Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi?

Vierailija
22.06.2014 |

Mitä tapahtuu toiselle naiselle, kun salasuhde on ohi? Missään ei ole ikinä näitä tarinoita. Onko toisen naisen särkynyt sydän niin suuri tabu, ettei siitä kukaan kehtaa missään kirjoittaa?

Mulla loppui joitain viikkoja sitten pari vuotta kestänyt salasuhde varattuun (lapsettomaan) mieheen. Tuntuu, että samalla multa katosi elämästäni tärkein ihminen ja menetin kaiken haluni elää. Tiedän, että mies kohteli mua (ja tyttöystäväänsä) todella sikamaisesti, mutta en silti voi olla rakastamatta häntä.

Mulle on aina tuottanut vaikeuksia päästää miehiä lähelle, ja vaikka olen jo 30-vuotias, oli tää mies ensimmäinen, johon uskalsin rakastua. Tavallisesti kukaan ei säväytä mua millään tavalla. Ehkä tämä on syy, miksi olin valmis hölläämään moraaliani ja lähtemään mukaan tähän aivan sairaaseen leikkiin. Nyt en voi muuta kuin syyttää itseäni tyhmyydestäni.

Oon ollut suhteen päätyttyä aivan hermoraunio. Yksin ollessani itken koko ajan enkä saa miestä pois mielestäni. Häpeän suhdetta ja käytöstäni niin paljon, etten ole kehdannut puhua tästä sotkusta kenellekään. 

Juhannus on ollut yhtä helvettiä. Kaikki ystäväni ovat olleet mökkeilemässä miestensä tai perheidensä kanssa ja olen viettänyt koko pitkän viikonlopun yksin kotona sydänsurujeni kanssa. Huomenna pääsee onneksi töihin, niin on pakko yrittää keskittyä johonkin muuhun. Tuleva kesäloma kuitenkin jo pelottaa: selviänkö siitä mitenkään järjissäni, kun nämä kolme päivää ovat ajaneet mut jo hulluuden partaalle?

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten tästä pääsee eteenpäin? Haluaisin kuulla muiden kokemuksista. Musta tuntuu, etten ikinä pääse tästä yli. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehen rakastaja se vaan jatkaa mieheni kanssa viestittelyä fyysisen suhteen loputtuakin, joten aika pian saa varmaan mahdollisuuden olla aivan vapaasti pian ex-mieheni kanssa, minä kun en tätä viestittelyä hyväksy. Tee suhteesta julkinen, niin ehkä saat miehen lopulta itsellesi, vaikka kaveripiirisi voikin alkaa pitää sinua moraalittomana huorana.

Vierailija
2/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap siinä mielessä, että varmasti olosi on kamala, häpeällinen, seksilelu... Miehet ja naiset, jotka pystyvät pitämään jotain salasuhteita yllä ovat yleensä tunneköyhiä ja ajattelevat vain sitä yhtä asiaa. Osaavat valehdella hienosti ja ovat ihan jätettä koko porukka! Sekin on kyllä väärin, että tietoisesti pitää jotain suhdetta varattuun, mutta sikamaisin on se, joka pettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru ja pettymys vie aikansa, sitten alkaa helpottaan ja alkaakin ihan uusi elämä :)

Vierailija
4/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee vaimo.

Vierailija
5/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sisko! Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Luulin todella, että mies oli minulle se ainoa oikea maailmassa. Suhteen loputtua en oikein meinannut löytää mitään syitä mennä eteenpäin, ja aamuisin silmät avattuani itku alkoi välittömästi ja jatkui lähes koko päivän. Todella hankala oli uskoa muiden kommentteja, että aika parantaa jne, tuntui aivan mahdottomalta. Tämä siis vielä runsas puoli vuotta sitten.

Aika kuitenkin todella teki tehtäväänsä, itku väheni vähitellen. Sinnikkäästi olin erossa miehestä, en lähetellyt viestiejä, poistin facebookista, poistin sähköpostit, viestit, puhelinnumeron. Mietin valmiiksi, mitä teen, jos mieheltä tulee yhteydenotto (ja niitä tuli).

Ikävä oli joka päivä, mutta vähitelleen aloin taas näkemään kivoja juttuja elämässä. Ja nyt ihan yllättäen olen tavannut ihanan,  vapaan, miehen, johon olen todella ihastunut. Jolloin tasolla varmasti aina tunteet tätä varattua kohtaan pysyvät, hän on mahtava ihminen. Nyt vaan näen, miten paljon hän mua satutti, tavallaan ihan tieten tahtoen, käytti hyväksi. Hyvätkin muistot tuntuvat pikkuisen huonommilta, kun tämän näkee oikeasti. 

Tämän uuden miehen kanssa kaikki tuntuu ihanalta, mutta eri tavalla, ei huonommalta. Ja ihanaa on, kun hän todella haluaa mut. Muista, että varattu mies tekee valinnan vapaasta tahdostaan, jos/kun jää vaimonsa kanssa, niin kuin yleensä käy. Oot aina kakkonen, tavallaan arvoton, ja hyväksikäytetty. Ei ylennä mieltä.

Nyt vaan suret surun, etkä hätäile sen kanssa. Etkä vastaa miehen ikävöiviin viesteihin, joita varmaan tulee ennemmin tai myöhemmin, kun tylsyys omassa suhteessa iskee taas. Muista, että tuossa tilanteessa oot vain piristystä, ei hän sua oikeasti halua, vaikka mitä selittäisi.

Usko että kaikki voi muuttua paremmaksi, ja muuttuu. Sun pitää vain päästää siitä miehestä irti.

Kaikki sympatiani on sun puolella, mutta tiedän, että selviät, kun vain sitä haluat.

Vierailija
6/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei toki apta auta, mutta minusta tuli vaimo n. 10v sitten.

Keksi lomalle joku projekti, esim. sisusta joku huone uusiksi! Siinä loma menee niin ettet huomaakaan.

Vierailija
7/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tää sinua yhtään, mutta mun tarina on lähes samanlainen. Häpeä on ihan sanoinkuvaamaton, en tunne enää olevani se ihminen mikä olin ennen tuota suhdetta, sekä hyvässä että pahassa.

Miehet on ainoita ketkä voittaa noissa kolmiodraamoissa. Ne saa kaksi naista (joskus niitä on enemmänkin) murskattua sekä itsetunnoltaan että sydämeltään ja niin vaan porskuttavat eteenpäin kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Rakkautta vannotaan puolelle ja toiselle, mutta oikeasti niillä ei ole mitään tunteita ketään kohtaan. Paitsi tietysti itseään.

En enää koskaan luota yhteenkään mieheen, enkä ikinä halua enää minkäänlaista suhdetta.

Mun sydän on niin rikki, etten usko sen ikinä korjaantuvan.

Vierailija
8/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli salasuhde ja yhtäkkiä mies kuoli liikenneonnettomuudessa. Kukaan ei tietenkään tullut kertomaan minulle, koska kukaan ei tiennyt. Meni muutama päivä hirveässä epätietoisuudessa, miksei hän ota yhteyttä. Luulin, että hän on jättänyt minut kertomatta mitään. Lopulta näin lehdessä kolariuutisen, jossa oli samanlainen auto kuin hänellä ja pienen salapoliisityön jälkeen totuus selvisi.

Tilanne oli aivan katastrofaalinen. En voinut surra julkisesti, kun en voinut kertoa, mitä suren. Otin sairauslomaa keksitystä syystä, koska en pystynyt menemään töihin. Välttelin tuttuja, en halunnut ketään käymään, en vastannut puhelimeen. Se oli helvettiä. Lopulta minun oli pakko hakeutua ammattiauttajan puheille (seurakuntadiakoni, kun en muuta netistä löytänyt). Olin varma, että minut tuomitaan, mutta kohdalleni sattui upea ihminen. Pikku hiljaa aloin nousta siitä suosta. Pari vuotta meni, kunnes pystyin aamulla ajattelemaan, että ehkä selviän tästä päivästä.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun kerron asiasta kenellekään.

Vierailija
9/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä rakastua vaan olla ystävä, pitää hauskaa sängyssä ja elää omaa elämää. Se huuma sammuu aika pian ja sitten nainen alkaa vaatia ja omistaa. Se on virhe.

Vierailija
10/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:46"]

Ei pidä rakastua vaan olla ystävä, pitää hauskaa sängyssä ja elää omaa elämää. Se huuma sammuu aika pian ja sitten nainen alkaa vaatia ja omistaa. Se on virhe.

[/quote]

Onko jollain mittapuulla ok "olla ystävä, pitää hauskaa sängyssä"?! Ja sitten kun ongelmia tulee vastaan, onko ystävyyden hylkääminem yhtään helpompaa kuin ero?

Vierailija
11/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:29"]Siitä tulee usein se ykkönen

[/quote]

No ei tule. Paitsi ehkä unelmissasi.

Vierailija
12/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten naisten kohtaloista ei tosiaan puhuta. Toinen nainen nähdään usein viekottelevana vamppina, jonka tavoite on metsästää varattuja miehiä. Todellisuudessa toisella naisellakin on tunteet ja yleensä paljon suurempi tuska ja taakka kannettavanaan kuin ykkösnaisella, jolla ei ole mitään käsitystä koko kuviosta.

En puolustele toisia naisia. Tiedän kuitenkin, mistä puhun. Oma salasuhteeni päättyi reilu vuosi sitten. En ole vieläkään päässyt erosta kunnolla yli. Jouduin muuttamaan ulkomaille, koska en enää kestänyt elämääni Suomessa. Etäisyys ja uudet kuviot ovat helpottaneet oloani hieman. Olen yrittänyt tapailla paria miestä, mutta ei näistä jutuista ole tullut yhtään mitään. Liian usein iskee edelleen miestä ikävä ja mietin, miksi en hännelle kelvannut.

Voimia ap:lle! Toivottavasti pääset nopeammin elämässäsi eteenpäin!

Vierailija
13/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserimiehet paneskelee luuseriämmiä, wt koko sakki. Ei sen kummempaa.

Vierailija
14/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä se äijä! Soita sen vaimolle!

Vierailija
15/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat alkoholisoituvat sydänsurujen takia tai syrjäytyvät muuten. Työpaikan menettäminen on myös yleistä. Usein toinen nainen ei pysty enää uuteen suhteeseen, joten uusi rakkaus ja perhe jäävät vain haaveeksi. Ei mene hyvin.

Vierailija
16/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään erikoista tapahdu. Suhde vain loppuu. En ollut mitenkään rakastunut mieheen. Eri asia, jos rakkaus on kuvioissa, siitä en tiedä.

Vierailija
17/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin suhteen, ensisijaisesti oman aikani tarpeen takia. Mies oli mustasukkainen ja toivoi multa kaikkia outouksia. Pyysin miehen ensimmäiseltä naiselta anteeksi ja kerroin totuudenmukaisesti, millainen suhde meillä oli. Hävetti pitkään; oli se ukko sellainen luuseri. Onneksi tajusin parin viikon jälkeen pysyä kaukana.

Pian sen jälkeen tapasin vapaan miehen ja nyt neljän vuoden jälkeen suunitellaan talon ostoa ja kihloja.

Vierailija
18/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee usein se ykkönen

Vierailija
19/60 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:29"]

Siitä tulee usein se ykkönen

[/quote]

Ei siitä kovin usein tule. Ja kun suhde lähtee tuolta pohjalta liikkeelle, siinä ollaan ja heti alussa niin heikolla pohjalla mm. luottamuksen suhteen, että suhteella ei ainakaan kovin pitkää tulevaisuutta yleensä ole.

Vierailija
20/60 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas tätä. Täällä jätetty toinen nainen. Miten aloittajalle kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme