Yksin viettäjien Juhannusketju
Tänne vaan höpisemään.
Ei ole kutsuttu mihinkään niinkuin ei yleensä muinakaa juhlapyhinä.
Menee siis yksin ollessa tänä pitkä viikonloppu.
Kommentit (83)
Täälläkin vietetään juhannusta yksin. Enpä oo tehny oikein mitään enkä taida tehdäkään. Kunhan öllötän telkun ääressä ja syön herkkuja. Ikävä kyllä erehdyin menemään someen, siellä on kaverit laittaneet kuvia mitä kivoimman näköisistä juhannus juhlista. No, mun juhannus menee nyt näin. Eihän tässä mitään hätää ole :)
Voimaannuttavaa lukea että yksinäisetkin voi nauttia vaan. Olen yleensä ollut vanhempien mökillä, mutta nyt en saanut asioita järjestymään ja muutenkin erosin juuri. Joten halua olla ihmisten kanssa tekemisissä ei juuri nyt niin edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kun telkasta tuli jokunen vuosi sitten ohjelma Hihna 247? Siis ohjelma, jossa kamera kuvasi liikkumatta Prisman kassahihnaa livenä. Ei näkynyt ihmisiä, vain ostokset rullasi menemään. Äänet kuului toki. Ah. Jospa se tulis uusintana. Sopisi mun hermoille.
Mee töihin Prisman kassalle
Tää oli mun haave! Juhlapyhinä oli parasta olla töissä kassalla. Nyt saikulla jo monta vuotta.
Ei täällä näköjään voi yksin juhannusta vietellä vaikka yrittäisi tai haluaisi hiljaisuutta ja rauhaa enemmän. Rannat täynnä ihmisiä ja joku alakerran porukka on näköjään ottanut nyt perinteeksi pippaloida pihallaan joka vuosi. Eivät riehu mutta puhe ja musiikki kuuluu jatkuvasti vaikkei haluaisi kuulla. Ja perinteisesti se yksi nainen nauraa ja on äänessä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kun telkasta tuli jokunen vuosi sitten ohjelma Hihna 247? Siis ohjelma, jossa kamera kuvasi liikkumatta Prisman kassahihnaa livenä. Ei näkynyt ihmisiä, vain ostokset rullasi menemään. Äänet kuului toki. Ah. Jospa se tulis uusintana. Sopisi mun hermoille.
Ei tarvitse toivoa uusintaa, Hihna tulee livenä joka juhannus (ja muistaakseni joulu?) Prisman Facebook-sivuilla!
”Live-lähetys toteutetaan tänä vuonna tuttuun tapaan Prisma Kaaren kassahihnalta 26 Helsingistä. Hihna247-livelähetys Prisman Facebook-sivulla perjantaina 25.6. klo 18–22.”
Ei vaadi edes Facebook-tunnuksia – itse olen katsonut jo useana vuonna ilman.
Siellähän tuo pyörii. Eikö tässä ole ketään selostajaa/kommentaattoria?
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin että jotain vanhoja kesäillan valssi ohjelman jaksoja tulisi Juhannuksen aikaa mutta koska ja miltä kanavalta mahtavat tulla?
Yle Areena
Olisi ollut seuraa, mutta en halua. Olen mielummin yksin.
Cafe Merenneito Espoossa, kävelymatka Matinkylän metrolta
Oon niin onnellinen kun sähköt tuli takasin! Oli pieni sähkökatkos, reilusti alle puoli tuntia mutta säikähdin.
Sukulainen laittoi aiemmin tänään viestin keski-Suomesta että heillä oli sähköt pois yli 24h.
Tyytyväinen olen että tuuletin hurisee, TV toimii, puhelinta voi ladata.
Asun Keski-Euroopassa joten tänään oli ihan tavallinen työpäivä. Kävin toimistolla ensimmäistä kertaa 10 kuukauteen. Ruotsalaisen työkaverin kanssa lyötiin vetoa kumpia hukkuu tänä juhannuksena enemmän, suoma- vai ruotsalaisia. Lähden kohta koirien kanssa lenkille ja juhannuksen kunniaksi saatan käydä naapurikylässä terassilla ottamassa vaikka oluen.
Hei kaikille.
Monta vuotta jo leskenä, sukulaiset kaukana ja huonojalkaisena en voinut lähteä yhteen juttuun, joten yksin.
Tosi aika introverttina ei haittaa.
Just söin silliä ja perunaa ja söin pusun. Kohta kahvit ja joku elokuva. Sitten korvatulpat jotta saa nukuttua (alakerta juhlii=huutaa ja riitelee).
Vierailija kirjoitti:
No minäpä oksensin koko yön enkä edes ole juonut mitään. Yö meni katkonaisesti ja nyt jo väsyttää. Ehkä menen vain nukkumaan. Mitäpä se haittaa kun yksin on että vaikka nukkuisi koko juhannuksen yli.
Yritä syödä jotain pientä suolaista ja juoda mieluiten mineraalivettä, että et kuivu ja voi sen vuoksi entistä huonommin. En muista nyt Spockin lastenhoitokirjan oksennustautijuoman tarkkaa reseptiä, mutta siinä sekoitettiin veteen muistaakseni ainakin rypälesokeria ja suolaa. Itse lisäsin siihen vielä maitohappobakteereita kun lapset olivat pieniä ja nuotin sitä heille.
Aikuisille sopii myös se maratoonareille tarkoitettu juomapulveri. En tarkoita nyt mitään siirappia vaan elektrolyyttijuomaa. Purkki säilyy ikuisuuden kun laittaa kannen tiiviisti kiinni. Se on apuna oksennusripuleissa.
Koronahygienia on hävittänyt meidän perältä olsennusripuliepidemiat.
Ensimmäinen juhannus eronneena, yksin kerrostaloasunnossa, ilman puolisoa tai lasta. Ankeita nämä juhlapäivät ja muistuttaa vaan miten elämä ei mennytkään kuten oli suunnitellut ja kuvitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse toivoa uusintaa, Hihna tulee livenä joka juhannus (ja muistaakseni joulu?) Prisman Facebook-sivuilla!
”Live-lähetys toteutetaan tänä vuonna tuttuun tapaan Prisma Kaaren kassahihnalta 26 Helsingistä. Hihna247-livelähetys Prisman Facebook-sivulla perjantaina 25.6. klo 18–22.”
Ei vaadi edes Facebook-tunnuksia – itse olen katsonut jo useana vuonna ilman.
Ei siellä enää tänään ole muita kuin yksinäisiä ostoksilla. Hyvät ostokset on olleet eilen!
Minun kokiksi opiskellut nuori aikuisena osti tänään kavereidensa kanssa ruoat mökkireissulle. Hän on siellä Bocusena ja on tehnyt jo menun hyvissä ajoin ja ostanut pitempään säilyvät ruoat aiemmin.
Talouden jokainen kylmäkalle oli pakastimessa ja kylmälaukuille ja repulle oli käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko muista että juhannus ei edes tunnu juhannukselta?
En ole ikinä viettänyt mökkijuhannusta. Olisi kyllä outoa lähteä nyt 25 vuoden tauon jälkeen uudestaan joillekin juhannusfestareille.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen juhannus eronneena, yksin kerrostaloasunnossa, ilman puolisoa tai lasta. Ankeita nämä juhlapäivät ja muistuttaa vaan miten elämä ei mennytkään kuten oli suunnitellut ja kuvitellut.
Monesti vakiintuneiden parien perinteisissä juhlissa riidellään jostain. Yksin ei tule sitä ongelma ja toisen lepuåyttelyä ja juhlamielen elvytystä eteen. Saa olla aivan rauhassa.
Minä olen yksin kotona. Lapset on jo nuoria aikuisia ja omissa menoissaan. Muu lähiperhe viettää juhannusta keskenään, oisin voinut sinne mennä, mutta en jaksa juoda alkoholia enkä myöskään katsella alkoholin kanssa juhlijoita. Ahdistaa ja pelottaa ajatus, että nuorille sattuu jotain, vaikka tiedän kyllä että ovat ihan järkeviä vaikka ottaisivatkin alkoholia. Surffailen tässä vaan netissä ja mietin, joko viitsisi mennä pitkälleen sänkyyn.
Kaikki olisi muuten hyvin, kunhan saisin tämän typerän ahdistusmörön katoamaan...
Vierailija kirjoitti:
Elänyt läpi saman, on pitänyt pistää joulut ja juhannukset uusiksi. Sitten löytyi uusi elämä, joka loppuikin äkisti puolison kuolemaan. Silloin lopetin juhlapyhien viettämisen, nautin pelkästään ylimääräisistä vapaapäivistä. Toisaalta vapauttavaa jättäytyä kaikista juhlavalmisteluista ja väkinäisistä vierailuista.
Hyvää juhannusta sinne kerrostaloon toisesta kerrostalosta. Kyllä me pärjätään 💕
Just keitin perunat ja söin uunimakkaraa (täällä länsirannikolla ei ole helle nyt). Pelaan pleikkaa. Jos yötön yö vielä innostaa, saatan käydä pyöräilyllä abcilla, tietenkin pyöräteitä pitkin kun ei yöllä aja kuin rattijuopot. Kaljaa en ehtinyt tänään ostaa ja eipä ollut seuraakaan, mutta ehtiihän sitä huomennakin jos innostaa.
Minä taas tunsin suurta auvon tunnetta kun ostin vain pitaa ja vöneriä täytteeksi, pienet ostokset siis. Katselin kauhulla kärryjä joissa isoja kasseja ruokaa ja olin että huh huh onneksi ei tarvitse lähteä jonnekin liikenneruuhkiin ajelemaan mökille ja vielä soutaa perille vesien ja ruokien kanssa. Järvisauna on ainoa mitä nyt kaipaan vaikeiden sairastelujen jälkeen. Mökki on myyty pois. Jos ei olisi korona-aikaa niin menisin sea-poolille tai kuopion rantasaunaan tms.