Avioero
Meillä pitkään on mennyt huonosti miehen kanssa. Nyt tuli eilen taas riitaa. Tuli viimeinen tikki minulle. Olen tässä vuorokauden nyt miettinyt laittaa avioerohakemuksen käräjäoikeuteen.
Ajankohta vain on huono. Nyt kun sen laittaa, 6 kk kuluttua on joulu, ja meidät tuomitaan avioeroon juurikin jouluna.
Ajattelin odottaa heinäkuun alkuun, jolloin pääsee joulun yli ja 6kk harkinta-aika loppuu tammikuussa.
Kommentit (7)
No sehän olisi elämäsi paras joululahja,ei kun toimeksi vain!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:23"]
No sehän olisi elämäsi paras joululahja,ei kun toimeksi vain!
[/quote]
Anna Varjakoski · Huippukommentoija
Pitäisköhä mun ny itkee ja vetää ranteet auki?
Ihan sama se on nytkin laittaa. Olette eronneet ja sillä siisti, ei se jouluna enää yllätä, vaan on jo vanha asia.
Pakko laittaa tämän kirjoituksen tähän jonka löysin suomi24 keskustelupalstalta.
"Omakohtainen kokemukseni liittyy sairauteen, nimittäin diabetekseen. Ennen kuin sairaus todettiin, olin koko ajan hermot kireinä ja siitä kärsi koko perhe. Tapeltiin lähes jatkuvasti. Meinasi tulla ero tästä syystä. Diagnoosin ja lääkityksen jälkeen tilanne parani huimasti. En lähde puolusteleman suuntaan tai toiseen. Haluan vain tuoda esille että syitä käytökseen voi olla useita ja minun kohdallani se oli piilossa ollut sairaus."
Kiukku, kireys (ja siitä syntyvä riitely) voivat olla oireita jostakin sairaudesta. Kannattaa ainakin tutkia ennen kuin eroaa lopullisesti. Ero voi toki olla hyvä vaihtoehto jos sitä kokee haluavansa mutta kannattaa pitää tuo yllä mainittu mielessä.
Kannattaa vielä lukea tämä artikkeli.
https://www.vauva.fi/artikkeli/sina/parisuhde/eroamassa_mieti_viela_nai…
kannattaa miettiä kirjoitti:
Pakko laittaa tämän kirjoituksen tähän jonka löysin suomi24 keskustelupalstalta.
"Omakohtainen kokemukseni liittyy sairauteen, nimittäin diabetekseen. Ennen kuin sairaus todettiin, olin koko ajan hermot kireinä ja siitä kärsi koko perhe. Tapeltiin lähes jatkuvasti. Meinasi tulla ero tästä syystä. Diagnoosin ja lääkityksen jälkeen tilanne parani huimasti. En lähde puolusteleman suuntaan tai toiseen. Haluan vain tuoda esille että syitä käytökseen voi olla useita ja minun kohdallani se oli piilossa ollut sairaus."
Kiukku, kireys (ja siitä syntyvä riitely) voivat olla oireita jostakin sairaudesta. Kannattaa ainakin tutkia ennen kuin eroaa lopullisesti. Ero voi toki olla hyvä vaihtoehto jos sitä kokee haluavansa mutta kannattaa pitää tuo yllä mainittu mielessä.
Ohhoh! Itsellä on mies, joka väittää minun olevan vain sairas tai muuten vajaaälyinen jos otan eron puheeksi - hän kuulemma tuntee minut ja tietää, että oikeasti en tahdo erota, olen vain jotenkin sairas ja siksi minun pitää olla hänen kanssaan yhdessä. Sairaus ei ole mikään selite, jos menee huonosti, se voi itse asiassa olla jopa seuraus huonosta suhteesta ja avioliitosta - moni sairaus itse asiassa voi indusoitua huonosta parisuhteesta. Kannattaa pitää parisuhde ja sairaudet erillään toisistaan.
En kyllä ymmärrä mitä se joulunviettoon vaikuttaa. Ettehän te edes itse siellä ole paikalla.