Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarvii päiväkotiin? Reppu? Tossut? Vai mitä?

Vierailija
24.06.2021 |

Lapsi aloittamassa päiväkodin ja minulla ei ole aavistustakaan mitä sinne tarvitsee. Emme ole saaneet mitään ohjeitakaan päiväkodista. Joten neuvokaa mitä minun tulee ostaa päiväkotia varten.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muoviset kurahousut ja takki. Ne on helppo viruttaa päiväkodissa puhtaaksi.

Ei kai muovisia kurahousuja ja takkia sentään kesällä käytetä? Mietin mitä on ostettava heti. Päiväkoti alkaa 2.8. Silloin voi olla vaikka hellettä vielä. 

Ja pukeeko ne siis kuravaatteet vk-haalarin päälle? Vaikka vk-haalari olisi itsessään vedenpitävä?

Ap

Vierailija
22/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilelu on helppo ja yksi vaihtovaatekerta sisävaatteita / kesävaatteita. Mutta apua siis onko ostettava nyt loppukesäksi sadetakki ja sadehousut, toiset kumisaappaat ja sitten taas syksyksi vk-haalari, kurahousut kaksin kappalein, kuratakki kaksin kappalein? 

Ollaan nyt ennen päiväkotia pärjätty aika vähillä vaatehankinnoilla. Tämähän on valtava määrä mitä pitää hankkia päiväkotia varten.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymys juomapullosta. Millainen on hyvä? Täyttääkö ne sen päiväkodissa vai onko se täytettävä aamulla kotona? Joka päivä varmaan tuotava kotiin tiskiin. Ap

Vierailija
24/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas.

En ihmettele että ihmiset eivät tee lapsia.

Ei voi olla noin vaikeeta. Oikeesti.

Vierailija
25/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

En saanut nyt ihan kiinni mitä tarkoitat mutta itse ainakin ahdistuin näistä hankinnoista nyt toden teolla. Olen kokenut lapsen pukemisen ja vaatehankinnat tähän saakka todella yksinkertaiseksi asiaksi, jolla ei juuri tarvitse päätä vaivata mutta nyt tuli kyllä melkein seinä vastaan.

Ap

Vierailija
26/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossut, 2 sisävaatekertaa (helposti puettavat), ulkovaatteet, sadevaatteet ja kumpparit, max kahdet ulkokengät, päähine, teippivaippoja, omat tutit, unikaveri, xylitol-pastilleja, aurinkorasvaa, juomapullo, laukku johon kaikki askartelutkin helposti mahtuvat.

KIRJOITA NIMI KAIKKEEN, MITÄ LAPSELLA ON PÄIVÄKODISSA MUKANA!

Apua mikä homma! Pitääkö minun siis hankkia päiväkotiin säilytettäväksi kumpparit, sadetakki, ylimääräiset ulkokengät jne? Eli kovaa vauhtua kasvavalle lapselle kaksi kappaletta kutakin ulkovaatetta ja kenkää, kahdet sadetakit ja kaikki?

Ap

:D kyllä

Vierailija
27/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vk haalarit harvemmin kestää esim lätäkössä istumista, siksi kurahaalari/sadehaalari todennäköisesti tarvitaan.

Itse hankin unilelun, perhekuvan, tossut, juomapullon, sadevaatteet, kumpparit, aurinkorasvan ja sinkkisuihkeen päiväkotiin. Vaipat viedään säännöllisesti. Lokeroon ollaan kasattu varavaatteita kasa ja pyydettäessä tuodaan jotain sorttia lisää.

Vierailija
28/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä vaati teippivaippoja. Se on kuitenkin ihan perheen asia, mitä vaippoja sinne vie. Itse vein kestovaippoja. Täytin kuorivaipat valmiiksi imuilla, joten olivat kuin niitä teippivaippoja, niissä vaan oli nepparit. (Kotona olin hoitovapaalla käyttänyt villiksiä ja imua, niitä en sentään päiväkotiin vienyt). Likaisia vaippoja varten oli suljettava kassi, jonka toin joka päivä kotiin. Kassin ja puhtaita vaippoja toimitin takaisin päiväkotiin. Hyvin toimi pienen alkuihmettelyn jälkeen.

Vierailija
29/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossut, 2 sisävaatekertaa (helposti puettavat), ulkovaatteet, sadevaatteet ja kumpparit, max kahdet ulkokengät, päähine, teippivaippoja, omat tutit, unikaveri, xylitol-pastilleja, aurinkorasvaa, juomapullo, laukku johon kaikki askartelutkin helposti mahtuvat.

Apua mikä homma! Pitääkö minun siis hankkia päiväkotiin säilytettäväksi kumpparit, sadetakki, ylimääräiset ulkokengät jne? Eli kovaa vauhtua kasvavalle lapselle kaksi kappaletta kutakin ulkovaatetta ja kenkää, kahdet sadetakit ja kaikki?

Ap

Juuh enää kiinnostaisi millä rahalla. Maksaa ne nimittäin kirpparillakin. Kengät olen aina halunnut ostaa lapselle uutena ihan hygieniasyistäkin.

Ap

Vierailija
30/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

En saanut nyt ihan kiinni mitä tarkoitat mutta itse ainakin ahdistuin näistä hankinnoista nyt toden teolla. Olen kokenut lapsen pukemisen ja vaatehankinnat tähän saakka todella yksinkertaiseksi asiaksi, jolla ei juuri tarvitse päätä vaivata mutta nyt tuli kyllä melkein seinä vastaan.

Ap

Nää vaatteet on vielä vähäistä millä sä päätäs joudut vaivaamaan (ahdistumaan) kun lapsi tuosta sen pk-elämän ja sen jälkeen kouluelämän aloittaa.

Vierailija
31/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

Ap

Nää vaatteet on vielä vähäistä millä sä päätäs joudut vaivaamaan (ahdistumaan) kun lapsi tuosta sen pk-elämän ja sen jälkeen kouluelämän aloittaa.

Lapseni on joutunut jopa teho-osastolle ja siitäkin olen selvinnyt, eli en tapaa ahdistua monestakaan asiasta. Mutta nämä kuravaatteet tuntuu jotenkin todella vaikealta nyt. Ap

Vierailija
32/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuh enää kiinnostaisi millä rahalla. Maksaa ne nimittäin kirpparillakin. Kengät olen aina halunnut ostaa lapselle uutena ihan hygieniasyistäkin.

Ap

Ootas vaan ku ne katoilee myös ja koulussakin, vähän kalliimmatkin vaatteet vaan katoaa jonnekin.

Vierailija
33/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

Ap

Älä välitä noista kommenteista. Minulla ei ole lapsi vielä puoleen vuoteen ainakaan menossa päiväkotiin, mutta jos sinne pitää noin hemmetisti hankkia tavaraa (ja se että se hankittu tavara vielä "katoaa" mystisesti), niin on kyllä vaikeaa. Pääsisköhän helpommalla jos laittaisi perhepäivähoitajalle? Sieltä ei ainakaan niin todennäköisesti katoa ne vähäiset vaatteet muiden matkaan ja jos katoaa, epäiltyjäkin on vähemmän. Siellä sitten eskariin saakka ja sitten vasta päiväkotiin. Olisko mitä?

Vierailija
34/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen perus "treeni"pullo on hyvä, mistä lapsi saa helposti juotua, sekä aukaistua, että suljettua pullon.

Voit täyttää toki kotonakin, mutta kyllä se päiväkodissakin täytetään. Pesu n.kerta viikkoon.

Kaikkia varusteita ei tarvita siellä lapsen aloittaessa. Toki säätiedotusta kannattaa sen verran silmäillä, että vie sitten mennessään sadevermeet, jos niikseen tulee.

Sinulla on vanhempana myös oikeus sanoa, jos et esim. halua kuravaatteita käytettävän, vaan olet sitä mieltä, ettei haittaa, jos vk haalari likaistuu.

Kurahaalareita löytyy esim. Jonathanilta, ellokselta montaa eri merkkiä sekä jollyroomista.

Vierailija
35/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

Ap

Älä välitä noista kommenteista. Minulla ei ole lapsi vielä puoleen vuoteen ainakaan menossa päiväkotiin, mutta jos sinne pitää noin hemmetisti hankkia tavaraa (ja se että se hankittu tavara vielä "katoaa" mystisesti), niin on kyllä vaikeaa. Pääsisköhän helpommalla jos laittaisi perhepäivähoitajalle? Sieltä ei ainakaan niin todennäköisesti katoa ne vähäiset vaatteet muiden matkaan ja jos katoaa, epäiltyjäkin on vähemmän. Siellä sitten eskariin saakka ja sitten vasta päiväkotiin. Olisko mitä?

Meillä päin ei ole yhtään perhepäivähoitajaa. Aloin jo miettimään laitanko jonkun radiolähettimen vaatteisiin kiinni jos satasen gore-kengät tuppailee mystisesti koko ajan katoamaan. Kyllä löytyy sitten. Ap

Vierailija
36/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostat vähän reilunkokoiset kurahousut ja sadetakin, kyllä ne vuoden kestää, ei tarvi heti uusia. Kumiset kurahanskat myös. Näitä käytetään vain selvästi sateisella kelillä, ainakin meidän päiväkodissa, mutta olemassa on oltava.

Tarramonsterin nimikointitarrat olen kokenut helpoiksi ja nopeiksi.

Vierailija
37/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

Ap

Eskarin jälkeen päiväkotiin?

Vierailija
38/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen perus "treeni"pullo on hyvä, mistä lapsi saa helposti juotua, sekä aukaistua, että suljettua pullon.

Voit täyttää toki kotonakin, mutta kyllä se päiväkodissakin täytetään. Pesu n.kerta viikkoon.

Kaikkia varusteita ei tarvita siellä lapsen aloittaessa. Toki säätiedotusta kannattaa sen verran silmäillä, että vie sitten mennessään sadevermeet, jos niikseen tulee.

Sinulla on vanhempana myös oikeus sanoa, jos et esim. halua kuravaatteita käytettävän, vaan olet sitä mieltä, ettei haittaa, jos vk haalari likaistuu.

Kurahaalareita löytyy esim. Jonathanilta, ellokselta montaa eri merkkiä sekä jollyroomista.

Kiitos merkki-vinkeistä, googlaan nuo. Ostan kaiken nettikaupoista, jonathania kai saa jesperiltä. 

Itse kyllä pesisin vesipullon joka päivä, mielestäni jos harvemmin pesee niin siellä alkaa asumaan vaikka mitä, kun ties missä maassakin pyörii. Ap

Vierailija
39/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se hankittavien vaatteiden määrä räjähtää kun lapsi menee päiväkotiin. Kotihoidossa meilläkin pärjättiin vähemmällä.

Mä olen hankkinut semmoset muoviset peruskuravaatteet ja sitten fleecevuorelliset kuravaatteet. Saa ihan Prismasta tai lastenvaateliikkeistä.

Päiväkodissa lapsi voi tosiaan istua vesilätäkössä tai kaveri kaataa sangolla kuravettä päälle. Gore-tex ei riitä ja ei henkilökunta ehdi selvittää mitä ominsisuuksia kenenki haalareissa on. Lisäksi kuravaatteet pitävät haalarin siistinä, auto/rattaat pysyvät siistimpänä.

Fleecevuorelliset kuravaatteet menevät 0-kelillä villahaalarin kanssa ja jossain 5-10 astetta kelillä semmosenaan sisävaatteiden päälle. Esim. leutoina talvina etelässä ei paljon talvihaalaria tarvi.

Kannattaa suosia kirppareita, hankittavaa tosiaan riittää ja sit kun saat hankittuu ni vuodenaika vaihtuu tai lapsi ottaa kasvupyrähdyksen :D

Vierailija
40/95 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan muistaa et lapset tosiaan ovat ulkona melkein säällä kuin säällä ja jos lapsi makaa lammikossa niin häntä ei sieltä välttämättä käydä nostamassa pois. Kaikki vk-haalarit välttämättä pidä vettä kuitenkaan ja menee likaiseksi, ei kuivu niin helposti kuin kuravaatteet jne