitini järjestää. Aikamoinen alennustila. No, eihän siitä mitään tullut loppu viimein, ja onneksi löysi lopulta miehen, joka oli sinkku, ja lennosta siirtyi eteenpäin, ovat olleet nyt yhdessä lähemmäs 20v.
Mutta sitä ihmettelen.. miten varattuun ihmiseen voi haksahtaa? Olen itse erityisen tyjmä tässä asiassa.. itse näin tuon koko shown, ja en tiedä mikä minussa on, mutta jos kuulen että ihminen on varattu, en suoraan sanoen siinä mielessä edes ajattele asiaa. Pitäkää vaikka kuinka sydämettömänä, idioottina mitä vaan, mutta en tajua miksi joku viitsii edes alentaa itseään niin alas. Ja mitä tulee pettäjään, aika heikko luonteeltaan oleva tyyppi.
toisaalta, mitäpä näitä pohtimaan omalla kohdalla enempiä. Ei ole ajankohtainen. Toisaalta, mistä sitä tietää jos mies uuden löytää, se on sen ajan murhe, mutta itsestäni tiedän, että yks kerrallaan.
Ja ikävä kyllä, ap:llä toi on ihan itse-aiheutettua, ja aika auttaa. Katso tarkasti mikä liero se tyyppi oikein oli, sinua vietiin kun pässiä narussa, ei siinä mikään ollut aitoa. Eikä se toinen ihminen ollut aito
Vierailija kirjoitti:
Joistakin toisista naisista tulee ensimmäisiä naisia. Joistakin ei. Minun aviomieheni toisesta naisesta ei tullut. Hänelle oli rankka paikka huomata että mies ei halunnutkaan häntä vaikka me erosimme. Mies alkoikin vehtaamaan muiden naisten kanssa, eikä kääntynytkään hänen puoleensa. Toiselle naiselle maistuu alkoholi. Paska homma, vaan niin makaa kuin petaa.
Meinaat että juuri se yksi tietty nainen siinä välissä pilasi miehesi ja teidän liittonne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surun jälkeen toipuminen. Mies on valehdellut rakkautta mutta mitä sellaisella rakkaudella tekee. Pitäköön ykkönen hyvänään.
Kyllähän se mies joissain tapauksissa rakastaa oikeasti sitä kakkosta.
Totta. Varsinkin jos salasuhteesta on syntynyt lapsi, mikä on miehelle todella rakas.
mun ex-mies ja salarakkansa rakkaus kesti pari kk, nyt toinen nainen löysi uuden miehen(sinkku) ja exäni jäi yksin
No etsii uuden, moraali kun ei rajoita niin kauraa on tarjolla, varattua tai vapaata. Jos saa tyydytystä etenkin varattujen panemisesta niin uutta olkapäätä tarjoamaan kun vaimo ei ymmärrä. Ei näistä hutsuista kukaan ole oikeasti rakastunut varattuihin vaan rakastuneita siihen tunteeseen kun voittaa vaimon. Tietty jos varattu ei halua jatkaa vaikka vaimokin jätti suhteen paljastuttua voi se kirpaista.
No ne etsii uuden, moraali kun ei rajoita niin kauraa on tarjolla, varattua tai vapaata. Jos saa tyydytystä etenkin varattujen panemisesta niin uutta olkapäätä tarjoamaan kun vaimo ei ymmärrä. Ei näistä hutsuista kukaan ole oikeasti rakastunut varattuihin vaan rakastuneita siihen tunteeseen kun voittaa vaimon. Tietty jos varattu ei halua jatkaa vaikka vaimokin jätti suhteen paljastuttua voi se kirpaista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sattuu pankki -ja vakuutusalan työpaikoilla
Yleensä vielä niin että mies on joku sen "toisen naisen" esimies
Op on ainakin paikka jossa on paljon ns "kiellettyä rakkautta"
Heh! Osui ja upposi. Omalla miehelläni oli suhde työkaveriinsa syksyn 2017, työpaikkana juurikin Op... huh.
Minulla oli pari vuotta sitten esimiehen kanssa salasuhde mutta työyhteisössä
Kukaan ei tiedä paitsi esimiehen rouva joka
Muuten samalla työpaikassa.
Olen kerran jotakin puuhastellut varatun kanssa mutta ei ole ollut suhteita. Kuitenkin, kun vapaat miehet ei kiinnostu (lukuisten vikojeni takia) ja läheisyyttä olisi silti kiva saada (mieheltä nimenomaan) niin mitä vaihtoehtoja minulle jää?
"Ei näistä hutsuista kukaan ole oikeasti rakastunut varattuihin vaan rakastuneita siihen tunteeseen kun voittaa vaimon."
Tässä voi olla perää.
Tästä aspektista ei varmaan hirveästi puhuta, koska ihmisten on vaikea löytää sympatiaa näin itseaiheutettua ja ansaittua surua kohtaan. Tätä tuskaa ja menetystähän sinä olit ajamassa jollekin toiselle menemällä suhteen väliin. Nyt se sattuikin omaan nilkkaan. Itke itkusi, sure surusi ja ole ensi kerralla fiksumpi.
Toinen nainen tulee hylätyksi kuin kesäkissa...
Höh, tämä toinen nainen lopetti suhteen koska voi, pysty ja halusi.
On aika ilmeistä, että rakkaudettomissa liitoissa roikutaan vain mukavuussyistä, kun taas sivusuhdehenkilöllä on oma elämä, talous ja vapaus lopettaa kun kyllästyy.
Pidän erikoisena ajatusta, että kyseessä olisi jokin Kilpailu Miehestä. Siinä nostetaan se mies hiukan turhan korkealle, kuin palkintopystiksi ja samalla lytätään hänet yksilönä. Esineellistetään kuin pahimman luokan sovinisti tekisi.
Jos olen varatun miehen kanssa, olen siksi että siinä olen niskan päällä. Ehkä olen vallanhimoinen, en tiedä, mutta ainakaan en halua että minkäänlainen mies määräilee minua. Kompromisseihinkin olen kyllästynyt. Ikuiseen rakkauteen en usko ja pidän intohimosta ja romantiikasta.
Omistamisenhaluinen en ole. En käsitä mustasukkaisuutta ollenkaan. Annan vapauden toiselle ja olen vapaa itse.
Luulen että jotkut on rakentaneet vaimoudesta identiteetin.
Mitä se onkaan, kun oma minäkuva muodostetaan toisen ihmisen avulla? Narsismia, riippuvaista persoonallisuutta? Mukulana sisäistetty ulkoapäin asetettu normi, jota kuvittelee itse haluavansa?
Jotain haurasta se kuitenkin on, kun edellyttää egon pönkittämistä keksimällä surullisia tarinoita kolmannesta pyörästä.
toisen naisen motiivi on kyllä joku patologinen kateus vaimoja kohtaan ja kilpailu muita naisia kohtaan.on toisia naisia, jotka deittaa vain varattuja miehiä.eli ei ole kyse siitä että vapaita miehiä ei löytyisi.
on jotain sairasta narsismia näillä toisilla naisilla selkeesti.usein jos saavat miehen eroon perheestään ,suhde silti kariutuu riitaisesti.
naisen ei pidä tyytyä varattuun vaan etsiä oma vapaa mies,toisen mies ei ole sun sielunkumppani.on jo" soul tie "vaimoon.
Aina voit alkaa jonkun uuden varatun mälliämpäriksi?
Ex-Mieheni(myöhemmin)salarakas heidän eronsa jälkeen hommasi uuden varatun miehen.
Hän on kuulemma vapaa tekemään mitä haluaa ja "no mikä nyt sit oikein niin?"vastasi minulle aikoinaan kun jäivät suhteestaan kiinni.
Ollut suljetulla pariin otteeseen ja mielialalääkkeitä menee.
pilveä poltellut 14vuotiaasta jne.Tiedän tämän koska hänen paras ystävänsä huppelissa on aikamoinen kielikello.Mieheni oli myös tätä naista 20vuotta nuorempi ja nykyisen kanssa sama homma.