Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teiniäitiys on nykyään ruma sana?

Vierailija
22.06.2014 |

Ennen vanhaan lapsia tehtiin hyvin nuorena, 18-vuotiaana oltiin jo äitejä. Ja nimenomaan kotiäitejä. Suvussani mummoni ja heidän äidinsä jne ovat saaneet esikoisensa jo 17-vuotiaana. Kotona hoidettiin lapsia ja miehet tekivät peltotöitä.

Miksi teiniäiteys on nykypäivänä niin halveksuttavaa? Johtuuko se nuorison muuttuneesta käytöksestä? Odotuksista, että ensin kouluttaudutaan ammattiin ja sitten hankitaan lapset, kun ollaan naimisissa?

Olen 18v ja äiti. Ehdin suorittaa lukion loppuun ajallaan, raskaus sai minut kirimään. Kyllä, olen lapseni isän kanssa yhdessä. Olemme olleet 13-vuotiaista lähtien. Seksiä harrastimme ensimmäisen kerran 16-vuotiaina. Pillerit pettivät. Asumme yhdessä, poikaystävä on töissä ja minä äitiyslomalla. Minulla odottaa koulutuspaikka ammattikorkeakoulussa (tkk), jonne pääsin kirjoittaessani pitkästä matematiikasta L:n.

Saan pahoja katseita varsinkin vanhuksilta, jotkut haukkuvat päin naamaa. Tekisi mieli kysyä heiltä, minkä ikäisenä ovat itse saaneet esikoisensa.

Mielipiteitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu että vanhempi väestö (+30) paheksuu nuorena hankittuja lapsia. Pitäisi opiskella, matkustaa, hankkia vakipaikka ja harrastaa irtoseksiä ennen kuin vakiintuu ja hankkii lapsia kolmekymppisenä sitten..

Vierailija
2/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa teiniäideistä eivät ole kuten sinä, valitettavasti. Osalla jää koulut kesken, kovin monet eivät ole isien kanssa yhdessä, osalla isovanhemmat elättävät ja periaatteessa kasvattavat lapsen kun äiti huitelee pitkin kyliä jne jne. Eli tässäkin tapauksessa osa kaikista teiniäideistä pilaa kaikkien maineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain esikoiseni lukiosta valmistuttuani. Minä halusin lapsen aikaisin. Nyt lapsi on 4v ja minä opiskelen yliopistossa. Lapsen halusin aikaisin siksi, että minulla on sitten loppuelämä aika toteuttaa itseäni. Ei stressiä biologisesta kellosta ja siitä, milloin on aikaa lapselle. Nuorena minulla ei ollut kiire minnekään, pystyin keskittymään lapseen. Elämäni paras päätös :)

Vierailija
4/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, jos on äiti vaikka 13-vuotiaana, kunhan minun ei tarvitse verorahojani siihen pistää. Töihin vaan heti synnytyksen jälkeen ja kunnioitus tulee. Muuten täysi halveksunta, koska imevät losina verta.

Vierailija
5/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:04"]Ihan sama, jos on äiti vaikka 13-vuotiaana, kunhan minun ei tarvitse verorahojani siihen pistää. Töihin vaan heti synnytyksen jälkeen ja kunnioitus tulee. Muuten täysi halveksunta, koska imevät losina verta.

[/quote]

Sun verorahat menee just tasan tarkkaa sinne minne ne on määrätty. Ihan niin kun muittenki töissä olevien.

Vierailija
6/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus venyy jatkuvasti. Nykyisin on hyväksyttävämpää ja ns. normaalimpaa viettää teinielämää liki kolmekymppiseksi. Lisäksi perheen perustamista edeltävä "vaatimustaso" on korkeampi kuin ennen: nykyään oletuksena on, että on opiskeltu, eletty vastuutonta ja vapaata nuoruutta, ehditty työelämään, hankittu omistusasunto ja kaikenlaista mahdollista maallista hyvää elektroniikasta merkkivaatteisiin ennen kuin on hyväksyttävää edes harkita lapsia.

Vierailija
7/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen muutaman teiniäidin ja mulla taitaa olla niistä kaikista pahaa sanottavaa.

Tapaus 1:

- elää sossun tuella

- ryyppää viikonloput

- koulu jääny kesken

- elää halvalla kerrostaloalueella

Tapaus 2:

- elää myös sossun tuella

- koulu jääny myös kesken

- asuu myös halvalla kerrostaloalueella

Tapaus 3:

- on bulimikko ja ahmii lastensa edessä

- käyttää alkoholia kohtuuttoman paljon

- on mielenterveyspotilas

- edelleen sossun tuella

En edelleen yleistä. Kerroin vain kaikista teiniäideistä jotka tiedän. MUTTA yhedstä on hyvää sanottavaa. Se typy käy lukiossa ja tähtää yliopistoon. Sen vanhemmat auttaa lastenhoidossa ja sillä taitaa olla poikaystävä.

Vierailija
8/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:04"]

No tunnen muutaman teiniäidin ja mulla taitaa olla niistä kaikista pahaa sanottavaa.

Tapaus 1:

- elää sossun tuella

- ryyppää viikonloput

- koulu jääny kesken

- elää halvalla kerrostaloalueella

Tapaus 2:

- elää myös sossun tuella

- koulu jääny myös kesken

- asuu myös halvalla kerrostaloalueella

Tapaus 3:

- on bulimikko ja ahmii lastensa edessä

- käyttää alkoholia kohtuuttoman paljon

- on mielenterveyspotilas

- edelleen sossun tuella

En edelleen yleistä. Kerroin vain kaikista teiniäideistä jotka tiedän. MUTTA yhedstä on hyvää sanottavaa. Se typy käy lukiossa ja tähtää yliopistoon. Sen vanhemmat auttaa lastenhoidossa ja sillä taitaa olla poikaystävä.

[/quote]

Mitä pahaa on elää (halvalla) kerrostaloalueella? Kuinka monella kolmekymppiselläkään on varaa Westendiin?

Vierailija
9/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuori ei voi tehdä päätöstä siitä, haluaako hän elämänsä aikana lapsia vai ei.

Vierailija
10/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:18"]Noin nuori ei voi tehdä päätöstä siitä, haluaako hän elämänsä aikana lapsia vai ei.

[/quote]

Ja sinäkö olet tarpeeksi vanha sanomaan noin muitten puolesta miten he ovat elämänsä suunnitelleet?

Vierailija
11/11 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana vaan se että kaikki vanhemmat saa kuitenkin on sitten teini äiti tai ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi