Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko etälapsen laittaa nukkumaan vuodevaatelaatikkoon?

Vierailija
20.06.2014 |

Huoneeseen ei oikein mahdu psyvästi kahta sänkyä, ja kerrossänkyyn nuo molemmat lapset on vähän liian pieniä. Vuodevaatelaatikkoon saisi etälapselle oma pedin ja se olisi kumminkin pois tieltä silloin kun lapsi ei ole meillä. Mies pelkää exän suuttuvan tästä järjestelystä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin lapsena aina mummolassa käydessäni vuodevaatelaatikossa. Minua oikein harmitti kun kasvoin niin isoksi etten enää mahtunut siihen 140 cm pitkään laatikkoon. Muistan että siinä oli turvallista nukkua kun oli hieman laitaa. Se oli sellainen oma pesä.

Vierailija
2/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on pieni etälapsi niin nukkukoon isänsä vieressä ja sinä olohuoneen sohvalla. Kun ikää tulee enemmän voi sitä kerrossänkyä harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Mulla lapset nukkuu patjalla lattialla. Hui kauhistus...

Vierailija
4/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi. On meillä joskus omatkin nukkuneet vuodevaatelaatikossa.

Vierailija
5/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:13"]

No jos on pieni etälapsi niin nukkukoon isänsä vieressä ja sinä olohuoneen sohvalla. Kun ikää tulee enemmän voi sitä kerrossänkyä harkita.

[/quote]

Ehei, en todellakaan nuku sohvalla. Aivan liian lyhyt ja kapea nukkumiseen. Vuodevaatelaatikkoon sentään saisi lapselle kunnollisen patjan.

ap

Vierailija
6/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:16"]

[/quote]Niin, etälapsi ei oo oma?

Vierailija
7/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:14"]

Miksei voisi? Mulla lapset nukkuu patjalla lattialla. Hui kauhistus...

[/quote]

Patja meilläkin on se toinen vaihtoehto jos ei laatikko kelpaa.

ap

Vierailija
8/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nukuin pienenä isossa puisessa vuodelaatikossa :) hyvin säästyi tilaa

Vierailija
9/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suuttuu niin antakaa oman lapsen nukkua ne yöt laatikossa ja etälapsi sängyssä.

Vierailija
10/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tietenkään lapselle puhuttaisi mistään laatikosta vaan sängystä. "Sänkyä" vain säilytettäisiin väliajat toisen sängyn alla.

ap

Vierailija
11/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi hyvin laittaa.

Meillä mökillä pienin (5v) nukkuu aina vuodevaatelaatikossa.

Vierailija
12/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:16"]

[/quote]Niin, etälapsi ei oo oma?

[/quote]

Niin, ei ainakaan mun.

Vierailija
13/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei, jos mahtuu ja on hyvä patja.

Vierailija
14/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokeeko se etälapsi teidän kodin omakseen, jos hänet pannaan nukkumaan laatikoon? Voi sitten vanhempana sanoa, että "aina oli se oma laatikko, mihin sai tulla"...

Vierailija
15/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan ydinperheessä joutunut nukkumaan patjalla lattialla parin vuoden ajan, joten vuodevaatelaatikko sopii etälapselle hyvin.

(Kohta joku alkaa valistaa, että sille pitää olla oma huone)

Vierailija
16/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on? Itse kun kasvoin uusperheessä oli meille kahdelle n. 10v lapselle 120cm leveä sänky :) ja mökillä nukuin aina vuodevaatelaatikossa.

Minusta ja siskopuolesta oli tosi jännä nukkua "niin isossa sängyssä" :'D jos tuli riitaa niin toinen nukkui olkkarissa patjalla.

Vierailija
17/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsella voi olla etäkodissakin jotain omaa, vaikka ei olisikaan omaa huonetta. Jos vuodelaatikkoa kutsuu lapsen sängyksi ja pitää siellä lapsen peiton ja tyynyn lakanoineen päivineen, niin jo se on jotain omaa. Lisäksi ehkä jokin hylly ja laatikko lapsen tavaroille ja vaatekaappiin hylly vaatteille ja sinne muutama vaate (yöpaita, alusvaatteita, varavaatteet), niin lapsi kyllä kokee olevansa tervetullut - varsinkin, jos silloin tällöin vaatekaappiin on ilmestynyt uusi vaate tai hyllyyn vaikkapa uusi kirja ja lapsi on selkeästi odotettu etäkotiin esim. sänkyyn vaihdettu puhtaat lakanat tms.

Helpoiten lapsen mieli pahoitetaan pienillä yksityiskohdilla esim. niin, että muille perheenjäsenille löytyy kylpyhuoneesta pyyhe, tälle yhdelle ei. Tai kaikilla muilla on aamupalalla tietyt aamiaissetit käytössä mutta tällä yhdellä ei. Pienet yksityiskohdat ovat paljon tärkeämpiä kuin oma huone.

Vierailija
18/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin voi. Esim. Muuramen vierasvara on ihan täyskokoisellekin sopiva sänky ja siihen saa myös nostojalat.

Meillä on lapset nukkuneet tuollaisissa vuodevaatelaatikko-tyyppisissä sängyissä kakkoskodillamme. Kätevä systeemi pieneen kotiin eikä tarvitse pelätä, että lapset loukkaavat itsensä kerrossängyssä ja lisäksi ei ole niin ahtaan tuntuista, kun sängyt saa päiväksi toisen sängyn alle.

Vierailija
19/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:25"]

Mutta kokeeko se etälapsi teidän kodin omakseen, jos hänet pannaan nukkumaan laatikoon? Voi sitten vanhempana sanoa, että "aina oli se oma laatikko, mihin sai tulla"...

[/quote]

reps ja kops

Vierailija
20/24 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä nyt joku provo yritelmä, että etälapsi kuuluu laatikkoon? ;)

Voihan noita järjestelyitä tehdä ja välillä nukuttaa ne omatkin lapset laatikossa. Vaihtelu virkistää. Eli ei siis ollenkaan huono vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän