Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvii päiväkotiin? Reppu? Tossut? Vai mitä?

Vierailija
24.06.2021 |

Lapsi aloittamassa päiväkodin ja minulla ei ole aavistustakaan mitä sinne tarvitsee. Emme ole saaneet mitään ohjeitakaan päiväkodista. Joten neuvokaa mitä minun tulee ostaa päiväkotia varten.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä perus kuravaatteita pitää niin vastustaa? Jos päiväkodin aikuiset sanovat että toivovat niitä, niin sitten niitä. Eivät maksa kipparilla paljoa. Ainoa päiväkotia varten ostettu juttu meillä on ollut tossut ja nimikointitarrat.

Ennemminkin lapsi vastustaa näitä perus kuravaatteita. Tuntuvat ikäviltä päällä, kun alla on ulkovaatteet mitkä ei astu sinne hyvin. Liikkuminen ja oleminen silloin epämiellyttävää. 

Vierailija
122/122 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni eskarilainen haluaa leikkiä kuraleikjejä, sehän on ihan parasta! Silloin kuravaatteet on välttämättömät. Syksyksi kannattaa hankkia sellainen lämmin kurahaalarit. Silloin alle riittää tavalliset vaatteet eikä tarvitse muhkea niitä ulkovaatteiden päälle. On lapselle kaikista mukavin! Eikä koske vain eskari-ikäistä vaan jo ihan pienille on näitä. Lapsen helppo liikkua ja leikkiä.

Mä yllätyin, miten muutamassa vuodessa noista vuorillisista kurahaalareista on tullut melkein vakiovaruste ainakin täälläpäin, taaperoista koulukäisiin näkee melkein joka perheessä syksystä kevääseen. Näin maalaisjärjellä ajatellen olen ajatellut, että on varmaan tukalaa, kun on päästä varpaisiin muovin sisässä, siihen vielä lisäksi kurahanskat ja kumpparit, niin mistä se ilma pääsee tuulettumaan. Mut ilmeisesti mun ennakkokäsitysten vastaisesti tuo kuitenkin toimii?

Itsekään en aluksi ymmärtänyt niiden suosiota. Etenkin, kun hajoavat helposti ja maksavat kuitenkin paljon. Mutta ne ovat lapselle niin paljon kätevämmät. Helppo pukea itse ja niissä pääsee hyvin liikkumaan (ehkä siksi ne hajoavatkin, kun niissä voi tehdä asioita). 

Lisäksi jos perus kurahousut vetää haalarin päälle, niin siinä tulee kaksi vedeltä suojaavaa pintaa yhden sijaan. Ne hiostavat kyllä enemmän kuin yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän