Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olisi kauheaa asua jossain Ilomantsissa metsän keskellä

Vierailija
20.06.2014 |

*mietiskelee*

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Vierailija
2/91 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomantsi voi ollakin ihan nappi paikka kalapuikkoviiksiselle vanhallepojalle, mutta nuorelle naiselle se ehdoton turn-off!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on valokuitu..kyl netti pelaa ihan joka torpassa...50 euroa on kuukausi maksu..sisältää laajan kanava valikoiman telkkariin..turhaan haukutte Ilukkaa..täällä asuu oikeesti onnelliset ihmidet, palveluita on ja ruoka on paaaaljoooon halvempaakuin esim. HESASSA...

Vierailija
4/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin Ilomantsin kylältä..käytiin kaupas ja pizzaa..joka muuten on Suomen parasta:)asiointi ei vie aikaa vaan paljon nopeemmin selviää kuin esim. Joensuussa:)

Vierailija
5/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo valokuitu maksoi huimat 100 euroa..et repikää siitä..voihan sitä asuu vaik hornan kuuses..vaan niinku mainittiin tääl asuu ne joil on vara..on vara omistaa auto, et pääsee ton hurjan 5km kaupoille ja kaikille palveluille jotka tosiaan löytyy..mie oon sitä mieltä et mitä ei Ilomantsista saa niin ei sit tarvita:)

Vierailija
6/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi ikinä asua kaupungissa, mutta ensi vuonna on pakko muuttaa opiskelujen perässä. T. Tyttö joka rakastaa keskellä korpea koirien ja heppojen kanssa asumista.

Vierailija
7/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kuitenkin alun perin metsistä lähtöisin. Suomalaiset varsinkin.

Vierailija
8/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 09:34"]Minä olen noita juoppoja olen nähnyt elämäni aikana paljon. Eniten niitä kyllä on Helsingissä, ei Ilomantsissa.

[/quote]

Mites toi väkilukuun suhteuttaminen? Katsopa Ilomantsin rikollisuustilastoja esimerkiksi."

[/quote]

Näyttäisi ihan väkilukuun suhteutettunakin olevan eniten rikollisuutta pääasiassa suurimmissa kaupungeissa.

Vierailija
9/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kuvottaa ajatus siitä, että joutuisin asumaan Suomessa jossain muualla kuin Helsingissä.

Vierailija
10/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää ajatus että joutuisin asumaan jossain helsingissä:(

Vierailija
11/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Ilomantsi vielä mitään... Käykääpä öllölässä, siellä ei oo kyllä mitään :-D 14km lähimpään kauppaan :-D

Vierailija
12/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään asuisi Helsingissä..saisi olla pers aukiisena siel...tääl Ilomantsissa jää rahaa ja aikaa olla onnellinenm on vara harrastaa..saa lasketella Mustallavaarassa ja ei me kyl paitsijäädä mistään..

Vierailija
13/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä taas kummastuttaa? Jotkut tykkää asua korvessa ja jotkut Helsingissä. Itse mieluummin pienemmässä kaupungissa/kunnassa kuin etelässä, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
N21

Vierailija
14/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen isästä..toinen taas pojasta:)

Vierailija
15/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa te ihmiset vierottautuneet luonnosta kun noin paljon kauhistuttaa joku keskellä metsää oleva Ilomantsi? Hemmetin kaupunkilaispellet. Siellä asutte jossain vitun betonibunkkereissa keskellä hirveetä meteliä ja pakokaasujen täyttämää ilmastoa. Onko kivaa?

Mä nautin kun saan asua metsän ja peltojen keskellä, rauhassa maalla, ilmakin niin paljon raikkaampaa! On luontoa ympärillä, ihania metsäpolkuja ja luontoreittejä.

Senkin hienohelma kaupunkilais av-mammat.

Vierailija
16/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:36"]Muuttaisimme kyllä Ilomantsiin varmaan mielellämme. Siellähän on aivan loistavat puitteet luontoharrastuksille: kauniita järviä, jokia, hienoja marjastus- ja sienestysmaastoja, retkeilyalueita, eräs Suomen kauneimmista kansallispuistoista. Olen käynyt monta kertaa Ilomantsissa, ja joka kerta luonto osaa ihmetyttää ja viehättää. Asuisimme todennäköisesti keskustaajamassa esimerkiksi rivitalossa, emmekä missään syrjäkylällä. Asuminen olisi halpaa, ja rahaa jäisi vaikkapa matkusteluun ja harrastuksiin ihan eri tavalla. Talvilomalla pariksi viikoksi vaikka Kanarialle, Eurooppaan syksyin ja keväin, kesäksi mökkeilemään Koitereen kauniille rannoille.

Parasta on lisäksi se, että Joensuu, meille ehkä rakkain kaupunki, on vajaan tunnin ajomatkan päässä. Myös sukulaisia asuu Pohjois-Karjalassa paljon, Ilomantsista käsin voisi käydä heidän luonaan ihan päiväseltään.

Jos työt tai lottovoitto antaisi mahdollisuuden muuttaa melkein mihin tahansa, olisi juuri Ilomantsi meille varmaan yksi kärkivaihtoehdoista.

Itse en taas esimerkiksi johonkin Espooseen tai Vantaalle muuttaisi kuin katastrofin uhatessa, sais maksaa kyllä todella paljon että sellaisessa lähiökaupungeissa viihtyisin. Helsingissä korkeintaan jollain hyvällä asuinalueella tilavassa asunnossa voisi ajatella asuvansa, mutta eipä olisi rahaa.

Tyydyn asumaan keskikokoisessa, keskinkertaisessa kaupungissa ja viihdyn keskinkertaisissa keskipalkkaisissa töissäni, mutta silti elämä Ilomantsissa tai jossakin muussa erämaakunnassa Pohjois-Karjalassa olisi paljon enemmän mieleen kuin nykyolo. Ehkäpä joskus hommaamme sieltä kesämökin.
[/quote]Sinä et ehkä viihtyisi Espoossa mutta lapsesi viihtyisivät kyllä. Koulut, harrastukset ja kaverit kivenheiton päässä. Leffat, kirjastot ja kauppakeskukset myös. Pyöräteitä joka paikassa, jäähalleja, uimahalleja, nuorisotaloja ja taidekouluja.

Vierailija
17/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannoisamat löytyy Ilomantsistakin..kitaran soittoa opiskellaan 90 e vuosi, kylpylä löytyy nuorisotalo on, palokunta harrastus kukoistaa, leffateatteri on ja kohtuu hintainen, kauppoja piisaa..on urheilu kauppa ja muitakin mistä kaikkeenharrastukseen vermeet, meillä on vieeö ampjma seura jissa nuoria kykyjä kyllä piisaa, hiuhtoladusuomen oarhaat, jäökiekkokaukaloita 2...niin mitäs meiltä puuttuu..???

Vierailija
18/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori kirjoitus virheet..euvät johdu siit et oon ilomantsilainen..vaan siit jot on kiire japitää joutuu, ihan niinku Helsingissäkin....

Vierailija
19/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo vielä mitään, jatka Öllölästä Hoilolaan:)

Vierailija
20/91 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:03"]

Eikä olisi kuin ihanaa. Unelmien täyttymys. Jos  saisi olla vielä yrittäjä, joka työskentelee kotona -> paratiisi!!

[/quote]

about miljoona kilometriä sivistyksen keskelle. Kaikki palvelut älyttömän kaukana. puistattaa ajatuskin. Katsokaa nyt vaikka google mapsilla, miltä siellä näyttää. metsää metsän perään.

[/quote]

Asu sitten Ilomantsin keskustassa.

[/quote]

Sekö on sivistyksen kehto?

[/quote]

No se kehto ei ainakaan ole helsinki. Tämä on varmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi