Joidenkin ihmisten hiki ei haise
Esim minä tuoksun aina hyvältä vaikka oisin yltä päältä hiessä. Moni ihmetellyt.
M40
Kommentit (26)
En minäkään haise koskaan hielle vaikka hikoilisin kuinka paljon tahansa. Ja ennen kuin joku tulee kertomaan, että et vaan haista sitä itse, niin haistaisin kyllä, haistan myös esim. oman hajuveteni tuoksun vielä illallakin vaikka se on mietoa ja laitan sitä vain vähän.
Sama täällä:) Tanssin työkseni ja vaikka olisin miten kuumissani ja hikinen tahansa, tuoksun edelleen yhtä hyvältä. Joku tiesi kertoa, ettei hien hajun syynä ole itse hiki, vaan iholla olevat bakteerit, tms.
Se on ihan totta ja on geneetistä, sama geeni kun aiheutttaa hajuttoman hien aiheuttaa myös kuivan korvaeritteen. Haisugeeniin taas liittyy tahmea korvavaha.
Monessa Aasian maassa jopa enemmistö on noita hajuttoman hien ihmisiä. Japanissa niin paljon, että haisevahikiset yleensä menee lääkäriin, koska moista hajua pidetään epänormaalina. Euroopassa taas pieni vähemmistö on niitä joiden hiki ei haise murrosiän jälkeenkään, mutta kyllä heitä jonkin verran on, ei se mitenkään superharvinaista ole.
"Hiki ei haise, vaan hiki saa erilaisia asioita, esimerkiksi ihon epäpuhtauksia tai pesuaine jäämiä haisemaan. "
Ei pidä paikkaansa. Kyllä suurella osalla ihmisistä esim. kainaloissa ja nivusissa olevien suurten hikirauhasten erite murrosiän jälkeen haisee. Ihan itsessäänkin, lisäksi sitten omaa hajuaan vielä tuottaa hikeä syövät terveen ihon normaalit bakteerit. Niillä hajuttomuuden aiheuttavan geenin omaavilla erite ei haise eikä oikein kelpaa ravinnoksi bakteereillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä:) Tanssin työkseni ja vaikka olisin miten kuumissani ja hikinen tahansa, tuoksun edelleen yhtä hyvältä. Joku tiesi kertoa, ettei hien hajun syynä ole itse hiki, vaan iholla olevat bakteerit, tms.
Niin eli jos hygienia on kunnossa niin ei haise. Kyllä jokainen haisee, jos ei käy suihkussa joka päivä näillä keleillä. Useamman kerran päivässä jos liikkuu paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei syynä ole se, että sinä olisit jotenkin bakteerittomampi kuin muut, vaan sinulla on todennäköisesti hajuttoman hien aiheuttava ABCC11-geeni, joka on eurooppalaisista noin 2%:lla. Japanilaisista jopa 95%:lla https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-jotkut-eivat-koskaan-haise-hi…
Hiki ei itsessään haise miltään. Haju tulee siitä kun hiki reagoi ihon normaalinkin bakteerikannan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta ja on geneetistä, sama geeni kun aiheutttaa hajuttoman hien aiheuttaa myös kuivan korvaeritteen. Haisugeeniin taas liittyy tahmea korvavaha.
Monessa Aasian maassa jopa enemmistö on noita hajuttoman hien ihmisiä. Japanissa niin paljon, että haisevahikiset yleensä menee lääkäriin, koska moista hajua pidetään epänormaalina. Euroopassa taas pieni vähemmistö on niitä joiden hiki ei haise murrosiän jälkeenkään, mutta kyllä heitä jonkin verran on, ei se mitenkään superharvinaista ole.
"Hiki ei haise, vaan hiki saa erilaisia asioita, esimerkiksi ihon epäpuhtauksia tai pesuaine jäämiä haisemaan. "
Ei pidä paikkaansa. Kyllä suurella osalla ihmisistä esim. kainaloissa ja nivusissa olevien suurten hikirauhasten erite murrosiän jälkeen haisee. Ihan itsessäänkin, lisäksi sitten omaa hajuaan vielä tuottaa hikeä syövät terveen ihon normaalit bakteerit. Niillä hajuttomuuden aiheuttavan geenin omaavilla
Kyllä pitää paikkansa, hiki itsessään ei haise. Talin haju on asia erikseen.
Ihmettelin asiaa nyt helteillä miehelle kun tajusin että vaikka se oli ihan hiestä märkä, ei haissut ollenkaan :D
Ajattelin että on vaan perushygienia hyvässä kunnossa mutta että siihen joku geeni liittyy :o
Vaikuttaa myös ruokavalio. Hikeen ja sperman makuun. 😃
N, hikeni haisee jos syön sipulia
Hikoilen tosi runsaasti, mutta hiki on täysin hajutonta. Kärsin myös kuivasta ihosta. Mulle sanottiin nuorempana, että "ominaistuoksuni" muistuttaa vasta sahattua puuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syynä ole se, että sinä olisit jotenkin bakteerittomampi kuin muut, vaan sinulla on todennäköisesti hajuttoman hien aiheuttava ABCC11-geeni, joka on eurooppalaisista noin 2%:lla. Japanilaisista jopa 95%:lla https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-jotkut-eivat-koskaan-haise-hi…
Tuossa kertomassasi saattaa muuten olla vinha perä, sillä mun isoäiti on kotoisin sieltä suunnalta:D
Mun mies ei haise ikinä hieltä. Olen kateellinen sille, koska minä jos hikoilen, niin alan heti haista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei haise ikinä hieltä. Olen kateellinen sille, koska minä jos hikoilen, niin alan heti haista.
Sama. Miehen hiki ei haise miltään. Itselläni taas alkoi hiki murrosiässä haista, ja onkin jopa itseä kuvottava vinkeä haju jos ei ole kunnon alumiinideodorantit päällä. Mulla on myös korvavaha sellaista tahmeaa, eli hajugeenit selvästi.
"Kyllä pitää paikkansa, hiki itsessään ei haise. Talin haju on asia erikseen."
Toisaalta näin, mutta "hajugeenit" omaava ei pysty ratkaisemaan ongelmaa mitenkään yrittämällä poistaa bakteereja desinfioimalla tms. Iholla kun on aina bakteereita ja hajua aiheuttavat ihan terveen ihon hyvät bakteerit, normaalimäärä niitä. Onhan jotkut yrittäneet näitä desinfiointeja, mutta tuppaa auttamaan vain hetken ja sitten haju tulee läpi taas. Näiden ihmisten iho kun erittää aineita, jotka aiheuttaa niiden normaalien ihobakteerien aineenvaihdunnassa pahanhajuisia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Miehen hiki ei haise miltään. Itselläni taas alkoi hiki murrosiässä haista, ja onkin jopa itseä kuvottava vinkeä haju jos ei ole kunnon alumiinideodorantit päällä. Mulla on myös korvavaha sellaista tahmeaa, eli hajugeenit selvästi.
Tämä onkin silleen hassua, että miehellä kyllä on kauheasti korvavahaa ja se on tahmeaa, mutta silti on hajuton. Mulla taas on korvavaha kuivaa ja sitä on todella vähän, mutta haisen silti.
Minulla kainalot ei edes hikoile paljoa. Selkä on hiessä ja pää hikoaa, mutta märät läiskät kainaloissa on aivan outoa juttu.
Mulla on kuiva korvavaha ja en haise hieltä. Ei ole aasialaista sukua, mutta mietin onkohan suomalaisessa perimässä vähän enemmän tuota aasialaista variaatiota kuin muualla Euroopassa, koska olemme muutenkin geneettisesti vähän outoja lintuja.
Hyi, älkää nyt innostako ihmisiä olemaan ilman dödöä!
Hiki ei haise, vaan hiki saa erilaisia asioita, esimerkiksi ihon epäpuhtauksia tai pesuaine jäämiä haisemaan.