Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kaikki, joista on tehty ls-ilmoitus

Vierailija
20.06.2014 |

Miksi ilmoitus tehtiin?

Mitä seurasi?

Oliko ilmoitus mielestäsi turha?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:39"]

Tuttavani asui kerrostalossa 3 lapsensa kanssa. Yläpuolella asui mies joka kiroili ja paiskoi tavaroita seinään päivittäin. Naapurissa asuva mummo oletti että meteli ja kiroilu kuuluu tästä lapsiperheestä ja teki ilmoituksen. Sossun tädit lopulta uskoivat ettei meteli ja riehuminen kuulunut tästä perheestä, mutta kyttäsivät kaikin tavoin perheen elämää mm. Päiväkotien kautta koska äiti oli yh. Lasten isä oli kuollut onnettomuudessa.

[/quote]

no jos se isä olisi ollut elossa niin sille  olisi lapset siirretty, vaikka olisi ollut narkkari

 

[/quote]

Millä perusteilla? Joku meni vähän ohi sillä tuossahan ei mitään syytä ollut.

Sosiaaliviranomaiset tarkkailivat perhättä turhaan ja liikaakin vain koska lasten isä oli kuollut ja äiti oli yh

Vierailija
2/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ajoi mopolla ratsiaan takavalon mentyä matkalla rikki ja sai sakon. Kun alaikäinen saa sakonsiitä, tehdään lastensuojeluilmoitus. Ihan aiheellinenhan se siis oli. Siitä seurasi, että vanhemmat lastensuojelusta kirjeen, joa tiedotti sakosta eillekin (jos vaikka teini ei olisi itse kertomut) ja tarjosi mahdollisuutta halutessamme keskustella asiasta jonkun kanssa. Ei koettu siihen tarvetta, mutta olihan se ihan hyvä, että mahdollisuus oli, jos olisi vaikka ollut joku isompi juttu taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan:

Joista/joiden lapsista on tehty ls-ilmoitus.

Vierailija
4/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu yh-äiti teki itse itsestään ilmoituksen, kun sairasti masennusta eikä ollut varma pystyykö huolehtimaan lapsestaan. Sai kai jotain apua sitten.

Vierailija
5/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinistä tehtiin, kun litsasi koulusta jatkuvasti ja sortui pikkurötöksiinkin. Huostaan meni, koska en voinut jäädä pois töistä vahtimaan:(

Vierailija
6/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani asui kerrostalossa 3 lapsensa kanssa. Yläpuolella asui mies joka kiroili ja paiskoi tavaroita seinään päivittäin. Naapurissa asuva mummo oletti että meteli ja kiroilu kuuluu tästä lapsiperheestä ja teki ilmoituksen. Sossun tädit lopulta uskoivat ettei meteli ja riehuminen kuulunut tästä perheestä, mutta kyttäsivät kaikin tavoin perheen elämää mm. Päiväkotien kautta koska äiti oli yh. Lasten isä oli kuollut onnettomuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi teki ilmoituksen, kun teinityttö joutui rikoksen uhriksi. Pakkohan se oli tehdä, mutta en kuitenkaan tiedä miksi. Siitä seurasi yksi käynti lastensuojelussa juttusilla.

Vierailija
8/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty nelja kertaa ja sama akka kööri aina tehtailemassa niitä. Aina mennyt aiheettomaksi ja viimeksi tarkastettiin koululta tietoa toisesta lapsesta. Viimeksi tulivat hyväntuulisena meille ja sanoivat että saadaan olla useampi vuosi rauhassa ennen kuin reagoivat seuraavaan ilmoitukseen. 

Asiasta en kerro enempää, mutta tavis perhe ollaan ja koti viihtyisä. Lapset jo esiteinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls ilmoitus tosiaan tehdään aina lapsesta eikä aikuisesta.

Vierailija
10/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:33"]

Tuttu yh-äiti teki itse itsestään ilmoituksen, kun sairasti masennusta eikä ollut varma pystyykö huolehtimaan lapsestaan. Sai kai jotain apua sitten.

[/quote]

 

Miten se itsestään teki? Ei kai se ite oo lapsi jota pitää suojella...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti. Juoma-aikoina tehtiin ls-ilmo. Oli aiheellinen. Saimme apua.

nyt oon raitis.

Vierailija
12/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus tehtiin sovitusti, koska silloisessa kotikunnassa ei saanut tiettyjä palveluita erityislapselle ilman lastensuojeluasiakkuutta.

 

Todettiin, että kotioloissa tms. ei ole mitään vikaa, ja annetaan kaikki mahdollinen apu jonka voivat sitä kautta järjestää. Ei mitään negatiivista sanottavaa minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli poissa päiväkodista 2 päivää(lapsi oli basta aloittanut hetki sitten,ja en osannut ajatella, ett joka poissaolo pitää ilmoittaa paikasta jossa lapsi on maksua vastaan ja muutenkaan läsnäolopakkoa ei ole ja en vastannut puhelimeen samantien, soitin tosin takaisin heti, kun puhelun huomasin. Olin kyllä hyvin hämmästynyt tästä, sain kutsun tapaamiseen, Olin töissä enkä päässyt hoten soittivat sitten ja puhelimessa puitiin asia, ei tullut seurauksia ja katsottiin ettei aihetta jatkotoiminballe. Lapsi vaihtoi päiväkotia tämän jälkeen.

Vierailija
14/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpilän sossu teki ilmon, kun lapsen isä joutui suljetulle. Kävivät kotona juttelemassa ja sain lastenhoitoapua muutaman kerran. Ei siinä sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:03"]Lapsi oli poissa päiväkodista 2 päivää(lapsi oli basta aloittanut hetki sitten,ja en osannut ajatella, ett joka poissaolo pitää ilmoittaa paikasta jossa lapsi on maksua vastaan ja muutenkaan läsnäolopakkoa ei ole ja en vastannut puhelimeen samantien, soitin tosin takaisin heti, kun puhelun huomasin. Olin kyllä hyvin hämmästynyt tästä, sain kutsun tapaamiseen, Olin töissä enkä päässyt hoten soittivat sitten ja puhelimessa puitiin asia, ei tullut seurauksia ja katsottiin ettei aihetta jatkotoiminballe. Lapsi vaihtoi päiväkotia tämän jälkeen.

[/quote]

Tietysti pitää ilmoittaa päiväkotiin jos on pois

Vierailija
16/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:03"]Lapsi oli poissa päiväkodista 2 päivää(lapsi oli basta aloittanut hetki sitten,ja en osannut ajatella, ett joka poissaolo pitää ilmoittaa paikasta jossa lapsi on maksua vastaan ja muutenkaan läsnäolopakkoa ei ole ja en vastannut puhelimeen samantien, soitin tosin takaisin heti, kun puhelun huomasin. Olin kyllä hyvin hämmästynyt tästä, sain kutsun tapaamiseen, Olin töissä enkä päässyt hoten soittivat sitten ja puhelimessa puitiin asia, ei tullut seurauksia ja katsottiin ettei aihetta jatkotoiminballe. Lapsi vaihtoi päiväkotia tämän jälkeen.

[/quote]

 

Tietysti pitää ilmoittaa päiväkotiin jos on pois

[/quote]

 

No joo, onhan se hyvää käytöstä, että ilmoittaa poissaolon, mutta ei nyt missään nimessä ls-ilmoituksen suuruinen asia!!! Outoa porukkaa....

 

Vierailija
17/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi teki, koska lapsen vanhempi oli syytettynä talousrikoksesta. Vanhempi muuttui rikostutkinnan aikana epäillystä lopulta asianomistajaksi. Seurasi yksi kotikäynti, jonka jälkeen asiakkuutta ei jatkettu.

Vierailija
18/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lapsestani iloituksen, syynä nuoren masennus ja koululintsaaminen. Kyllähän he meillä käy n kerran kuukaudessa, lapsi käy juttelemassa eräälle hoitajalle, mutta en koe, että olemme saaneet riittävästi apua. No, ehkä se tästä vielä kohenee?

Vierailija
19/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 12:21"]

Pöpilän sossu teki ilmon, kun lapsen isä joutui suljetulle. Kävivät kotona juttelemassa ja sain lastenhoitoapua muutaman kerran. Ei siinä sen kummempaa.

[/quote]

 

Pöpilän sossu? Toivottavasti miehesi sai apua.

 

Vierailija
20/26 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 12:21"]

Pöpilän sossu teki ilmon, kun lapsen isä joutui suljetulle. Kävivät kotona juttelemassa ja sain lastenhoitoapua muutaman kerran. Ei siinä sen kummempaa.

[/quote]

 

Pöpilän sossu? Toivottavasti miehesi sai apua.

 

[/quote]

 

Psykiatrisen sairaalan sosiaalityöntekijä selkokielellä. Sai kyllä. T: 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi