Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään normaalia, ettei ilmoiteta, jos esim. Serkkujen isä kuolee?

Vierailija
24.06.2021 |

Täällä on nyt käynyt niin ja me ei olla saatu mitään ilmoitusta kuolemasta. Ei puhelua, ei tekstaria ei mitään. Lapset ja puoliso täysin vaiti. Onko tämä ihan normaalia vai joku heidän oma päätös?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melkein 50

, enkä edes tunne kaikkia, joten en todellakaan odota että ne soittaisi minulle jos niiden vanhempi kuolee.

No mutta jos serkkujen vanhempi on sinun isän tai äidin sisarus, olisi luonnollista tietää. Jos taas ei ole verisukulainen kyseessä eikä yhteyttä ole juuri pidetty, on eri asia.

Vierailija
22/24 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ilmoittaa? Eikö se lue lehdessä?

Kun itsellä kuoli monta omaista, kaikki voimat meni hengissä pysymiseen. Ei siinä tullut mieleenkään soitella ympäriinsä. Päin vastoin. Vetäydyin luolaani.

Entä kun siitä kerrotaan paikallislehdessä ja itse asut muulla eikä sulle tule sitä lehteä?

Mun serkku kertoi fb-sivuillaan äitinsä kuolemasta. Isänsä on enoni.

Entä sitten sitten se kerrotaan paikallislehdessä tai fb:ssä. Eikö kukaan sukulaisista ole sitä nähnyt, eikä asia ole tullut kenenkään kanssa puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii vielä sukulaisten tiedotustoimisto. Viime kädessä äitini tai isäni soittaa minulle saatuaan tiedon. Koska olen ollut monien äitini ja isäni sisarusten ja sitä myötä serkkujeni kanssa aikanaan läheinen haluaisin tietää ja lähettää edes sen adressin.

Tosiasia on, että elämä on vienyt ja tekemisissä ei olla oltu aikoihin. Mutta silti. Ollaan sukua.

Mutta ei se sulje pois sitä, että on jotenkin vaikeata ottaa vastaan yhtäkkiä tietoa vanhoista ystävistä, että sehän on kuoli, etkö tiennyt.

Vierailija
24/24 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali käytäntö on ilmoittaa tai pyytää toista sukulaista ilmoittamaan.

Meillä täti ilmoitti veljensä poismenosta ja serkku äitinsä (joka oli avioliiton kautta sukua) samoin pyysi minua soittamaan tietyille sukulaisille.

Tietysti sellaiset jotka eivät ole kohdanneet kuolemaa eivät osaa toimia. Ja onhan hautajaisista kuitenkin kerrottava, noloa pitää itsellään tietoa.

No eihän tarvii hautajaisista kertoa? Monikaan ei halua hautajaisiinsa kaikkia sukulaisia, joillekin ei pidetä ollenkaan hautajaisia. Esim. oma äitini on toivonut, että hänelle ei hautajaisia pidetä ja tuhkan ripottelussa on läsnä vain ydinperhe.

Hautajaisissa ei tartte olla läsnä, mutta muiston kunnioittamiseen (adressi) olisi hyvä antaa mahdollisuus. Vai omistatko vainajan ja olet ainoa, joka häntä saa surra?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi