mikä sopiva kipulääke raskaana olevalle?
Mikä olisi sopiva kipulääke raskaana olevalle? Selkäni on venähtänyt, ja tarvitsisin siihen sopivan tulehduskipulääkken. Otin jo parasetamolia mutta se ei ilmeisesti ole tulehduskipulääke!
Kommentit (7)
"Turvallisin lääke ohjeiden mukaisilla annoksilla on parasetamoli. Tulehduskipulääkkeet, kuten asetyylisalisyylihappo, ibuprofeeni ja ketoprofeeni, saattavat vaikuttaa haitallisesti sikiön verenkiertojärjestelmään erityisesti raskauden viimeisen kolmanneksen aikana ja hankaloittaa synnytystä. On myös huomattava, että useimmat flunssalääkkeet sisältävät tulehduskipulääkettä, jolloin niitä tulee välttää."
Tarkistava vaikuttava aine..
Juu, tosiaan riippuu siitä, millä viikolla olet. Mulle lääkärit määränneet Burana 800mg, jota saan napsia kolmesti päivässä tarpeen mukaan. Oon toisella kolmanneksella nyt.
Panacodia en itse söis, kun siinä on kuitenkin kodeiinia, mikä muuttuu maksassa morfiiniksi. Sitä ei suositella muutenkaan viimeisellä kolmanneksella.
Buranaakaan ei saa syödä tv28jälkeen!
Miks Buranaa alapeukutetaan, mutta Panacodia ei? Ihan samalla tavalla kumpaakin voi käyttää ennen viimeistä kolmannesta niin paljon kuin haluaa.
Niin en muista, oliko mun kohdalla puhetta tosta viimesestä kolmanneksesta ton Buranan kanssa. Eivät ainakaan kirjoittaneet reumalta mulle mitään sen tilalle loppuraskauteen ja koko raskauden kohdalla ei ole enää siellä kontrollia.
No..ööö..Burana? :) Ei mullekaan tepsi parasetamoli mihinkään.