TESTI: Miten artikuloisit puhelimessa rekisterinumeron kirjaimet "LLK"?
Sanoisitko: Lauri, Lauri, Kalle? Vai Liisa, Liisa, Kaarina? Oletko miettinyt, kumpaa sukupuolta itsestäänselvästi nimet olisivat?
Kommentit (52)
Latifa, Layla, Katherine.
Kaikki suomalaisittain lausuttuna.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:39"]
Lima lima kilo
[/quote]
Näin se on! Kansainväliset tavausaakkoset.
Kaikki täällä taitavat olla aika nuoria, koska tavausaakkoset eivät ole tuttuja, kuten meille varttuneemmille. Oikeat muodot tästä:
äl äl kei
Mistä nuo nimet oikeasti näkee, mikä sen pitää olla jokaisen aakkosen kanssa?
Ei kai se nyt niin mene että yhdelle Kerkko, toiselle Kerttuli ja kolmannelle Kaarlo?
Lasse, Lasse! Kalle.
Käytän niitä nimiä, jotka ekana tulee milloinkin mieleen. Joudun työssänikin välillä sanomaan noin. En käytä vakintuneita nimiä, jokainen ymmärtää, millä kirjaimella Lasse alkaa. Naiset, miehet, en ole ottanut asiaa tasa-arvokysymyksenä :) Olen itse nainen ja pienenä kuunnellut isäni kanssa kyllä poliisiradiota. Siellä noita Kalleja ja Iivareita vilisi. :) (P.S. Tiedättekö, mikä on peltikymppi?)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:20"]
Äl äl koo. En sano kirjaimia niminä ikinä, kai nyt aakkoset jokainen osaa?!
[/quote]
*facepalm*
Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, miten Lauri, Lauri, Kalle auttaisi, jos joku EI osaa aakkosia? :D
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:43"]
äl äl kei
Ei kai se nyt niin mene että yhdelle Kerkko, toiselle Kerttuli ja kolmannelle Kaarlo?
[/quote] 1/2 Finnish, 1/2 English?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:52"]
äl äl kei
[/quote] 1/2 Finnish, 1/2 English?
[/quote]
Finnglish!! xD
Joo, miettikää, jotkut joutuu ihan töissään luettelemaan puhelimessa kirjaintunnuksia, esim monet, jotka on sotujen loppuosien kanssa tekemisissä. Aikaa säästääkseni sanon kirjaimet aina niminä, ettei tarvitse tankata, onko se M, L vai N esimerkiksi.
Samoin kun varaan autolle aikaa huoltamolle. Meillä kun on kaksi autoa niin aika-ajoin joutuu sinnekin soittelemaan.
34
Olen vissiin ihan pihalla, mutta mulle tuli spontaanisti mieleen "Lahti-Lahti-Kouvola". :)
Kaikki täällä taitavat olla aika nuoria, koska tavausaakkoset eivät ole tuttuja, kuten meille varttuneemmille. Oikeat muodot tästä:
http://wiki.ham.fi/Tavausaakkoset
[/quote]
Ei sitten kukaan huomannut tätä viestiä?
Lauri, Liisa, Kalle