Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin puhuisitte tässä tilanteessa? (nimiasiaa)

Vierailija
22.06.2014 |

Mies haluaa äitinsä kanssa tulevalle lapsellemme nimeksi Birgitta, koska se on suvussa kulkeva nimi. Mä en tuosta pidä yhtään ja pelkkä nimen kuuleminenkin nostattaa negatiivisia viboja. Miten mä nyt kääntäisin miehen pään? Mä en hitto soikoon saa untakaan kun tää asia ei jätä mua rauhaan. :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:45"]

Älä laita Birgittaa edes toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, sillä anoppi+sukulaiset kutsuvat lasta muuten sillä nimellä etkä voi siinä vaiheessa saada enää sukulaisia kääntämään kelkkaansa. NYT on se hetki kun pidät puolesi! Ei Birgittaa nimeksi.

[/quote] Onko sinun suvullasi mitaan perinteita? Pitaahan heitakin kuulla tasapuolisesti jos kerran miehen sukua kuunnellaan.

[/quote]

On, minun suvullani on perinteitä, myös nimiperinteitä. Ja se teki meillä asian tosi hankalaksi: minun sukuni odotti, että suvun nimi tulee _tietysti_ lapselle ja samaan aikaan miehen suku odotti, että heidän suvussaan periytyvä nimi tulee _tietysti_ lapselle.

Meillä asia ratkaistiin niin, ettei lapselle tullut kummankaan suvun perintönimeä.

nro 15

Vierailija
2/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluatte nimen joka sopii molemmille. 

Ehdota että teette listan vaihtoehdoista, jotka sopisivat ko. henkilölle ja koittakaa löytää joku joka sopii molemmille.  

Silloin miehelläsikin olisi mahdollisuus sanoa ei jollekin sinun nimiehdotukselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi? Niitä ei kuule tai käytetä kuitenkaan ikinä ja saat anopin tyytyväiseksi.

Mutta on Birgitta aivan kamala nimi.

Vierailija
4/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse sinä ensimmäinen nimi ja miehen valitsema Birgitta toiseksi nimeksi. Lapsi on miehenkin lapsi ja monista lapsista on kiva-asia kun omalla nimellä on oma sukutarina.

Vierailija
5/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin vain suoraan että tuollaista nimeä en lapselleni laita, ensimmäiseksi etunimeksi siis ainakaan. Tehköön mies lapsen äitinsä kanssa ja nimetköön sitten miten haluavat, mutta omastani minullakin on oikeus sanoa jos jokin nimi on ehdoton ei.

Vierailija
6/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voiskin tehdä jotain listoja, mutta kun tästä ei voi edes keskustella. Se vaan on ja pysyy ja ilman mun sananvaltaani anoppi jo puhuukin tulevasta lapsesta pikku Birgittana. Mun ilonen olo raskaudesta loppu siihen päivään ku sukupuoli selvis ja anoppi pomppi riemusta kattoon et nyt saatiin sukuun Birgitta. :(

alottaja

Vierailija
7/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sinun mielipiteesi paina viimeistään siinämvaiheessa kun pappi kysyy lapsen nimeä ja sinä sanot etytä Birgittaa EI tule. Kannattaa keksiä jiku muu tilalle siihen mennessä.

Vierailija
8/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin miehen suvussa kulkee aivan kauhea nimi. Teimme kompromissin, että mä valitsen etunimen ja tuo kauhea nimi tuli kolmanneksi nimeksi

Vierailija
9/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun kaverimies avautui siitä, että vaimo haluaa lapsen nimeksi Pirkko. Siis etunimeksi, Pirkko?!?!? Mies sai loppupeleissä onneksi puhuttua Pirkon toiseksi nimeksi. Eli nyt hyvät taivuttelut, vetoa vaikka sukunimen kanssa sopimattomuuteen tai siihen, että jos lapsia on tai tulee olemaan monta, Birgitta ei käy katraaseen.

Vierailija
10/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monestikin ehdottanut tokaksi ja kolmanneksi nimeksi tota Birgittaa, mutta ei kun se on jo miehen suvun puheissakin Birgitta ennen ku on edes koko tyttö syntynytkään. Iteknytki oon vaan eipä tuo kauaa jaksa ymmärtää, kuinka tuskasen iso asia tää mulle on. Juu vain nimi, mutta siis just nyt antaisin mielummin tälle pienelle potkijalle nimeks vaikka sen Pirkon kuin Birgitan.

aloittaja

Vierailija
11/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi on sinulle ehdoton EI niin silloin tytöstä ei tule Birgittaa ja siihen saavat muut sopeutua. Jos annat esim toiseksi nimeksi niin osa suvusta kutsuu tyttöä Birgitaksi, koska anoppi niin vaatii.

Minulla oli sama ongelma. Pojalleni piti keksiä nimi: miehelläni, hänen isällään ja tämän isällä sekä vielä kauemmas sukua oli sama nimi käytössä joko ekana tai tokana nimenä. Painostus oli valtava, mutta en voinut antaa pojalleni nimeä (Martti), joka muistutti kouluaikaisesta kiusaajastani. Onneksi miehelläni nimi on toisena nimenä.

Anoppi, mutta varsinkin appi, oli aikanaan raivona, mutta ovat sopeutuneet.

Vierailija
12/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän miehen suku saa louskuttaa leukojaan miten haluaa, te vanhemmat sen nimen päätätte. Nyt vaan pidät puolesi

Vierailija
13/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinun ja miehesi lapsi, ei miehesi ja anoppisi. Sinä ja mies päätätte nimen. Jos Birgitta on suvulle tärkeä asia, voit varmaan joustaa toisen ja kolmannen nimen kohdalla mutta etunimen kohdalla ei tarvi. Pää pystyyn :)

Vierailija
14/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:10"]

Munkin miehen suvussa kulkee aivan kauhea nimi. Teimme kompromissin, että mä valitsen etunimen ja tuo kauhea nimi tuli kolmanneksi nimeksi

[/quote]

kiinnostaisi tietää, mikä muka on nyt niin "kauhea" nimi mielestäsi?

Vierailija
15/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita Birgittaa edes toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, sillä anoppi+sukulaiset kutsuvat lasta muuten sillä nimellä etkä voi siinä vaiheessa saada enää sukulaisia kääntämään kelkkaansa. NYT on se hetki kun pidät puolesi! Ei Birgittaa nimeksi.

Vierailija
16/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 00:45"]

[/quote] Onko sinun suvullasi mitaan perinteita? Pitaahan heitakin kuulla tasapuolisesti jos kerran miehen sukua kuunnellaan.

Vierailija
17/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sinulla ja miehelläsi on äänioikeus lapsenne nimiasiassa. Anoppi (ja muu suku) jää nuolemaan näppejään. Jos nimivaihtoehto on mielestäsi karmea, et sitä tietenkään lapsellesi anna. Tietysti valitset miehesi kanssa lapsellenne sellaisen nimen, josta molemmat pidätte ja joka sopii pienokaisellenne täydellisesti.

Vierailija
18/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä se isä on nimestä? Vai onko siltä edes kysytty?

Vierailija
19/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että annetaanpa nimi veljeskansan versiona eli Pille yhdeksi tytön nimeksi. Selosta että haluat alkaa myös opiskelemaan viroa.

Vierailija
20/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:10"]

Mitäs mieltä se isä on nimestä? Vai onko siltä edes kysytty?

[/quote]

Eiku antees, isähän siis haluaa sen Birgitan, mutta sen mielipiteellä vaan ei ole väliä. Näin lapsettomana sitä aina unohtaa, ettei isällä ole mitään tekoa lastensa kanssa. Mitäs sitä miehen mielipidettä kysymään, sehän vaihtaa kohta nuorempaan kohta......Ja sitten tämä sama naisväki vinkuu kun miehet ei kanna vastuuta jälkeläisistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi