Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin puhuisitte tässä tilanteessa? (nimiasiaa)

Vierailija
22.06.2014 |

Mies haluaa äitinsä kanssa tulevalle lapsellemme nimeksi Birgitta, koska se on suvussa kulkeva nimi. Mä en tuosta pidä yhtään ja pelkkä nimen kuuleminenkin nostattaa negatiivisia viboja. Miten mä nyt kääntäisin miehen pään? Mä en hitto soikoon saa untakaan kun tää asia ei jätä mua rauhaan. :(

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Birgittaa edes toiseksi/kolmanneksi nimeksi, koska koko anopin puoleinen suku kutsuu sitten Birgitaksi. Ja pahimmillaan myös miehesi taipuu painostuksen alla kutsumaan Birgitaksi.

Ei Birgittaa ollenkaan!

Vierailija
42/47 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kannata laittaa edes toiseksi nimeksi. Anoppi tulee kutsumaan sillä nimellä. Meillä anoppi suuttui kun ei suostuttu vauvan ristiäisten alla edes harkitsemaan suvussa kulkenutta nimeä. Nimi oli jo päätetty... Miehelläkään ei ole perinnenimiä, anoppi nääs unohti pojalleen sellaista antaa, mutta meidän lapsella olisi pitänyt moka korjata. Ristiäisissä oli kuin lantaa maistellut mutruhuulineen, kun kuuli minun suvusta löytyvän kutsumanimen kaima. Joskin me muistettiin kaima vasta nimen päättämisen jälkeen.

Lienee jotain tyytymättömyyttä edelleen ilmassa, kun kolmannen nimen nimipäivänä halusi tuoda "nimipäiväkortin" ja lahjan. Korttikin toki osoitettu "Pekalle" Pekan-päivän kunniaksi. Toista nimeä ei kyllä ole juhlittu ja kutsumanimeä pienemmällä muistamisella. Kaikki nimet on helposti suuhun sopivia perinteisiä suomalaisia nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman sukunimi lapselle tulee? Minusta on ihan reilua, että jos lapsi saa isän sukunimen niin äidillä on enemmän sanavaltaa etunimistä.

Vierailija
44/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannattaisin kanssa jotain päivitettyä nimeä tuosta vaikka toiseksi nimeksi.

Birgittaa ei oikein voi laittaa, koska jos suku on tuollaista, ni ne kyllä sitten kanssa kutsuu lasta sillä nimellä.

Vierailija
45/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen ryhdistäydyt ja sanot sille anopille (ja miehelle), että lapsen nimen päättävät vain ja ainoastaan lapsen vanhemmat! Muilla ei ole oikeutta vaatia mitään saati kutsua lasta eri nimellä kuin mikä on kutsumanimeksi annettu.

Älä oikeasti alistu tuollaiseen päällepäsmäröintiin, vaan ole luja koska sinä olet lapsen äiti. Ja eikös se ole ihan lakiin kirjoitettu, että viimekädessä lapsen nimen päättää äiti mikäli yhteisynmärrystä ei synny.

Kun kerran anoppi ei näytä osaavan käyttäytyä niin muistuta sinä hänelle hänen paikkansa. Jos suuttuu niin suuttukoot, itse on ongelmansa aiheuttanut.

Tsemppiä ja rohkeutta!!! Lapsesi varmasti kiittää sinua tomeruudestasi myöhemmällä iällä ;-)

Vierailija
46/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut missään vaiheessa ääneen, ettet pidä kyseisestä nimestä? Pelkkä murjottaminen ei auta, sillä mies&anoppi eivät ole ajatustenlukjjoita. Sano rehellisesti, että Birgitta on toisena nimenä ok, mutta etunimeksi olet ajatellut jotain muuta. Anna vaikka viisi etunimivaihtoehtoa, niin pääsevät niistä valitsemaan.

Vierailija
47/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, ettei moista nimihirvitystä lapselle tule. Se on voi voi vaan muille. Ja tuollainen ihme painostus on pimeetä, älä taivu, äläkä anna edes toiseksi/kolmenneksi nimeksi, kun muuten jatkavat tuolla kutsumista. Sinun lapsesi se on, eikä epämiellyttävää nimeä tarvitse antaa -varmasti löytyy joku muukin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi