Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
341/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt ihmiset hitto ymmärtää että tää tyyppi menee sinne perjantai-illalla ja lähtee maanantai-aamuna, eli se syö siellä sen yhen aterian ja jonku leivän aamulla. Onks kohtuullista että se tuo tommosen kasan ruokaa sinne?!?

Maanantai-aamuna?

Vierailija
342/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siellä mökillä on väkeä? Siis jos patonkeja pitää ostaa esim 10 hengelle ja puolet syödään illalla ja puolet aamulla, niin se on puolikas patonki/päivä/hlö. Varmaan patongin kanssa on muutakin. Ehkä tuorejuustolevitettä, leikkeleitä, juustoa tomaattia jne. Ne tuo varmaan jotkut muut.

Kirsikkatomaattit tulevat ilmeisesti salaattiin. Joku muu tuo varmaan salaatit, kurkut, salaattijuustot, oliivit jne.

Mansikat menevät ehkä jäätelöön ja britakakkuun. Joku ilmeisesti ostaa jäätelöt ja leipoo kakun. Kakkuun tulee kananmunia, vehnäjauhoja, sokeria, kermaa, leivinjauhetta.

Tilli tulee ilmeisesti uusille perunoille ja kalalle. Joku tuo varmaan perunat ja kalan.

Ja juhannuksena varmasti grillataan. Grillilihojen ja makkaroiden hinta voi nousta korkeaksikin. Joku tuo ne.

Sitten juomat. Minusta 4 pulloa viiniä kuulostaa isolta määrältä, mutta tietysti jos sen jakaa 10 hlö:lle ei se taida olla kuin pari lasia/hlö. Ilmeisesti joku tuo muutakin alkomahoolia ja limpparia, vichyä.

Sitten ap tuo keksit. Varmaan joku tuo sipsejä, dippikastikkeet, piirakkaa, pullaa jne.

En mä tiedä, mutta minusta nyyttäribileiksi tuo lista kuulostaa ihan asialliselta. Tietysti kun nyyttäreistä ei oltu etukäteen mainittu mitään, on se vähän tylyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jatkoa niille häille, joihin vieraiden piti tuoda ruoat?

Provojen taso tänään 0/10.

18 sivua kuitenkin jo keskustelua. On sitä huonompiakin provoja täällä nähty.

Vierailija
344/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vielä huomioisin sen pointin että vaikka on kutsuttu, ei välttämättä ole kutsuttuna ilmaiseen (tai siis isäntäväen kustantamaan, ilmaista kun ei mikään ole) täysihoitoon. Vaan kutsuttuna viettämään juhannusta mökille.

Ymmärrän tavallaan ap:ta, mutta ehkä jatkoa ajatellen voisi olla hyvä vielä hieman pyöritellä tätä asiaa mielessään, ettei myöhemmin tule ikäviä tilanteita.

Esim. mulla ei ole (eikä lapsuudenperheelläni) mökkiä, ja tämän ystäväni tietävät. Toisinaan he saattavat kutsua minua mökeilleen, koska tietävät, että pidän kovasti mökkeilystä. En silti koskaan ajattele, että koska he nyt minut kutsuivat, heidän tehtävänänsä myös siis on täysiruokkia ym. minut siellä. Ajattelen pikemminkin, että he tarjoavat minulle mahdollisuutta tulla viettämään aikaa mökilleen.

Siksi aina kysynkin ihan päättäväisesti, mitä voin tuoda ”en: Tuonko jotain tullessani? vaan: ”Mitä voisin tuoda tullessani?”, ja todella sitten myös vien ruokia ja juomia. En välttämättä tasan omia aamiaisiani, omia pääruokiani jne, vaan ikäänkuin yhteiseen pottiin. Eli vien sovitusti esim. kanafileitä ja maissia kaikille grilliin, kahvia ja teetä mökillä olijoiden tarpeisiin, uusia perunoita reilun satsin jne, esimerkiksi. Silloin voin hyvillä mielin olla mökillä ja syödä siellä ym., kun tiedän, että olen osallistunut yhteisten ruokien hankintaan.

En halua tällä mitenkään nostaa itseäni jalustalle ja mollata ap:ta, vaan itsekin olen tätä asiaa joutunut pohtimaan ja pyörittelemään, etenkin juuri kun sitä mahdollisuutta mennä omalle mökille ei ole. Toki yhä jatkan ajattelua, kuten asioissa yleensäkin, ja olen tarvittaessa valmis muuttamaan ajatusmallejani.

Eli näkisin tavallaan kaksi, ehkä jopa kolme ”tasoa” tässä:

1. Kutsuttu vieraita, joiden täysihoito järjestetään koko vierailun ajan - tämä ei liene ihan tavallisinta eikä ehkä isäntäväen toivoma malli, vaikka vieraiden toivoma voisikin olla. Voi aiheuttaa kiusaantuneisuutta, jos vieras olettaa näin yksipuolisesti. Ei kannattaisi vieraana olettaa tätä. Pelkän kahvipaketin tms. kanssa mökille meno tarkoittaa ja kertoo, että vieras olettaa näin.

2. Kutsuttu vieraita viettämään aikaa mökille, ja vieraiden toivotaan osallistuvat yhteiseen ruoka- ja juomahuoltoon edes jossain määrin. On vieraiden huomaavaisuutta ehdottaa itse hanakasti tuomisia ihan reilu määrä ja todella viedä muutakin kuin ns. tuliaisia eli todella osallistua pöydän antimien kokoamiseen. Tässä mallissa luultavimmin kaikki ovat ihan tyytyväisiä, ja näin toimiva vieras varmaan kutsutaan uudestaankin mieluummin kuin mallia 1 odottava vieras.

3. Kutsuttu vieraita, joille tarjotaan ns. oikeus oleilla mökin alueella ja käyttää mökin fasiliteetteja jne, mutta sekä isäntäperhe että vieraat hoitavat kukin omat ruoka- ja juomahuoltonsa. Tämä eriyttää vieraita ja isäntäväkeä toisistaan, mikä voi tilanteesta riippuen olla joko toivottavaa tai ei-toivottavaa.

(+ Oma lukunsa on sitten vielä kutsumattomat vieraat ja/tai itse itsensä kutsujat, mutta se nyt onkin jo toinen tarina)

Kaikissa noissa on siis kutsuttu (kun ap niin korosti sitä).

Ajatuksia?

Olipas monimutkaista. Minulle tämä mökkikulttuuri on täysin vierasta ja vasta palstalta opin, että mökille kuuluu viedä ruokaa. Jos minut olisi joku kutsunut, en olisi hoksannut viedä makkaraa, pihviä, salattia, mansikoita, kesäkukkia ja ties mitä. Viinipullon varmaan kuten tavalliselle vierailureissulle. Tai mieluiten tietenkin pysyisin kotona, pointtina vain että nämä kirjoittamattomat mökkisäännöt ei ole kaikkien tiedossa.

No ajattele ihan vaan niin, että ei ne ruoat ym. kenenkään kotiinkaan taivaasta tupsahda, eli jos menisit jonkun kaupunkikotiin majailemaan vieraaksi muutamaksi yöksi, ehkä silloinkin hoksaisit kysyä, miten voit osallistua ruoka-asioihin ym., ettet ihan toisten elätettävänä olisi. Ihan sama juttu pätee kun menet jonkun mökille. Lisäksi mökeillä usein on kaikki hieman hankalampaa kuin omissa kodeissa: mökillä ei välttämättä ole esim. paljoa kylmäsäilytystilaa / juoksevaa vettä / kauppaa lähellä / mitä milloinkin tai kaikkia noista.

Joten älä turhaan murehdi mutta muista mökkikutsun tullessa reippaasti kysyä, mitä voit tuoda, ja myös vie muutakin kuin se kahvipaketti! Mutta muista samalla, että tosiaan esim. kylmäsäilytystiloista voi olla pulaa, joten siksi kysy äläkä vaan suoraan osta. Jos saat vastauksen, ettei tartte mitään, vie silti jotain hyvin säilyvää, esim. kahvia parikin pakettia, viiniä, keksejä, yms. Ja kukkasia emännälle ja mene ja ole hymyssä suin.

Vierailija
345/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vielä huomioisin sen pointin että vaikka on kutsuttu, ei välttämättä ole kutsuttuna ilmaiseen (tai siis isäntäväen kustantamaan, ilmaista kun ei mikään ole) täysihoitoon. Vaan kutsuttuna viettämään juhannusta mökille.

Ymmärrän tavallaan ap:ta, mutta ehkä jatkoa ajatellen voisi olla hyvä vielä hieman pyöritellä tätä asiaa mielessään, ettei myöhemmin tule ikäviä tilanteita.

Esim. mulla ei ole (eikä lapsuudenperheelläni) mökkiä, ja tämän ystäväni tietävät. Toisinaan he saattavat kutsua minua mökeilleen, koska tietävät, että pidän kovasti mökkeilystä. En silti koskaan ajattele, että koska he nyt minut kutsuivat, heidän tehtävänänsä myös siis on täysiruokkia ym. minut siellä. Ajattelen pikemminkin, että he tarjoavat minulle mahdollisuutta tulla viettämään aikaa mökilleen.

Siksi aina kysynkin ihan päättäväisesti, mitä voin tuoda ”en: Tuonko jotain tullessani? vaan: ”Mitä voisin tuoda tullessani?”, ja todella sitten myös vien ruokia ja juomia. En välttämättä tasan omia aamiaisiani, omia pääruokiani jne, vaan ikäänkuin yhteiseen pottiin. Eli vien sovitusti esim. kanafileitä ja maissia kaikille grilliin, kahvia ja teetä mökillä olijoiden tarpeisiin, uusia perunoita reilun satsin jne, esimerkiksi. Silloin voin hyvillä mielin olla mökillä ja syödä siellä ym., kun tiedän, että olen osallistunut yhteisten ruokien hankintaan.

En halua tällä mitenkään nostaa itseäni jalustalle ja mollata ap:ta, vaan itsekin olen tätä asiaa joutunut pohtimaan ja pyörittelemään, etenkin juuri kun sitä mahdollisuutta mennä omalle mökille ei ole. Toki yhä jatkan ajattelua, kuten asioissa yleensäkin, ja olen tarvittaessa valmis muuttamaan ajatusmallejani.

1. Kutsuttu vieraita, joiden täysihoito järjestetään koko vierailun ajan - tämä ei liene ihan tavallisinta eikä ehkä isäntäväen toivoma malli, vaikka vieraiden toivoma voisikin olla. Voi aiheuttaa kiusaantuneisuutta, jos vieras olettaa näin yksipuolisesti. Ei kannattaisi vieraana olettaa tätä. Pelkän kahvipaketin tms. kanssa mökille meno tarkoittaa ja kertoo, että vieras olettaa näin.

2. Kutsuttu vieraita viettämään aikaa mökille, ja vieraiden toivotaan osallistuvat yhteiseen ruoka- ja juomahuoltoon edes jossain määrin. On vieraiden huomaavaisuutta ehdottaa itse hanakasti tuomisia ihan reilu määrä ja todella viedä muutakin kuin ns. tuliaisia eli todella osallistua pöydän antimien kokoamiseen. Tässä mallissa luultavimmin kaikki ovat ihan tyytyväisiä, ja näin toimiva vieras varmaan kutsutaan uudestaankin mieluummin kuin mallia 1 odottava vieras.

3. Kutsuttu vieraita, joille tarjotaan ns. oikeus oleilla mökin alueella ja käyttää mökin fasiliteetteja jne, mutta sekä isäntäperhe että vieraat hoitavat kukin omat ruoka- ja juomahuoltonsa. Tämä eriyttää vieraita ja isäntäväkeä toisistaan, mikä voi tilanteesta riippuen olla joko toivottavaa tai ei-toivottavaa.

(+ Oma lukunsa on sitten vielä kutsumattomat vieraat ja/tai itse itsensä kutsujat, mutta se nyt onkin jo toinen tarina)

Ajatuksia?

Olipas monimutkaista. Minulle tämä mökkikulttuuri on täysin vierasta ja vasta palstalta opin, että mökille kuuluu viedä ruokaa. Jos minut olisi joku kutsunut, en olisi hoksannut viedä makkaraa, pihviä, salattia, mansikoita, kesäkukkia ja ties mitä. Viinipullon varmaan kuten tavalliselle vierailureissulle. Tai mieluiten tietenkin pysyisin kotona, pointtina vain että nämä kirjoittamattomat mökkisäännöt ei ole kaikkien tiedossa.

No ajattele ihan vaan niin, että ei ne ruoat ym. kenenkään kotiinkaan taivaasta tupsahda, eli jos menisit jonkun kaupunkikotiin majailemaan vieraaksi muutamaksi yöksi, ehkä silloinkin hoksaisit kysyä, miten voit osallistua ruoka-asioihin ym., ettet ihan toisten elätettävänä olisi. Ihan sama juttu pätee kun menet jonkun mökille. Lisäksi mökeillä usein on kaikki hieman hankalampaa kuin omissa kodeissa: mökillä ei välttämättä ole esim. paljoa kylmäsäilytystilaa / juoksevaa vettä / kauppaa lähellä / mitä milloinkin tai kaikkia noista.

Joten älä turhaan murehdi mutta muista mökkikutsun tullessa reippaasti kysyä, mitä voit tuoda, ja myös vie muutakin kuin se kahvipaketti! Mutta muista samalla, että tosiaan esim. kylmäsäilytystiloista voi olla pulaa, joten siksi kysy äläkä vaan suoraan osta. Jos saat vastauksen, ettei tartte mitään, vie silti jotain hyvin säilyvää, esim. kahvia parikin pakettia, viiniä, keksejä, yms. Ja kukkasia emännälle ja mene ja ole hymyssä suin.

En mä nyt tajua, jos kutsun jonkun kotiini kyläilemään en oleta että se maksaa mulle siitä tarkalleen jokaisen juomansa kahvikupillisen. Vuorotellen käydään kylässä, tasoihin se menee lopulta kuitenkin. En kylläkään ikinä kyläile koska vihaan luuhata toisten nurkissa. Mutta jos joku tulee meille se on vieras eikä mikään hotelliasiakas.

Vierailija
346/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on itsekäs kusipää kun edes kun edes ihmettelee tollaista.

Ei mielestäni ole, vaan kutsuja on omituinen pompottaja.

Vierailija
347/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä nyt jo 200-300 eurolla ostaa ihan laadukkaat ja runsaat tarjoilut n. 5 vieraalle mökkijuhannukseksi. Ja jos jokainen tuo mukanaan oman valintansa mukaan jonkun tuliaispullon tai saunajuomia, niin ne ovat arvoltaan jo luokkaa puolet siitä omasta panostuksesta. En todellakaan kehtaisi alkaa pyytää keneltäkään varsinkaan rahaa ruokatarjoilusta, jos olisin itse kutsunut porukkaa mökilleni ilman etukäteismainintaa muunlaisista tuliaisista. Tosin jos joku haluaa tuoda mukanaan myös jotain syötävää, niin siitä olisi hyvä ilmoittaa kutsujalle jo hyvissä ajoin, ettei sitten kaikki tule jonkun ison kinkkupiiraan kanssa paikalle. Ei meillä ole suvussa tai kaveripiirissä ollut tapana laskea, kuka on maksanut mitäkin, tärkeämpää on viettää aikaa hyvässä porukassa. 

Tosin varsinkin mökkivierailta on kohteliasta ottaa mukaan omat lakanat ja pyyhkeet, koska ei ole kiva joutua pyykkäämään kauhean monia pari yötä käytettyjä lakanoita, mutta jos ne unohtuu ottaa mukaan, ei sekään nyt mikään katastrofi ole. 

Omassa kaveriporukassa oma-aloitteisesti ja pyytämättä tuotujen tuliaisten arvo ylittäisi varmasti tuon ruokiin käytetyn summan. Kukaan ei kuitenkaan tuo halvinta mahdollista viiniä, ja usein tuovat pari pulloa + vielä jotakin muuta pientä (mutta ei erityisen halpaa) syötävää. Jep, en todellakaan lähettelisi mitään ostoslistoja, vaan jos kutsun vieraita ja suunnittelen menun, niin hankin kyllä myös tarvikkeet.

Samoin, jokainen tuo oma-aloitteisesti jotain ja jos kysyvät mitä voisi tuoda niin kerron jonkun pienen jutun. En todellakaan vaadi kaverilta laatikollista viiniä ja sataa patonkia.

Vierailija
348/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siellä mökillä on väkeä? Siis jos patonkeja pitää ostaa esim 10 hengelle ja puolet syödään illalla ja puolet aamulla, niin se on puolikas patonki/päivä/hlö. Varmaan patongin kanssa on muutakin. Ehkä tuorejuustolevitettä, leikkeleitä, juustoa tomaattia jne. Ne tuo varmaan jotkut muut.

Kirsikkatomaattit tulevat ilmeisesti salaattiin. Joku muu tuo varmaan salaatit, kurkut, salaattijuustot, oliivit jne.

Mansikat menevät ehkä jäätelöön ja britakakkuun. Joku ilmeisesti ostaa jäätelöt ja leipoo kakun. Kakkuun tulee kananmunia, vehnäjauhoja, sokeria, kermaa, leivinjauhetta.

Tilli tulee ilmeisesti uusille perunoille ja kalalle. Joku tuo varmaan perunat ja kalan.

Ja juhannuksena varmasti grillataan. Grillilihojen ja makkaroiden hinta voi nousta korkeaksikin. Joku tuo ne.

Sitten juomat. Minusta 4 pulloa viiniä kuulostaa isolta määrältä, mutta tietysti jos sen jakaa 10 hlö:lle ei se taida olla kuin pari lasia/hlö. Ilmeisesti joku tuo muutakin alkomahoolia ja limpparia, vichyä.

Sitten ap tuo keksit. Varmaan joku tuo sipsejä, dippikastikkeet, piirakkaa, pullaa jne.

En mä tiedä, mutta minusta nyyttäribileiksi tuo lista kuulostaa ihan asialliselta. Tietysti kun nyyttäreistä ei oltu etukäteen mainittu mitään, on se vähän tylyä.

Ap sanoi että neljä muuta vierasta on kutsuttu. Isäntäperheen kokoa emme tiedä mutta mahdollisesti vain yksi. Tämä tekisi kuusi ihmistä. Ei kovin suuri poppoo.

Vierailija
349/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä  oli tarkoitus, että ystäväsi maksaa nuo ja pyytää sinua tuomaan . Saattaa olla ihan vain huonoa viestintää hänen puoleltaan.

Mikset vain kysy mitä tarkoittaa?

Vierailija
350/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, josta toi ei tunnu paljolta? 

Siis jos menisin ostamaan pelkästään itselleni, niin sitten joo olis liikaa mansikkaa, mutta tossahan ostetaan mansikat koko porukalle, vstaavasti joku tuo makkarat koko porukalle tai ostaa kahvit ja aamiaistarpeet.

Tää on just se, mitä mökkivieraat ei ymmärrä.

Juuri noin.

Kai siellä muutakin syödään kuin mansikoita, patonkia  ja viiniä.

Grillattavat kala/liha, juustot, rasvat, leikkeleet, makkarat - kolme pääruokaa ,kolme aamiaista, jotakin kahdelle illalle - nuoko sitten ovat ihan ilmaisia?

Ei todellakaan ole paljon tuo lista mutta onhan se sitten jos ajattelit mennä toisille täysihoitoon. Harmittaako kun et saanutkaan koko viikonloppua ilmaiseksi sillä kahvi- ja keksipaketilla?

Vierailija
351/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostaisi noita eväitä ollenkaa, vaan viettäisi juhannuksen kotona helsingissä keksien tekosyyn, ettei tarvitse mennä. vihaan mökkeillyä enkä ymmärrä miksi ihmisten sinne täytyy päästä. minusta on kiva viettää juhannus kaupungissa. toki yksi, mutta saa nauttia rauhasta ja näin. ja jos ostat nuo niin ota jotain muuta, jos itse käskisit tuoda noita niin aina jotain muuta sinne sattuu tulemaan kuten, makkaraa ja kaljaa. eihän tuollaista jaksaisi selvinpäin mökillä olla.

Vierailija
352/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vierailin veljeni perheen luona silloisen avokkini kanssa. Olimme syöneet illallisen ravintolassa ja saavuimme tuliaisinemme illalla aikeena jatkaa heti aamulla matkaa.

Avokkini ja minun lisäksi asunnissa olikin veljeni ja silloisen puolisonsa lisäksi veljeni avokin täysi-ikäinen veli joka oli majaillut siellä jo liki kuukauden työttömänä ja tekemättömänä kerrostalossa. Tästä emme tienneet.

Veljeni oli vielä matkalla töistä kotiin kun saavuimme ja halusin auttaa veljeni avokkia tiskaaalla ison tiskin ja siivoamalla asuntoa, josta oli kiitollinen.

Veljeni saavuttua oli hetken asiat OK, mutta sitten alkoi tapahtua kummia. Veljeni avokki alkoi vaatia, että minun ja avokkini pitäisi lähtea ostamaan heille ruokaa kaupasta tulevia päiviä varten. Tiesi kyllä, ettemme aikoneet illastaa heillä ja oli tarkoitus jatkaa matkaa heti aamulla. Lähdimme hotelliin.

Eipä veljenikään tuon pirttihirmun kanssa jaksanut vaan tuli ero. Taistelivat yhteisestä ainoasta lapsesta koko toisen elämän. Myrkytti lapsen ja isänsä suhteen.

Kyllä jotkut on häikelemättömiä hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
353/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-------------------------------------A S I A     L O P P U U N K Ä S I T E L T Y---------------------------------------------------

Noniin. Päätin, että vietän omannäköiseni juhannuksen ilman stressiä ja jään Helsinkiin. Soitin tälle kutsujalle ja sanoin, että kaipaan nyt enemmän yksin olemista kuin mökkielämää. 

Opin tästä nyt kuitenkin sen, että ilmeisesti mökki on eri asia kuin mikä tahansa muu paikka, johon ihmisiä kutsutaan. Muihin paikkoihin voi kutsuttuna saapua kukkapuskan ja viinipullon kanssa, mutta mökeillä siis ilmeisesti oletetaan, että kaikki kustannukset jaetaan mökillä olijoiden kesken - oli tilaisuus mikä tahansa. 

ap

P.s. En osallistu enää tähän viestiketjuun. Hyvää juhannusta kaikille!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aivan järkevä ja oikea päätös.

Vierailija
354/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että jos sä maksat ne?

Vierailija
355/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toivottavasti muistaa ottaa mukaan myös omat lakanansa ja pyyhkeensä. Jos lähtee.

Vierailija
356/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 esipaistettua patonkia?! :D

Vierailija
357/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä Turun mökki? No en ihmettele yhtään emännän tuntien.

Vierailija
358/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia?

Et ymmärtänyt. Sanoin lukeneeni täällä keskustelut, joten tiedän mitä mökkiläiset vaativat vierailtaan ja millä perusteella. Pointti oli että kaikki ihmiset Suomessa eivät tunne mökkikulttuuria, joten isäntäväen nimenomaan kannattaa ottaa tuomiset puheeksi kun niitä kerran edellytetään. Ei tuo mitään auta, että sinä yrität opettaa ihmistä joka nämä jo tietää.

Vierailija
359/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä kutsussa lukikaan? Kuinka pitkään olet siellä?

Yhden yön, eli huomenna lähden ja lauantaina palaan.

ap

No sinut on kutsuttu sinne tasan siksi, että kutsuja haluaa maksattaa juhannuksensa kutsutuilla. Jättäisin menemättä, aivan kohtuuton lista yhdestä yöstä. Eri asia, jos yhdessä sovitaan, mitä kukin tuo. Mutta tuossa on tosiaan ”vaatimalla” kutsuttu kylään ja laitettu lista perään. Ja yhden yön vierailusta vielä! Moukkamaista. Voit tuollakin rahalla viettää yön kylpylähotellissa ja saat syödä aamiaisella niin paljon kuin haluat. Tai säästää rahan ja nauttia juhannuksesta kotona.

Vierailija
360/1992 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, josta toi ei tunnu paljolta? 

Siis jos menisin ostamaan pelkästään itselleni, niin sitten joo olis liikaa mansikkaa, mutta tossahan ostetaan mansikat koko porukalle, vstaavasti joku tuo makkarat koko porukalle tai ostaa kahvit ja aamiaistarpeet.

Tää on just se, mitä mökkivieraat ei ymmärrä.

Juuri noin.

Kai siellä muutakin syödään kuin mansikoita, patonkia  ja viiniä.

Grillattavat kala/liha, juustot, rasvat, leikkeleet, makkarat - kolme pääruokaa ,kolme aamiaista, jotakin kahdelle illalle - nuoko sitten ovat ihan ilmaisia?

Ei todellakaan ole paljon tuo lista mutta onhan se sitten jos ajattelit mennä toisille täysihoitoon. Harmittaako kun et saanutkaan koko viikonloppua ilmaiseksi sillä kahvi- ja keksipaketilla?

Ap on KUTSUTTU eli olis voinu olla kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän