Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesko ivf onnistui?

09.08.2008 |

Meillä olisi ensimmäinen ivf-hoitokierros kohta aluillaan, odottelen menkkojen alkamista että pääsen pistelemään, yksityisellä puolella ollaan. Meille tämä olisi ensimmäinen lapsi, ja muita lapsettomuushoitoja ei ole takana. IVF on meille ainoa keino saada lapsi.

Kertokaa kuinka mones ivf/pas- hoitokerta tuotti plussan? Onnistumisprosentti on kuitenkin aika matala (mielestäni) kerralla, noin 35 %. Tai sitten olen vain malttamaton.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin aika pitkä hoitohistoria takana. Elikkäs reiluun kuuteen vuoteen mahtui monta clomikiertoa, ensimmäisenä tehtiin kuitenkin laparoskopia. Itse halusin, että tutkitaan sisuskalut ensin löytyykö sieltä selkeää syytä lapsettomuuteen. Ei löytynyt eli selittämättömiä ollaan. Tätä ennen siis oli se pakollinen vuoden yritys ilman tulosta.

Sitten inssejä kaks tai kolme (sorry kun en muista tarkalleen niiden määrää). Ei kuitenkaan enempää kuin kolme, koska lääkärin mielestä ei oo mitään järkeä yrittää useammasti.

Sen jälkeen tuli 1. IVF tuoresiirto=>nega, 2 x PAS => negat pakkanen tyhjä, 2. IVF tuoresiirto (eka top alkio ikinä) =>nega, (3) PAS (toinen top alkio) tulos nukkuu juuri pinnasängyssään. Tuossa toisessa IVFssä vaihdettiin Gonal-F Menogoniksi ja sen myötä sain siis top alkioitakin aikaiseksi. Ekassa hoidossa ei siis top luokan alkioita edes tullut. Parasta luokitusta en enään muista. Niin se aika tekee lopulta tehtävänsä....Ja siis viides siirto toi tuloksen. Alkioita ollaan saatu yhteensä 11, 5 ekassa ja 6 toisessa. Pakkasessa ois vielä huuruneniä...

Joten älä luovuta jos ei heti onnistu. Muistaakseni on ollu puhetta, että mahdollisuudet paranee kerta kerralta.

Tsemppiä ja tärppionnea.

Vierailija
2/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan pitkään aikaan täällä ollut. Eli meillä jo n7v sitten hoidot. Tehtiin silloin 5 munasoluun ivf ja 5 icsi. niistä 10 stä vain 2 hedelmöittyi molemmat siirrettiin ja onneksemme molemmat kiinnityi, tuloksena ekasta yrityksestä kaksoset jotka jo täyttäneeet 6v!!!! Edelleen olen kiitollinen että pääsimme niin helpolla vaikka eihän sitä ikinä unohda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ensimmäiset iCSi -hoidot tehty vuonna 2005. Tuolloin ensimmäinen hoito tuotti kemiallisen raskauden, pakkaseen ei jäänyt mitään. Toisen hoitokierroksen tuoresiirrosta tuli sitten nega, mutta ensimmäinen PAS toi sitten plussan ja tyttö syntyi keväällä 2006.

Tänä keväänä lähdettiin sitten pikkukakkosen yritykseen ja heti ensimmäinen hoito onnisti. Vauvelin pitäisi syntyä joulun tienoilla. Pakkaseenkin saatiin vielä yksi alkio.

Vierailija
4/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xIUI lääkkeellisenä - negaa

1. IVF lyhyt kaava - Puregon, 12 munasolua, 7 hedelmöittynytttä, 3 jakaantui normisti -> 1 siirrettiin -> nega

1. PAS -> 1. selvisi sulatuksesta ->nega, pakkanen tyhjä

2. IVF pitkä kaava - Menopur, keskeytettiin. Jarru liian tehokas

3. IVF lyhyt kaava - Menopur+puregon, 12 munasolua, 9 hedelmöittynyttä, 6 jakaantui normisti, 2 siirrettiin, 4 pakkaseen

Ja tänä aamuna pp16 testasin plussan! (en uskaltanut aikaisemmin testata!)

Tsemppiä hoitoihin! Ja sitkeyttä - jos ei tunnu onnistumisia tulevan, niin lääkärin kanssa keskustelua siitä, mitä voitaisiin tehdä toisin! Ainakin meillä lääkäri tuntui aidosti pohtivan kanssamme kuinka saisimme paremman lopputuloksen. ;) ;)

Vierailija
5/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosiaan ekalla hoitokerralla tärppäsi. Minulle tehtiin elokuussa IVF luovutetulla munasolulla ja miehen siittiöillä. Biologiseen lapseen minulla ei ole mahdollisuutta, koska munasarjani ovat poistettu 12 vuotta sitten kystien takia.

Nyt on meneillään rv 12+4, vieläkin ajoittain on ihan epätodellinen olo, että onko tämä ihan oikeasti totta, kun kaikkiaan 14 vuotta ehdin lapsettomuudesta kärsiä. Mutta totta se on, kolme kertaa olen jo ultrassa käynyt sitä ihmettä katselemassa, ja siellä se elää ja liikkuu. :x

Vierailija
6/7 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni toi 35% on aika hieno onnistumisprosentti.

muistaakseni IVF se onnistumis% on korkeampi kuin muissa hoidoissa.

jos ajattelee että "terve" pariskunta yrittää lasta luomumenetelmällä kotikonstein, niin luulempa että se 35% on korkeampi kuin "normaali" raskautumisen onnistumis%.

yleensähän ajatellaan, että raskauden tulisi alkaa vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta, tai sitten kannattaa hakeutua lääkärin pakeille.

mulla on vaivana PCO, ja hoitorumba aloitettiin keväällä 2002.

clomifen-hoidolla saatiin 3 keskenmennyttä ja yksi poika 08/04.

synnytyksen jälkeen comifen ei enää auttanut ovuloimaan, joten kokeiltiin 3xIUI pistettävillä hormoneilla, ei tulosta.

1. IVF tuoresiirrosta saatiin keskenmeno, ja PAS saatiin poika 02/07.

tuossa IVF saatiin 5 alkiota, joista 2 siirrettiin tuoreena ja 3 pakastettiin. PAS varten jouduttiin sulattamaan kaikki ja siirtoon saatiin 2 heikkolaatuista. olipahan sitkeä alkio kun poika saatiin kuitenkin. =)

2. IVF tuoresiirrosta saatiin 2 poikaa, 08/08.

tässä IVF saatiin 11 alkiota, ja vaan tuoresiirto tehtiin.

meidän lapsiluku on nyt täynnä (4 poikaa, vanhin täytti elokuussa 4v ja kaksoset syntyivät elokuun lopulla. väliin mahtuu vielä 1,5v elohopea)

pakkaseen meillä jäi 9 alkiota, jotka jo luovutimme eteenpäin erään toisen pariskunnan käytettäväksi.

muistan kyllä tunteen, miten sitä onkaan malttamaton kun raskautta toivoo kovasti.

onnea matkaan! =)

-ennis- ja pirpanat

Vierailija
7/7 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Ehkä uskaltaudun jo kirjoittamaan tänne, vaikkei vauvat vielä olekaan syntyneet.. Eli meillä hyvin pitkä hoitohistoria

Ensin tehtiin 6 inssiä, kun lääkärin mielestä hyvät mahdollisuudet onnistua, kun ei vikaa löytynyt. Tuo oli kyllä rahan hukkaa, kun yhdestäkään ei raskaus alkanut. Sen jälkeen 1. ivf pitkän kaavan mukaan, josta tuli peräti 14 alkiota ja niitä sitten siirreltiin yksin kappalein ja kerran kaksin kappalein. Ja kaikki selvisivät aina hienosti sulatuksesta. (taisi yhteensä olla 7 siirtoa, tipuin laskuista) Tuloksena 1 keskenmeno ja pari kemiallista raskautta.

Epäonnistumisten jälkeen tehtiin vielä 2. ivf lyhyellä kaavalla, josta 5 alkiota. Tuoresiirrosta kemiallinen raskaus ja 1. passissa siirrettiin 2 alkiota, joista molemmat yllätykseksi tarrasivat kiinni. Nyt menossa jo vko 26 ja tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Eli ei kannata menettää toivoaan, meillä ainoa syy lapsettomuuteen ollut minun lievä endometrioosi ja siitäkään lääkäri ei mennyt takuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi