Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
701/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjasmäen sakki kirjoitti:

Pysykää omissa oloissanne jos ei ole rahaa viedä pyydettyä.

Kukaan osta kallista kesämökkiä sen takia että saisi omalla kustannuksellaan sinne vieraita passattavaksi,  varsinkaan niitä kutsumattomia loisia oottamaan valmista, ja kun aletaan huusia tyhjentämään niin sitten muistetaan joku keksitty juttu että pitää lähteä heti eikä sitäkään aikaa voi osallistua kun kyytiä oottaa.

Elekää tulko tänäkään juhannuksena, antakaa meidän olla rauhassa omalla porukalla.

Ap kyllä kertoi, että ei ole rahasta tai sen puutteesta kyse. 

Teillekin sama ohje kuin muille: Älä kutsu ketään jos et halua sinne mökillesi ketään. Ulosantisi on sitä luokkaa, että epäilen vahvasti teidän mökille olevan tunkua. 

En kyllä käsitä, mikä muu tuossa voi olla ongelma, jos ei raha.

Tuliaislista.

Jos minut kutsutaan kylään, niin pidän omituisena sitä, että raahaan tarjottavat perille. 

Jos kutsun ihmisiä kylään, niin minä tarjoan.

Jos minut kutsutaan kylään, niin kutsuja tarjoaa.

Vierailija
702/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kyllä tulisi mieleenkään ängetä kenenkään mökille kutsumatta. Siis yöpymään. Enkä siksi ihan käsitä tuota kutsun korostamista aloituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei kyllä tulisi mieleenkään ängetä kenenkään mökille kutsumatta. Siis yöpymään. Enkä siksi ihan käsitä tuota kutsun korostamista aloituksessa.

Sinulle ei onneksi tule sellainen mieleen eikä minulle, mutta hätkähdyttävän monelle muulle tulee.

Vierailija
704/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan osta kallista kesämökkiä sen takia että saisi omalla kustannuksellaan sinne vieraita passattavaksi,  varsinkaan niitä kutsumattomia loisia oottamaan valmista, ja kun aletaan huusia tyhjentämään niin sitten muistetaan joku keksitty juttu että pitää lähteä heti eikä sitäkään aikaa voi osallistua kun kyytiä oottaa.

Elekää tulko tänäkään juhannuksena, antakaa meidän olla rauhassa omalla porukalla.

Teillekin sama ohje kuin muille: Älä kutsu ketään jos et halua sinne mökillesi ketään. Ulosantisi on sitä luokkaa, että epäilen vahvasti teidän mökille olevan tunkua. 

Tuliaislista.

Jos minut kutsutaan kylään, niin pidän omituisena sitä, että raahaan tarjottavat perille. 

Niin, silloin pitää sitten vaan kieltäytyä, jos ei halua nyytäriperiaatteella järjestetyistä mökkiviikonlopusta.

Itse pidän itsestään selvänä, että jos menen useammaksi päiväksi mökille "kyläilemään", että ainakin tarjoudun osallistumaan ruokahankintoihin.

Vierailija
705/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on selkeä provo 😀

Miksi menitte lankaan?

"no, kun tämmöisiä ihmisiä on oikeasti olemassa!"

Eikä ole, kukaan ei ole noin törppö, että laittaa kutsutulle yli satasen ostoslistan. ;)

Jep 5kg mansikoita, tosta sen tunnisti. Ei todellakaan kukaan pyydä tollasta vieraalta!

Sitäpaitsi, jos on yhteinen menu ja juomatkin niin kyllä siitä aina sovitaan yhdessä, ihan sama mikä porukka kyseessä.

Niin provo että!

Mä taas heti tunnistin 10 patongista. 8 olis vielä ollut ok. 

Oikeen provojen provo!

Vois sanoo että on PORVOO!

Vierailija
706/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pyydettiin mökille ja pyydettiin tuomaan €250 ruokiin. En aio yksinäisenä ihmisenä syödä tai juoda tuon edestä ja mieluummin pötköttelen itsekseni hotellihuoneessa kuin makuupussissa itikoita täynnä olevassa tönössä.

Vierailija
707/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persaukiset taas tappelee perinteisessä juhannusprovossa.

Juhannusprovo!! Porvooo!!

Porlottetri! Proloottii!

PROOVOOOOTTI!! 

Vierailija
708/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliaislista.

Niin, silloin pitää sitten vaan kieltäytyä, jos ei halua nyytäriperiaatteella järjestetyistä mökkiviikonlopusta.

Itse pidän itsestään selvänä, että jos menen useammaksi päiväksi mökille "kyläilemään", että ainakin tarjoudun osallistumaan ruokahankintoihin.

Kutsuttu kieltäytyi.

Minäkin kieltäytyisin, mutta lähinnä hyttysten vuoksi, joita on joka paikassa. En halua olla syötti.

Osa pitää mökkeilystä, mutta minua pöpeliköt eivät kiinnosta.

Vierailija
709/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porlottetri! Proloottii!

PROOVOOOOTTI!! 

Oletkohan sinä se "fiksu" palstalainen, joka on kirjoittanut tuon typeryyden ehkä 20 viestiini, jotka pitivät paikkansa?

Tietämättömyys on lähinnä noloa, ei mitään kehumisen arvoista.

Pahoittelen taustaasi.

Vierailija
710/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei onneksi tule sellainen mieleen eikä minulle, mutta hätkähdyttävän monelle muulle tulee.

Joo, kyllähän näistä saa lehdistäkin lukea, mutta koskaan ei ole kohdalle osunut, eikä tuttavillekaan. Ehkä onneksi ei vallitsevaa käytöstä

ohis

Vierailija
711/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porlottetri! Proloottii!

PROOVOOOOTTI!! 

Oletkohan sinä se "fiksu" palstalainen, joka on kirjoittanut tuon typeryyden ehkä 20 viestiini, jotka pitivät paikkansa?

Tietämättömyys on lähinnä noloa, ei mitään kehumisen arvoista.

Pahoittelen taustaasi.

Ei tuossa taida olla tietämättömyydestä tai taustasta kyse, eikä varmaan kehuja odotetakaan. Jollain on tylsää.

Vierailija
712/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa vissiinki tuliaisten pyytäjä tai vastaava kokkare-paska alapeukuttelee? MAni mani

Vierailija
713/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saisi maksaa, että idioottien kans viettäisin juhannukseni "mökillä". Mieluumin vaikka stadissa 40-asteisessa kopissa.

Vierailija
714/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliaislista.

Kutsuttu kieltäytyi.

Minäkin kieltäytyisin, mutta lähinnä hyttysten vuoksi, joita on joka paikassa. En halua olla syötti.

Osa pitää mökkeilystä, mutta minua pöpeliköt eivät kiinnosta.

Aivan.

Minuakin kiinnostaa vain oma mökki, enkä sinne kutsu koskaan ketään yöpymään.

Vierailija
715/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ihmiset hitto ymmärtää että tää tyyppi menee sinne perjantai-illalla ja lähtee maanantai-aamuna, eli se syö siellä sen yhen aterian ja jonku leivän aamulla. Onks kohtuullista että se tuo tommosen kasan ruokaa sinne?!?

Juhannus on sellainen juhla, jolloin katetaan parasta pöytään. Moni on tietysti tyytyväinen makkaraan ja kaljaankin. 

Kyllä meillä satsattiin kattaukseen ja tehtiin yhdessä alkupalat ja monenlaisia salaatteja ja miesväki grillasi kalaa ja lihaa. Ja monta kertaa 3 päivän aikana.

Ja kahvin kanssa oli yleensä mansikkakakkua.

Pukeuduttiinkin juhlan kunniaksi hienosti. 

Jos ei tiedä minkä tasoiset kutsut on, niin ei kannata hirveästi nillittää. On järkevää, jos joku on suunnitellut ostoslistat etukäteen. Joku varmaan syö enemmän, kuin maksoi ja joku vähemmän, hitonko väliä sillä on. Voihan sitä varata löysät vaatteet, että ei varmasti jää tappiolle tuomistensa kanssa.

Yksi kirjanpitäjä pitäisi vielä olla merkitsemässä jokainen suupala ylös ja sitten tehdään  tase kutsujen lopuksi ja syömättä istuneelle patongin tuojalle lahjoitetaan rahat siitä turhasta ostoksesta.

Teillä on kolmekerroksinen "mökki" Hangossa ja pari purjevenettä?

Pihaan ei saa parkkeerata autoa, jonka hinta on alle 100 000€?

Vierailija
716/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan sama, ku luuseri-kokkareet pyytävät häälahjalistoja. Rikkaat ihmiset lapsiperheiltä, jotka elävät kädestä suuhun. 

Nämä kokkareet kannattaa jättää väliin.

Vierailija
717/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pitää sopia etukäteen mitä kukin tuo ja paljonko maksaa, ei voida olettaa että kaikilla on yhtäkkiä heittää satasia yhteen viikonloppuun. Pitää ottaa mm. allergiat huomioon.

Olisinpa itsekin saanut kutsun jonnekin mökille, mutta haaveeksi jää joka vuosi. :( Nyt tosin korona aikana ei ole mitään asiaa mihinkään.

718/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KÄY! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö viestissä ollut mitään mainintaa siitä, että kutsuja maksaa ostokset perillä? Jos ei, niin onhan tuo nyt ihan älytön ostoslista vieraalle!

Ehei, kun siis ihan vain "yhteiseen pöytään". Muutkin ilmeisesti siis tuovat jotain. Määristä tai laaduista en tiedä. 

Ja ymmärrän äärettömän hyvin, että mökistä aiheutuu kuluja ja että toisten kestitsemisestä kuluja vasta aiheutuukin, mutta silti. Minut kutsuttiin erikseen, ei mitenkään sovittu, että vietetään yhdessä juhannusta. Olisin ihan hyvillä mielin voinut viettää omaa, perinteistä juhannusta Helsingissä. Siksi se, että joutuisin panostamaan rahallisesti näin paljon kutsuttuna, tuntuu vähän oudolta.

ap

"Voi kuule,en nyt pääse tulemaan kun...no olkoon,kerron joskus"

Ei missään nimessä! Kun ei edes ollut mainintaa onko sulla mobilepay laitan rahaa.

Et kai sä mikään tsuppari ole!

En menisi.

Jäisin kotiin!

Ei alunperinkään halunnut sua mutta oli liian vähän tarjottavaa,leuhkii siellä nyt että kihkih Minna sitten tuo lisää ruokaa...

:D Tuohan on käyttökelpoinen lause tällaisiin tilanteisiin. Ei tarvitse avautua todellisesta syystä (joka voi olla esim. huono rahatilanne, mistä ei välttämättä halua keskustella muiden kanssa), muttei myöskään tarvitse turvautua valkoiseen valheeseen esim. flunssaoireista.

Ei toki ole pakko perustella mitenkään, jos ei halua. Ilmoittaa vain mahdollisimman hyvissä ajoin, ettei ole tulossa ja toivottaa hyvää juhannusta.

Vierailija
719/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaisi pyytaa ystavaani raahamaan yksinaan tuollaista maaraa tavaraa. Johan sen lastaaminen vie aikaa ja energiaa.

Laiska ja saita emanta.

Ihan vitsi. Maksoi kuka maksoi.

Vierailija
720/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks asiat selviä juttelemalla paremmin?

Mä koen, että tämä on hirveän kiusallinen tämä tilanne. Olin olettanut, ettei minun kutsuttuna tarvitse viedä mitään ja oletin, että hyvää hyvyyttäni ja hyvää vierauttani vien se viinipullon ja mansikkarasian. Ja emäntä olisi kiitollisena ottanut vastaan "voi kiitos, ei sun olisi mitään tarvinnut tuoda.." -puheella. Kuten normaalisti mun elämässä tähän asti.

Siksi kysyin täällä nyt, että onko tämä ihan ok. Elänkö jossain kuplassa, jossa tämä ei ole ok (mun omassa päässä) vai onko yleisestikin vähän outo pyyntö tähän aikaan viikosta, kun huomenna pitäisi olla jo perillä viettämässä sitä juhannusta kutsuttuna.

ap

26 kuusi typerää kokkaretta/rahaisen limamiehen vaimoa alapeukuttaa tätäkin. Hajotkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi