Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
621/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, jotka kutsun mökille/kotiin, ovat minulle todella läheisiä. He tulevat minun kotiini. Tottakai haluan tarjota heille ruoan ja juoman. Tällaista kylmyyttä ja töykeyttä ei oikeasti ole missään muualla kuin Suomessa. Olen asunut Keski-Euroopassa ja ei ikinä olisi tullut mieleenkään, että kutsuvierailta velotettaisiin ruoasta. Todella ajattelematonta toimintaa. Ei ihme, että suomalaisia pidetään töykeinä ulkomailla. Jokainen vieraani on tuonut jotain mukanaan, yleensä viiniä, keksejä tai mansikoita. Mutta en odota mitään, kisa GE ovat minulle rakkaita. Se on riittävä, että tuovat itsensä.

Vierailija
622/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kutsuttiin ilmeisesti vain lokittamistarkoituksessa. Ällöä porukkaa, enkä itse kyllä viitsisi pilata juhannustani tai aikaani ylipäänsä tuon kaltaisessa seurassa.

Mökille on kutsuttuna kohtuullista viedä mukanaan vain omat alkoholijuomat ja omat ruuat sekä makuupussi ja ehkä jotain tuliaista isäntä väelle, esim. kahvia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, jotka kutsun mökille/kotiin, ovat minulle todella läheisiä. He tulevat minun kotiini. Tottakai haluan tarjota heille ruoan ja juoman. Tällaista kylmyyttä ja töykeyttä ei oikeasti ole missään muualla kuin Suomessa. Olen asunut Keski-Euroopassa ja ei ikinä olisi tullut mieleenkään, että kutsuvierailta velotettaisiin ruoasta. Todella ajattelematonta toimintaa. Ei ihme, että suomalaisia pidetään töykeinä ulkomailla. Jokainen vieraani on tuonut jotain mukanaan, yleensä viiniä, keksejä tai mansikoita. Mutta en odota mitään, kisa GE ovat minulle rakkaita. Se on riittävä, että tuovat itsensä.

Juuri näin. Se on sitten eri asia, jos vuokrataan kaveriporukalla mökki, niin tottakai ostokset tehdään tasapuolisesti. Mutta miksi ihmeessä minun ystävieni pitäisi maksaa siitä, että tulevat kylään minun luokse?!?

Vierailija
624/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei suomalaisilla turhaan ole kylmää mainetta ulkomailla. Kaikki ajatellaan vain rahassa, niin ystävyyskin. Minulle on täysin uusi juttu, että joku oikeasti ajattelee, että oman mökin kustannuksia ja omia syömisiä pitäisi jotenkin korvata. Äärimmäisen laskelmoivaa ja kylmää käytöstä.

Vierailija
625/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä- Euroopassa asuneena allekirjoitan edellisen. Suuri osa suomalaisista on alkeellisia monella tavalla.

Vierailija
626/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän perheessä ja ystäväpiirissä ei toimita näin. Minullekin tuli yllätyksenä että näin voidaan toimia.

Vierailija
627/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla kyläily liian kalliiks.

Ja varmasti harmittaa jos menet ja vierailu epäonnistuu.

Oli epäkohtelias pyyntö.

Vierailija
628/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutkin 4 vierasta tuovat satasen edestä ruokaa ja juomaa, juhannustarjoilut maksoivat porukalle vähint. 500 euroa. Enemmänkin, koska noiden muiden osuudet olivat ehkä kaksinkertaiset, koska viipyivät pitempään. Sanotaan hintahaitarilla 500-900 euroa. Kyllähän sillä pari päivää syö ja juo. Jos kutsuja itse osallistuu myös samalla rahamäärällä, 600 - 1000 euroa viipymisestä riippuen.

Minusta summa on ihan valtava!

No on se valtava ja ihan naurettava.

Ei jouluruokiinkaan mene noin paljon.

Ja useammassa kommentissa on tuotu esiin, että useampi ateria päivässä laitetaan.

Mitä ihmettä? Onko juhannuskin nykyään joku syöpöttelyjuhla?

Niinpä. Itse olen varannut neljälle hengelle noin satkulla ruokaa kattaen ruuat ja juomat pe illasta ma aamuun. Toki osaan itse valmistaa kaikki ruuat ja leipomukset, joten riittää että ostan raaka-aineet.

100ella?

Syötte makkaraa ja juotte vettä?

Eihän tuolla saa edes juomia. Meillä naudan sisäfile 4:lle, yksi ateria maksoi 55e.

Vierailija
629/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saita ja kaveristaan pahaa puhuva Ap on vähän kuin meidän tuttava. Sovittiin että pidetään yhteisjuhlat lapsille & aikuisille, ja että minä tuon kakun/ kahvit ja hän muffinsit. Ilmestyi paikalle sormenpään kokoisten muffinsien (6 kpl) kanssa 😂

Vierailija
630/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutkin 4 vierasta tuovat satasen edestä ruokaa ja juomaa, juhannustarjoilut maksoivat porukalle vähint. 500 euroa. Enemmänkin, koska noiden muiden osuudet olivat ehkä kaksinkertaiset, koska viipyivät pitempään. Sanotaan hintahaitarilla 500-900 euroa. Kyllähän sillä pari päivää syö ja juo. Jos kutsuja itse osallistuu myös samalla rahamäärällä, 600 - 1000 euroa viipymisestä riippuen.

Ja useammassa kommentissa on tuotu esiin, että useampi ateria päivässä laitetaan.

Niinpä. Itse olen varannut neljälle hengelle noin satkulla ruokaa kattaen ruuat ja juomat pe illasta ma aamuun. Toki osaan itse valmistaa kaikki ruuat ja leipomukset, joten riittää että ostan raaka-aineet.

100ella?

Eihän tuolla saa edes juomia. Meillä naudan sisäfile 4:lle, yksi ateria maksoi 55e.

Pelkkä liha siis

Vierailija
631/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saita ja kaveristaan pahaa puhuva Ap on vähän kuin meidän tuttava. Sovittiin että pidetään yhteisjuhlat lapsille & aikuisille, ja että minä tuon kakun/ kahvit ja hän muffinsit. Ilmestyi paikalle sormenpään kokoisten muffinsien (6 kpl) kanssa 😂

siis niiiiin nolo! Sano vielä että on hyvätuloinen esim lääkäri yms

Vierailija
632/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100ella?

Hmm, en ole ihan varma mutta luulen että maailmassa on muitakin vaihtoehtoja kuin makkara ja vesi tai sisäfile 🤔

Vierailija
633/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olettaisin heti, että nuo maksetaan. Miksi pitää tehdä asiasta tällainen haloo, kun asiaa voi kysyä siltä kutsujalta?

Voi laittaa viestin että onko tarkoitus että maksan nämä itse..?

Jos vastaus on että kyllä, laittaisin takaisin, että tuossa on aika paljon yhdelle tuoda jne.

Vierailija
634/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100ella?

Yksi ateria 55e? Etkö osaa yhtään taloudenpitoa?

Vierailija
635/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin kutsutaan ja tarjotaan, mökille ei, ellei käy kääntymässä esim kahvilla. En koskaan menisi kenenkään mökille yöpymään pienten tuliaisten kanssa kuten täällä ehdotetun viinipullon ja mansikkarasian, vaikka olisi miten kutsuttu vieras. On kohtuutonta odottaa mökin omistajien tarjoavan useamman vieraan majoitukset sekä sapuskat edes yhden kokonaisen päivän ajan kun ruokailuja on useaan otteeseen.

Tätä suomalaiset ei jostain syystä käsitä, eli ei tarvitse ihmetellä miksei kutsuta toistamiseen. Aivan peruskäytöntö, joka kannattaa sisäistää.

Eikö siellä kotona siis syödä tai majoituta kun kerran vain mökkireissussa täytyy itse maksaa kulunsa ja kotona vieraillessa ei?

Vierailija
636/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvissä ajoin sait tuon viestin?

Päivää ennen?

Vierailija
637/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan uskomaton määrä yksin maksettavaksi ja raahattavaksi. Jos jokaiselta vieraalta on pyydetty suhteessa yhtä paljon, vaikuttaa lähinnä siltä että isäntäpariskunta on kokoamassa talvivarastoa.

Vierailija
638/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta ok että tämmöistä asiaa pitää kysyä tuntemattomilta ihmisiltä? Opettele tekemään päätöksiä itse, älä kuormita niillä muita.

Vierailija
639/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et sinä 6e viinillä ja 6e mansikoilla kata omaa syömistäsi ja juomistasi.

Mutta lista on ihan hassu.

Mikäli on KUTSUTTU niin miksi pitäisi "kattaa" syömisensä ja juomisensa. Omituista. Ilmeisesti nk. kutsujat aikovat viettää Juhannuksen ja vielä seuraavan viikonkin vieraittensa tuomilla ruokatavaroilla. Ahneita ja pihejä "kutsujia". Itse en menisi vaan lähettäisin viime tipassa viestin, että tuli este enkä tule ja hyvää Juhannusta vaan.

Vierailija
640/1992 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo pelkästään ton valikoiman takia

jättäisin väliin. Emäntä ei tajua hyvästä ruoasta mitään.

Joo ei meilläkään servietit kovin maistu ;)

Viini ja mansikat kyllä!